کتاب مدیر پاشنه بلند

باهوش بودن زنان در مسائل مالی میتواند تعیین کند که چقدر یک زن بدون پشتوانه و حمایت بیرونی، در عرصه های مختلف اجتماع و خانواده می تواند بدرخشد، یا چقدر می تواند دیگران را همراه و هم جهت خود نگه دارد و به چه نحوی، میتواند از موقعیت ها و فرصت هایی که پیش روی او قرار دارد، نهایت استفاده را ببرد.

مدیر پاشنه بلند

نوشته دکتر علیرضا بهشت آیین

 

دکتر نشاط - دکتر بهشت آیین

 

باهوش بودن زنان در فضای کسب و کار امروز و حتی در محیط خانه و خانواده از مهم ترین الزامات موفقیت زنان است. نکته ی مهم این است، زن امروز نمی تواند در هر نقشی که ایفا می کند به خوبی بدرخشد، مگر این که باهوش باشد تا هویت واقعی و عمیق بودن خودش را به تصویر بکشد. باهوش بودن زنان در مسائل مالی میتواند تعیین کند که چقدر یک زن بدون پشتوانه و حمایت بیرونی، در عرصه های مختلف اجتماع و خانواده می تواند بدرخشد، یا چقدر می تواند دیگران را همراه و هم جهت خود نگه دارد و به چه نحوی، میتواند از موقعیت ها و فرصت هایی که پیش روی او قرار دارد، نهایت استفاده را ببرد.

برای اینکه به درک درستی از این مبحث برسیم، لازم است ابعاد وجودی، خصوصیات زیستی، موقعیت اجتماعی و دیدگاه های غالبی که بر زن امروز وجود دارند را بررسی کنیم تا از گذر آنها، به دیدگاه شفافی از عملکرد زنان برسیم و در نهایت، این موضوع را روشن کنیم که با این ویژگی ها و وجهه ای که بانوان در اجتماع دارند، چطور می توانند قدرتمند و توانمند ظاهر بشوند وخصوصیاتی مانند هوش مالی را هرچه بیشتر در خودشان پرورش بدهند. درست است که، جای خالی زنان در نقش های کلیدی در بسیاری از جوامع دنیا احساس می شود، اما واقعیت این است که این مطلب اصلا دلیلی بر بی اهمیت بودن مسائلی مانند اشتغال، آموزش، ارتباط و یافتن جایگاه درست زنان در جامعه نیست. شاید برای این است که زنان به قدرت واقعی درون شان دست پیدا کنند، و این که تعداد بانوان فعال و موفق در عرصه های مختلف افزایش پیدا کند.

مدیر پاشنه بلند

 

این اتفاق مهم درصورتی میسر میشود که زنان پیشرو به صورت خودجوش و خود خواسته به پا خیزند، جاده را صاف کنند و الگویی بشوند برای دیگران تا قدرت درونی شان را باور کنند و ببینند که آنها هم مانند دیگر همجنسان خود می توانند فراتر از حد انتظار بدرخشند.. هر فردی با توانمندی ها و استعدادهای خاصی که دارد می تواند قدم در مسیر درستی بگذارد و با آرمان ها و آرزوهایش زندگی کند. اما نکته ی مهم این است، در هر مسیری که قدم بگذارد، مسائل مالی و توانایی های مدیریتی، از نیازهای اولیه و انکارناپذیر است. کسب مهارت لازم برای مدیریت مسائل مالی، پیش نیاز بسیاری از موفقیت های دیگر است که اگر زنان بتوانند به خوبی از عهده ی آن بر بیایند، قادر خواهند بود نه تنها زنان دیگر؛ بلکه مردان بسیاری را همراه خود کنند. پرداختن به مسائل مدیریتی زنان نیازمند نگرشی نو در جامعه است. تجربه نشان داده است که گاهی اوقات زنان در فرصت های مساوی صلاحیت های خود را در تحقق مسئولیت های اجتماعی و بسیاری از عرصه های دیگر نشان داده اند و حتی برخی از زنان شایسته، عملکردی بهتر از مردان داشته اند.

 

جهت تهیه کتاب و ارتباط با نویسنده جناب دکتر علیرضا بهشت آیین با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

0912-1395360

سایر مطالب در آشنایی وخرید کتاب

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا