فصل چهارم: محتوای قابل توجه ایجاد کنید

برای برقراری ارتباط با خریداران امروزی، باید جلوی ارسال پیام های خود را بگیرید و شروع به جذب مشتریان خود کنید. قوانین بازاریابی تغییر کرده است وکلید پیروزی استفاده از تغییر به نفع خود شماست.

محتوای قابل توجه ایجاد کنید

 

فراتر از یک پیشنهاد ارزشمند قابل توجه، به دو دلیل مهم باید محتوای قابل توجهی در مورد شرکت و محصولات خود ایجاد کنید.

اول، محتوای قابل توجه مانند لینک هایی که از سایر وب سایت ها جذب می کنند و آن لینک ها به وب سایت شما اشاره می کنند. به عبارت دیگر، شما می‌خواهید محتوای شما سایر تولیدکنندگان محتوا در وب را ترغیب کند که در مورد محصولات و خدمات شما «تذکر دهند» و به سایت شما پیوند بزنند.هر یک از این پیوندها (تذکرات) یک برد مضاعف به شما می دهد:

پیوندها بازدیدکنندگان واجد شرایطی را برای شما ارسال می کنند و به گوگل نشان می دهند که وب سایت شما شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مهم در بازار شما است. لینک‌های بیشتر مساوی است با ترافیک بیشتر از سایت‌های مرتبط، به علاوه ترافیک بیشتر از Google از طریق جستجو و این یعنی برد دو برابر!

دوم، محتوای قابل توجه به راحتی و به سرعت در سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب، دیگ، ردیت، فیس بوک و غیره پخش می شود. اگر یک مقاله وبلاگی قابل توجه یا کاغذ سفید ایجاد کنید، امروز مانند آتش سوزی در بازار شما  نسبت به سرعت گسترش چند سال پیش، گسترش می یابد.

 

ساخت کارخانه تولید محتوا

برای اینکه این برد دوگانه برای شرکت شما کارساز باشد، باید محتوای قابل توجه زیادی ایجاد کنید. افرادی که واقعاً در وب برنده می شوند، شرکت های رسانه/محتوا (مانند ویکی پدیا، نیویورک تایمز، تک کرانچ و غیره) هستند که کارخانه تولید محتوای جدید دارند. هر محتوایی که به آن پیوند دارد را می‌توان از طریق آن سایت‌هایی که به آن پیوند می‌دهند و از طریق Google پیدا کرد، و می‌توان آن را به صورت ویروسی از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پخش کرد. یک بازاریاب ورودی باهوش از شرکت های رسانه ای یاد می گیرد که نیمی بازاریاب سنتی و نیمی کارخانه تولید محتوا است.

نکته خوب در مورد محتوای قابل توجه با تعداد زیادی لینک به آن این است که پیوندها هرگز از بین نمی روند. همانطور که محتوای بیشتری ایجاد می کنید، فقط ترافیک واجد شرایط بیشتری در بالای ترافیکی که در محتوای قدیمی خود دریافت می کنید، ایجاد می کند. محتوای قابل توجه دقیقاً برعکس تبلیغات پولی عمل می کند، جایی که شما هزینه می پردازید و مجبور هستید برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت خود پرداخت کنید. محتوای قابل توجه هدیه ای است که همچنان به شما هدیه می دهد، بنابراین شما باید در ایجاد تعداد زیادی از آن ها واقعاً خوب باشید!

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

تفاوت ها نمک زندگی هستند

برای آسان جلو بردن کارها، محتوایی ایجاد کنید که بتوانید به سرعت تولید کنید و مردم بتوانند به طور موثر آنلاین آن را پخش کنند.

 در اینجا چند نمونه آورده شده است:

مقالات وبلاگ - مقالات یک صفحه ای در مورد موضوعات مرتبط با صنعت شما.

کاغذهای سفید - مقالات پنج تا هفت صفحه ای که بازار شما را در مورد روند صنعت، چالش و غیره آموزش می دهند. هم چنین اوراق سفید نباید در مورد محصولات باشد.

ویدیوها ویدیوهای کوتاه دو تا سه دقیقه ای درباره صنعت شما. ویدیوهای محصول نیز خوب هستند، اما پخش کردن آنها کاری دشوار است.

وبینارها - ارائه پاورپوینت آنلاین زنده در مورد یک موضوع صنعتی.

پادکست - برنامه های صوتی ده تا بیست دقیقه ای یا مصاحبه با کارشناسان صنعت مشابه نمایش های رادیویی.

پخش‌های اینترنتی - نمایش‌های ویدیویی زنده که به صورت آنلاین مشاهده می‌شوند.

نکته ضد شهودی در مورد محتوای قابل توجه این است که هر چه بیشتر نشر بدهید، بازخورد بیشتری به دست می آورید. هرچه محتوایی قابل توجه تر و شفاف تر در مورد وب سایت خود داشته باشید، لینک های بیشتری به سایت شما می رسد و رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهید داشت. در مورد Grateful Dead که در فصل قبل گفته شده بود فکر کنیدآنها مطالب زیادی را ارائه کردند و تجارت به صورت دسته جمعی به آنها بازگشت.

شما می خواهید از ذهنیت پنهان کردن تمام محتوای قابل توجه خود در سر موسس / فروشنده / مشاور خود دور شوید و از آن محتوا برای جذب لینک به سایت خود استفاده کنید که سپس بازدیدکنندگان را جذب می کند و سایت شما را در رتبه های گوگل بالاتر می برد.

 

حرکت فراتر از عرض کیف پول شما

ده سال پیش، اثربخشی بازاریابی شما تابعی از عرض کیف پول شما بود. امروزه، اثربخشی بازاریابی شما تابعی از عرض مغز شماست. دیگر نیازی به صرف هزینه های زیادی برای قطع رابطه مشتریان بالقوه خود ندارید. در عوض، باید محتوای قابل توجهی ایجاد کنید، آن محتوا را بهینه کنید (برای موتورهای جستجو، خوانندگان RSS و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی)، محتوا را منتشر و از طریق وبلاگ و حوزه رسانه‌های اجتماعی بازاریابی  و اندازه‌گیری کنید و متوجه شوید که چه چیزی موثر تر است.

شما می خواهید خود را هم بازاریاب و هم ناشر بدانید.

  

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله فرمانیه تهران

 

 پیگیری پیشرفت شما

شما فقط باید چند چیز ساده را دنبال کنید تا ببینید چقدر در تولید محتوای قابل توجه بسیار خوب عمل می کنید.

ابتدا تعداد وب‌سایت‌های دیگری که به وب‌سایت شما پیوند دارند را پیگیری کنید. هر بار که یک وب سایت جدید به وب سایت شما لینک می شود، رای به قابل توجه بودن سایت شما است. هر یک از این پیوندها مانند جاده جدیدی است که به شهر شما ساخته می شود و افراد بیشتری را قادر می سازد تا محصولات و خدمات شما را راحت تر پیدا کنند. می‌خواهید تعداد وب‌سایت‌هایی را که امروز به شما پیوند می‌دهند ردیابی کنید و سپس این معیار را در طول زمان ردیابی کنید، زیرا به شما این حس را می‌دهد که آیا بازار فکر می‌کند شما چیزهای قابل توجهی برای گفتن دارید یا خیر!

دوم، تعداد دفعاتی را که شخصی از Delicious برای نشانک‌گذاری سایت شما استفاده می‌کند، ردیابی کنید. Delicious (Delicious.com) یک سایت نشانه گذاری اجتماعی است که بسیار شبیه به ویژگی نشانه گذاری در مرورگر وب شما است، اما متمرکز است. با ردیابی تعداد افرادی که سایت شما را در طول زمان نشانه گذاری می کنند، می توانید درک کنید که محتوای شما چقدر قابل توجه است. اگر هیچ کس سایت شما را نشانه گذاری نمی کند، هیچ کس محتوا را قابل توجه نمی بیند، به این معنی است که  احتمالا باید  در ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود تجدید نظر کنید. اگر تعداد افرادی که سایت یا مقالات شما را نشانه گذاری می کنند به مرور افزایش پیدا کنند، به این معنی است که افراد بیشتری فکر می کنند محتوای شما جالب است و می خواهند به آن بازگردند.

 سوم، تعداد صفحاتی را در سایت خود که توسط گوگل ایندکس شده اند و آماده ارائه به یک جستجوگر هستند، پیگیری کنید. هر چه تعداد صفحات شما بیشتر باشد در فهرست گوگل، کلمات بیشتری را می توانید رتبه بندی کنید. یک راه آسان برای ردیابی لینک‌ها، نشانک‌های Decious و تعداد صفحات فهرست‌شده توسط Google، اجرای وب‌سایت خود از طریق website.grader.com است که همه این اعداد را برای وب‌سایت شما در یک گزارش رایگان ارائه می‌دهد. شما باید آن را زود و اغلب بررسی کنید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

ورودی در عمل: ویکی پدیا

ویکی‌پدیا در سال 2001 با این پیش‌فرض قابل توجه تأسیس شد که جامعه می‌تواند با هم همکاری کند و دایره‌المعارفی بهتر از دانشنامه‌ای قدیمی مانند دایره‌المعارف بریتانیکا بسازد. چند نفر در سال 2001 به آنها گفتند که این یک ایده احمقانه است!؟

به نظر می رسد که استفاده از رویکرد جامعه مشارکتی برای ایجاد محتوا مزایای عمده ای دارد. ویکی‌پدیا نسبت به سازمانی با مجموعه محدودی از ویراستاران می‌تواند به تخصص بسیار بیشتری در موضوعات محدودتر دسترسی داشته باشد. این سایت جریب درختان جذب کننده CO2 را نمی کشد. مقالات بسیار بیشتری دارد. و اطلاعات همیشه به روز هستند. در واقع، برایان به خاطر می‌آورد که در اواخر دهه 1970 زمانی که در مدرسه گرامر تحصیل می‌کرد در خانه‌اش از یک دایره‌المعارف سال 1967 استفاده می‌کرد که گزارش کتابش پوشش چندان به روزی از جنگ ویتنام نداشت!

به گفته جی والش، رئیس ارتباطات بنیاد ویکی‌پدیا، ویکی‌پدیا بیش از ۱۴ میلیون صفحه محتوا، بیش از ۲۵۰ زبان و چهارمین سایت پربازدید در اینترنت است. جی می گوید: «اطلاعات 100 درصد داوطلبانه ایجاد شده است. ویکی‌پدیا پروژه‌ای قابل‌توجه است از این نظر که ما اطلاعات بسیار زیادی در مورد محصولات، خدمات، رویدادها، افراد داریمبه طور خلاصه، ما همه چیز را از اطلاعات پیش پا افتاده گرفته تا شکسپیر تا تاریخ جهانی در اختیار داریم.

به گفته جی، ویکی‌پدیا به یک تساوی تبدیل شده است که ایده‌ها و محتوا را می‌توان از طریق یک فرآیند ویرایشی بهتر کرد. «در ویکی‌پدیا، هر کسی این شانس را دارد که کلماتی برای توصیف یک چیز طراحی کند.»

از آنجایی که ویکی‌پدیا ضروری شده است، بیش از شش میلیون پیوند از سایر وب‌سایت‌ها دارد که به آن اشاره می‌کنند. این شش میلیون صفحه مختلف در وب است که افراد می توانند روی آن کلیک کرده و خود را در سایت ویکی پدیا بیابند. به دلیل حجم زیاد پیوندها به ویکی‌پدیا و این واقعیت که یک کارخانه محتوای قابل توجه است، گوگل آن را یک سایت معتبر می‌داند.

چه چیزی می توانید از ویکی پدیا بیاموزید؟ آیا می توانید کاربران، مشتریان، شرکا و تامین کنندگان خود را وادار کنید تا محتوای قابل توجهی برای شما ایجاد کنند؟ آیا می توانید ویکی مخصوص صنعت را از وب سایت خود راه اندازی کنید که توسط تجارت شما تعدیل شده و کل صنعت شما در آن مشارکت دارد؟

 

کارهایی که باید انجام دهید:

1. به عملکرد بازاریابی خود  هم به عنوان  بازاریاب و هم ناشر فکر کنید.

2. شروع به ایجاد محتوای قابل توجه به صورت مداوم کنید.

3. به website.grader.com بروید و تعداد سایت های پیوند دهنده، نشانک های Delicious به سایت خود و تعداد صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است را یادداشت کنید.

4.

5.

6.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب بازاریابی درونگرا

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

یارانه مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد!

به گزارش شیش دنگ، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۴ (مهرماه ۱۴۰۳) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه قابل برداشت است.

اتصال 40 هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد: گامی بزرگ در شفافیت معاملات ملکی

در دنیای امروز، شفافیت و امنیت در معاملات ملکی از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به پیچیدگی‌های قانونی و افزایش کلاهبرداری‌ها در این حوزه، نیاز به سیستمی جامع و قابل اعتماد برای ثبت و پیگیری معامل

برخی خدمات رایگان بیمه عمر و زندگی شیش دنگ

شرکت کمک رسان در دهه 1960برای اولین بار به صورت یک صنعت نوپا به کار گرفته شد.شرکت کمک رسان ایران شرکتی خدماتی میباشد که به شماره 91891 در تاریخ 1371/05/21ثبت شده است.این شرکت با طراحی وعرصه پوشش های خ

خرید خانه در محله امام خمینی یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قلب تاریخی شهر

محله امام خمینی یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان ر

برگزیده مواد قانون ثبت کتاب آیین نگارش قراردادها

کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقیق بود که کوچکترین اشتباه تنظیم کنندگان قرارداد، موجبات اسقاط و یا اب

خرید خانه در محله آزادشهر یزد: فرصتی برای خانه دار شدن در محیطی آرام و دلنشین

محله آزادشهر یزد با دسترسی آسان به مراکز مهم شهر و قیمت مناسب ملک، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و اجاره خا

خرید خانه در محله آب شور یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کویری

محله آب شور یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و

خرید خانه در محله آبشاهی یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کویری

محله آبشاهی یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و

مقررات و دستورالعمل اجرایی جعاله || مهمترین مواد قانون مدنی ثبت و وکالت

کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقیق بود که کوچکترین اشتباه تنظیم کنندگان قرارداد، موجبات اسقاط و یا اب

خرید خانه در محله آستانه شیراز: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

محله آستانه شیراز با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن

خرید خانه در محله داریان شیراز: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

محله داریان شیراز با دسترسی آسان به مراکز مهم شهر و قیمت مناسب ملک، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و اجاره خ

خرید خانه در محله خانه زنیان شیراز: فرصتی برای خانه دار شدن در دل طبیعت

خانه زنیان، یکی از مناطق خوش آب و هوا و سرسبز در نزدیکی شیراز است که با باغ‌های زیبا، آب و هوای مطبوع و قیمت مناسب ملک، گزینه ای جذاب برای خرید خانه محسوب می‌شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و