فصل هشتم: روش مستقیم را انتخاب کنید - بخش اول

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

اصل سادگی

روش مستقیم را انتخاب کنید

 

موفقیت در جنگ به قانون طلایی جنگ بستگی دارد: سرعت، سادگی، جسارت.                          

ژنرال جرج‌اس.پاتون

 

توانایی فرماندهان نظامی و رهبران تجاری برای حذف عملیات غیرضروری و سپس تمرکز بر یک یا دو عامل ضروری برای پیروزی، نشانه‌ی هوش بالای آنهاست.

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

عملیات مارکت گاردن

در سپتامبر سال 1944 فیلدمارشال مونتگومری ژنرال دوایت دی.آیزنهاور را متقاعد کرد که وی‌ می‌تواند جنگ جهانی دوم را به شرطی به یک پایان سریع برساند که سرباز، تجهیزات و چتر باز کافی برای فتح همزمان پنج پل مهم رودخانه‌ها و کانال‌های هلند و رودخانه‌ی راین آلمان در اختیارش قرار دهد. به طور همزمان، تانک‌ها و پیاده نظام متفقین از صف جبهه حمله کنند و سربازان هوابرد از پل‌ها عبور کنند. آیزنهاور با بی‌میلی و به خاطر فشار سیاسی چرچیل به مونتگومری اجازه داد که عملیات مارکت‌گاردن را اجرا کند. این نقشه در تضاد مستقیم با استراتژی حمله‌ی جبهه‌ی وسیع آیزنهاور بود، ولی وی اجازه‌ی حمله‌ی مونتگومری را صادر کرد که یکی از بزرگترین اشتباهات جنگ بود.

در بحبوحه‌ی نقشه‌ی این عملیات، یکی از افسران اداره‌ی جاسوسی، ژنرال بوی برونینگ، مشاهده کرد که در فتح چهار پل ردیفی و پل پنجم در آرنهم، متفقین مجبور به عبور از یک پل خیلی دور بودند و این اقدام دقیقاً چیزی بود که اتفاق افتاد.

در یکی از پیچیده‌ترین عملیات حمله‌ای جنگ جهانی دوم، هزاران چترباز در هلند پیاده شدند و هر گروه از آنها مأمور فتح یک پل خاص در نزدیکی ناحیه‌ی فرود خود شدند. با این وجود، به دلیل نقشه‌های نادرست و اطلاعات ضعیف، بسیاری از چتربازان چندین مایل دور از پل‌های مشخص شده فرود آمدند. آنها مجبور شدند با سلاح‌های سبک بجنگند تا از روی پل‌ها عبور کنند.

متفقین متوجه شدند که تعداد زیادی از سربازان آلمانی در این ناحیه هستند، ولی دیگر دیر شده بود. معلوم شد که بخشی از بهترین پیاده نظام و گروه‌های پانزر آلمان منتظر متفقین می‌باشند. این سربازان فوراً علیه متفقین ضد حمله کردند.

در این حین، فقط یک جاده برای کمک رسانی به چتربازان وجود داشت. نقشه‌های متفقین نادرست بودند و تمام هنگ‌ها از دست رفتند. مسائل مخابراتی و فقدان تجهیزات و آذوقه وجود داشت و تجهیزات عبور از رودخانه‌ها از دست رفتند. هواپیمای کافی برای انتقال فوری چتربازان وجودنداشت. ارتش آلمان تجهیزات ضدهوایی در نزدیکی پل آرنهم داشتند که فرود چتربازان را با خطرات زیاد روبرو کرده بودند. متعاقباً، متحدین چند مایل دورتر پیاده شدند و نتوانستند اصل غافلگیری را اجرا کنند.

نیروهای آلمان فوراً نقشه‌ی متحدین را کشف کردند خود را سازماندهی کردند و قویاً ضد حمله کردند. در زمان شکست عملیات متحدین، هزاران سرباز کشته شدند و متحدین مجبور به عقب‌نشینی شدند. آنها از اصل سادگی تخطی کرده بودند.

از همان آغاز عملیات، متحدین درک درستی از حمله‌ی خود نداشتند. متغیرهای زیادی وجود داشتند و موفقیت به تمام آنها بستگی داشت. پیچیدگی عملیات چنان بود که تقریباً هیچ‌کس در هیچ سطح فرماندهی نمی‌دانست که چه اتفاقی رخ می‌دهد یا باید چه کاری انجام شود که تلفات به حداقل برسد یا پیروزی به دست آید. در عوض، عملیات متحدین چیزی جز تلفات احمقانه‌ی سربازان و تجهیزات باارزش نبود.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

اصل سادگی

نقشه‌های مشخص و ساده با دستورات مشخص و دقیق را آماده کنید تا درک کاملی از آنها داشته باشید.

در تمام ارتباطات، باید فرمانده تلاش معقولی برای حذف کوچکترین فرصت سوء تفاهمات داشته باشد. سادگی به این هدف کمک می‌کند. سادگی به فراهم شدن اطلاعات دقیق، تفصیلی و ضروری برای کسانی نیاز دارد که به این اطلاعات برای عملکرد مؤثر خود احتیاج دارند.

 

اصل سادگی در تجارت

پیچیدگی و سردرگمی بدترین دشمنان عملیات تجاری یا نظامی موفق است. یک تمایل طبیعی برای پیچیدگی و پراکندگی فعالیت‌های انسانی وجود دارد که باید در برابر آن ایستادگی کرد. انشتین می‌گوید: «باید هر چیزی تا حد امکان ساده باشد، ولی هیچ‌گونه ساده لوحی وجود نداشته باشد.» اگر شما بر سادگی تمرکز نداشته باشید، پیچیدگی را در فعالیت‌های خود به دست می‌آورید.

هر چقدر سادگی نقشه‌های شما بیشتر باشد، قدرت شما برای کسب اهدافتان بیشتر است. شما باید دائماً تلااش کنید روش‌های ساده‌تر و مؤثرتر را برای فعالیت‌های تجاری خود پیدا کنید.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

تیغ اوکام (اصل اختصار تبيين)

در سال 1340 میلادی، فیلسوف بریتانیایی، ویلیام اوکام، یک ابزار تصمیم‌گیری را برای کمک به ساده شدن تفکر عرضه کرد که هزار سال دوام آورد. وی گفت: «باید بخش‌های غیرضروری توضیحات حذف شوند.» معنای امروزی گفته‌ی وی این است که در حل مسائل، ساده‌ترین و مستقیم‌ترین راه حل معمولاً درست‌ترین راه‌حل است. بیشتر از 1700 سال قبل از اوکام، سقراط گفت که محتمل‌ترین راه‌حل برای هر مسئله‌ای راه‌حلی است که کمترین مراحل را داشته باشد.

صرفنظر از مسئله، مشکل یا هدف شما، از خود بپرسید: «ساده‌ترین و مستقیم‌ترین راه حل مسئله یا کسب هدف من کدام است؟» شما متوجه می‌شوید که یک راه حل آسان و مشخص وجود دارد که باعث صرفه‌جویی زمانی و پولی زیاد در کسب هدف یانتیجه‌ی یکسان می‌شود.

مدتی قبل، من با یک سازمان بزرگ کار می‌کردم که هدفش این بود که یک میلیون واحد از محصول جدید خودش را در سال اول بفروشد. بعد از هشت ساعت جلسه‌ی طوفان مغزی عالی‌ترین کارکنان بازاریابی این صنعت، گروه به ده‌ها ایده دست یافت که همگی تا حدی پیچیده بودند. من از آنها خواستم که از تیغ اوکام یا اصل اختصار تبیین استفاده کنند.

من گفتم: «به جای فروش مقادیر مختلف از محصول جدید از طریق کانال‌های مختلف به مشتریان مختلف، چرا یک شرکت یا خریدار بزرگ را انتخاب نمی‌کنید تا یک میلیون واحد از محصول جدید شما را خریداری کند؟»

سکوت در جلسه حاکم شد. بعضی از آنها به گونه‌ای به من نگاه کردند که گویا دیوانه هستم و سپس یکی از مدیران ارشد گفت: «من شرکتی را می‌شناسم که محصول جدید ما به مثابه‌ی یک هدیه برای مشتریان چند میلیونی این شرکت است. برای پایان دادن به جلسه‌ی طولانی، آنها ایده‌ی پیشنهادی من را پذیرفتند و یک سفارش را برای فروش یک میلیون واحد از محصول جدید دریافت کردند. هدف مورد نظر شرکت من به دست آمد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر