فصل یازدهم: چگونه می‌توان نمودارهای شمعدانی ژاپنی را خواند

این کتاب یک راهنمای عالی برای مبتدیان به منظور یادگیری درباره ی تجارت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده ی دیگر است. در ابتدا یاد خواهید گرفت که بهترین تبادلات برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده چه چیزهایی هستند و ابزارهای ضروری تجارت که باید با استفاده از چک لیستهای تجاری از آنها استفاده کنید چه چیزهایی هستند.

چگونه می‌توان نمودارهای شمعدانی ژاپنی را خواند؟

 

احتمالاً فکر می‌کنید که تحلیل مالی پیچیده است اما درواقع این کار به دو بخش تقسیم می‌شود: خواندن نمودارها و خواندن اخبار. انواع مختلفی از نمودار وجود دارد اما شمعدانی ژاپنی یا شمعدانی محبوب‌ترین‌های آن‌ها هستند. چنین نموداری شامل شمعدانی‌ها یا شمع‌های قرمز و سبز می‌شود که پشت سرهم خط شده‌اند.


هر شمع اطلاعاتی درباره‌ی حرکت قیمت در یک فاصله‌ی زمانی خاص به شما می‌دهد. درواقع، شمعدانی ژاپنی بهترین روش برای به تصویر کشیدن بالا و پایین رفتن قیمت است که درنتیجه شما می‌توانید فرصت‌های خاصی برای خرید یا فروش را مشخص کنید. بیایید با جزءئیات بیشتری به آن نگاه کنیم. هر شمع از یک بدنه و یک یا دو دم به نام سایه تشکیل شده است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی


بدنه، محدوده‌ی بین قیمت‌های آغاز و پایان برای یک چهارچوب زمانی را نشان می‌دهد و سایه‌ها نشان‌دهنده‌ی بیشترین و کمترین سطح قیمت هستند.


خواندن نمودارهای شمعدانی ژاپنی ساده هستند. یک شمع قرمز نشان می‌دهد که قیمت در حال کاهش است و یک شمع سبز نشان‌دهنده‌ی یک قیمت در حال افزایش است. اگر به یک نمودار ده دقیقه‌ای نگاه کنید، هر شمع نشان‌دهنده‌ی یک فاصله زمانی ده دقیقه‌ای است. زمانی که قیمت آغازین کمتر از قیمت پایان است، ما یک شمع سبز می‌بینیم. اگر قیمت پایانی کمتر از آغازین باشد، آنگاه شمع قرمز است. به همین سادگی. یک نمودار شمعدانی چه سیگنال‌هایی ارائه می‌دهد؟ بسیار خب، جای تعجب ندارد که نمودار شمعدانی آنقدر محبوب است. این نمودارها برای نقاط عطف بازار نقطه‌ای بسیار عالی هستند. با نگاه کردن به الگویی که شمع ایجاد می‌کند، می‌توانید حدس بزنید یک بازار خاص می‌خواهد در جهت کنونی ادامه دهد یا در جهت برعکس آن. الگوهایی که نشان می‌دهند که بازار می‌تواند جهت خود را تغییر دهد، الگوهای برگشتی نام دارند.


این‌ها می‌توانند نزولی باشند: الگوهایی که تغییرات را از یک روند بالا به سمت یک روند پایین را نشان می‌دهند و باید به‌عنوان سیگنالی برای فروش در نظر گرفته شوند. یا صعودی: این‌ها نشان می‌دهند که قیمتی که در حال کاهش بوده است احتمالاً شروع به بالا رفتن می‌کند و ما باید بخریم. بیایید محبوب‌ترین الگوی شمعدانی که شما را تشویق به خریدن می‌کند در نظر بگیریم.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت

 

محاصره‌ی صعودی

محاصره‌ی صعودی از یک شمع قرمز با یک شمع سبز بزرگ‌تر تشکیل شده است که شمع قرمز را در برگرفته است.

این الگو، نمایشی برای نقطه‌ی عطف بازار است. به بیان ساده، احتمال دارد که بازار شروع به بالا رفتن کند و شما می‌توانید خرید کنید. این نمایش قوی‌تر خواهد بود اگر شمعدانی سبز، دو یا سه شمع قرمز را محاصره کند


چکش

اسم این شمع به میزان زیادی معنی آن را توصیف می‌کند. شما چکش را با بدنه‌ی کوچکش خواهید شناخت، طول سایه‌ی پایینی دو تا سه برابر بدنه‌ی است و سایه‌ی بالایی بسیار کوتاه‌تر است یا اصلاً وجود ندارد.

چکش معمولاً یک ارائه‌ی واضح از قیمت روبه کاهش است، جهت خود را تغییر می‌دهد و شروع به بالا رفتن می‌کند بنابراین شما می‌توانید شروع به خرید کنید؛ اما تنها از لحاظ امنیت، همیشه می‌توانید منتظر تأییدیه‌های بیشتر باشید. چنین تأییدیه‌ای یک شمع سبز است که در بالای چکش بسته می‌شود.


ستاره‌ی صبح doji

این الگو زمانی ظاهر می‌شود که یک حرکت آرام در بازار باشد و از سه شمع تشکیل شده است: یک شمع قرمز، یک doji و یک شمع سبز که بعد از وسط شمع اول بسته می‌شود.

اگر شمع سبز بلندتر از شمع قرمز باشد، این سیگنال بیشتر قابل‌اعتماد است. قرارگیری یک ستاره‌ی صبح doji یک سیگنال برای خرید است. برخی الگوهای نمودار به این معنی هستند که می‌توانید بفروشید.

 

محاصره‌ی نزولی

این الگو مخالف محاصره‌ی صعودی است.

یک شمع سبز کاملاً توسط یک شمع قرمز محاصره شده است. زمانی که شما این را می‌بینید، می‌توانید بفروشید به این دلیل که فروشندگان در بازار احتمالاً برنامه‌ریزی کرده‌اند از خریداران پیشی بگیرند و جهت قیمت می‌تواند برعکس شود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای کیش

 

پوشش ابر تیره

پوشش ابر تیره قبل از اینکه قیمت‌ها کاهش یابند، ظاهر می‌شود. یک شمع بلند سبز توسط یک شمع قرمز دنبال می‌شود که در یک ارتفاع جدید باز می‌شود و پایین‌تر از وسط شمع سبز بسته می‌شود.

به یاد داشته باشید که این یک موقعیت نادر است بنابراین معمولاً شمع قرمز در سطح پایانی شمع سبز باز می‌شود. زمانی که این الگو را ببینید می‌توانید پیش بروید و بفروشید، یا می‌توانید منتظر مورد دیگر باشید، یک شمع قرمز کوچک‌تر برای تشکیل و تأیید پوشش ابر تیره.

 

ستاره‌ی دنباله‌دار

ستاره‌ی دنباله‌دار یک شمعدانی قرمز با یک بدنه‌ی کوچک و سایه‌ی بلند بالایی و یک سایه‌ی کوتاه‌تر در قسمت پایین است.

زمانی که این در پایان یک روند رو به بالا ظاهر می‌شود، این به شما نشان می‌دهد که می‌توانید بفروشید به این دلیل که قیمت که تا آن نقطه در حال افزایش بوده است، ممکن است شروع به کاهش کند. خواندن نمودارهای شمعدانی ژاپنی، علم موشک نیست. تنها مطمئن شوید که نمودار را با دقت مشاهده کرده‌اید و به‌زودی الگوهای نقطه‌ای را یاد خواهید گرفت.

 

 

چکش معکوس

چکش معکوس، یک الگوی صعودی مشابه دارد. تنها تفاوت آن این است که فتیله‌ی بالایی آن بلندتر است، در حالیکه فتیله‌ی پایینی کوتاه است. این نشان‌دهنده‌ی یک فشار برای خرید است که فشار برای فروش به دنبال آن می‌آید به گونه‌ای که این فشار به اندازه‌ی کافی برای کاهش قیمت قوی نبوده است. چکش معکوس پیشنهاد می‌دهد که خریداران به‌زودی بازار را کنترل خواهند کرد.

 

خط سوراخ کننده

خط سوراخ کننده یک الگو با دو چوب است که از یک شمع بلند قرمز و یک شمع سبز بلند تشکیل شده است. معمولاً یک فاصله‌ی قابل‌توجهی بین قیمت پایانی شمعدانی اول و آغاز شمعدانی سبز وجود دارد. این یک فشار خرید قوی را نشان می‌دهد به این دلیل که قیمت بالاتر از قیمت متوسط روز قبل می‌رود.

 

سه سرباز سفید

الگوی سه سرباز سفید در طول سه روز اتفاق می‌افتد. این از شمع‌های سفید یا سبز پی‌درپی با فتیله‌های کوچک تشکیل شده است که به شکل پیش رونده‌ای بیشتر از میزان روز قبل باز و بسته می‌شوند. این یک سیگنال صعودی بسیار قوی است که بعد از یک روند نزولی اتفاق می‌افتد و یک پیشرفت یکنواخت از فشار خرید را نشان می‌دهد.

 

مشاهده آگهی های ملکی تهران🏡

 

مرد آویزان

مرد آویزان معادل نزولی چکش است. این شکل یکسانی دارد اما در پایان یک روند صعودی اتفاق می‌افتد. این نشان می‌دهد که در طول روز یک فروش قابل‌توجه بوده است، اما خریداران قادر بوده‌اند قیمت را بازهم بالاتر ببرند. فروش بزرگ اغلب به‌عنوان نمایشی دیده می‌شود که صعودها، کنترل بازار را از دست می‌دهند.

 

ستاره‌ی عصرگاهی

ستاره‌ی عصر یک الگوی شمعدانی با سه شمع است که معادل ستاره‌ی صبح صعودی است. این یک شمع کوتاه را تشکیل می‌دهد که بین یک شمع بلند سبز و یک شمعدانی بلند قرمز قرارگرفته است. این معکوس یک روند صعودی را نشان می‌دهد و زمانی که شمع سوم، دستاوردهای شمع اول را پاک کند معمولاً قوی است.

 

سه کلاغ‌سیاه

الگوی شمعدانی سه کلاغ‌سیاه از سه شمع بلند قرمز پی‌درپی با فتیله‌های کوتاه یا بدون فتیله تشکیل شده است. هر بخش با قیمت مشابه‌‌ی ‌روز قبل باز می‌شود اما فشار فروش قیمت را در هر پایان کاهش می‌دهد. تاجران این الگو را به‌عنوان شروع یک روند نزولی تعبیر کرده‌اند به این دلیل که فروشندگان در طول روزهای متوالی تجارت از خریداران سبقت می‌گیرند.

 

Doji

زمانی که باز و بسته شدن بازار تقریباً در یک قیمت است، شمعدانی شبیه به یک علامت صلیب یا جمع است. تاجران باید به دنبال یک بدنه‌ی کوتاه با فتیله‌هایی با طول متغیر باشند. این الگوی Doji نشان‌دهنده‌ی درگیری بین خریداران و فروشندگان است که از طرفین منجر به سود خالص نمی‌شود. یک Doji به تنهایی یک سیگنال خنثی است اما این می‌تواند در چندین الگوی معکوس مانند ستاره‌ی صبح صعودی یا ستاره‌ی عصر نزولی یافت شود.

 

رأس چرخان

الگوی شمعدانی رأس چرخان یک بدنه‌ی کوتاه در مرکز بین فتیله‌هایی با طول برابر دارد. این الگو نشان‌دهنده‌ی بلاتکلیفی در بازار است که منجر به هیچ تغییر معناداری در قیمت نمی‌شود. صعودها قیمت را بالا می‌برند در حالیکه صعودها بازهم قیمت را پایین می‌آورند. رأس چرخان اغلب به‌عنوان یک دوره‌ی تثبیت، یا استراحت در نظر گرفته می‌شود که یک صعود یا نزول معنادار بعد از آن ایجاد می‌شود. رأس چرخان به خودی خود یک سیگنال نسبتاً خوش‌خیم است، اما می‌تواند به‌عنوان علامت چیزی که قرار است اتفاق بیافتد تعبیر شود به این دلیل که بیان می‌کند که فشار کنونی جریان در حال از دست دادن کنترل است.

 

سه روش نزولی

الگوی تشکیل سه روش برای پیش‌بینی تداوم روند کنونی استفاده می‌شود، چه این روند صعودی باشد چه نزولی. الگوی نزولی، سه روش نزولی نامیده می‌شود، این از یک بدنه‌ی قرمز بلند با سه بدنه‌ی سبز کوچ و یک بدنه‌ی قرمز دیگر تشکیل شده است. شمع‌های سبز در محدوده‌ی بدنه‌های نزولی هستند. این به تاجران نشان می‌دهد که صعود قدرت کافی برای برعکس کردن روند ندارد.

 

مشاهده کتاب های دیگر

 

سه روش صعودی

برعکس الگوی بالا برای الگوی صعودی درست است که الگوی شمعدانی سه روش صعودی نامیده می‌شود. این از سه شمع قرمز کوتاه تشکیل شده است که بین دو شمع بلند سبز قرارگرفته‌اند. این الگو به تاجران نشان می‌دهد که علی‌رغم فشار فروش، خریداران کنترل بازار را حفظ کرده‌اند.

بهترین روش برای خواندن الگوهای شمعدانی تمرین معامله‌های ورودی و خروجی از سیگنال‌هایی که می‌دهند، می‌باشند. اگر احساس آمادگی برای تجارت در بازار زنده نمی‌کنید، می‌توانید مهارت‌های خود را در یک محیط بدون خطر با باز کردن یک حساب آزمایشی توسعه دهید. زمانی که از الگوی شمعدانی استفاده می‌کنید، باید به یاد داشته باشید که اگرچه این‌ها برای پیش‌بینی سریع روندها عالی هستند، اما این الگوها باید در کنار اشکال دیگر تحلیل فنی استفاده شوند تا کل روند را تأیید کنند.

 

 

دریافت اطلاعات وخرید کتاب تجارت بیت کوین

 

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

حسین منزوی، فرزند غزل سرایی معاصر

حسین منزوی، یکی از نویسندگان برجسته ادبیات فارسی است. او در سال ۱۳۰۷ هجری در شهر تبریز در ایران متولد شد و در سال ۱۳۹۲ در تهران درگذشت. منزوی در نیروی هوایی ایران در دوران جنگ ایران و عراق خدمت کرد و

قبرس، جزیره ای دو تکه

قبرس شمالی یک کشور خود مختار در قاره ‌ی آسیا است و در نیمکره‌ ی شمالی قرار دارد. قبرس شمالی در ناحیه ‌ی شمالی جزیره‌ ی قبرس واقع شده است و مرکز اداری آن شهر نیکوسیا می باشد.

محمد رضا لطفی، قلندر موسیقی ایران

محمدرضا لطفی (متولد 1325 در گرگان و متوفی 1393 در تهران) یک آهنگساز، نوازنده تار و خواننده برجسته در زمینه ی موسیقی سنتی ایرانی بود. او به عنوان یکی از هنرمندان برجسته و محبوب در حوزه ی موسیقی سنتی ای

بازار مسکن چین در بحران!

زلزله در بازار مسکن چین: دولت با تزریق نقدینگی و طرح‌های نجات به میدان می‌آید

کاهش 3 درصدی تورم مسکن در سال 1403

در سال‌های اخیر، بازار مسکن ایران به مانند کشتی‌ای در میان امواج پرتلاطم تورم، دستخوش نوسانات و التهابات بسیاری بوده است. سوار بر این امواج، قیمت مسکن به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و دغدغه‌های زیادی

روسیه، افغانستان و کریدور شمال-جنوب: مسیری نو برای تجارت نفت در عصر تحریم‌ها

در دنیایی که تحریم‌های غرب علیه روسیه سایه سنگینی بر اقتصاد این کشور انداخته، مسکو به دنبال راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها و حفظ تجارت خود با بازارهای جهانی است. یکی از این راه‌حل‌ها، استفاده از

جنگ تجاری داغ‌تر می‌شود؛ چین با فروش اوراق قرضه آمریکایی به دنبال تضعیف دلار است؟

چین در اقدامی کم‌سابقه، به طور بی‌سابقه‌ای اقدام به فروش اوراق قرضه آمریکایی کرده است. این اقدام که به عنوان دور شدن چین از دارایی‌های آمریکایی تلقی می‌شود، می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای اقتصاد جه

بازار نفت آسیا: رویارویی عربستان با رقبای جدید

زمزمه‌های تحول در بازار نفت آسیا به گوش می‌رسد. پالایشگاه‌های این منطقه استراتژیک، زمام امور را از دست عربستان سعودی، غول نفتی خاورمیانه، در حال ربودن هستند و به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر و متنوع‌تر بر

خداحافظی با دلار؟ جایگزینی واحد پولی بریکس در معاملات ایران و روسیه

در دنیایی که ایالات متحده از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال هژمونی خود استفاده می‌کند، ایران و روسیه در حال گام برداشتن به سوی جایگزینی هستند: تجارت با ارزهای ملی. این اقدام نه تنها راهی برای دور زدن

سعادت آباد: قیمت مسکن, سطح زندگی, فضای سبز و بوستان ها, مراکز خرید و تفریحی و ..

در این مقاله سفری به سعادت آباد خواهیم داشت و با گوشه و کنار آن آشنا می‌شویم. از برج‌ها و مجتمع‌های لوکس گرفته تا مراکز خرید و تفریحی، از رستوران‌ها و کافه‌های شیک تا بوستان‌ها و فضاهای سبز، از قیمت م

فصل دوم: شهامت پیشروی داشته باشید - بخش سوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

فصل دوم: شهامت پیشروی داشته باشید - بخش دوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا