فصل اول: پول چیست؟ - بخش نهم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

: :”دن”

به نظر شما پول باید اولویت چندم زندگی فرد باشد؟

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

“برایان:

اگر از کارآفرینان موفق یا کارآفرینانی که برای موفقیت در تکاپو هستند، بپرسید پول چه معنایی برای آنها دارد، جوابشان همیشه به یک واژه ختم می شود: آزادی. آزادی، دلیل موفقیت مالی ست. پول یعنی من آزادم. همیشه به شوخی می گفتم آزادی مالی یعنی وقتی به رستوران می روید بدون نگاه کردن به ستون سمت راست و مشاهده ی قیمت ها می توانید غذا سفارش دهید.

مردم شیفته ی آزادی اند. آزادی اگر مهم ترین ارزش نباشد، یکی از مهم ترین ارزش ها است. هیچ وقت کسی احساس نمی کند آزادی بیش از حد دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند دیگران آزادی بیش از حدی دارند و قانون باید جلویشان را بگیرد. افراد موفق باید مالیات بپردازند، مقررات خاصی برای آنها اعمال شود و در صورت رعایت نکردن آنها مجازات شوند، ولی خودشان باید آزادی دلخواهشان را داشته باشند.

“باربارا دی آنجلیس” نویسنده ی معروف، این پرسش فوق العاده را مطرح می کند، “چه وقت می فهمید پول کافی دارید و آن موقع، چه کار می کنید؟.” پول نمایان گر آزادی است. پس بررسی کنید که برای احساس آزادی کامل به چه میزان پول نیاز دارید. من در برنامه های آموزشی کسب و کارم، همیشه از افراد می خواهم رقم موردن ظرشان را تعیین کنند. رقم مورد نظر شما چیست؟ برای رسیدن به دارایی و نقدینگی، به چه مقدار پول در ماه و سال نیاز دارید تا بالاخره بتوانید دست از پولدرآوردن بکشید؟

میلیونرهای خود ساخته زمان زیادی را صرف فکرکردن به این سوال می کنند: برای این که بتوانم سبک زندگی مطلوبم را تامین کنم، به چه مبلغی نیاز دارم و بعد از آن چه کار خواهم کرد؟ بعد، روی جواب این پرسش تمرکز می کنند و در کوتاه مدت، از خود گذشتگی های زیادی می کنند تا بالاخره، ارزش خالص موردنظرشان را بیندوزند و به درآمد مطلوبشان دست پیدا کنند. در آن صورت است که هم خودشان و هم خانواده و فرزندانشان آزاد می شوند.

این افراد دست از کارکردن نمی کشند، ولی این نوعی نقطه ی تاقی است که می توانند در فعالیت های بشر دوستانه و سایر فعالیت ها شرکت کنند و مخارج را تقلیل دهند. با این همه برای نیمه ی اول زندگی تان باید با تمام وجود دنبال آزادی مالی باشید و باید زمانی این کار را انجام دهید که انرژی، انگیزه، آرمان و فرصت تان در بالاترین سطح قرار دارد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

“دن:”

بعضی از الگوها و مربیانی را که بیش از دیگران درباره ی پول به شما آموزش داده اند، نام ببرید. به طور خلاصه، هرکدام از آنها و درس های مهمی را که درباره ی پول به شما دادند، توصیف کنید.

“برایان:

من در سال های متمادی، کتاب ها، مقاله ها و مصاحبه ای زیادی را از افراد موفق مطالعه کرده ام؛ میلیونرها، میلیاردها، مولتی میلیاردرهایی که به تاریخ پیوسته اند. در واقع، بعضی از ثروتمندترین افراد تاریخ. متوجه شده ام بسیاری از آنها از صفر شروع کرده اند.

در واقع، ثروتمندترین فرد تاریخ، یک بانک دار آلمانی بهن ام “یاکوب فاگر” بود. او را پولدارترین مرد دوره ی خودش و پولدارترین مرد در اروپای دوره ی رنسانس می دانستند. او کار خودش را تقریبا با هیچ شروع کرد و بعد، وارد تجارت شد. او تاجر و وام دهنده ی بسیار خوبی بود و به خوبی از پول استفاده می کرد و از سرمایه گذاری  های ریسک پذیر به درستی حمایت می کرد. کل فلسفه ی او در صرفه جویی، مراقبت، احتیاط، دقت، جدیت و سختگیری درباره ی پول خلاصه میشد. او ثروتمندترین مرد اروپا شد.

خانواده ی “راتشیلد” در شروع کار، یک خانواده ی کوچک بودند و ثروتمندترین خانواده ی بانکدار در اروپا و بعد، یکی از ثروتمندترین خانواده ها در قاره ی آمریکا شدند. من سال ها و سال ها درباره ی این افراد مطالعه کرده ام.

گاهی کتاب کاملی را فرضا درباره ی “راکفلر”ها می خوانید و به یک ایده ی بسیار مهم می رسید. “جان دی. راکفلر” پولدارترین مرد جهان شد. یکی از معیارهایش صرفه جویی بود؛ صرفه جویی، پس انداز و کم کردن قیمت کالای خودش، که نفت و گاز بود، برای مصرف کننده. به او “بارن دزده” می گفتند. بله، او یک “بارن دزد” بود که رقبایش را از کسب و کار کنار می زد و عملا کل بازار نفت و گاز آمریکای شمالی را کنترل می کرد.

دولت مبارزه با شرکت های انحصارطلب را آغاز و شرکتش را متلاشی کرد. ولی گناه بزرگ او چه بود؟ گناه بزرگش این بود که همیشه از صرفه های ناشی از مقیاس برای کم کردن هزینه ی نفت و گاز مصرفی برای سوخت رسانی به اتومبیل ها و تامین روشنایی و... استفاده میکرد تا هیچ کس نتواند این محصول را ارزان تر از او ارائه دهد. همه ی کارهای او به نفع مشتریان بود و رقبایش این را دردسرساز می دانستند. بنابراین، دشمنانش دست به یکی کردند و سبیل دولت را چرب کردند که قوانینی برای تجزیه ی شرکت او وضع کند.

آنها شرکت “راکفلر” را به پنج شرکت نفتی مهم به نام “پنج خواهران” تجزیه کردند. این شرکت ها پنج شرکت بزرگ نفتی جهان شدند و رقبایشان هنوز نمی توانستند با آنها رقابت کنند؛ چون آنها همچنان قیمت ها را پایین نگه می داشتند. اینها موارد کوچکی هستند که پیدا می کنید. اگر بخواهید در کسب و کار موفق باشید، باید آنچه را مشتریان می خواهند، هرچه سریعتر و آسانتر و با قیمت پایین تر از دیگران در اختیارشان بگذارید و باید در این کار تداوم داشته باشید. این یکی از درس های مالی بزرگیست که بعدا به تفصیل درباره اش صحبت خواهیم کرد.

:”دن”

“برایان”، بزرگترین تصور غلط اکثر مردم درباره ی پول چیست و چگونه می توانند آن را اصلاح کنند؟

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

“برایان:” دانشگاه هاروارد در پژوهشی نتیجه گرفته است که ویژگی شماره ی یک افرادی که از نظر مالی موفق هستند، داشتن “دیدگاه بلند مدت” است. در اقتصاد امروز، مردم برای رضایت آنی بیتابی می کنند و این فقط امید و رویای مردم را می ُکشد. دیدگاه بلندمدت یعنی تصمیماتی در کوتاه مدت می گیریم که نتایج خوبی در بلندمدت خواهند داشت و این به معنای سخت کوشی و پس انداز پول و سرمایه گذاری محتاطانه ی پول است. به این ترتیب با معجزه ی اثر مرکب، پول را انباشته می کنید که بعدا به این موضوع برمیگردیم.

امروزه، شصت و پنج درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که تنها راه داشتن استقلال مالی در زمان بازنشستگی این است که برنده ی بلیت بخت آزمایی شوند. اکثر مردم فکر می کنند موفقیت مالی بازی قمار است. کسی “مارک زاکربرگ” را میبیند که در بیست و چند سالگی میلیاردر می شود و نمی فهمد که او یکی از میلیونها انسانی است که برای این کار تلاش کرده است. بلکه تصور می کند همه ی ستاره ها در راستای درست قرار گرفته اند و همه چیز  به نفع “زاکربرگ” رقم خورد؛ ظهور اینترنت، ظهور پردازش سریع داده ها، آغاز به کار رسانه های اجتماعی. همه چیز در آن نقطه ی زمانی، به نفع او جفت و جور شد. افراد دیگری هم صدها میلیون و میلیارد پول در آورده اند، ولی آنها فوق العاده نادرند. اکثر مردم با سخت  کوشی، افزایش ارزش دارایی، پس انداز، سرمایه گذاری محتاطانه ی پولشان و انباشت آن در بلندمدت، ثروتشان را به دست می آورند.

  

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر