فصل پنجم: تغییر از ذهنیت کارمندی به کارآفرینی - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

اگر این کارها را بارها و بارها انجام دهید در آغاز شاهد تغییرات خیلی کمی خواهید بود این موضوع دقیقا مثل یک داستان قدیمی ست. اگر یک پنی میگرفتید و آن پنی را به مدت یک ماه هر روز دو برابر می کردید، این کار چه تفاوتی در زندگی تان ایجاد می کرد؟ جواب این است که دو برابر کردن روزانه ی هر پنی به مدت یک ماه به علت قانون اثر مرکب به معنای چندین میلیون دلار است.

اگر شخصی به مدت پانزده روز روزانه یک پنی را دو برابر کند. ارزشش چه مقدار خواهد شد؟ این میزان فقط چند دلار ارزش دارد، ولی اگر این کار را به مدت بیست بیست و پنج با سی روز ادامه دهد، این مقدار بسیار بالا خواهد بود. در کشاورزی دو برابر شدن دانه ای گندم در هر روز به مدت شش ماه به معنای تمام غذاهای موجود در جهان خواهد بود.

من بر اساس فرمول هزار درصد خود میگویم که نقطه ی شروع موفقیت شامل زود بیدار شدن و ورزش برای گرم کردن بدن خود و بعد مطالعه ی سی تا شصت دقیقه ی روزانه در زمینه ی فعالیت خود به منظور ارتقای مهارت های شخصی است.

سورپرایز سورپرایز زود بخوابید و زود از خواب بیدار شوید. ثروتمندان قبل از ساعت شش صبح بیدار میشوند به طور کلی، احتمالا هشتاد درصد ثروتمندان قبل از ساعت شش صبح بیدار میشوند. هدف من این است که دو دقیقه به شش و یک دقیقه به شش بیدار شوم من ساعتی در کنارم دارم و این فرایند را تا حد امکان زودتر انجام می دهم. بر این اساس اگر افراد ثروتمد ساعت شش صبح از خواب برمی خیزند و روزشان را شروع میکنند من هم همین کار را انجام خواهم داد.

افراد کارآفرین و موفق زودتر از خواب بلند میشوند. آنها کار روزانه ی یک فرد متوسط را قبل از بیداری فرد متوسط انجام می دهند. ثروتمندان ساعت شش صبح از خواب بیدار میشوند. آنها برای کل روزشان از  ساعت هفت برنامه ریزی کرده اند. در ساعت هشت کارشان را با نهایت قدرت شروع کرده اند و کارهای انجام شده به وسیله ی آنها تا ساعت ده با یازده پیش تر از کل کارهای روزانه ی شخص متوسط است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

نکته ی دوم شامل برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای هر روز است. برای هر روز فهرستی از کارهای تان را از قبل تهیه کنید. این کار کم تر از ده دقیقه زمان میبرد با همه ی اینها اگر برای هر روز خود از قبل برنامه ریزی کرده باشید کارایی شما در مدت زمان بسیار کوتاهی دو برابر خواهد شد. چون برنامه ریزی باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شود. شما وقت تان را تلف نمی کنید بعد اولویت های کاری تان را مشخص میکنید کارایی و خروجی هر کس که این مهارت ها را تمرین کند، ماهانه دو و سالانه بیست و پنج درصد بیش تر می شود. این مقدار تجميع خواهد شد و مرتب پیشرفت می کند.

وقتی در دهه ی هفتاد میلادی این شیوه ی کاری را شروع کردم نشستم و پرسیدم، «چه کارهایی میتوانی انجام دهی که باعث بیش تر شدن کارایی شود؟» و یکی از آن موارد یادگیری مداوم بود. نتایج تجمیعی فوق العاده بودند. همان طور که گفتم شما میتوانید درآمدتان را در طی ده سال ده برابر افزایش دهید.

بیش تر افراد استفاده کننده از این فرمول کوچک درآمدشان را طی شش یا هفت سال ده برابر افزایش میدهند. مردم از سراسر جهان پیش من باز می گردند و میگویند افزایش ده برابری درآمد ده سال طول نمی کشد و فقط به شش هفت یا هشت سال زمان نیاز دارد و برای بعضی ها حتی سریع تر هم هست.

من این کار را در پنج سال انجام دادم و نمی توانستم باور کنم درآمد من به حدی رسیده بود که در خواب هم نمی دیدم و به تدریج تجمیعی بود. تصمیم گرفتم این کار را دوباره تکرار کنم و درآمدم در پنج سال بعد ده بار بیش تر شد. در آمدم را طی ده سال صد برابر افزایش دادم و این رقم هیچ وقت روند تنزلی پیدا نکرد

در صورت توانایی خود انضباطی برای ارتقای مهارتهای خود، برنامه ریزی روزانه سازماندهی و تلاش بیش تر برای تبدیل کردن این موارد به یک روند خودکار و روزانه اثر مرکب آن شگفت انگیز است. این موضوع خودکار می شود و شما هیچ وقت یک روند تنزلی پیدا نمی کنید.

داستانهایی در مورد افرادی وجود دارد که ثروتمند می شوند و کسب و کارهای بزرگی را شروع میکنند بعد دوران رکود پیش می آید. آنها قرض بالا می آورند چون بیش از حد قرض گرفته اند و بیش از حد خرج کرده اند و تمام آن مبلغ را از دست داده اند. یکی از ملاکان انگلیسی کاملا صریح و رک است. در رکود اقتصادی چند سال پیش ارزش خالص دارایی اش از سیصد و پنجاه میلیون دلار به صفر رسید و در اتاق خواب پشتی خانه ی دوستش زندگی میکرد و حتی خانه هم نداشت. مردم می پرسیدند، چه اتفاقی برای آن همه پول افتاد؟

تمامش را از دست دادم دیگر هیچ پولی ندارم در حال حاضر دوباره در حال بازگشت به روزهای خوبش است و دویست میلیون دلار ارزش دارد جرا چون همچنان به کارهای قبلی اش برای کسب درآمد ادامه می دهد.

اگر یکی از اهداف تان ثروتمند شدن است باید اول کارهایی را مطالعه کنید که افراد ثروتمند انجام میدهند ثروتمندان زود از خواب بلند میشوند. روزانه یک ساعت در حوزه ی خود مطالعه می کنند تا مهارت های شان را بالا ببرند برنامه ی روزانه شان را با دقت برنامه ریزی می کنند. در سمینارها و کارگاهها و همایشها شرکت می کنند. با افراد دیگر تعامل دارند و در مورد ایده های آنها سوال می پرسند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

ثروتمندان این کارها را انجام میدهند و شما هم میتوانید به انجام این کارها عادت کنید انگار که عمل دم و بازدم را انجام می دهید از وقت تان به صورت موثر استفاده میکنید و در انجام کارهای تان بهتر و بهتر می شوید. اوایل متوجه هیچ تفاوتی نمی شوید ولی اثر مرکب مثل کاهش وزن است. اگر روزی فقط چند گرم کم کنید به مرور زمان این مقدار زیاد می شود و در طول یک دو یا سه سال به وزن مناسب تان می رسید.

تا وقتی مشغول خود انضباطی باشید و مسوولیت بپذیرید، تفاوت فوق العاده خواهد بود. میگویید میخواهید این کار را انجام دهید و بعد انجامش می دهید.

شبکه سازی یکی از قدرتمند ترین تکنیک ها برای رشد سریع است. مردم می گویند درآمد شما متوسط درآمد پنج نفری ست که بیش ترین وقت تان را با آنها سپری می کنید.

اگر می خواهید موفق باشید به افراد موفق نزدیک شوید. سوال های زیادی از آنها بپرسید یادداشت برداری کنید چون ممکن است شخص نکته ی مهمی را هنگام ناهار یا شام یا قهوه بگوید بعد به عقب برگردید. و به آن نگاه کنید؛ این کلام حاوی گوهری ست که می تواند یک هفته یا حتی یک سال کار سخت شما را نجات دهد.

من دائم مشغول جمع آوری ایده ها و اطلاعات جدید هستم به عنوان سخنران و راهنما و در ضمن مربی کار میکنم به افرادی کمک می کنم که معمولا ارزش شان صدها میلیون دلار و بعضی هایشان حتی میلیاردها دلار است. آنها در ازای این خدمات مبلغی را به من می پردازند و من پول زیادی از آنها میگیرم این موضوع را تضمین میکنم اگر از جلسه ی ما رضایت نداشتید معمولا جلسات دو ساعته ی تلفنی یا اسکایپ برگزار می کنم که از سراسر جهان هستند هزینه ای از شما دریافت نمی شود و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

تا به حال هیچ کس از من تقاضای بازپرداخت پولش را نکرده است. ولی بعضی افراد به من میگویند این جلسه زندگی من را تغییر داده است. این جلسه کسب و کارم را تغییر داده است. من هرگز آن ایده را نشنیده بودم هرگز این نظر را نشنیده بودم هرگز آن را ندیده بودم. از کجا به آن ایده رسیدی؟ میگویم واقعا نمی دانم جز این که دائم در حال خواندن و یادگیری و نوشتن مطالب هستم».

کمی قبل در مورد نوشتن مطالب صحبت کردم روی کاغذ فکر کنید.

اگر مطالب را یادداشت کنید احتمال به خاطر سپردن شان هزار درصد  پیش تر می شود. بعضی مطالعات عالی در نشریات نیویورک تایمز، فوربس و وال استریت ژورنال تفاوت دانشجویانی را بررسی کردند که از مطالب یادداشت بر می دارند و کسانی که این کار را نمی کنند. بیش تر دانشجویان (بیست هشتاد این کار را انجام نمی دهند آنها استراحت می کنند. به دانشگاه می روند به حرف استاد گوش میدهند و چند نکته را یادداشت می کنند. ولی بیش تر مشغول آیفونهایشان هستند یا کامپیوترشان را چک می کنند یا با دوستانشان حرف میزنند دانشجویان دیگر (بیست در صد برتر) همه چیز را یادداشت میکنند این دانشجویان بهترین نمرات را کسب میکنند. اگر چیزی را یادداشت کنید، آن را بهتر به یاد می آورید.

آن ها در دو مطالعه یک کلاس دانشگاه را در نظر گرفتند و در پایان یک جلسه آزمون سریع از آنها گرفتند. همه چه افراد یادداشت کننده و چه افراد دیگر نمرات یکسانی به دست آوردند ولی بعد از امتحان نهایی متوجه شدند که افراد یادداشت کننده ی تمام جزییات نمرات برتر را کسب می کنند. در حالی که سایرین این طور نبودند. تفاوت در این بود که افراد گروه اول میتوانستند به یادداشتهای خود رجوع کنند.

قبلا در دفترچه های فنری یادداشت میکردم آنها را با خودم به همراه داشتم و همیشه در حال نوشتن یادداشتهایی از هر کلاس دوره، سمینار یا هر چیز دیگر بودم حالا کابینتهای من پر است از یادداشت ها و صدها و احتمالا میلیونها کلمه و اگر یک کتاب با موضوع واقعا مهم وجود داشته باشد من صفحه صفحه و دفترچه دفترچه از آن یادداشت خواهم داشت.

شما بعد از نوشتن مطالب میتوانید به آنها رجوع کنید، ولی یادگیری آنها هم در سطحی به مراتب عمیق تر اتفاق میافتد. بنابر این نکته ی اصلی این است که یادداشت کنید. همیشه به شوخی می گویم که حتی بدون قلم و کاغذ حمام نمی روم اگر تلفن زنگ بخورد، قبل از جواب دادن به آن چیزی برای نوشتن بر میدارم اگر به جلسه ای می روم، این موضوع تقریبا مثل آیین من است که فورا چیزی برای نوشتن بردارم تا بتوانم مطالب مطرح شده را از آن خود کنم

من در موارد بی شمار با افراد مراجعه کننده به خود صحبت خواهم کرد و همه چیز را خواهم نوشت. شاید یک سال یا نه ماه با آن فرد کار نکنم وقتی قرار است مدیریت ارشد یک شرکت بزرگ با صدها یا هزاران فرد از شرکتهای بزرگ را بر عهده بگیرم سراغ یادداشت هایم می روم شاید ماه ها به یادداشتهایم مراجعه نکنم، ولی آنها را دارم تمام جزییات مورد بحث را دارم و میتوانم از آنها برای سخنرانی، تدریس و سمینارهایم استفاده کنم

آنها متحیر میشوند و میگویند یک سال است که در مورد این موضوع صحبت نکرده ایم و سمینار شما دقیقا در مورد همان موضوع گفت و گوی ما بود این موضوع به این خاطر است که من یادداشت های خوبی برمی دارم

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م

افزایش سرسام‌آور اجاره بها در بهار امسال: آیا سقف اجاره دولتی راهگشاست؟

به گزارش شیش‌دنگ، بازار اجاره مسکن در بهار امسال با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو شد و نگرانی‌های بسیاری را برای مستاجران به همراه داشت. طبق گزارش‌های اخیر، متوسط اجاره‌بها در شهرهای کشور در بهار امسال نسب

سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک: ابزاری کارآمد برای شفافیت و اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، اطمینان از صحت اطلاعات و شفافیت در معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک، به عنوان یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد، گامی بلند در جهت تسهیل ا

شرایط فسخ قرارداد اجاره: مروری جامع بر شرایط و ضوابط

قرارداد اجاره، سندی است که حقوق و تعهدات موجر و مستأجر را مشخص می‌کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین ناچار به فسخ قرارداد می‌شود. این تصمیم، تبعات حقوقی و مالی به همراه دارد، بنابراین آگا

بررسی جامع و موشکافانه مصالح مورد نیاز برای سرامیک و کاشی کاری

سرامیک کاری، هنری است که از دیرباز تاکنون در معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این هنر ظریف و زیبا، جلوه‌ای خاص به فضاها بخشیده و آن‌ها را از یکنواختی خارج می‌کند. اما برای خلق این زیبایی

مدارک مورد نیاز وام مسکن: راهنمای جامع و کاربردی برای خانه‌دار شدن

رویای خانه‌دار شدن، رویایی شیرین و دست‌یافتنی است، به شرط آنکه با آگاهی و برنامه‌ریزی قدم در این مسیر بگذارید. یکی از مهم‌ترین مراحل در این مسیر، دریافت وام مسکن است. اما مدارک مورد نیاز وام مسکن چیست

هبه ملک: بخششی گران‌بها، پیوندی عمیق

هبه ملک، یکی از سنت‌های دیرینه و ارزشمند در فرهنگ ماست که ریشه در مهر و نوع‌دوستی دارد. این عمل، فراتر از انتقال یک سند مالکیت، نشان از پیوند عاطفی عمیق بین واهب (بخشنده) و متهب (گیرنده) است. در این م

اثبات صلح شفاهی: چالش‌ها و راهکارها در نظام حقوقی ایران

صلح، به عنوان یکی از عقود معین در قانون مدنی ایران، توافقی است که به موجب آن، طرفین دعوا یا اختلاف، از تمام یا بخشی از ادعاهای خود صرف‌نظر می‌کنند. صلح می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی واقع شود. اما اثب

قوانین شراکت در مغازه: راهی برای رشد یا ریسکی پنهان؟

شراکت در مغازه، همچون هر همکاری دیگری، می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه کسب‌وکار باشد، اما در عین حال، اگر بدون برنامه‌ریزی و آگاهی از قوانین و مقررات صورت گیرد، می‌تواند به چالشی بزرگ تبدیل شود.