فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش دوم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم شیرین و شیرین تر میشود و هر لحظه خودم را خوشبخت تر احساس میکنم؛ چرا که توانسته ام کتاب دیگری را تقدیم فارسی زبانان کنم از آنجا که کسب دانش و مهارت و همین طور تجربه به سایر اساتید جهت هر چه بهتر شدن کسب و کارها و همچنین ارتباط میان انسانها با اهمیت به نظر میرسد و چه راهی زیباتر از مطالعه و آشنایی با این افکار مخصوصاً هنر جذاب مذاکره با هر فرد و هر سن و هر ملیتی که بی شک اولین مهارت مورد نیاز هر کسب و کار و همچنین هر رابطه ای می باشد.

‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها

بخش دوم

شما منظور من را می‌فهمید. توجه زودتر از موعد به این احتمالات باعث می‌شود تا شما بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید و از استراتژی‌های بهتری بهره بگیرید. استراتژی‌های خروج سبب کاهش ریسک شده و در محیط‌های بازاری مختلف، انعطاف‌پذیری را برای شما به ارمغان می‌آورند. در اینجا نمونه‌هایی از استراتژی‌های خروج را مشاهده می‌کنید:

·      عمده‌­فروشی

·      تأمین مالی فروشنده

·      گزینه‌های اجاره

·      خرید و نگهداری

·      تأمین مالی مجدد

·      تغییرات

·      نوسازی

·      ارزیابی قیمت ملک

·      هک کردن خانه‌ها

·      و بسیاری دیگر

همه‌‌ی این استراتژی‌ها سودآور هستند. این‌ها همه راه‌کار اولیه‌ی شما هستند. آن‌ها را در نظر گرفته و دو تا سه مورد از آن‌ها را به عنوان پشتیبان انتخاب کنید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

بعد از این انحراف جزئی، بار دیگر به صحبت خود در رابطه با استراتژی‌های مذاکره برمی‌گردیم. چیزی که در اینجا می‌خوانید به سبک‌های مذاکره و استراتژی‌های آن مربوط می‌شود. این اجزاء به هم پیوسته هستند و وجود هر یک از آن‌ها ضروری است.

·      مذاکرات مشارکتی (دو سر برد)

برقراری دوستی‌ها و روابط استراتژیک

ارزش­آفرینی و افزودن ارزش

به دنبال افزایش آگاهی و شناخت خود باشید، ولی در عین حال از گزاره‌های ارزشی و نیازهای خود نیز آگاهی پیدا کنید.

به دنبال سود متقابل باشید.

·      مذاکرات مبتنی بر سازش (من می‌بازم، تو می‌بری)

دوستانه

رابطه­‌محور

خواهان ایجاد دینامیک‌های مثبت

·      مذاکرات رقابتی یا صفر

به دنبال شماره­ای یک بودن

نادیده گرفتن نیازهای طرف دیگر

معمولاً مبتنی بر قدرت و اهرم است.

ایجاد سود به هزینه‌ی طرف دیگر

متمرکز و نتیجه‌­محور

برخی اوقات گستاخانه است.

·      به دنبال صلح ­وسازش (هر دوی ما برنده می‌شویم و مقدار اندکی ضرر می‌کنیم).

انصاف­‌محور

سازش برای مقدار کمتر

·      مذاکرات اجتنابی (باخت-باخت)

نفرت از دعوا

ممکن است به طور کلی از مذاکره کردن اجتناب نماید.

پاس دادن مذاکره به یکی­دیگر از اعضای تیم

همه‌ی این سبک‌های مذاکره از یکدیگر متمایز هستند و از استراتژی‌های متفاوتی بهره می‌گیرند. معمولاً نتیجه‌ی این مذاکرات، پیامدهای متفاوتی خواهد بود. طرفین مذاکره بیش­ازپیش سر خصومت با یکدیگر برمی‌دارند، که این معمولاً در مورد مذاکرات رقابتی صدق می­کند و یا ممکن است طرفین مذاکره به دنبال سازش باشند و یا ممکن است به طور کلی از دعوا و منازعه دوری کنند ولی مراقب باشند؛ زیرا ممکن است زمانی که اجتناب، رخ نمایان کند، با گستاخی و جسارت بیش­ازحد روبرو شویم. در مورد دوم، حاصل مذاکرات، دعواهای بسیار شدید است. زمانی که دعوا شدت پیدا می­کند، هیچ یک از طرفین کوتاه نمی‌آیند و حل چنین موقعیتی نیازمند تخصص و مهارت بالایی است.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت

 

مذاکرات از نوع ساده تا دشوار تا نسبتاً غیرممکن، متغیر هستند. اگر یکی از طرفین فکر کند که از او سوءاستفاده شده است، ممکن است از مذاکره طفره برود و یا پیاده‌سازی و اجرای مذاکره، دشوار و دردناک شود. بیشتر آن‌ها نیازمند رفتار منصفانه هستند. آن‌ها می‌خواهند قیمت منصفانه‌ای را پرداخت و یا دریافت کنند. تنها چیزی که می­خواهند سبک ارزش است.

اگرچه مفهوم انصاف، فردی است و بیش­‌ازحد مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی از اهمیت زیادی در مذاکرات برخوردار است. شناخت معنا و مفهوم انصاف به طرف دیگر مذاکره نیز بخشی از تکلیف شماست.

ایده‌ی انصاف در مذاکرات املاک‌­ومستغلات کاملاً مشهود است. فروشندگان خواهان دریافت یک قیمت منصفانه هستند، که معمولاً همان ارزش بازار است و ارزش بازاری منصفانه، ارتباطی با مبلغ پرداختی چهل سال قبل آن‌ها، برای این خانه و یا ملک ندارد.

و خریداران ملک می‌خواهند قیمت منصفانه‌ای را برای آن پرداخت کنند که معمولاً با ارزش بازار ملک برابر است. آن‌ها از ارائه‌ی پیشنهادهای بالاتر و یا پرداخت مبلغی بالاتر از قیمت بازار خودداری می‌کنند. در حقیقت، هدف بیشتر خریداران، خرید ملک زیر قیمت بازار است.

من عمداً خریدارانی که معتقدند باید ملک را به قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنند را نادیده می‌گیرم. در حالیکه این خیلی خوب است، ولی غیرواقع‌گرایانه است. معمولاً این خریداران زمان، انرژی و تلاش زیادی را برای دستیابی به این رؤیای خود به هدر می‌دهند.

در نهایت، برخی از سرمایه‌­گذاران در بخش املاک به دنبال پرداخت قیمت منصفانه به امید درآمدهای آتی هستند و برخی دیگر از سرمایه‌گذاران ملکی نیز می‌خواهند قیمت پایین‌تر از بازار را بپردازند تا تغییراتی را در ملک ایجاد کنند. این، به این معناست که آن‌ها قصد نوسازی املاک را دارند. آن‌ها هم‌چنین قصد گسترش و یا توسعه‌ی ملک مدنظر را دارند. و یا شاید به دلیل پتانسیل درآمدی بالاتر، قصد ارتقاء آن را دارند. تغییرات صورت گرفته در این موضوع چندجانبه هستند. با این وجود، یکی از ویژگی‌های بارز سرمایه‌گذاری در املاک، کسب سود و بهره است.

استراتژی‌های بالا باید عوامل دیگر را نیز مدنظر قرار دهند. این عوامل به تاریخچه‌ی الگوهای مذاکره نیز ارتباط پیدا می‌کنند. این عوامل در گذشته با یکدیگر هم‌گام و موافق بوده‌اند و یا حتی به فکر داشتن مذاکراتی با یکدیگر در آینده هستند. هرگونه ارتباط بلندمدت میان طرفین بر روی گزینه‌ها، ارتباطات و نتایج مذاکره تأثیرگذار خواهد بود.

دیگر عوامل تأثیرگذار به زمان­بندی و بازه‌ی زمانی مذاکرات ارتباط پیدا می‌کنند. هم‌چنین به ترتیب قرارگیری اجزاء در توافق‌نامه‌ها ارتباط پیدا می‌کنند. این عوامل و تغییرات نیازمند تفکرات پیشین، اقدامات راهبردی و انجام مذاکره از یک موضع منحصربه­فرد است. این عوامل در معاملات بزرگ و پیچیده معنادار خواهند بود. همین عوامل برای اهرم تفکر مجدد نیز کاربرد دارند.

سرمایه‌گذاران سازمانی در معاملات ملکی نیز از این رویکرد برای اصلاح استراتژی‌های خود بهره می‌گیرند. با این وجود، اصلاح استراتژی‌ها به نفع فروشندگان و خریداران واقعی و سرمایه‌گذاران ملکی در مقیاس کوچک­تر خواهند بود. این افراد تغییرات بزرگ و وسیعی را در مذاکره موجب می‌شوند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است: باید سبک مذاکره‌ی خود را بشناسید. شما باید از سبک مذاکره‌ی طرف مقابل خود نیز آگاهی پیدا کنید. شما باید پیش از ورود به مذاکره هم خود و هم طرف مقابل را مورد بررسی قرار دهید. حقیقت این جمله برای مذاکرات ملکی و مذاکرات در عرصه‌های دیگر نیز کاربرد دارد.

در اینجا به یاد یکی از مذاکره‌کنندگان ماهر یعنی نلسون ماندلا می‌افتیم، یعنی رهبر سیاسی و انقلابی ضدآپارتاید و رئیس­‌جمهور اسبق آفریقای جنوبی. او با حقایق این عبارات زندگی کرد و آن‌ها را به خوبی درک کرد. شیوه­ی مذاکره‌ی او کاربردی و راهبردی بود. او صبور بود و پشتکار بالایی داشت، با این وجود، زمانی که اقدام به اعطای امتیاز کرد، اصلاً چیزهای با ارزش را به عنوان امتیاز در اختیار دیگران قرار نمی‌داد. شاید زندانی بودن برای مدت زمان طولانی به او کمک کرده بود تا این مهارت‌ها را یاد بگیرد و یا اینکه باعث شده‌ بود این ویژگی‌ها در شخصیت او نهادینه شوند. این اصلاً اهمیتی ندارد، بلکه موضوع مهم اینجاست که استراتژی، سبک و تاکتیک‌های او باعث جلوگیری از جنگ داخلی و خونریزی در آفریقای جنوبی شد.

بدون تردید، اهمیت این ویژگی‌ها در مذاکرات معاملات املاک، به اندازه‌ی اهمیت آن‌ها برای ماندلا و سرنوشت آفریقای جنوبی است. حتی اگر مذاکرات ملکی تأثیری در سرنوشت یک کشور نداشته باشد، این موضوع باز هم صدق می‌کند.

 

مشاهده توضیحات وخرید کتاب هنر ودانش مذاکره

 

برنامه‌ریزی راهبردی باید در انتخاب تاکتیک‌های مناسب به ما کمک کند. ماندلا توانست به طور موفقیت­‌آمیزی استراتژی و تاکتیک را با یکدیگر ترکیب کند. استراتژی او محکم و استوار بود و تاکتیک‌های او این امکان را برای او فراهم ساخته بود تا بتواند آن‌ها را اجرایی کند. شما نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید. در قسمت بعدی برخی از مهم‌ترین تاکتیک‌های مذاکره به شما معرفی خواهند شد.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

چراها وچگونگی های همکاری انسان و ربات

همکاری انسان و ربات فرصت‌های بی‌نظیری را برای ارتقای سطح زندگی و حل چالش‌های مختلف بشریت فراهم می‌کند. با درک درست مزایا و چالش‌های این تعامل و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانیم از این همکاری برای ساختن آین

دستمزدها در حال افزایش: اروپا در مسیر رونق یا تورم؟

آیا افزایش دستمزدها در اروپا نویدبخش رونق اقتصادی است یا زنگ خطری برای تورم؟

اژدهای گرسنه: جهش واردات گاز طبیعی چین در سال ۲۰۲۴

در دنیایی که به دنبال منابع انرژی پاک و پایدار می‌گردد، چین، غول اقتصادی جهان، مسیری متفاوت را در پیش گرفته است. با وجود تعهدات جهانی برای کاهش انتشار کربن، این کشور میل سیری‌ناپذیری به گاز طبیعی پیدا

تغییر در قله‌ی تجارت آلمان: ایالات متحده آمریکا از چین پیشی گرفت!

ایالات متحده آمریکا جایگزین چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری آلمان شده است. این خبر، سرآغازی برای فصلی جدید در روابط اقتصادی دو قدرت صنعتی جهان است و پیامدهای مهمی برای آینده‌ی اقتصاد جهانی خواهد داشت

نبرد نرخ بهره و تقاضا، نفت را در کش و قوس نگه داشت

در قلب طوفان‌های اقتصادی و سیاسی، طلای سیاه، نفت، در حال نبردی نفس‌گیر است. در یک سو، ارتش قدرتمند نرخ بهره، با شمشیر انقباض پولی، تقاضا را به زانو درآورده و قیمت‌ها را به عقب می‌راند. در جبهه دیگر، ا

اینترنت 6G، سفری هیجان‌انگیز به دنیای آینده

اینترنت 6G یک جهش بزرگ در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شه و نقش کلیدی در پیشرفت جوامع ایفا می‌کنه. با وجود چالش‌هایی که پیش رو داریم، با برنامه‌ریزی دقیق، همکاری جهانی و سرمایه‌گذاری می‌تو

نبرد در قلب تاریکی: تحریم‌های نفتی ونزوئلا، تمدید مجوز و پیچیدگی‌های بازار

در قلب تاریکی تحریم‌های فلج‌کننده، صنعت نفت ونزوئلا نفس‌های آخر را می‌کشد. آمریکا با تمدید مجوز معافیت موقت، رگ لایف باریکی را به پیکر نحیف این صنعت تزریق می‌کند، اما این مرهمی بر زخم کهنه‌ای است که ا

رقابت نفس‌گیر در بازار فناوری‌های پاک: اروپا در برابر سلطه چین

در دنیایی که با بحران آب‌وهوا روبروست، فناوری‌های پاک به عنوان ناجی بشریت ظهور کرده‌اند. اما در این میان، نبردی بی‌امان برای تسلط بر این بازار نوپا در جریان است. غول‌هایی مانند چین با گام‌های بلند در

رایانه کوانتومی، دنیایی فراتر از محاسبات کلاسیک

مکانیک کوانتومی، علمی است که رفتار ذرات در مقیاس اتمی و زیر اتمی را بررسی می‌کند. این علم با قوانین دنیای ما که در زندگی روزمره با آنها سروکار داریم، تفاوت‌های اساسی دارد.

حضور چینی‌ها در ساخت مسکن ایران: رقابتی نو یا رخدادی نگران‌کننده؟

خبرهای مربوط به مذاکرات میان ایران و چین برای مشارکت در ساخت مسکن، بار دیگر بحث داغ کمبود این کالای اساسی را در کشورمان داغ‌تر کرده است. برخی از این طرح استقبال می‌کنند و آن را فرصتی برای نوسازی صنعت

تورم مسکن در ایران: ویرانی رویای خانه‌دار شدن

متأسفانه، مسئولان کشوری در مواجهه با این بحران، نه تنها دستاورد قابل توجهی نداشته‌اند، بلکه اراده‌ای جدی برای مقابله با موج تورم و به ویژه تورم در بخش مسکن نشان نداده‌اند.

فصل دوم: بازاریابی الکترونیک - بخش دهم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی