آیا نوسازی بافت‌های فرسوده با کمک چینی‌ها شتاب می‌گیرد؟

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران از ورود چینی‌ها به بازار مسکن تهران با دو شرط خبر داد و گفت: در مرحله نخست 200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده احداث خواهد شد.ورود چینی‌ها به بازار مسکن، ساخت واحدهای مسکونی جدید، نوسازی بافت‌های فرسوده و طرح‌های کنترل قیمت مسکن، از جمله این اقدامات هستند.

مهدی هدایت در نشست خبری با بیان اینکه ورود چینی‌ها به بازار مسکن و بافت فرسوده تهران منتفی نشده، اظهار داشت: این امر مشروط به انتقال تکنولوژی ساخت و تامین 80 درصد منابع مالی توسط آنها است.

وی افزود: در صورت توافق بر سر این دو شرط، تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین امضا خواهد شد. هنوز مذاکرات نهایی نشده و به مرحله قرارداد نرسیده‌ایم.

هدایت با تاکید بر عدم استفاده از کارگر چینی در این پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 هزار و 900 پلاک در تهران نوسازی شد، اما این میزان با توجه به عقب‌ماندگی‌های انباشته شده در این حوزه کافی نیست.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در تهران**

 

کارگران چینی

 

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت 150 هزار واحد مسکونی جدید در پایتخت، گفت: این طرح از ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی احداث مسکن استطاعت‌پذیر را راهکاری برای کنترل قیمت مسکن، جلوگیری از گسترش بافت فرسوده و تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن دانست.

هدایت با بیان اینکه 27 دفتر تسهیل‌گری در مناطق دارای بافت فرسوده فعال هستند، گفت: این دفاتر فرآیند جذب سرمایه‌گذاری و نوسازی را تسهیل می‌کنند.

وی از احداث مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و گفت: امسال نخستین مجتمع از این نوع در گلابدره ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران با تاکید بر اینکه تهیه مسکن استطاعت‌پذیر برای افراد نیازمند، هدف اصلی این سازمان است، از برنامه‌ریزی برای احداث یک زمین دوهزارمتری در گلابدره برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خبر داد.

وی همچنین از پیشرفت قابل توجه در پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یک محور گردشگری برای مناطق 17 و 18، در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

هدایت در خصوص دیگر طرح‌های بازآفرینی شهری، به موضوع محله نفرآباد در شهر ری اشاره کرد و گفت: این طرح نیز امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در تهران**

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و گفت: تاکنون برای نوسازی در این مناطق، در صورت تجمیع 6 پلاک به 400 متر مربع، دو طبقه تشویقی ارائه می‌شد، اما عملاً این امر امکان‌پذیر نبود. با پیگیری‌های انجام شده، مصوبه‌ای در کمیسیون ماده 5 برای ارائه دو طبقه تشویقی در این زمینه تدوین شد.

هدایت همچنین از تصویب و ابلاغ طرح‌های موضوعی برای نوسازی در محدوده‌هایی مانند کن، گلابدره و نفرآباد که پیش از این به دلیل فقدان طرح‌های شهری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند، خبر داد.

وی در خصوص فروش متری مسکن گفت: جلساتی در این زمینه با سازمان بورس برگزار شده، اما هنوز مصوبه نهایی در این خصوص ابلاغ نشده است. این طرح می‌تواند با هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن، امیدواری را در بین شهروندان افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران در خصوص اجاره‌داری نیز اظهار داشت: لایحه‌ای در این زمینه از سوی این سازمان تنظیم و به وزارت کشور ارائه شده است. شهرداری با توجه به امکاناتی که دارد، می‌تواند در این زمینه به دولت کمک کند، اما هنوز این موضوع در دولت نهایی نشده است.

✅نکات کلیدی:

📍ورود چینی‌ها به بازار مسکن تهران به دو شرط انتقال تکنولوژی و تامین 80 درصد منابع مالی توسط آنها منوط شده است.

📍در مرحله نخست 200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران توسط چینی‌ها احداث خواهد شد.

📍سالانه باید 150 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته شود.

📍احداث مسکن استطاعت‌پذیر راهکاری برای کنترل قیمت مسکن، جلوگیری از گسترش بافت فرسوده و تامین مسکن خانوار

 

گردآورنده:احمد رشاد محمدی 

جهت مشاهده خبرهای بیشتر، به قسمت اخبار سایت شیش دنگ مراجعه نمایید.

شـیش دنگ قــدرت‌مـنـد تـریــن ســامـانه‌ی مکی در کـشـور

سایر مطالب در اخبار

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا