جاهای دیدنی بابلسر مازندران

بابلسر شهرساحلی و رویایی شمال ایران است که در خوش آب و هواترین منطقه کشور درکنار رودخانه بابل موقعیت دارد. این شهر جذاب و دیدنی مرکز شهرستان بابلسر بین دریای مازندران و کوه های البرز با پهنه 1350 هکتار در دهانه رودخانه زیبای بابل سر در ساحل جنوبی دریای معروف مازندارن شمال ایران موقعیت دارد که علاوه برداشتن طبیعت جذاب و آب و هوای پاک و دلنشین و جاهای دیدنی، ساخت شهرک های مسکونی لوکس و لاکچری این شهر را به محبوب ترین و رویایی ترین شهرهای ایران تبدیل نموده است.  

جاهای دیدنی بابلسر مازندران

بابلسر مازندران

بابلسر شهرساحلی و رویایی شمال ایران است که در خوش آب و هواترین منطقه کشور درکنار رودخانه بابل موقعیت دارد.

این شهر جذاب و دیدنی مرکز شهرستان بابلسر بین دریای مازندران و کوه های البرز با پهنه 1350 هکتار در دهانه رودخانه زیبای بابلسر در ساحل جنوبی دریای معروف مازندارن شمال ایران موقعیت دارد که علاوه برداشتن طبیعت جذاب و آب و هوای پاک و دلنشین و جاهای دیدنی، ساخت شهرک های مسکونی لوکس و لاکچری این شهر را به محبوب ترین و رویایی ترین شهرهای ایران تبدیل نموده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

نام و پیشینه بابلسر

بابلسر

شهر زیبای بابلسر درگذشته به نام های مشهد سبز و مشهد سر یاد میگردیدند.

دلیل گفتن واژه "مشهد" بخاطرقرارداشتتن مقبره و زیارتگاه  امام زاده ابراهیم" ع" دراین شهر  است.

و واژه "سبز" نیز بخاطر سرسبزی وخوش آب وهوا بودن این شهرمیباشد.

برخی معتقدند که مشهد سر همان مشهد سبز یا مشهد سرسبز است.

شهربابلسر مرکز شهرستان بابل با شهربابل، شهرفریدون کنار، آمل، محمود آباد و ساری نزدیک است.

بابلسر در طول تحولات مزید که از گذشته های دور دراینجا صورت گرفته در مقاطع مختلف دارای اسامی مختلف نیزبوده است.

علاوتا این شهر یکی از بنادر قابل توجه در گذشته برای انجام تجارت مخصوصا بین ایران و روسیه بوده و درزمان های ناصرالدین شاه و قاجار بیشتر بمنظور انجام معاملات تجاری مورد توجه قرار داشته است.

از مشهد سر یا بابلسر فعلی در گذشته کالا ومحصولات زیاد مانند ابریشم، برنج مازندران و پنبه به روسیه صادر میشدند که درمقابل از کشور روسیه نیز محصولات و کالای روسی از طریق کشتی درآنجا وارد میشدند.

اما با تحولات در روسیه و گذشت زمان اهمیت این منطقه دراین قسمت کمرنگ گردیده که امروزه بندر انزلی بیشتر برای مبادلات تجاری استفاده میشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

تاریخچه مازندران

مازندران ایران سرسبزترین و خوش آب و هوا ترین استان ایران با مساحت حدود 23.756 کیلومترمربع درشمال کشوراست که درکنار سواحل جنوبی دریای خزر( کاسپین) واقع شده است.

مرکز این استان "ساری" بوده که از جمله شهرهای بسیارقدیمی و  بزرگترین شهر این استان میباشد.

مازندران علاوه براینکه به لحاظ طبیعت و آب و هوای گوارا و زیبا ی که دارد یکی از زیباترین استان های ایران میباشد دارای تاریخ و و ارزشهای فرهنگی و تاریخی نیزمیباشد.

استان مازندران منطقه ی باقدمت حدودا 9500 سال قبل از میلاد حضرت مسیح، فعلا بخش از سرزمین پهناور است که به اساس متون تاریخی و برخی روایات  درگذشته  بنام پتیسخوارگر و فراشواگر یاد میگردیدند.

استان مازندران در دوران قبل از اسلام بنام "تپورستان" یاد میگردید که این اسم گرفته شده از قوم این سرزین یعنی قوم "تپوری" میباشد.

پس ازاسلام اسم این منطقه و قوم تغییرکرده و قوم تپوری به نام طبری تغییرمیکند واسم این منطقه نیزبه  طبرستان تغییر اسم میدهد و با الاخره درقرن 7 ه. ق به مازندران تغییرنام میکند که امروزه بنام مازندران یاد میگردد.

این منطقه همان طور که شاهد تحولات زیادی سیاسی و حاکمیتی در دوران طولانی تاریخ میباشد، دارای تحولات زیاد دربخش ساکنان و اقوام و... نیزبوده که من صرف چند مورد آنرا نام گرفتم.

استان مازندران فعلا دارای 63 شهر زیبا، سرسبز و خوش و آب و هوا میباشد که ما دراین مقاله به معرفی یکی از این شهر های که ازهمه بیشتر دوست داشتنی و دیدنی است  یعنی بابلسر می پردازیم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

آب و هوای بابلسر

طبیعت زیبای بابلسر

بابلسربا داشتن هوای لطیف و پاک از خوش آب و هواترین شهرهای استان مازندران و ایران بشمار میرود که حس و حال خاص به گردشگران و ساکنان آن میدهد.

بابلسر ازاینکه درنزدیک دریا قراردارد دارای رطوبت بالای یعنی حدود 80 درصد میباشد و میانگین دما دراین شهرحدود 18.4 درجه سانتی گراد با بارندگی متوسط سالانه 889 ملی مترمیباشد که در ردیف آب و هوای معتدل بحساب می آید.

این شهر با فاصله 7 متری از سطح دریای خزرموقعیت دارد و باد های مختلف به این محل وزش دارد که تاثیری زیادی در لطیف و زیبا ترشدن این شهردارد.

این بادها که نامها ی شان به زبان محلی است عبارتند از:

خزری، گله وا، دشت وا، آفتاب شو، بادسام، دشت واستریک، استرآبادی وا و ...

واژه "وا" درزبان مازندرانی بمعنی باد میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

قوم و زبان

مردم بابلسر مازندران فعلا به قوم طبری یاد میشود که درگذشته ریشه در قوم "تپوری"  دارد.

مناطق چالوس، آمل، سعید آباد، رویان و کلار ازجمله مناطق مربوط به قوم "تپوری" بوده است.

این قوم بنا به گزارشات و بررسی های اخیر به خطر جدی انقراض و کمبود تولید مثل روبرو است.

به گفته پژوهشگران دراین منطقه آمار باروری خیلی کم، آمارهای ازدواج بسیاربالا، پایین بودن تعداد ازدواج ها و سالمند شدن جمعیت کوچک این قوم از جمله موارد اند که این قوم را به خطرجدی انقراض تهدید نموده که توجه جدی سیاست های لازم را دراین بخش نیازدارد.

جمعیت این شهر به اساس گزارش مرکزآمارایران درسال 1395 حدود 59966 نفراعلان گردیده است.

مردم این منطقه با زبان مازندرانی ، گویش بابلسری صحبت میکند.  گویش بابلسری ادامه  گویش بابلی است.

 

مکان های گردشگری و جاهای تاریخی بابلسر

شهر بابلسر

بابلسر را که رود خانه بابل به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم نموده است در نزدیک دریای خزرموقعیت دارد و  با داشتن مکان های جذاب، شگفت انگیز ، تاریخی، خرم و سرسبز در ایران مشهور است.

این منطقه علاوه بر مناظر بی نظیر و سرسبز و بکر طبیعی دارای شهرک های لوکس و مدرن، پل های زیبا، بازار، رودخانه، ساحل های آرام و لذت بخش، مراکز آموزشی ، رسم و عنعنات و سرگرمی های جالب نیزمیباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

سواحل دریای خزر

 

دریا و شنیدن صدای دل انگیز وآرام بخش امواج در ساحل زیبا و طبیعت بکر و رویایی شاید از لذت بخش ترین لحظات زندگی درحالت شادی و یا هم خستگی و اندوه باشد.

قرار گرفتن در چنین محیطی قطعا اگر حال تان خوب باشد به شادی و لذت زندگی تان چند برابر افزایش خواهد داد و اگر هم حال تان خوب نباشد، حس و هوای دلپذیر و آرام بخش بشما خواهد داد اگرچند مقطعی و دریک زمان کوتاه باشد.

اگر شما هم درانتظار لذت بردن از چنین محیط و فضایی هستید سفر به سواحل دیدنی دریای خزر شهربابلسر مازندران را تجربه کنید.

 

ساحل بابلسر

ساحل بابلسر

ساحل بابلسر از جمله سواحل اند که اکثرا گردشگران  و دلتنگان سفر به دریا به سراغ آن رفته و لحظات خوب را سپری میکند.

دراین ساحل تفریحات هیجان انگیز و جذاب مانند قایق سواری، موتور چهار چرخ، سکی، اسب سواری و سرسره بادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده نموده خوش بگذرانید.

از دیگر تفریحات دوست داشتنی درکنار ساحل میتوان به عکاسی، میله و برنامه های متنوع و جمع کردن صدف و قدم زدن روی شن های کنارساحل نیز لذت برد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

ساحل خصوصی شهرک خزرشهر شمالی

ساحل بابلسر

شهرک خصوصی خزرشهر از جمله مدرن ترین و لوکس ترین شهرک های خصوصی بابلسر است که دارای دو بخش میباشد. یعنی بخش شمالی و بخش جنوبی.

شهرک ساحلی خزرشهر در قسمت شمالی این شهرک موقعیت دارد که دارای محیط و امکانات فو ق العاده زیبا و دلپذیر تفریحی و رفاهی میباشد.

دراین شهرک ساحلی کافه و رستوران های لوکس، مراکز خرید لوکس و مدرن و سایر تفریحات ساحلی و رفاهی میباشد که میتوانید ازآنها لذت ببرید.

برای رفتن به این ساحل باید یا یک ویلا کرایه کنید یا هم مهمان یکی از صاحبان ویلاها شوید.

باغ پرندگان، تالاب نیلوفرآبی بابلسر و فروشگاه کتان تافته از جمله مکان های دیدنی جذاب این منطقه است که درنزدیکی این شهرک ساحلی قراردارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

درگذشته بابلسر یک بندر قابل توجه و مهم تجاری بود که برای تبادله و تجارت کالا و محصولات از طریق کشتی با روسیه استفاده مینمود و گذشتگان در نقطه نزدیک به دریا برای پهلو گرفتن کشتی ها واستراحت اسکله ساختند. اما فعلا که بمنظور تجارت و انتقال کالا از بابلسر استفاده نمیشود این سکله هایکی دیگر از مکان های زیبای ساحلی این منطقه  بابلسراست که شما میتوانید از قایق سواری، بایسکل سواری، عکاسی، اسب سواری و ... سایر تفریحات و سرگرمی ها لذت ببرید و یا هم با لباسهای شیک تان روی اسکله نشسته با نگاه به مناظر زیبا و آرام بخش اطراف تان لذت ببرید.

متوجه باشید که اسکله ساحلی با اسکله قایق رانی را از هم تشخیص بدهید. اسکله قایق رانی در دریای بابل و اسکله ساحلی در دریای مازندران موقعیت گرفته است.

ساحل نواب بابلسر، ساحل سنگی بابلسر و پلاژ خانوادگی بابلسر نیز ازجمله مکان های زیبای دیدنی در سواحل خزر منطقه بابلسرمیباشد.

یکی از مکان های تفریحی در شهرهای ساحلی پلاژ ها ( ساحل سرا) است که در ساحل بابلسر نیز میتوانید از پلاژ خانوادگی این ساحل دیدن نموده و از امکانات تفریحی و رفاهی آن مثل، قایق سواری، سکی، شنا، دوچرخه سواری، موتور چهارچرخ ، میله ها و برنامه های تفریحی و سرگرمی و رستوران ها و کافه های آن استفاده نموده لحظات بیاد ماندنی را ثبت خاطرات زندگی تان نمایید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

رود خانه بابل

رودخانه بابل

یکی از جذابیت های شهر بابلسر، رودخانه زیبای بابلرود یا بابل میباشد.

این رودخانه که بابلسر را بدو قسمت نیزتقسیم کرده است علاوه بر تامین آب مورد نیاز این منطقه در بخشهای مختلف دارای امکانات عالی تفریحی و رفاهی نیز میباشد که از اهمیت و جذابیت خاص برخوردار بوده و تعداد زیادی از گردشگران و مردم این منطقه برای تفریح و سپری نمودن اوقات خوش زندگی شان دراین رودخانه رفته و لحظات خوش و خاطره انگیز را با دوستان و خانواده های شان به یادگار میگذارد.

قایق رانی دراین رودخانه درمکان سرسبز و باصفا و محیط و طبیعت دل انگیز از لذت خاص برخورداراست که هنگام سفر به این منطقه آنرا ازدست ندهید.

درکنار این رودخانه رستوران ها و کافه های زیبا و لوکس با محیط دل انگیز و آرام و غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم قراردارد که حتما به آنها سربزنید و لذت ببرید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

پل معلق بابلسر

پل فلزی معلق بابلسر که در سال 1313 توسط متخصصین و مهندسان آلمانی و سوئدی قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شده است مربوط به دوره پهلوی اول بالای رودخانه بابل میباشد.

پل بابلسر باطول 80 متر، عرض 8 متر و ارتفاع 16 متر اولین پل است که قسمت های شرقی و غربی منطقه بابلسر را باهم وصل نموده و وسایل نقلیه از بالای آن عبور میکند و درخیابان پاسداران بابلسر احداث گردیده است. این پل از جمله آثا ملی ایران نیزمیباشد که در تاریخ نهم بهمن سال 1386 با شماره ثبت 20674 بحیث یکی از آثار های ملی ایران دراین کشور به ثبت رسیده است.

این پل یکی از جاذبه های مهم گردشگری و جاهای دیدنی بابلسر مازندران میباشد که بنام پل امام رضا نیز یاد میشود.

پل کابلی عابرپیاده با طول ابعاد 92 متر طول، 5 مترعرض و 18 مترارتفاع  ازجمله پل های دیدنی دیگری این منطقه میباشد.

 

شهرک های مسکونی و ساحلی

سپری نمودن زندگی مخصوصا در اوقات تفریح و سفر در فضای سبز و ساحل از آرزوی هر شخص میباشد تا بهترین لحظات زندگی خویش را با آرامش و لذت سپری نماید.

هردوی این مورد هم فضای بکر و طبیعت سرسبز و خرم و هم ساحل زیبا با شیب های ملایم و منظره

های دل انگیز در شهرک های مسکونی ساحلی بابلسر فراهم و مساعد است.

در بابلسر برای سپری نمودن گردشگران ولذت بردن اوقات سفرشان یا زندگی کردن هم امکانات و مکان های با امکانات معمول و حداقل موجود است و هم امکانات فو ق العاده لوکس و لاکچری.

شهرک ساحلی خصوصی خزرشهر، دریا کنار، صفاییه و شهرک گلها ازجمله شهرک های لوکس و مدرن با امکانات فو ق العاده رفاهی و خدماتی میباشد که میتوان اوقات سفر تان را خاطره انگیزترسازید اما هزینه اش کمی بالا و گران است. 

 

شهرک ساحلی دریا کنار

شهرک کنار دریا بابلسر

شهرک ساحلی دریاکنار که ازجمله پرطرفدارترین شهرک های کشور مخصوصا شمال میباشد یک شهرک قدیم با امکانات فوق العاده عالی رفاهی و خدماتی در امتداد دریای خزر باحمایت رضا شاه پهلوی احداث گردید.

این شهرک ساحلی مسکونی در مسیربابلسربه فریدون کنار و 5 کیلومتری شهرستان زیبای بابلسر قراردارد که ساخت آن در سال 1358 توسط شرکت آتی ساز صورت گرفته است.

این شهرک که یک شهرک ساحلی- مسکونی و تفریحی است درزمان خودش از جمله بزرگترین و اولین شهرک های ایران در خاورمیانه محسو ب میشد که دارای حدود 1700 واحد ویلا با امکانات عالی رفاهی میباشد. طراحی ومعماری زیبای این شهرک به سبک کلاسیک نیمه غربی بوده و یکی از طراحان مشهور ایران یعنی حسین امانت که طراح برج آزادی تهران نیز بود در طراحی این شهرک ساحلی نقش داشته است. مساحت این شهرک حدود 3.1 کیلومتر بوده که مسافتی حدود 2.7 کیلومتر طول دریای خزر را نیز بخود اختصاص داده است و دارای 19 خیابان میباشد.

شهرک ساحلی مسکونی و تفریحی دریا کنار به دلیل موقعیت عالی و طبیعت دل انگیز و بکر بابلسر و همچنان قرارگرفتن در کنار شهرک ساحلی خصوصی خزرشهر دارای دیدنی های زیبا و اهمیت عالی با امنیت فوق العاده بالا میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

شهرک ساحلی خزرشهر- بابلسر

ساحل بابلسر

 خزر شهر ازجمله شهرک های لوکس و منحصر به فرد و گران قیمت مازندران با ویلا های زیبا و لاکچری با بهترین امکانات رفاهی و تفریحی با قواره های زمین بزرگ یعنی بیشتر از 1000 متر میباشد.

شهرک ساحلی خزرشهر در 6 کیلومتری جاده بابلسر بطرف فریدون کنار قرارگرفته است و ازجمله قدیمی ترین شهرک های مازندران میباشد.

خزر شهر درسال 1354 ساخته شده است که از جمله مناطق جذاب گردشگری و توریستی شمال ایران بشمارمیرود که دارای ساحل اختصاصی  مکان های جذاب دیدنی و تفریحی میباشد.

متراژ های ویلاها دراین شهرک از 600 متر الی 1400 متر میرسد که دارای امنیت بالا با نگبانی 24 ساعنه حدود 100 نفر مکان آرام و مرفه را فراهم نموده است.

وسعت شهرک ساحلی خزرشهر شمالی حدود 120 هکتار و وسعت شهرک ساحلی خزرشهر جنوبی حدود 480 هکتار میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

شهرک صفائیه

شهرک صفاییه بابلسر

شهرک صفاییه بابلسر که متشکل از مجموع چند شهرک نوساز میباشد با طراحی زیبا و مدرن با بافت ویلایی در بین دوشهر بابلسر و فریدون کنار ساخته شده است.

ویلا سازی که در این شهرک از 89 تا 90 آغاز شده است  به شهرک دریاکنار و شهرک آذرنوش محدود میشود.

برای ورود به این شهرک کارت ورود یا هماهنگی های انجام شده ضروری است و باوجودیکه از شهرکهای کوچک مانند شهرک نگین،  شهرک آهورا و شهرک آسایش ساخته شده است و لی از امنیت بالای برخوردار است و نگهبانی 24 ساعته دارد.

این شهرک از جمله شهرک های نسبتا ارزان بشمار میرود که یکی از دلایل عمده اش عدم دسترسی مستقیم به دریای خزراست. برای رسیدن به دریا باید از طریق شهرکهای دریا کنارو یاهم خزرشهر اقدام کنید.

نکته ای دیگر اینکه  دراین شهرک  باوجودیکه ساخت وساز مطابق معماری های مدرن و امکانات بروز ساخته شده است ولی تمام ویلاها بدون پارکینگ درنظرگرفته شده است.

این شهرک علاوه برویلا های لوکس و مدرن دارای آپارتمان ها نیزمیباشد که میتوانید مطابق سلیقه و بودجه خود خریداری کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

شهرک گلها- بابلسر

شهرک گلها که ازجمله شهرک های زیبای بابلسر با داشتن آپارتمانها در متراژ ها و قیمت های متفاوت میباشد در یکی از موقعیت های عالی دسترسی به سایر مراکز تفریحی و دیدنی درخیابان پاسدران واقع شده است انتخاب مطلول و مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی لوکس وآرام در بهترین موقعیت شمال ایران یعنی شهر بابلسر میباشد.

 

باغ وحش بابلسر

باغ وحش مازندران

شما اگر خواستید سفر خودرا بیشتر پرخاطره و متنوع سازید میتوانید از باغ وحش زیبای بابلسر که پر از انواع حیوانات و پرندگان زیبا و رنگارنگ میباشد دیدن نمایید.

این باغ وحش ازجمله جاذبه های مهم گردشگری بوده که در خیابان دریا قرارگرفته است.

روستای زیبای  گالشکلا در بهنمیر بابلسر که به بهشت دامداران نیز معروف است یکی از روستاهای فوق العاده زیبا باچشم انداز مجذوب کننده ازجمله مکان های گردشگری مازندران است. علاو براینها؛  روستای کهنه محله می رود، محله ساحلی می رود، بازار ماهی فروشی بابلسر، زیارتگاه امام زاده ابراهیم، مراکز آموزشی، دانشگاه مازندران، هتل ها و مراکز خرید زیبا و دیدنی از جمله مکانهای دیگری اند که در این شهر زیبا و رویایی مازندران قراردارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

امام زاده ابراهیم -بابلسر

مقبره امام زاده ابراهیم بابلسر

بابلسر علاوه بر جاذبه های طبیعی و تفریحی دارای اهمیت و جاذبه مذهبی نیز میباشد.

آرامگاه مطهر حضرت امام زاده ابراهیم( ع) که از مکان های قابل احترام و جاذبه های اررزشمند مذهبی این شهرمیباشد از فرزندان امام موسی (ع) میباشد که در بابلسر قراردارد و قدمت آن به قرن نهم هجری برمیگردد. 

گفته میشود امام زاده ابراهیم ( ع) باخواهرش در بازار منطقه مشهد سر دفن گردیده است.

کتیبه های متعدد وباارزش این آرامگاه، در های نفیس و صندوق چوبی،  بر اهمیت وارزش آن افزوده و نشان دهنده داشتن تاریخ قدیمی و طولانی بابلسر میباشد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران که فعلا بزرگترین مرکز آموزش عالی استان مازندران بشمار میرود، درسال 1349 تحت نام مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی در بابلسر با همکاری و کمک دانشگاه هاروارد امریکا بصورت یک موسسه غیر انتفاعی بخاطر تربیت و آموزش افراد متخصص در بخشهای اقتصاد، امورمالی، حسابداری ، حقوق کار و اقتصاد اجتماعی تاسیس گردید که دارای سابقه ای بیشتر از 43 سال میباشد. این دانشگاه از بزرگترین مراکز علمی و آموزش عالی در بخشهای مختلف با امکانات و اساتید ورزیده مصروف خدمات علمی و آموزشی میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر بابلسر

 

درآخر باید گفت که: بابلسر که ازآن به نگین مازندران نیز یادمیشود یکی از بهترین و زیباترین جاهای شمال ایران با طبیعت بکر و پرطراوت، سواحل آرام و لذت بخش، رودخانه های زلال و پرخروش، جاهای جذاب تفریحی و تاریخی و مردم خوش اخلاق و مهمان نواز با شهرک های ساحلی لوکس مسکونی تفریحی با داشتن تمامی امکانت تفریحی آبی و ساحلی، رفاهی و خدماتی از جمله مکان های است که بیشترین توجه توریستان داخلی و خارجی را بخود جلب نموده و سالانه تعدادی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این مکان رویایی سفرمیکند و لحظات فراموش نشدنی و شیرین را ثبت خاطرات زندگی شان مینمایند. 

برای معلومات بیشتر درباره قیمت ملک و آپارتمان در شهر ساحلی و رویایی بابلسر مازندران اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

نویسنده: عبدالقادر" دانشیار" Abdul Qader "Danishyar

 

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

رشد 15.5 درصدی تجارت ایران و انگلیس در سال 2023؛ تبادلی به ارزش 423 میلیون پوند

در دنیایی که شاهد تحولات و چالش‌های سیاسی متعددی است، خبر از رونق تجارت بین دو کشور می‌تواند گامی مثبت به سوی ثبات و همکاری تلقی شود. روابط تجاری ایران و انگلیس در سال 2023 نمونه‌ای از این دست است. عل

تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم: واکاوی آماری و چالش‌های پیش رو

در ماه‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم درگرفته است. برخی از آمارها از رشد چشمگیر و مثبت شدن تراز تجاری حکایت دارند، در حالی که برخی دیگر از کاهش صادرات غیرنفتی و افزایش

کلیپ معرفی ریوریا ، ارزنده ترین جامعه مسکونی قلب دبی

از زنده بودن لذت ببر،این جشنی برای روح توست. این اثر از منطقه ساحلی جنوب فرانسه الهام گرفته شده است و به هنر معماری محدود نمی شود، از کانال پرجنب‌وجوش گرفته تا بوتیک‌ها ، غذاخوری‌های زیبا و فروشگاه

تویوتا در روسیه جای خود را به اوروس لوکس داد: تحولی در صنعت خودروسازی روسیه

سن پترزبورگ، روسیه - در پی خروج تویوتا از بازار روسیه در سال 2022 به دلیل تحریم‌های غرب، سرنوشت کارخانه این شرکت در سن پترزبورگ در هاله‌ای از ابهام بود. اما سرانجام، این کارخانه به اوروس، سازنده خودرو

رشد دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سال 2024!

در دنیایی که تحولات سیاسی همواره بر روابط اقتصادی سایه می‌افکنند، خبر افزایش دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال 2024، نویدبخش تحولات مثبت و گامی مهم در جهت رونق مبادلات تجاری بین دو کش

استان سیستان و بلوچستان، مهد شور و زندگی

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ایران است که در شرق کشور واقع شده است.

استان کرمانشاه، استان بهرام چهارم (پادشاه ساسانی)

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و در منطقه‌ای به همان نام واقع شده است. این استان مرزی است و با عراق، مرزی طولانی دارد. تاریخچه ی استان کرمانشاه به دوران باستانی بازمی‌گردد و با توجه به

استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

استان همدان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. این استان از شمال با استان زنجان، از شرق با استان قزوین، از جنوب با استان مرکزی و استان لرستان، و از غرب با استان کرمانشاه هم ‌مرز اس

انقلابی در خانه‌دار شدن ایرانیان: وعده‌های رییسی در قم و گام‌هایی در مسیر تحقق

رئیس جمهور در سفری دو روزه به استان قم، نویدبخش خبرهای مسرت‌بخش برای خانه‌دار شدن ایرانیان بود. اختصاص 100 هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن، اتمام 240 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره، ساخت 71 هزار واحد م

استان لرستان، سرزمین گیسوان آبی

استان لرستان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور قرار دارد. این استان از شمال با استان همدان، از شرق با استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب با استان کهگیلویه و بویراحمد و از غرب با استان کرمانشاه ه

غرق شدن در دریای بدهی: رکورد جدید 315 تریلیون دلاری برای بدهی جهانی!

اقتصاد جهانی در آستانه غرق شدن در دریای بدهی؟ آمارها نشان می‌دهد که بدهی جهانی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این مقاله، به بررسی این موضوع و پیامدهای آن می‌پردازیم.

بازار آشفته املاک تهران: جولان مشاوران بدون پروانه و دردسرهای سامانه‌های ناکارآمد

بازار املاک تهران، با وجود رونق ظاهری، در زیر پوست خود با معضلاتی جدی دست به گریبان است. فعالیت گسترده مشاوران املاک بدون پروانه، خلأهای قانونی و سامانه‌های ناکارآمد، این بازار را به بستری برای سوءاست