فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش چهارم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

یک روز با یکی از مراجعه کنندگانم در اسلوونی صحبت می کرده. او از سخنرانان سرشناس اسلوونی است. یکی دیگر از دوستانم از سخنرانان  برجسته ی لهستانی زبان لهستان و دیگری از سخنرانان مطرح مجاری زبان مجارستان است. همگی شاگرده هستند. آن یکی که اهل اسلوونی ست. به خوبی انگلیسی حرف میزند؛ داشتیم در مورد کتاب های مختلف صحبت میکردیم و او هم توضیح میداد چطور تحت تاثیردن «رابرت چالدینی» قرار گرفته است.

برایان داشتیم در مورد این کتاب و آن کتاب حرف می زدیم؛ با همه شان آشنا بود آنها را خوانده بودم او هم آنها را خوانده بود. با دوستانم صحبت کرده بودم و آنها هم آن کتابها را به زبان خودشان مطالعه کرده بودند. اینها افراد کاملا مطلعی هستند؛ تمام وقت شان را دارند مطالعه میکنند اگر مدام در حال مطالعه نباشید اگر دائم مهارت ها و دانش تان را به روز نکنید آن وقت واقعا نمی توانید آینده ای برای خودتان متصور شوید؛ انگار دارید در وقت اضافه ی زندگی به سر می برید. می گویند وارن بافت هشتاد درصد وقتش را هر روز صرف مطالعه می کند. سر کارش می رود تمام مزاحمت ها را بر طرف میکند؛ سرش را می اندازد پایین و حدود هشتاد درصد وقتش را صرف مطالعه می کند. در این بین تماسهای تلفنی پیامها و چندتا از ایمیلهایش را بررسی می کند. عضو شبکه های اجتماعی نیست هیچ کدام از مطالبتان را بررسی نمی کند. تمام وقت مطالعه میکند. به همین خاطر هم میتواند تصمیم های ده پانزده یا بیست میلیارد دلاری بگیرد که همه میگویند واقعا عالی ست.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

کاملا مطلع بودن واقعا مهم است و اعتماد به نفس خیلی بیش تری به شما می دهد. وقتی واقعا مطلع باشید وقتی به یک جلسه ی تجاری می روید. رفتارتان با زمانی که اطلاعات زیادی ندارید، کاملا فرق خواهد داشت. سال ها قبل مطلبی یک جمله ای یاد گرفتم که هیچ وقت از یادم نخواهد رفت توانا بود هر که دانا بود.

اگر به جلسه ای بروید و طرف مقابل اطلاعات بهتری از شما داشته  باشد. قدرت در دستانش خواهد بود. هیچ وقت اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. تکلیفتان را انجام دهید با افراد زیادی صحبت کرده ام و به آنها گفته ام فلان موضوع چه میشود؟ بهمان موضوع چه می شود؟ نمی توانم تصمیم بگیرم چون شانسی برای تحقیق کافی نداشته ام پس مجبورم فعلا دست نگه دارم

دن ویژگی بعدی با کاملا مطلع بودن مرتبط است. افراد تاثیر گذار کاملا آماده هستند. همه اش مطلع بودن نیست اگر قرار باشد سخنرانی ارائه بدهند، چندین بار تمام مطالب شان را مرور میکنند تا کاملا آماده شوند میخواهی در این مورد حرف بزنی؟»

برایان بله آموزشهایی در مورد سخنرانی حرفه ای ارائه ی مطلب و فروش منتشر کرده ام همه چیز به آمادگی مربوط می شود. موفق ترین افراد هر حوزه آنهایی هستند که خودشان را کاملا آماده کرده اند.

تازگی ها کمرم را عمل کرده ام پزشکم یکی از حاذق ترین پزشکان این نوع عمل در کل کشور است تمام دکترها و پرستارهای بیمارستانها و درمانگاه ها او را می شناسند. آنها می پرسند چطور به او دسترسی پیدا کردی؟». او خودش را کاملا آماده می کند؛ نمودارها عکس های رادیولوژی نتایج MRI و سی تی اسکن را کاملا بررسی میکند. قبل از این که دست به عمل برد تمام جزییات مرتبط با وضعیت کمر را بررسی می کند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله اوین تهران

 

به همین خاطر هم تا این حد به او اطمینان داشتم. می تواند به من بگوید چقدر طول میکشد تا این مرحله را پشت سر بگذارم؛ چه زمانی می توانم مسکنهایم را قطع کنم؛ چه زمانی از درد خلاص خواهم شد؛ و از این جور اطلاعات او كاملا مطلع است. تمام افراد حرفه ای چه دکتر باشند، چه وکیل معمار یا مهندس وقتی سراغ یک مساله ی جدی می روند خودشان را کاملا آماده می کنند.

این موضوع را از یک فرد متخصص با درآمد بسیار بالا یاد گرفتم. وقتی  به او گفتم «همیشه بیش از حد نیاز آماده هستم جواب داد «برایان اصلا بعید می دانم به غیر از این بشود کاری انجام داده بعد توانستم بفهمم چرا بهترین فرد در حرفه ی خودش است و بیش ترین حقوق و بالاترین اعتبار را دارد.

این اصل راهنمایم بوده است و بارها و بارها آموزشش داده ام حتی اگر صدیار خودتان را آماده کرده باشید یک بار دیگر هم خودتان را آماده کنید. هیچ وقت نمیتوانید مطمئن شوید ممکن است جزییات کوچک یک مزیت برای تان باشند.

دن عالی است. برایان همان طور که گفتی وقتی این موضوع را در دیگران ببینی اعتماد به نفس بسیار زیادی به دست می آوری چون می فهمی چقدر خوب آماده شده اند.

ششمین ویژگی خیلی جالب است. بگذار آن را به این صورت بیان کنم افراد تاثیر گذار مردم را بیش تر از وسایل الکترونیکی دوست دارند؛ در واقع به جای پنهان شدن پشت وسایل دیجیتال با مردم ارتباط برقرار می کنند. این همان چیزی ست که امروز با آن روبه رو هستیم. به نظرم خیلی ها احساس میکنند میتوانند با ارسال چند ایمیل کارشان را مدیریت کنند. آنها میتوانند مثل فیلم «جادوگر شهر از خودشان را پشت یک صفحه قایم کنند و از راه دور روی مردم تاثیر بگذارند. در مورد این ایده صحبت کن و بگو چطور دست در دست مردم داشتن و لذت کلامی مستقیم با آنها در تاثیر گذاری مهم است.

برایان به افراد تاثیر گذار مردم را بیش تر از وسایل الکترونیکی دوست دارند. یکی از نقطه ضعف های جامعه مان این است که ابزارهای دیجیتال حواس مردم را تا این حد پرت کرده اند؛ به آنها مزاحم های الکترونیکی می گویم این مساله ی خیلی مهمی است میتوانم ساعت ها در موردش حرف بزنم هر وقت اجازه میدهید یک وسیله ی الکترونیکی حواس تان  را پرت کند هجده دقیقه طول میکشد تا به کاری که داشتید انجام می دادید، برگردید.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

اغلب وقتی یک سمینار را شروع میکنم می پرسم، «ارزشمندترین دارایی نان چیست؟ بعد میگویم ارزشمندترین دارایی نان توانایی کسب درآمد است توانایی انجام کاری ست که افراد در ازای آن به شما پول می دهند. بعد می پرسم چه کاری انجام میدهید؟ جواب این است. شما مجبورید چیزهایی را بفروشید تمام کسب و کار روی فروش و بازاریابی متمرکز شده است؛ به وسیله ی فروش است که میتوانید پول بیشتری به دست آورید و موفق تر شوید اگر پشت ایمیلهای تان پنهان شوید. اگر تمام وقت تان را صرف بررسی ایمیلهای تان کنید، نمی توانید هیچ کاری انجام دهید تمام موفقیتهای زندگی به تکمیل پروژه ها بستگی دارد؛ همه اش به شروع و تکمیل پروژه مربوط میشود پروژه ها نقطه ی شروع میانه و پایان دارند آنها شروع میشوند و جایی به پایان می رسند. با وجود مزاحم های الکترونیکی کارهای تان را تمام نمی کنید؛ چون مراحم تان می شوند.

مزاحم های الکترونیکی میتوانند زمان لازم برای انجام یک کار را بانصد درصد بیش تر کنند. انجام یک کار عوض صد دقیقه پانصد دقیقه طول می کشد؛ چون مدام از آن دست میکشید و دوباره سراغش می روید.

امروز به این آدم ها نسل صفحه موبایل میگویند. آنها را در حال قدم زدن در خیابان میبینیم مردم با گوشیهایی که در دستشان قرار دارد و در حال تایپ کردن قدم می زنند یک دفعه به تیر چراغ برق بر می خورند و کله یا میشوند؛ یا وسط ماشینها می روند و تصادف می کند. امروز قانونی در شهر هونولولو وضع شده است که به آن قانون پیاده روی بی توجه میگویند نمی توانید در حال تایپ کردن با گوشی هوشمندتان قدم بزنید باید درست مثل رانندگی موقع پیاده روی هم آن را خاموش کنید.

هر وقت حواستان از کار پرت میشود ناگهان مغزتان هورمون  دوپامین (هورمون شادی و پاداش زیادی دریافت میکند. این درست همان مقداری ست که هنگام شنیدن زنگ موبایل دریافت می کنید. بنده خدایی اخیرا مقاله ای نوشته و در آن مدعی شده است که گوش دادن به تلفن همراه با گوش به زنگ بودن برای پاسخ به ایمیل ها درست مثل این می ماند که در یک مرکز بازی کنار یک ماشین سکه ای ایستاده باشید. وقتی صدای ماشین سکه ای در می آید دینگ دینگ می کند. وقتی هم صدای گوشی هوشمندتان در می آید دینگ دینگ می کند و شما را به جواب وامی دارد وه یعنی چی برنده شدم یک چیزی برنده شدم» به دلیل تقویت متناوب این وضعیت پیش خودتان فکر می کنید. شاید یکی از دوستانم باشد شاید یکی از بستگانم باشد؛ شاید یکی از رفقا جوکی برایم فرستاده باشد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم تأثیرگذار بودن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش ششم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش پنجم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش چهارم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

دولت ترکیه بار دیگر حقوق بازنشستگان را افزایش داد

افزایش دوباره حقوق بازنشستگان در ترکیه: گامی در جهت جبران تورم؟

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش سوم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

گرت ساوتگیت پس از 8 سال از هدایت سه شیرها کناره‌گیری کرد

به گزارش شیش دنگ، گرت ساوتگیت، سرمربی موفق تیم ملی فوتبال انگلیس، پس از هشت سال حضور در این سمت، از هدایت سه شیرها کناره‌گیری کرد. این تصمیم غیرمنتظره پس از فینال یورو 2024 اتخاذ شد، جایی که انگلیس در

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش دوم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

هر آنچه که باید درمورد خرید و فروش زمین بدانید

زمین، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های بشر، نقشی اساسی در زندگی انسان و فعالیت‌های اقتصادی او ایفا می‌کند. از دیرباز، خرید و فروش زمین به عنوان یکی از مهم‌ترین معاملات بشری شناخته شده است. این معاملات، د

عربستان سعودی، قهرمان مهار تورم در خاورمیانه: کاهش چشمگیر نرخ تورم به 1.5 درصد

ریاض، پایتخت طلایی عربستان سعودی، بار دیگر خبر از موفقیت اقتصادی خود می‌دهد. این کشور با اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه و مدیریت دقیق منابع، توانسته است نرخ تورم سالانه خود را در ماه ژوئن به 1.5 درصد کاهش

فصل دوم: ده ویژگی برتر افراد تاثیرگذار - بخش اول

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

از ملی شدن تا خصوصی سازی: تحولات نگران کننده در نظام بانکی ایران

در پس پرده اخبار اقتصادی روزمره، بحرانی عمیق و ریشه دار در نظام بانکی ایران در حال گسترش است. ناترازی بانکی، مفهومی که شاید برای بسیاری ناآشنا باشد، به عنوان ابرچالش اقتصاد کشور شناخته شده و پیامدهای

نگاهی به بازار اجاره مسکن در شرق تهران: ۲۰۰ میلیون تومان، کلید ورود به خانه رویایی شما؟

آیا رویای اجاره خانه در شرق تهران با ۲۰۰ میلیون تومان، در میان هیاهوی بازار مسکن، به حقیقت می‌پیوندد؟ آیا می‌توان با این بودجه، در محله‌های محبوب تهرانپارس، خانه‌ای دنج و مناسب یافت؟ در این گزارش، به