فصل دوم: خودتان را باور داشته باشید - بخش سوم

یکی از موضوع‌های اساسی که همیشه به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه به اهداف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. شاید از دیرباز اینگونه بوده که وقتی در خلوت به چگونگی رسیدن به اهدافمان فکر میکردیم به این موضوع هیجان انگیز می رسیدیم که شاید استادی اسطوره ای این راه را رفته باشد و ثمره ی تجربیاتش را در گوشه ای به یادگار گذاشته باشد تا با درس گرفتن از او مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنیم؛ مسیری که استاد با کسب دانش و تجربه ی خود آن را برای ما به بهترین نحو ترسیم کرده باشد و ما با نگاه کردن به مسیری که استاد با به جای گذاشتن ردپای خود در طول راه ما را راهنمایی کرده است به سرمنزل مقصود برسیم.

ایمان به عمل

نظرتان درباره ی خودتان چیست؟ شما وارد زنجیره ای طبیعی از اقدامات می شوید که با ایمان آغاز میشود و باعث اقدام مثبت خواهد شد.

ایمان انتظارات را تعیین میکند

اگر میخواهید استعدادتان تا بالاترین حد تقویت شود، نباید با تمرکز روی آن شروع به کار کنید بلکه اول باید قدرت ذهن تان را تحت کنترل در آورید. اعتقادات شما کارهایتان را مدیریت میکنند. موفقیت به چیزی بیش از تلاش با هوش بیشتر نیاز دارد برای موفقیت به باور مثبت و چیزی نیاز دارید که یک نفر به آن سندروم اطمینان کافی گفت. اگر انتظار شکست دارید اطمینان داشته باشید شکست خواهید خورد و اگر امید موفقیت دارید مطمئن باشید موفق خواهید شد. شما در بیرون همان چیزی خواهید شد که در درون به آن اعتقاد دارید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

موفقیت های شخصی با تغییر عقایدتان شروع میشود. چرا؟ چون اعتقادات است که انتظارات تان را می سازد و انتظارات نوع فعالیت تان را تعیین میکنند. ایمان یک ملکه ی ذهنی ست که اعتمادیه نفس را در وجود ما به یقین تبدیل میکند ایمان در دراز مدت از عقیده ای که شخص مالکش است فراتر می رود و اختیار او را به دست می گیرد. بنجامین فرانکلین میگوید «خوشا به حال کسی که انتظار هیچ چیز را ندارد. چون هرگز ناامید نخواهد شد اگر میخواهید در زندگی به موفقیتی دست پیدا کنید از ناامیدی استقبال کنید باید انتظار موفقیت داشته باشید. این یعنی همیشه موفق خواهید بود؟ نه شکست خواهید خورد مرتکب اشتباه خواهید شد ولی اگر انتظار برنده شدن داشته باشید، استعدادتان را به حداکثر می رسانید به تلاش ادامه می دهید و در نهایت موفق خواهید شد.

کری را ندال وکیل دادگستری میگوید برخلاف عقیده ی رایح شانس نیست که باعث زندگی بهتر میشود زندگی با تغییر بهتر می شود و این تغییر همیشه در درون اتفاق می افتد، تغییر طرز فکر زندگی بهتر را می سازد پیشرفت نتیجه ی تغییر است، ولی تغییر به اعتماد به نفس نیاز دارد به همین خاطر لازم است قبل از هر چیز در خود اعتماد به نفس به وجود آورید باید قبل از هر چیز به توانایی های بالقوه به خودتان به کارتان و به همنوعان نان ایمان داشته باشید. رئیس جمهور فرانکلین دلاتو روزولت میگوید تنها چیزی که موفقیت فردای ما را محدود می کند. تردیدمان نسبت به امروز است نگذارید تردیدهای تان انتظارات تان را منقضی کنند.

ها روی مک کی داستان استادی را برای ما نقل می کند که در کلاس قبل از برگزاری امتحان نهایی خطاب به سی دانشجوی ارشد زیست شناسی  مولکولی گفت من سعادت داشتم این ترم استاد شما باشم و می دانم برای این آزمون چقدر زحمت کشیده اید. در ضمن می دانم اغلب شما پاییز آینده از مدرسه ی طب یا مدرسه ی عالی فارغ التحصیل خواهید شد و به خوبی می دانم چقدر برای بالا نگه داشتن میانگین نمرات تان تحت فشار قرار دارید و چون مطمئنم این مطالب را به خوبی می دانید، به هر کس این امتحان را ندهد به صورت اتوماتیک نمره ی B می دهم.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی بلوار اندرزگو تهران

 

همگی نفسی به راحتی کشیدند. تعدادی با تشکر از استاد به خاطر این که آنها را از رنج امتحان نجات داده بود بلافاصله از جا بلند شدند. استاد پرسید شخص دیگری میخواهد امتحان ندهد؟ این آخرین فرصت شماست یکی دیگر از دانشجویان تصمیم گرفت برود.

بعد استاد برگه های امتحان را توزیع کرد که حاوی دو جمله بود. تبریک می گویم شما از این کلاس نمره ی A گرفته اید؛ همین طور به خودتان ایمان داشته باشید این پاداش دانشجویانی بود که سخت کار کرده بودند و به خودشان ایمان داشتند.

انتظارات اند که اقدامات را تعیین میکنند.

فرد اسمیت یکی از مربیان من و نویسنده ی کتاب «رهبری یکپارچه» می گوید یک زبان شناس و مترجم کتاب مقدس ويكلف به او گفته بود در بیست مورد از ابتدایی ترین زبانهای جهان واژه ی ایمان و انجام دادن یکی است و تفکیک این دو کلمه از زمانی شروع شد که مردم به تدریج ادگی و خلوص خود را از دست دادند. این دیدگاه بسیار گویاست چون اغلب مردم ایمان را از عمل متمایز میدانند چگونه می توانیم بار دیگر این دو را در کنار هم قرار دهیم؟ به وسیله ی انتظارات مان

ما نمی توانم جوری زندگی کنیم که با انتظاراتی که از خودمان داریم مغایرت داشته باشد؛ واقعا نمی توانیم یک بار داستانی درباره ی یکی از پیشگامان صنعت هواپیمایی شنیدم که نمی توانم تا بیدش کنم. او یک سال قبل از پرواز تاریخی برادران رایت» در کیتی هاوک یک هواپیما ساختهبود. ولی هواپیمایش در انبار خانه اش خاک میخورد چون می ترسید آن را به پرواز در آورد شاید به این خاطر که تا قبل از آن این کار انجام نشده بود. شاید به این خاطر که انتظار داشت شکست بخورد. نمی دانم گفته می شود این فرد بعد از این که اخبار «ارویل» و «ویلیر رایت را شنید هواپیمایش را به پرواز درآورد تا قبلش آن قدر به خودش ایمان نداشت. که ریسک کند.

مردم جهان دو نوع اند کسانی که میخواهند کارها را انجام دهند و کسانی که نمی خواهند اشتباه کنند. برادران رایت از گروه اول و پیشگام احتمالی هواپیمایی نفر دوم بود. اگر شما از نوع اول باشید به خودتان ایمان دارید و خطر میکنید ولی اگر از نوع دوم باشید، چه؟ مشکلی نیست، می توانید پیشرفت کنید.

یکی از داستانهای کتاب زمانهای سخت هرگز دوام نمی آورند، ولی انسانهای سخت چرا» نوشته ی «رابرت شولر درباره ی سر ادموند هیلاری است. او اولین فردی بود که همراه با تنزینگ نورگی» تبتی به قله ی اورست صعود کرد «هیلاری» قبل از موفقیتش در اورست عضو یک تیم اکتشافی دیگر بود که نه تنها نتوانسته بودند به قله صعود کنند. که یکی از اعضای خود را هم از دست داده بودند هیلاری» در ضیافتی برای هیات اعزامی در لندن ایستاد تا برای حضار سخنرانی کند. پشت سکو عکس بزرگی از اورست نصب شده بود. «هیلاری رو به آن تصویر اه کشید و گفت «اورست تو مرا شکست دادی ولی من باز خواهم گشت و تو را شکست خواهم داد چون تو نمیتوانی بزرگ تر شوی ولی من می توانم».

نمی دانم شما با چه چالشهایی روبه رو بوده اید. شاید این چالش ها روزبه روز بزرگتر میشوند یا شاید هم الان مثل کوه اورست تا جایی که می توانند بزرگ شده اند ولی میدانم تنها راه برای بزرگ شدن تا آن جا که بتوانید یک برخورد موثر با این چالشها داشته باشید، این است که همین انتظار را از خودتان داشته باشید. شما با کوچک تر کردن چالش ها  بر آن ها غلبه نخواهید کرد راه مغلوب کردن چالش ها بزرگ تر کردن خودتان است.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

عمل نتیجه را مشخص میکند.

نتیجه حاصل عمل است. در قلمرو فیزیک چنین چیزی واضح به نظر می رسد. چون بر اساس قانون سوم حرکت سر ایزاک نیوتون هر عملی را عکس العملی ست مساوی با آن و در جهت خلاف آن با همه ی اینها در قلمرو انسانی خیلی ها بدون هیچ گونه ارتباطی فقط انتظار نتایج خوب دارند. ولی امید یک استراتژی نیست اگر طالب نتایج خوب هستید، باید اقدامات خوبی انجام دهید و اگر میخواهید دست به اقدامات خوبی بزنید. باید انتظارات مثبت داشته باشید برای داشتن انتظارات مثبت قبل از هر چیز لازم است ایمان داشته باشید و همه چیز به همین بر می گردد. یل ها روی شخصیت رادیویی میگوید اگر چیزی را زندگی نکنید. باورش نخواهید کرد همه چیز از ایمان شروع میشود.

یکی از فعالیت های رایج توریست ها در سوییس کوهنوردی ست، نه ان نوع صعودی که کوهنوردان کلاس جهانی برای فتح بلندترین قله های جهان انجام می دهند. شاید صحیح تر باشد به آن پیاده روی در ارتفاع بالا بگوییم با طلوع افتاب گروه هایی به قصد این که تا بعد از ظهر به قله ی کوه برسند از کمپ اصلی جدا می شوند.

من با یک راهنما درباره ی تجربیاتش با این گروه ها صحبت کردم و او موضوع جالبی را تعریف کرد میگفت این گروه ها در جان پناه نیمه ی راه توقف میکنند ناهار می خورند نفسی تازه می کنند و برای آخرین مرحله ی صعود سخت آماده میشوند. بعضی از اعضای گروه گرما و آرامش آنجا را ترجیح میدهند و تصمیم می گیرند بالاتر نروند و وقتی بقیه ی گروه آن جا را ترک میکنند این دسته خوشحال اند و گپ می زنند. آن جا به یک مهمانی تبدیل میشود. ولی با پهن شدن سایه ها خیلی ها به سمت پنجره میروند و به بالای کوه نگاه می کنند. در آن زمان سکوت اتاق را فرامی گیرد و همه منتظر بازگشت صعود کنندگان می شوند. علت چیست؟ آنها می فهمند یک فرصت استثنایی را از دست داده اند. اغلب شان دیگر هیچ وقت به آن منطقه از جهان باز نخواهند گشت و دیگر هیچ شانسی برای صعود از آن کوه ندارند. آنها این فرصت را از دست داده اند...

این همان چیزی است که وقتی افراد از حداکثر استعدادهای شان استفاده نمی کنند وقتی به خود و تواناییهای بالقوه شان ایمان ندارند. بر اساس باورهایشان عمل نمی کنند و تلاش نمی کنند از هر فرصتی بیش ترین استفاده را ببرند. اتفاق می افتد.

نگذارید این اتفاق برای شما بیفتد. جوری زندگی کنید که برایش ساخته شده اید. سعی کنید خودتان را همان طور ببینید که می توانید باشید و بعد هر کاری میتوانید انجام دهید تا باورتان شود می توانید همان شخص باشید. این اولین گام مهم است برای تبدیل شدن به یک فرد موفق.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب نهایی موفقیت

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

ساختمان وزارت راه در دیوار به فروش می‌رسد!

به گزارش شش دنگ، در روزهای اخیر، ماجرای آگهی فروش ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سایت دیوار، به یکی از داغ‌ترین بحث‌های رسانه‌ای تبدیل شده است. این اتفاق، علاوه بر ایجاد حواشی فراوان، سوالات جدی را در

محدودیت های جدید برای اجاره خانه به اتباع خارجی در کرج

آیا به دنبال اجاره خانه در کرج هستید؟ آیا می‌دانید قوانین جدید چه تاثیری بر بازار اجاره و خرید و فروش مسکن گذاشته است؟ در این مقاله، به گزارش شش دنگ، به بررسی آخرین اخبار و تحولات بازار مسکن کرج، از ج

اجاره استودیو: دروازه‌ای به دنیای خلاقیت و تولید محتوا

در عصر دیجیتال که محتوا پادشاه است، اجاره استودیو به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. استودیوها، با فراهم آوردن فضا، تجهیزات و امکانات مو

سایت‌های قیمت‌گذاری ملک: ابزاری قدرتمند برای شفافیت بازار مسکن

در دنیای پویا و پررقابت املاک و مستغلات، دسترسی به اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد قیمت‌ها، نه تنها برای خریداران و فروشندگان، بلکه برای مشاوران املاک، سرمایه‌گذاران و حتی سیاست‌گذاران حوزه مسکن نیز حیا

ساختمان فروشی: سفری به دنیای سرمایه‌گذاری و خانه‌دار شدن

در دنیای پویای امروز، خرید و فروش ساختمان به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تحقق رویای خانه‌دار شدن تبدیل شده است. این بازار پررونق، نه تنها فرصتی برای تأمین سرپناه و آرامش خانواد

سرمایه‌گذاری زیر سایه‌ی کوه‌های قفقاز: خرید آپارتمان در تفلیس، گرجستان

تفلیس، پایتخت گرجستان، با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده، به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی در بازار املاک و مستغلات تبدیل شده است. خرید آپارتمان در تفلیس، علاوه بر ار

اجاره زمین زراعی: بستری برای شکوفایی کشاورزی

اجاره زمین زراعی، به عنوان یک قرارداد قانونی و اقتصادی، نقشی کلیدی در پویایی و توسعه بخش کشاورزی ایفا می‌کند. این قرارداد، امکان دسترسی به زمین را برای کشاورزان و تولیدکنندگان فراهم می‌کند، حتی اگر ما

املاک در کانادا: چشم‌اندازی بر پویایی و چالش‌ها

بازار مسکن کانادا، همچون نگینی درخشان در عرصه‌ی جهانی، همواره توجه سرمایه‌گذاران و ساکنین را به خود جلب کرده است. این بازار، با تنوعی گسترده از آپارتمان‌های مدرن در قلب شهرهای پرجنب‌وجوش تا خانه‌های و

سرمایه‌گذاری در قلب اروپا: نگاهی به بازار املاک ایتالیا

ایتالیا، سرزمینی با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و مناظر طبیعی بی‌نظیر، همواره توجه سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به خود جلب کرده است. بازار املاک این کشور، ترکیبی از فرصت‌های جذاب و چالش‌های منحصربه‌فرد را ار

املاک تجاری در اسپانیا، مقصدی درخشان برای سرمایه‌گذاری

اسپانیا، با سواحل آفتابی، فرهنگ غنی و اقتصاد پویا، به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری در املاک تجاری در اروپا شناخته می‌شود. این کشور با ارائه ترکیبی از فرصت‌های متنوع، ثبات اقتصادی و چشم‌انداز ر

قیمت خانه در گرجستان: فرصت‌ها و چالش‌ها

گرجستان، با طبیعت بکر، فرهنگ غنی و اقتصاد رو به رشد خود، در سال‌های اخیر به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران و مهاجران تبدیل شده است. این امر به نوبه خود، بازار مسکن این کشور را تحت تأثیر قرار داده و شاه

سرمایه‌گذاری در ملک: دریچه‌ای به سوی ثبات و رشد

در دنیای پویای اقتصاد امروز، سرمایه‌گذاری در ملک به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب و قابل اطمینان برای افراد و شرکت‌ها مطرح است. این نوع سرمایه‌گذاری، با ایجاد تعادلی میان ریسک و بازده، می‌تواند به عنوا