جدول مربوط به تملک دارایی های مالی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

با تصمیم رئیس مجلس، جدول شماره ۸ لایجه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به برآورد تملک دارایی‌های مالی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۸ درباره برآورد تملک دارایی‌های مالی در سال جاری را مورد بررسی قرار دادند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: رقم این جدول ۲۸۳ همت است که ۲۲۵ همت آن مربوط به اوراقی است که قبلا پرداخت شده و دولت باید در سال ۱۴۰۳ پرداخت کند.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در بام تهران**

 

وی توضیح داد: ما برای اینکه بودجه را بالانس کنیم ۲۱ همت از جدول هشت را جابه‌جا کرده و به جدول ۹ منتقل کردیم و غیر از این تغییر خاصی در جدول هشت رخ نداده است.

رئیس کمسیون تلفیق بیان کرد: این جدول بیشتر مربوط به تملک دارایی‌های مالی و بدهی‌های دولت و خرج دولت درباره اوراق است. در این جدول دو همت به کمیته امداد، دو همت به بهزیستی، دو همت به دانشگاه‌های علوم پزشکی، دو و نیم همت به دانشگاه‌های دولتی کمک شده و بیشتر کمک‌های قید شده در احکام بودجه در این جدول آمده است.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در مشهد**

 

مهدی طغیانی عضو کمیسیون تلفیق در مخالفت با این جدول گفت: کمیسیون  تلفیق بدون اطلاع اعضای آن ۱۱ همت از افزایش سرمایه در صندوق اوپک را برداشته است. دولت باید تعهد خود را در صندوق اوپک عملیاتی کند که برای آن ۱۱ همت اختصاص داده بود منتهی دوستان این میزان را برداشته‌اند چون تصور اشتباهی داشتند. حذف این رقم کار غلطی است.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در اصفهان**

 

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام مخالفت با تغییرات اعمال شده در جدول هشت گفت: دو تغییر در جدول 8 اعمال شده است یکی آنکه ردیف مربوط به افزایش و تعهدات سرمایه جمهوری اسلامی در صندوق اوپک حذف شده است که ما برای آن ۱۱.۲ همت منابع گذاشته بودیم. ما در یک سازمان بین‌المللی عضو هستیم. اگر سرمایه را افزایش ندهیم حق رای کشور را از دست می‌دهیم. صندوق اوپک از جاهای مهمی است که کشور در آن تاثیرگذار است.

وی افزود: افزایش سرمایه در صندوق اوپک باید وجود داشته باشد چون در غیر این صورت دولت نمی‌تواند به تعهدش عمل کند و حیثیت کشور در مجامع بین‌المللی آسیب وارد می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: بحث دیگر حذف ردیف مربوط به پرداخت تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی است. ما ۱۰ همت را برای بازپرداخت صندوق پیش‌بینی کرده بودیم تا بتوانیم تعهدات دولت در بازپرداخت بدهی به صندوق توسعه ملی را انجام دهیم.

حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق گفت: ما این دو ردیف را تغییر دادیم چون یک عبارتی تحت عنوان «انباری بودجه‌ای» وجود دارد. یعنی یک پولی را جایی گذاشته و یواشکی خرج می‌کنند. صدها میلیارد تومان وزارت نفت خرج می‌کند بعد نمی‌تواند سهم اوپک را بدهد؟

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در پارک وی**

 

در نهایت جدول شماره 8 به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۷۸ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموعه ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس به این جدول رای ندادند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت که این جدول برای اصلاح دو ردیف مربوط به پرداخت حق عضویت اوپک و همچنین بازپرداخت بدهی دولت به صندوق توسعه ملی به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود. کمیسیون تلفیق در دو ساعت تنفس مجلس این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

 

گردآورنده:احمد رشاد محمدی 

جهت مشاهده خبرهای بیشتر، به قسمت اخبار سایت شیش دنگ مراجعه نمایید.

سایر مطالب در اخبار

فصل اول: شفافیت ضروری است - بخش اول

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

زندگی در طبقه آخر آپارتمان چه مزایا و معایبی دارد؟ 

اصولاً زندگی در طبقه بالای ساختمان یا آپارتمان مزایای خاص خود وهمینطور معایب مختلفی را دربر دارد که در این مقاله می‌خواهیم به تفاوت این محاسن ومعایب بپردازیم. با ما همراه باشید

ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، دغدغه مشترک بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران

در دنیایی که هر روز شاهد حوادث ناگوار و تلخ هستیم، حفظ جان و مال انسان‌ها از اهمیتی حیاتی برخوردار است. در این راستا، ایمن‌سازی اماکن و ساختمان‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ امنیت، نقشی کلیدی ایفا

موریس بهشت امروز و تبعیدگاه دیروز - All About Mauritius

جزیره موریس، مقصدی بهشت‌گونه در اقیانوس هند با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و طبیعتی سرسبز، امروز یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. اما بدون شک، مشهورترین ساکن جزیره موریس، رضا شاه پهلوی، پاد

شنبه‌ها هم تعطیل شد! مجلس بالاخره دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته را تصویب کرد

در یک اتفاق تاریخی، مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را به تصویب رساند.

۵۱ درصد تهرانی‌ها در چنگال اجاره نشینی!

تهران، پایتخت ایران، داستانی غم‌انگیز از مستأجران روایت می‌کند. داستانی از افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، قوانین نامناسب اجاره بها و سوء استفاده برخی موجران که زندگی را بر نیمی از ساکنان این شهر تلخ کرده

معافیت‌های مالیاتی جدید

دغدغه اجاره مسکن، کابوس شبانه بسیاری از مردم است. نوسانات بازار مسکن، افزایش بی‌رویه اجاره بها و ناامنی شغلی، سایه سنگینی بر سر مستاجران انداخته و رؤیای خانه‌دار شدن را برایشان دور از دسترس کرده است.

شفافیت در بازار مسکن با سامانه جدید: قیمت‌گذاری واقعی جایگزین دلالان می‌شود

دولت با وضع قانون جدیدی به نام "قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها" به جنگ گرانی و بی‌نظمی در بازار مسکن آمده است. در این میان، خبر خوشحال‌کننده برای مستاجران و خریداران واقعی مسکن، راه‌انداز

اقتصاد ژاپن در چنگال رکود: کوچک شدن ۰.۵ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

اقتصاد ژاپن، که زمانی به عنوان لوکوموتیو رشد آسیا شناخته می‌شد، در حال حاضر در سراشیبی خطرناکی قرار گرفته است.

فصل چهارم: راهکارهای موفقیت در بازاریابی آنلاین - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل چهارم: راهکارهای موفقیت در بازاریابی آنلاین - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

شیائومی: غول جدید دنیای خودروهای برقی ⚡

شیائومی، غول دنیای فناوری، با ورود قدرتمندانه به عرصه خودروسازی، رقابتی تنگاتنگ را در بازار خودروهای برقی آغاز کرده است. اما این شرکت چینی چه چیزی برای ارائه به این بازار پررونق دارد؟