همه چیز درباره برج خلیفه دبی Dubai Alkhalifa tower

آشنایی با برج خلیفه دبی : تقریبا همگان، حداقل برای یک بار هم شده است نام برج خلیفه را یک بار شنیده است. علل های متعددی وجود دارند که سبب محبوبیت و شهرت خاص این برج مرتفع در جهان شده است، که اغلب افرادی که برای گردشگری و سفر به شهر دبی می‌آیند، به شدت مایل هستند که از این برج عظیم الجثه بازدید کنند. این برج لوکس و درخشان در قلب شهر دبی قرار گرفته است که از شهرت بالایی برخوردار است که به‌عنوان با عظمت ترین پروژه در دنیا شناخته شده است.

همه چیز درباره برج خلیفه دبی

دبی در یک نگاه آشنایی با برج خلیفه دبی : تقریبا همگان، حداقل برای یک بار هم شده است نام برج خلیفه را یک بار شنیده است. علل های متعددی وجود دارند که سبب محبوبیت و شهرت خاص این برج مرتفع در جهان شده است، که اغلب افرادی که برای گردشگری و سفر به شهر دبی می‌آیند، به شدت مایل هستند که از این برج عظیم الجثه بازدید کنند. این برج لوکس و درخشان در قلب شهر دبی قرار گرفته است که از شهرت بالایی برخوردار است که به‌عنوان با عظمت ترین پروژه در دنیا شناخته شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

رکوردهای برج خلیفه دبی

برج خلیفه و رکوردهایش : از جمله رکوردهایی که این برج بلند مرتبه به دست آورده است، و آن را از تمام ساختمان‌های دیگر در جهان متمایز می‌کند و به‌عنوان یک سازه بسیار خاص و شکیل و همچنین منحصر به فرد از آن یاد می‌کننداین است که برج لقب مرتفع ترین سازه در تمام جهان را از آن خود کرده است؛ و همچنین به‌عنوان مرتفع ترین آسمان خراش مسکونی نیز ثبت و شناخته شده است که انسان توانسته است تا به امروز بسازد. 

از دیگر رکوردهایی که این برج عظیم دارد می‌توان به وجود طولانی ترین آسانسور جهان اشاره کرد که در همین برج قرار گرفته است، همچنین این برج به‌عنوان مرتفع ترین سازه در تمام دنیا شناخته شده است که از قضا قابل سکونت نیز است. همچنین مرتفع ترین بالکن در تمام دنیا نیز در این برج قرار گرفته است که چشم انداز بی‌نهایت زیبا و منحصر به فردی دارد. یکی دیگر از رکوردهایی که به دست آورده است شامل، مرتفع ترین رستوران جهان و کلاب و همچنین اجرای بلندترین و زیباترین آتش بازی در تمام دنیا را در این برج با عظمت شاهد باشد که لحظات تکرار نشدنی برای مهمانان به ارمغان آورد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

مقایسه برج خلیفه با سایر برج ها

ارتفاع برج : بلندی و ارتفاع این برج مسکونی عظیم الجثه چیزی بالغ بر 830 متر است که دارای 163 طبقه است که کاربردهای متفاوتی دارند و همچنین طبق آخرین نقشه و آخرین اندازه‌گیری‌های صورت گرفته دارای وسعتی بالغ بر 171870 مترمربع محاسبه شده است. نمای کلی این برج زیبا و بلند از شیشه است که سبب می‌شود در هنگامی که نور خورشید به آن می‌تابد، نور خورشید را کاملا انعکاس دهد و مانند یک الماس در قلب شهر دبی بدرخشد.

تقسیمات برج : این برج در مجموع دارای بیش از هزار واحد مسکونی معمولی و لوکس و همچنین فوق العاده مجلل دارد که هر یک اتاق‌ها و سوئیت ها ویو و چشم انداز متفاوت و به شدت گیرایی دارند. به طور کل در این برج ما شاهد 50 طبقه هستیم که این طبقات اداری هستند و مربوط به شرکت ها و ادارات و سازمان‌های دولتی هست. همچنین در این برج یک هتل مجلل وجود دارد که دارای 160 اتاق با چشم اندازهای متفاوت است و در آخر 4 استخر در طبقات بالای این هتل جایی کرده است که شامل کامل ترین مجموعه مشاعات آبی در دبی محسوب میشود و همچنین سالن های بزرگ و مجهز باشگاه که تمام نیاز مهمانان و گردشگران را برطرف کند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

مراحل ساخت و تاریخچه برج

تاریخچه برج : ساخت این برج مجلل و لوکس در دبی به مدت شش سال به طول انجامید که در تاریخ 2004 میلادی مراحل ساخت اولیه این پروژه بزرگ به صورت رسمی آغاز گردید و در ابتدا، طبق نقشه ها و هدفی که داشتند ارتفاع این برج را پس از اتمام کار، 560 متر تعیین شده بود که البته در میان راه پروژه و در حالی که تقریبا نیمی از پروژه به اتمام رسیده بود و با افزودن قسمت نهایی و الخصوص آن قسمت باریک بالایی برج که البته نقشه ها نیز تغییر کرد و بالاخره ارتفاع آن به 830 متر رسید. در تاریخ 2010 در روز چهارم ماه ژانویه همان سال به صورت رسمی توسط شیخ نشین دبی یعنی فردی به نام شیخ محمد بن راشد المکتوم رونمایی کامل شد. طولی نشکید که پس از رونمایی توانست جایگاه خود را در جهان و دبی به همگان نشان دهد. پس از ساخت این برج نام آن را به دلیل احترام و علاقه به خلیفه امارات متحده عربی، نام آن را برج خلیفه نام گذاری کردند که بعد از آن سبب شهرت و معروفیت دبی شد و تبدیل به نماد اصلی دبی شد. 

تفریحات برج دبی : از جمله مجموعه تفریحاتی که می‌توان در برج تجربه کرد و نهایت لذت را برد این است که این برج دارای 4 رستوران مشهور است که هر کدام در یک قسمت برج قرار دارند و چشم اندازهای متفاوتی دارند. یکی دیگر از جاذبه های این برج مانند کلاب برج که این رستوران در پنجمین طبقه از برج قرار گرفته است که همچنین دارای یک قسمت بسیار ویژه برای خانم ها دارد که همچنین دارای مشاعات فول آبی شامل استخر و سونا و جکوزی و همچنین اتاق اسپا نیز دارد و از دیگر ویژگی های خاص این رستوران نیز داشتن چشم انداز 360 درجه است که تجربه تکرار نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

رستوران اتمسفر دبی

رستوران گردی در برج خلیفه : یکی از تفریحاتی که در این برج باید تجربه کرد، استفاده از انواع و اقسام رستوران‌هایی است که در طبقات مختلف برج قرار گرفته‌اند که هر کدام ویژگی خاص و منحصر به فرد خود را دارند و اینکه دارای منوی مخصوص خود هستند که با ارائه غذاهای لذیذ و درجه یک به مشتریان خود توانسته‌اند سطح خود را به رستوران‌های پنج ستاره دبی برسانند.

اولین رستوران لوکس اینthe café  است که در طبقه همکف آن جایی گرفته است که شامل انواع و اقسام غذا و نوشیدنی است که تمام ذائقه ها را شامل می‌شود.

دومین رستوران این برج رستوران کلاب برج آن است که مشهور به روف تاپ است که هر کس نام آن را می‌شنود فکر می‌کند که این رستوران در قسمت روف برج قرار دارد ولی اینطور نیست زیرا که این رستوران در پنجمین طبقه از این برج بزرگ قرار گرفته است.

سومین رستوران مجموعه رستوران هتل آرمانی که شامل هفت عدد رستوران است که در طبقه 122 این برج قرار گرفته اند و همچنین هر کدام شامل دکوراسون و تزئینات متفاوتی هستند.

آخرین رستورانی که می‌توان در این برج به آن اشاره کرد که از تمام رستوران های دیگر این هتل متفاوت باشد، و همچنین به‌عنوان یک رستوران متایز یاد کرد، رستوران اتمسفر برج خلیفه است؛ که در بلندی 442 متر از سطح زمین قرار گرفته است که در طبقه 124 برج قرار گرفته است.

 علت شهرت و خاص بودن این رستوران به این دلیل است که اسم این رستوران در کتاب گینس ثبت شده است زیرا که به‌عنوان بلندترین رستوران در تمام جهان شناخته شده است که همچنین یکی دیگر از جذابیت‌های وجود این رستوران در این برج این است که زمانی که می‌خواهید از این رستوران مجلل استفاده کنید باید با استفاده از طولانی ترین بالابر شیشه ای برج خلیفه به آن برسید که سبب می‌شود چشم انداز تکرار نشدنی را تجربه کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

سبک های معماری دبی

سبک معماری و طراحی برج خلیفه : در طراحی این برج همه چیز به طبیعت و قوانین اصلی و ساده فیزیک طبیعت بازمی‌گردد. شرکت مشهوری که مسئولیت اجرا و طراحی این پروژه بزرگ را برعهده گرفت، شرکت اسکیدمور بود که به‌عنوان یکی از برترین و بزرگترین شرکت‌هایی بود که در حوزه طراحی معماری وجود داشت و همچنین سوابق بسیار درخشانی را این شرکت در کارنامه خود داشت. از جمله آثار این شرکت می‌توان به یکی از آن‌ها یعنی طرح پیشنهادی مرکز تجارت بین المللی در نیویورک را اشاره کرد.

 طرح الهامی برج خلیفه که توسط این شرکت داده شده بود از گل زیبایی به نام سوسن عنکبوتی گرفته شده بود که این طرح با الهام از شکل و فرم این گل یعنی به صورت یک مخروط پلکانی بزرگ است به طرح درامد. با توجه به طراحی که برای این سازه پیشنهاد شده است، سبب شده تا در مقابل بادهای شدید شهر دبی، که پرسرعت که اغلب ویرانگر هستند و همچنین گرمای هوا دبی و البته که در مقابل زلزله های شدید نیز مقاومت و استقامت لازم و کافی را داشته باشد و بتواند به خوبی این نیروها را مهار کند تا آسیبی به سازه و ساکنین آن وارد نشود. در مورد مسئله دمای بالای هوای شهر دبی مهندسان توانستند به واسطه یک سیستم پیشرفته پوششی مناسب این مسئله را حل کنند. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

حل کردن مسئله باد توسط تونل های برج

در مورد حل کردن مسئله باد که هرچه ارتفاع از سطح زمین بیشتر شود قدرت و سرعت باد نیز به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، که مهندسان برای حل کردن این مشکل،که تبدیل به یک معضل بزرگ شده بود اقدام کردند به ساخت تونل هایی در برج کردند که باد بتواند خیلی راحت از یک سمت وارد این تونل ها شود و از سمتی دیگر از آن طرف تونل به راحتی خارج شود تا فشاری به سازه نیاورد که باعث بروز مشکلات نیز نشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

درخشش نمای برج خلیفه در روز

در مورد نمای شیشه ای این برج باید خدمتتان بگوییم که یکی از قسمت های چالشی بخش اجرایی پروژه محسوب میشد، که برای اجاره این قسمت پروژه از 300 مهندس برتر چینی و بین المللی استفاده کردند و به دبی آوردند تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. در مجموع چیزی بالغ بر 120000 مترمربع شیشه برای ساختن نمای زیبای این برج عظیم مورد استفاده قرار گرفت، که به واسطه فولاد بسیار مقاوم و همچنین ضد زنگ و البته آلومینیوم آن‌ها را به یکدیگر متصل کردند. نکته آخر در مورد نحوه تمیز کردن این حجم از نمای شیشه‌ای است که توسط یه گروه ویژه و مجرب این کار انجام می‌گیرد که اعضا آن 36 نفر هستند که وقتی تمیزکاری شیشه های برج را آغاز کنند حدود 4 تا 5 ماه برای تمیز کردن کل نمای برج خلیفه زمان لازم است. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

ویو مرتفع ترین بالکن جهان

طولانی ترین آسانسور در دنیا : این برج به دلیل ارتفاع بسیار بلندی که دارد سبب شده است تا طولانی ترین آسانسور را نیز در دل خود جایی دهد. این برج عظیم در مجموع توانسته است که 57 عدد آسانسور را در قلب خود جایی دهد که هر کدام از آن ها دارای ظرفیت بین 12 تا 14 نفر را دارد که با جدید ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز ساخته شده اند؛ که همچنین دارای سرعتی برابر با ده متر بر ثانیه داشته باشند تا که تردد بسیار سریع و آسان در این برج صورت بگیرد و کمترین میزان زمان برای منتظر بودن را ارائه دهد. یکی از نکته هایی که در مورد این برج باید بدانید این است که اگر که فردی نخواهد از آسانسور این برج استفاده کند باید از پله های این برج بالا برود که البته تعداد 2909 عدد پله در این برج دارد که شامل طبقه همکف تا طبقه 160 این برج میشود.

تهویه و هوا رسانی : شاید از خودتان بپرسید که تهویه هوا در این برج به چه صورت است؟ باید بگوییم که درجه هوا در قسمت بالایی برج حدود 6 درجه پایین تر از قسمت پایینی برج است و اینکه این برج توسط یک سیستم فوق العاده هوشمند، هوای طبقات بالا را به طبقات پایین تر به گردش در میاورد که البته برای سرد کردن این سیستم از آب استفاده می‌کنند که حجم آب استفاده شده برای خنک‌ تر شدن سیستم تهویه در یک سال استفاده می‌شود، چیزی حدود بیست استخر المپیک است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

نورپردازی برج خلیفه در شب

نورپردازی برج دبی : یکی دیگر از جذاب‌ترین و همچنین دیدنی ترین قسمت‌های برج خلیفه نمایش و نورپردازی بسیار جذاب آن است که مانند یه تلویزیون بسیار بزرگ است که قابلیت پخش همه چیز را دارد. وقتی هوا به سمت تاریکی برود جذابیت برج خلیفه چند برابر می‌شود زیرا که در نمای این برج از بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های LED  مورد استفاده قرار گرفته شده است که نمای این ساختمان بلند مرتبه را به یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت تبدیل می‌کند که همچنین توانایی نمایش چند بعدی را نیز دارد.

وسعت این صفحه نمایش چیزی حدود 33 هزار مترمربع است که برای ساخت آن با استفاده از کابل کشی این غیرممکن را ممکن کردند، که اندازه و طول این کابل کشی دقیقا 72 کیلومتر محاسبه شده است؛ همچنین از ده هزار اتصال گوناگون و مختلف تشکیل شده است. اولین باری که از این نورپردازی استفاده شد و سبب غافلگیری همگان شد که در تاریخ 2015 میلادی و در لحظه تحویل سال نو از این نورپردازی به صورت کامل رونمایی شد. 

موزه برج : یکی دیگر از جلوه هایی که این برج دارد و سبب شده است تا با انجام این کار به عنوان یک برج که نه فقط برای دبی بله یک برج مجلل بین المللی محسوب میشود که برای همگان است. سازندگان برج با مورد استفاده قراردادن سنگ‌هایی همچون مرمر گران‌قیمت که جنس درجه یکی دارد و نکته قابل توجه این سنگ‌ها این است که همگی آن‌ها صیقل داده شده هستند. وقتی وارد لابی بزرگ که سقف بلندی نیز دارد شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، فرش‌های دستبافتی درجه یک است که در قسمت‌های خالی قرار داده شده است. در این مجموعه بیشتر از هزار آثار هنری مورد استفاده قرار گرفته شده است که همه آن‌ها آثار فاخری هستند که در فضاهایی قرارگرفته اند تا همگان این آثار را بببیند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

مسیرهای دسترسی به برج خلیفه

مسیرهای که به برج خلیفه دسترسی دارند : ازجمله وسیله‌های حمل و نقلی که می‌توان با آن‌ها به برج خلیفه رسید شامل مترو که از طریق مسیر خط قرمز میتوان به ایستگاه برج خلیفه رسید. از طریق اتوبوس نیز میتوان با پیاده شده در ایستگاه دبی مال به برج رسید که فاصله حدودی هشت صد متری با خوده برج دارد و همچنین به واسطه تاکسی نیز میتوانید خودتان را به برج برسانید که البته باید بگوییم که گردشگران در هر محله از دبی باشند تنها با گرفتن تاکسی میتوانند به برج دسترسی داشته باشند. در آخر گردشگران و مهمانان اگر بخواهند خود به برج بروند باید از مسیر جاده اصلی دبی که همچنین با اهمیت ترین گذرگاه در دبی نیز شناخته شده است یعنی جاده شیخ زاید عبور کنند و بعد از خارج شدن از مسیر مرکز شهر که در گذشته نام این مسیر دوحه بوده گذر کنند و بتوانند به برج برسند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

 

سایر مطالب در دیدنی های ایران وجهان

تقویت خط دروازه استقلال با یک گلر خارجی باتجربه

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود، باشگاه استقلال همچنان در تلاش برای تقویت ترکیب خود است. یکی از پست‌های کلیدی که آبی‌پوشان به دنبا

ایران در اوج شکوفایی اقتصادی؛ رکوردشکنی رشد اقتصادی در منطقه!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بسیاری از کشورهای جهان با چالش‌های اقتصادی متعددی دست به گریبان هستند، ایران در سال 1402 شاهد رشد چشمگیر اقتصادی بود و توانست عنوان پرشتاب‌ترین اقتصاد منطقه را از آن خود ک

بازار مسکن در قرق گرانی؛ قیمت‌ها در خرداد 1404 سر به فلک کشید!

به گزارش شیش دنگ، تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در خرداد ماه 1404 حکایت از تداوم روند صعودی قیمت‌ها دارد. در این ماه، شاهد جهش 9.7 درصدی قیمت مسکن در شهر تهران بوده‌ایم که نشان‌دهند

انقلاب در معاملات املاک: اسناد عادی از این پس فاقد اعتبار قانونی!

به گزارش شیش دنگ، مطابق با بخشنامه جدید سازمان اسناد و املاک کشور، تنظیم قولنامه عادی برای اسناد جدید ممنوع اعلام شد. این اقدام تحولی بزرگ در نظام ثبتی کشور محسوب می‌شود و به منظور افزایش امنیت معاملا

استخدام مشاور املاک حضوری وغیر حضوری با درآمد بالا

استخدام مشاور املاک بصورت حضوری وغیر حضوری، تمام وقت وپاره وقت زیرنظر پلتفرم شیش دنگ بهمراه آموزش های علمی روز دنیا

طراحی داخلی راه پله: گامی فراتر از کارایی

راه پله‌ها صرفاً گذرگاه‌هایی بین طبقات نیستند، بلکه می‌توانند به عنصری چشم‌نواز و نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شوند. با کمی خلاقیت و ظرافت، می‌توان فضایی زیبا و کاربردی در این بخش از خانه

فصل اول: به عصر کارآفرینی خوش آمدید - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

خرید ملک در ایران: راهنمای جامع گام به گام

خرید ملک در ایران، چه برای سکونت و چه به عنوان سرمایه گذاری، تصمیمی بزرگ و مهم است که نیازمند دقت، آگاهی و برنامه ریزی دقیق می باشد. در این مقاله، راهنمای جامعی را برای شما تدارک دیده ایم که به شما در

روش فروش خانه: راهنمای گام به گام برای رسیدن به بهترین معامله

فروش خانه می‌تواند تجربه‌ای پرهیجان و در عین حال چالش‌برانگیز باشد. برای رسیدن به بهترین معامله و دستیابی به اهدافتان، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرای گام‌های اصولی هستید. در این مقاله، راهنمایی جامع

روستای رینه دماوند، نگینی در دامنه‌ی دماوند

در میان انبوه روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای ایران، روستای رینه در استان مازندران، همچون نگینی درخشان بر دامنه‌ی قله‌ی دماوند می‌درخشد. این روستای کوهستانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرساله

دکوراسیون داخلی تراس : خلق بهشت شخصی در خانه شما

تراس، گویی تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، می‌تواند به پناهگاهی دلنشین برای فرار از روزمرگی‌ها تبدیل شود. با کمی خلاقیت و ذوق هنری، می‌توان این فضای کوچک را به واحه‌ای آرامش‌بخش و زیبا تبدیل کرد. در این

دکوراسیون املاک: نکات کلیدی برای جذب مشتری و افزایش فروش

دکوراسیون داخلی دفتر املاک شما نقشی اساسی در جذب مشتری، ایجاد حس اعتماد و حرفه ای بودن، و در نهایت افزایش فروش شما دارد. در این مقاله، به بررسی برخی از نکات کلیدی در مورد دکوراسیون املاک می پردازیم: