فصل دوم: اصول پایۀ مذاکره - بخش اول

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم شیرین و شیرین تر میشود و هر لحظه خودم را خوشبخت تر احساس میکنم؛ چرا که توانسته ام کتاب دیگری را تقدیم فارسی زبانان کنم از آنجا که کسب دانش و مهارت و همین طور تجربه به سایر اساتید جهت هر چه بهتر شدن کسب و کارها و همچنین ارتباط میان انسانها با اهمیت به نظر میرسد و چه راهی زیباتر از مطالعه و آشنایی با این افکار مخصوصاً هنر جذاب مذاکره با هر فرد و هر سن و هر ملیتی که بی شک اولین مهارت مورد نیاز هر کسب و کار و همچنین هر رابطه ای می باشد.

اصول پایۀ مذاکره

بخش اول

 

پیامدهای اقدامات ما به شکل مترسک‌ها و برج‌های دیده‌بانی عمل می‌کنند. اولی باعث می‌شود تا نادان‌ها را فراری دهد و دومی کمک می‌کند تا بتوانیم افراد آگاه و خردمند را شناسایی کنیم.

تی.اچ. هاکسلی

 

اگر تابحال برنامه‌های واقعی مشاور­املاک مانند هاوس هانترز، میلیون دلار لیستینگ، فیلپ اور فلاپ، فیکسر-آپر و یا هر برنامه‌ی تلویزیونی دیگر از این نوع را دیده باشید، احتمالاً مذاکره را یک کار سخت و نمایشی می‌دانید. شاید شما می‌دانید که مشاور­املاک به معنای وارد شدن در جنگی است که تنها یک طرف مذاکره با استفاده از هر روشی که می‌تواند، برنده خواهد شد.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت

 

حتی اگر برخی از این برنامه‌های تلویزیونی تا حدودی سحرانگیز، زیبا و نمایشی باشند، ولی طرف مقابل را رقیب دشمن شما نشان می‌دهند و نمی‌توانند برای پیروزی خود به هیچ‌کسی تکیه کنند. و این برای مشاهده‌ی این برنامه‌ها، به منظور تفریح و سرگرمی صدق می‌کند ولی شباهت چندانی به زندگی واقعی ندارد.

مذاکرات موفق به میزان احترام و اعتماد طرفین به یکدیگر بستگی دارد. این کاملاً با زمانی که طرف شما دشمن شماست، در تضاد است. راه‌کار واقعیت تلویزیونی در تلویزیون و خیال بیننده، کاربرد دارد، ولی در زندگی به ندرت منجر به توافق‌های موفقیت‌آمیز می‌شود، توافق‌هایی که پیامد آن‌ها تنها هدف مذاکرات است.

به همین دلیل، یکی از اصول مهم زیربنایی که باید به خاطر داشته باشیم، این است که مذاکرات عمدتاً به مشغول کردن طرف مقابل بستگی دارند، یعنی متقاعد ساختن آن‌ها برای پذیرش دیدگاه شما. هر دوی این­ها تنها از طریق پژوهش و شناخت طبیعت انسان ممکن هستند.

تلاش برای درک طرف دیگر، نتایج موفقیت‌آمیزی را به دنبال دارد و این درست است؛ حتی زمانی که مخالفت‌هایی میان هر دو طرف مذاکره مشهود است. این رویکرد، در تضاد کامل با این ایده است که افراد برای دستیابی به رؤیاهای خود وارد مذاکره می‌شوند. وقتی دغدغه‌ی اصلی افراد، مذاکره کردن و موفقیت در آن است، اصلاً به دوست شدن با یکدیگر فکر نمی‌کنند.

با این وجود، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مذاکره‌ی موفق، برقراری ارتباط دوستانه و هماهنگ با طرف مقابل در مذاکره است. این، به معنای رفاقت است. به طور خلاصه، زمانی که رفاقت شکل بگیرد، طرفین می‌توانند به یکدیگر احترام بگذارند و اعتماد کنند. این طرفین را قادر می‌سازد تا وارد یک گفت‌و‌گوی معنادار شوند، همدیگر را به خوبی درک کنند، به دنبال راه‌حل‌هایی باشند که برای طرفین کارآمد باشد و روابط خود را در بلندمدت حفظ نمایند. روابط بلند­مدت در شناسایی فرصت‌های آتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این، به تنهایی می‌تواند برای آن‌ها منافع زیادی را به دنبال داشته باشد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

رفاقت، یکی از اصول زیربنایی تمامی معاملات انسانی است، خواه صحبت از مذاکره باشد و یا روابط روزانه. رفاقت به لحاظ روان‌شناختی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا باعث می‌شود تا طرف مقابل برای شما آرزوی موفقیت بکند، که معمولاً اگر شما را دوست داشته باشند، قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. زمانی که رفاقت میان طرفین قابل مشاهده نباشد، مذاکرات آن‌ها کاملاً شکل معاملاتی به خود می‌گیرند و تماماً به حوزه‌ی تجارت مربوط می‌شوند و به گونه‌ای شکل می‌گیرند که گویی هر دو طرف وارد دعوا و جنگ شدیدی شده‌اند. در مورد دوم، بازنده معمولاً درگیر احساس عصبانیت می‌شود.

تابه­حال احتمالاً به خوبی از مزایای رفاقت و تأثیر آن در مذاکرات املاک­ومستغلات و در روابط خود آگاهی پیدا کرده‌اید. احتمالاً به این موضوع هم پی برده‌اید که رفاقت، یک دیدگاه و یک نگرش و رویکردی است که نیازمند تلاش دائمی و بی­وقفه است. رفاقت، به برقراری ارتباط مربوط می‌شود و به خود مردم. و باید بدانید که شما در حال مذاکره با مردم هستید و مردم این توانایی را دارند که دستاوردهای مورد­نظر شما را در اختیار شما قرار دهند. به لحاظ طبیعی، این یک خیابان دو طرفه است.

در تمامی سال‌های فعالیت من در حوزۀ املاک­ ومستغلات، معاملاتی که در آن دو طرف معامله به یکدیگر احترام و اعتماد متقابل داشتند، معاملاتی بودند که دو طرف کاملاً با یکدیگر موافق بودند. هم‌چنین معاملاتی بودند که منجر به روابط بلند­مدت میان خریداران، فروشندگان و سرمایه‌گذاران شدند. در اغلب موارد این طرفین به کار کردن و فعالیت با یکدیگر ادامه می‌دهند. این به نوبه‌ی خود بسیار ارزشمند است، مخصوصاً با توجه به اینکه طرفین معامله که فاقد حس رفاقت هستند، این فرصت‌ها را از دست می‌دهند. در اغلب موارد آن‌ها باید بارهاوبارها از نو شروع کنند.

به طور تصادفی، باربارا کورکوران، مؤسس افسانه‌ای گروه تجاری کورکوران و برنامه‌های واقعی تلویزیونی، ایفای نقش شارک تانک را بر عهده داشت که در آن نیز به اهمیت رفاقت اشاره شده بود. اگرچه فلسفه‌ی غالب او، فشار وارد کردن بر طرف دیگر بود، او می­دانست که احترام، سبب به خطر انداختن وفاداری می‌شود. بنابراین فشارهای بعدی گامی در صدد پیشبرد مذاکره هستند، که این علی­رغم فشار وارده برای دشمنی با طرف دیگر است.

نبوغ بازاریابی و اینکه می‌خواست نام او بر سر همه­ی زبان‌ها باشد، که حاصل دوست داشتن و اعتماد دیگران به او و شرکت اوست را نیز به این امر اضافه کنید. هم‌چنین این باعث افزایش اعتماد افراد به توانایی‌های او می‌شود، که مؤلفه‌ی دیگری است که تنها با توجه دقیق به طرف مقابل و نیازها و خواسته‌های آن‌ها محقق می‌شود.

 

مشاهده توضیحات وخرید کتاب هنر ودانش مذاکره

 

اکنون بگذارید این را در بستر قابل مذاکره‌ بودن هرچیزی مورد بحث قرار دهیم، مهم نیست که درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنیم و چه چیزی را به مذاکره می‌گذاریم. زندگی سرتاسر مذاکره است و مذاکرات ما عمدتاً به زندگی ما مربوط می‌شوند. هر چقدر دانش و شناخت شما در رابطه با زندگی بیشتر شود و نقش فعالانه‌تری در آن ایفا نمایید، مهارت‌های مذاکره‌ی شما تقویت خواهند شد. اگر این برای شما عاقلانه به نظر نمی‌رسد، پس به مطالعه‌ی این کتاب ادامه دهید.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

فرار مالیاتی از سوی مهندسان نظام مهندسی استان خوزستان

در دنیای پر پیچ و خم فرار مالیاتی، جایی که بسیاری در تاریکی به دنبال سودهای بادآورده هستند، سازمان امور مالیاتی با چشمانی تیزبین، ناقضان قانون را زیر ذره‌بین می‌برد. داستان امروز ما در خوزستان رقم می‌

انرژی های سبز، بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی

چشم‌انداز آینده انرژی سبز روشن و امیدوارکننده است. با اتکا به این منابع انرژی پاک، می‌توانیم به سوی آینده‌ای پایدارتر، عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه انسان‌ها گام برداریم.

ترکیه، پیشرو در جذب سرمایه گذاری جهانی

آیا به دنبال سرزمینی نویدبخش برای سرمایه‌گذاری‌های خود هستید؟ جایی که نوآوری، پایداری و فرصت‌های طلایی در هم آمیخته باشند؟ نگاهی به ترکیه بیندازید!

همه چیز درباره شهرک ریوریا دبی

این اثر هنری  الهامی از سواحل جنوب فرانسه است و فقط به هنر معماری محدود نمی شود ....بلکه این خود "لذت زندگی" است.  درادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از ارزنده ترین اجتماعات مسکونی دبی -ریو

تجارت در اوراسیا به ارزهای ملی رونق گرفته است!

اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) شاهد افزایش 90 درصدی تجارت با ارزهای ملی است. این خبر را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در افتتاحیه نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا اعلام کرد.

رکوردشکنی تورم تولیدکننده در فروردین

اقتصاد ایران در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی از جمله تورم بالا، نوسانات نرخ ارز و بی‌ثباتی اقتصادی روبرو بوده است. در این میان، رکوردشکنی نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در فروردین ماه 1403 بار دی

رشد تجارت ایران و هند در سال 1403 با وجود افت واردات هند از ایران

مبادلات تجاری بین ایران و هند در دو ماهه نخست سال 1403 با رشدی 5 درصدی به 377 میلیون دلار رسید. این آمار نشان‌دهنده رونق روابط تجاری بین دو کشور همسایه در سال جاری است.

همه چیز درباره شهر گیالوسا قبرس شمالی

مهاجرت به شهر گیالوسا، قبرس ممکن است برای برخی افراد جذابیت‌های خاصی داشته باشد. این شهر زیبا دارای آب و هوای معتدل و ساحل زیبایی است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای مردم دارد. از طرف دیگر، گیالوسا

خبر خوش برای معلولان و کارگران

دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، اقدامات قابل توجهی در زمینه افزایش مستمری معلولان و حمایت از حقوق کارگران انجام داده است.

همه چیز درباره کشور زیبای قبرس شمالی

نرخ مسکن در قبرس شمالی متناسب با انواع ملک‌ها و مناطق مختلف شهری متغیر است. اما به طور کلی، دسترسی به مسکن در قبرس شمالی به دلیل وضعیت جغرافیایی و اقتصادی منطقه معقول و قابل دسترس است. قیمت‌ها معمولاً

رشد 15.5 درصدی تجارت ایران و انگلیس در سال 2023؛ تبادلی به ارزش 423 میلیون پوند

در دنیایی که شاهد تحولات و چالش‌های سیاسی متعددی است، خبر از رونق تجارت بین دو کشور می‌تواند گامی مثبت به سوی ثبات و همکاری تلقی شود. روابط تجاری ایران و انگلیس در سال 2023 نمونه‌ای از این دست است. عل

تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم: واکاوی آماری و چالش‌های پیش رو

در ماه‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم درگرفته است. برخی از آمارها از رشد چشمگیر و مثبت شدن تراز تجاری حکایت دارند، در حالی که برخی دیگر از کاهش صادرات غیرنفتی و افزایش