کتاب اصول وفنون مذاکره باگرایش معاملات املاک

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا پس از اخذ فوق لیسانس و دکتری استاد دانشگاه شوید باید برای مشاور و مدیر آژانس مسکن شدن و برای اخذ مجوز کار مشاوره املاک نیز حتما امتیازاتی فرهنگی و آموزشی و نه فقط مالی قایل شویم.

خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد رونق یافت. همه به یاد داریم زمانی که نیاکان ما داد وستد کالا به کالا داشتند و بعد این داد وستد توسط پول که در هر کشور و تمدن و سرزمین به نوع خاص رواج یافت، انجام گرفت.

امروزه نیز بسیاری از مردم در زندگی روزمره خود به داد وستد مشغولند و این داد وستد یا تبادل افکار و اطلاعات و تجربه است یا خرید و فروش کالا و خدمات به جرات میتوان گفت زندگی بی داد و ستد نه تنها رونق ندارد بلکه اصلا نمی تواند وجود داشته باشد بشر اصولا موجودی محتاج است و این احتیاج هم جنبه مادی دارد و هم معنوی خواه به علم و دانش خواه این احتیاج به جنس مخالف، اخلاق نیکو، تکنولوژی وسایل و آرامش زندگی آموزش و پرورش در زندگی سیر و سیاحت و هزار چیز دیگر و نیز داد و ستد باشد.

شما برای صرف صبحانه نیاز به نان دارید و نانی در سفره تان نیست چاره چیست؟ اول باید نان بخرید و سپس دیگر مواد صبحانه را آماده کنید. پس از همان آغاز زندگی روزانه شما و اولین کارتان با داد و ستد شروع می شود. گاهی به نظر می رسد که ارزش و اهمیت داد وستد به اندازه اکسیژن هوا است.

آیا به یاد دارید اولین داد وستدی که در زندگی خود داشته اید چه و چگونه بود؟ با موفقیت قرین بود یا با شکست؟ کالای شما را کسی خرید یا اصولا به آن توجه ای نشد؟ کالای شما به درد همه میخورد یا فقط متقاضیان یا مشتریانی بخصوص داشت؟

چه خوب است کمی بیاندیشید و اولین داد و ستد خود را به یاد آورید و پیرامون آن و نحوه عمل و تاثیری که بر شما داشت بیندیشید آیا تا به امروز در کار خود موفق بوده اید؟ اگر موفق بوده اید چه میزان بوده و چقدر در طی ماه و سال رشد کرده اید؟ چقدر به وسیله این رشد و پیشرفت زندگیتان رونق یافته است؟ چقدر در آمد کسب کرده اید؟ و اگر جواب منفی است چرا؟ و پس از آن دنبال چه کاری رفته اید؟

اگر به شما به عنوان ویزیتور و بازاریاب کالائی را بدهند که برای آن تبلیغ کنید یا خریداری برایش بیابید و یا آن را به درستی به جامعه و مردم بشناسانید تا خوب در اذهان مردم جا بیفتد فکر میکنید چه میزان موفق هستید؟ همین این کار ، گام اول شما برای پیشرفت و ترقی در کارتان است اگر باور ندارید میتوانید تجربه کنید

آیا به یاد دارید اولین بار که کار خرید و فروش ملک را آغاز کردید به چه نحو بود؟ کجا بود؟ و نتیجه چه بود؟ چه امکاناتی داشتید؟ به چه نحو عمل کردید؟ و اکنون چقدر پیشرفت کرده اید؟ تا کنون از خود پرسیده اید چرا مشاور شده اید و این کار چه تاثیر منفی و یا مثبت در زندگی رشد فکری و رشد شخصیتی شما داشته است؟

متاسفانه در جامعه ما به افرادی که در کار خرید و فروش ملک هستند به چشم دلال و واسطه به معنای منفی آن مینگرند که معمولا مردمانی بی عرضه بی سواد کم شخصیت چاپلوس متعلق و ناباب کم تجربه و بی کاره بوده اند. کمتر دیده می شد که یک مهندس یا پزشک استاد دانشگاه معلم یک ستاره سینما یا ستاره فوتبال مترجم و بالاخره تحصیل کرده و روشنفکر در کار معاملات ملکی دست داشته باشد یا دفتری را به منظور معاملات ملکی یا نمایشگاه اتومبیل دایر کرده باشد؟ که البته دلیل آن عدم آشنائی یا کم اطلاعی آنها از سیستمهای معاملاتی می باشد. اما خوشبختانه امروزه دیده میشود و خوشحالم از این که جوانان تحصلیکرده با ذوق و شوق مجرب به این کار روی آورده اند.

پرسش این است که چرا قبلا افراد تحصیل کرده به این کار روی نمی آوردند؟ قبل از ارایه پاسخ بیایید مروری داشته باشیم بر نحوه عملکرد بنگاههای سنتی و قدیمی معمولا افرادی بی سواد فاقد صلاحیت بی تجربه دلالهای حرفه ای و قهار که با  عشق به در آمد بیشتر البته از نوع نا مشروع آن و اغلب از سر بی عرضگی و از سر بیکاری به این کار روی آورده بودند و البته بودند افرادی قلیل که به اصول انسانی کسب و کار پایبند بودند.

در داد وستد نباید افراد بی اطلاع یا کم اطلاع و فاقد صلاحیت و بی تجربه دخیل باشند، بخصوص در کار مشاوره املاک و خدمات مسکن با اطمینان خاطر می گویم دیگر بنگاهیهای حرفه ای و سنتی باید بساط شان را جمع کنند. نباید به افراد سود جو ناباب و بی سواد اجازه فعالیت در این صنف را داد.

برای این کار ابتدا لازم است به کسانی مجوز پروانه این صنف داده شود که دارای تحصیلات عالیه مبتکر و مجرب و دلسوز، با فرهنگ و آموزش دیده هستند نه افرادی که در پی کسب سود بیشترند. اگر شما بخواهید حتی یک جفت کفش بخرید شاید به مغازه ها و بوتیک ها و یا به پاساژهای مختلفی سر بزنید البته این حق شما است و بالاخره از جایی خرید میکنید که اجناس دارای کیفیت را عرضه می کنند و محیط آن صمیمی و برخورد آنها درست و خوب باشد، نه از جایی که حتی جواب سلام شما را نمی دهند و شاید گاهی با بی اعتنائی دهن کجی و بی حرمتی آنها نیز روبرو می شوید.

باید به یاد داشته باشیم که کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا پس از اخذ فوق لیسانس و دکتری استاد دانشگاه شوید باید برای مشاور و مدیر آژانس مسکن شدن و برای اخذ مجوز کار مشاوره املاک نیز حتما امتیازاتی فرهنگی و آموزشی و نه فقط مالی قایل شویم.

مشاور باید آموزش تئوری و عملی ببیند باید تحصیل کرده باشد، آداب برخورد و معاشرت با مردم را نیک بداند و بیاموزد با اصول روان شناختی آشنا باشد، بی ریا و بی غل و غش بوده و توانائی این کار را داشته باشد برای این که همواره با  متقاضی اش دوست باشد باید مدام با وی رابطه داشته باشد و او را چونان سرمایه ای ارزشمند بداند پل ارتباط عاطفی را خوب بزند توسط همین پل است که سال ها ، مشاور در اذهان مردم زنده میماند و هر گاه متقاضی کاری در این زمینه داشته باشد بی درنگ به سراغ او خواهد رفت.

کوتاه سخن این که توجه مسئولین مملکتی را به این نکته جلب میکنم که لازم است آژانسهای املاک را متحول و دگرگون سازند و از آن ساختار سنتی و غلط بی ارزش و حتی ضد ارزش خارج نموده و طرحی نو در آن در اندازند و از این طریق فرصت شغلی دوست داشتنی و با ارزش بسازند تا جوانان تحصیل کرده لایق و خوش فکر به آن روی آورند

اکنون در کشورهای اروپایی و پیشرفته و بسیاری جاهای دیگر این صنف سروسامانی دارد و نظم و قاعده ای . مثلا اطلاعات املاک در ژاپن و آمریکا به گونه ای مدرنیزه است که به آسانی خرید و فروش بلیطهای هواپیما است . مثلا در تو کیو (ژاپن) وقتی مردم تصمیم به فروش یا اجاره ملک شان دارند به سازمان هایی کنند ( البته خصوصی هم هست ارزش و قیمت ملک را کارشناسان متخصص اعلام میکنند و این اطلاعات به همه دفاتر املاکی که در آن منطقه جغرافیایی فعالند اعلام میشود. قیمت ها مشخص است ... فروشنده هم معلوم و هر مشاور یا دفتر مشاوره املاک به اندازه نفوذ، تلاش و تبلیغات و اعتبار و موقعیت مکانی خود می تواند مثمر ثمر باشند. البته این امر را در این حد - نمی توان از وضعیت اقتصادی موجود و نوسانات تورم در کشور ما انتظار داشت ، اما سرو سامان بخشیدن و تحول این صنف هم توقع خیلی زیادی نیست .

متأسفانه هستند کسانی که اصولاً این صنف و صنوف مشابه آن را به رسمیت نمی شناسند و از طرف دیگر بعضی از دولتمردان بی آن که توجهی به وضعیت این صنف داشته باشند به آن انتقاد میکنند و گاهی کار و فعالیت آن را مخل فعالیت  خود می دانند و وزیرانی هم بوده اند که وقتی خواسته اند نا توانی و ضعف خود را بپوشانند ، این صنف را قربانی کرده اند .

سازمان های مشاوره املاک امروزی، بسیار ناقص و تکامل نایافته بوده و دارای مشکلات و نا خالصی هایی هستند. هنوز به ارزش و اهمیتی که باید داشته باشند ، دست نیافته اند و هنوز در گرداب عملکرد سنتی و غلط غوطه ورند. . اما باید در این زمینه مطالعه و تفحص وسیعی کرد و حتی باید برای این کار بودجه و اهمیت بسیار قایل شد .

در ایران هزاران دفتر مشاوره املاک وجود دارد و هر روز نیز به تعدادشان افزوده میشود و هزاران نفر از این طریق ارتزاق مینمایند و به این کار مشغولند. متاسفانه بسیاری حتی با الفبای این کار آشنا نیستند. ولی به دلایل عدیده ای عهده دار آن هستند ، در عین حال نباید فراموش کرد آژانسهای بزرگی نیز در ایران فعالند که خوشبختانه تا حدودی مترقی و تکامل یافته هستند ، گو این که بیشتر آنها فقط و فقط در جهت کسب در آمد بیشتر تلاش میکنند و اگر دارای برخی امکانات پیشرفته امروزی اند نه به دلیل ترقی و پیشرفت و تغییر در سیستم کاری ، بلکه برای تبلیغ ، جذب مشتری و بالاخره در آمد بیشتر است.

بسیاری از همین آژانسهای به اصطلاح مترقی و امروزی هر روز با مشاوران یا مدیران خود خواه به خاطر حق کمسیون نحوه عملکرد بی تجربگی و یا حرص و از روز افزون در جدالند . بیشتر مالکین دفترهای املاک ، بی سواد یا کم سواد ، آدم های منفی و پول دارهای بی تجربه ای هستند که صرفا پول و امکاناتی از قبیل پروانه کار، مغازه یا حتی مکانهای مناسب تجاری داشته و به این کار روی آورده اند و یا برخی از مردم به صرف این که چندین بار کمیسیون به دفاتر پرداخت کرده اند به این کار مشغولند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کتاب با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

09129374020

 

سایر مطالب در آشنایی وخرید کتاب

احترام به تخصص و شخصیت اعضای تیم خودی مذاکره کننده

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا

بردباری، تحمل و خویشتن داری در برابر سخنان و رفتار طرف مقابل

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا

مجموعه ویژگیها و مهارتهای مذاکراتی حول پنج محور اساسی دور میزند

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، از درخشش مهدی طارمی در اینتر مطمئن است

مهدی طارمی، ستاره ایرانی فوتبال، با انتقال به اینترمیلان، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما آیا این انتقال برای او و باشگاه موفقیت آمیز خواهد بود؟ علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و کاشف استعداد طا

تبلیغات نوین املاک [تحولی بزرگ در صنعت مسکن]

بازار املاک همواره یکی از پویاترین و رقابتی‌ترین بازارها بوده است. با رشد روزافزون جمعیت و تغییر سبک زندگی افراد، نیاز به مسکن مناسب بیش از پیش احساس می‌شود. در این میان، تبلیغات به عنوان ابزاری قدرتم

بحران نیروی کار: کار هست، کارگر نیست!

آیا می‌دانستید که در کشور ما، با وجود فرصت‌های شغلی فراوان، نیروی کار کافی وجود ندارد؟ این بحران نیروی کار، ریشه در مشکلات عمیق‌تری دارد که معیشت کارگران را به خطر انداخته است. در این مقاله، به گزارش

جهش در وصول مالیات خانه‌های لوکس: آیا هدف ۶۰۰۰ میلیاردی محقق می‌شود؟

به گزارش شیش دنگ، موج جدید وصول مالیات از خانه‌های لوکس در کشور، خبرساز شده است. سازمان امور مالیاتی با شناسایی بیش از ۱۸۸ هزار واحد مسکونی گران‌قیمت در سه سال اخیر، رقم قابل توجه ۶۰۰۰ میلیارد تومان ر

مردان ایرانی ، قهرمانی مسابقات زیبایی اندام دبی پرو 2024 را کسب کردند

بهروز تابانی شیر مرد ایرانی برنده بلامنازع مسابقه دبی پرو شد و یکصد هزاردلار آمریکا جایزه برد. وحید بادپی در رتبه دوم قرارگرفت. نتایج کامل مسابقات را در این مقاله با هم مرور می کنیم.

آداب حضور در جلسه مذاکرات || صفات و ویژگیهای مذاکره کننده

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا

مسکن ارزان قیمت [چالشی همیشگی در عصر شهرنشینی]

مسکن، به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر، همواره در کانون توجه سیاست‌گذاران و جامعه‌شناسان بوده است. با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت، دسترسی به مسکن مناسب و مقرون به صرفه به یکی از چالش‌های اصلی جوامع

چند توصیه به مذاکره کنندگان مستقیم حوزه املاک

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا

بروز اختلاف نظر و تضاد منافع در مذاکره

کار مشاوره املاک کاری دشوار پر اهمیت و با ارزش و حتی ظریف است و نباید کار کوچک و بی اهمیت تلقی گردد. اگر لازمه معلم شدن حداقل این باشد که دوازده سال یا بیشتر درس بخوانید و دیپلم یا لیسانس بگیرید و یا