فصل چهاردهم: از کار تیمی غافل نباشید - بخش اول

یکی از موضوع‌های اساسی که همیشه به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه به اهداف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. شاید از دیرباز اینگونه بوده که وقتی در خلوت به چگونگی رسیدن به اهدافمان فکر میکردیم به این موضوع هیجان انگیز می رسیدیم که شاید استادی اسطوره ای این راه را رفته باشد و ثمره ی تجربیاتش را در گوشه ای به یادگار گذاشته باشد تا با درس گرفتن از او مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنیم؛ مسیری که استاد با کسب دانش و تجربه ی خود آن را برای ما به بهترین نحو ترسیم کرده باشد و ما با نگاه کردن به مسیری که استاد با به جای گذاشتن ردپای خود در طول راه ما را راهنمایی کرده است به سرمنزل مقصود برسیم.

از کار تیمی غافل نباشید

در فیلم «راکی» برنده ی جایزه ی اسکار «راکی» بالبوا» بوکسور رابطه ی خود با نامزدش ادریان» را توصیف می کند من نقایصی دارم او هم نقص هایی دارد ولی در کنار هم هیچ نقصی نداریم» چه توصیف زیبایی از کار تیمی شما هر چقدر استعداد داشته باشید، نقص هایی دارید و بعضی کارها را نمی توانید به خوبی انجام دهید. بهترین راه برای بر طرف کردن نقاط ضعف شما همراهی با کسانی ست که در آن زمینه قوی تر هستند. اگر میخواهید دست به کار بزرگی بزنید، آن را در قالب تیم انجام دهید.

حقایق کار تیمی

در سال ۲۰۰۱ وقتی هفده قانون طلایی کار تیمی را می نوشتم اولین قانونی که در آن گنجاندم قانون اهمیت بود که می گوید «یک برای رسیدن به عظمت عدد بسیار کوچکی ست برای انجام هر کار ارزشمندی به کار تیمی نیاز دارید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

کار تیمی علاوه بر این که امکان انجام کارهایی را به فرد می دهدکه به تنهایی از عهده ی آنها برنمی آید. روی همه ی داشته ها از جمله استعداد تاثیر تصاعدی دارد اگر یک انسان را اثر خداوند بدانید که من میدانم گروهی از افراد با استعداد که با هم کار می کنند. یک اثر هنری است. هر دیدگاه با گرایشی داشته باشید کار تیمی رویاهای تان را تحقق می بخشد.

کار در کنار همدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک یکی از ارزنده ترین تجربیات زندگی ست. من رهبری تیم های زیادی را به عهده داشته ام و عضو تیم های مختلفی بوده ام تیم های ورزشی کاری، تجاری کشیش ها هیاتهای علمی ارتباطات گروه های کر گروه های موسیقی کمیته ها و... در سفرهایم به دور دنیا تقریبا همه ی انواع تیم ها را دیده ام. گفت و گو با رهبران تشکیل تیم ها مشاوره با مربیان و تدریس و نوشتن در زمینه ی کار تیمی روی نوع فکر کردن من نسبت به تیم تاثیر گذاشته است و حالا میخواهم آموخته هایم را با شما در میان بگذارم

·        یک کار تیمی وظایف را تقسیم و نتایج را چندین برابر میکند

مایلید با کار کم تر نتیجه ی بیشتری به دست آورید؟ بعید می دانم کی مایل نباشد. این همان چیزی است که در نتیجه ی کار تیمی به دست می آورید. «شی جین و بلکز» در کتاب «رهبری عیسی مسیح علت ارجحیت کار تیمی بر تلاش فردی را توضیح می دهد.

تیم از افراد بیشتری تشکیل شده است بنابراین منابع ایده ها و انرژی بیشتری در اختیار دارد.

تیم توانمندی های رهبر را به حداکثر و نقاط ضعفش را به حداقل می رساند. نقاط ضعف و قوت در فرد بارزتر است.

تیم دیدگاه های متعددی درباره ی بر طرف کردن نیازها با رسیدن به هدف ارائه میدهد و بنابراین برای هر موقعیت چندین جایگزین در اختیار دارد. بینش یک نفر نسبت به یک مشکل به ندرت به اندازه ی بینش گروهی وسیع و عمیق است.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی بلوار اندرزگو تهران

 

تیم ها افتخار پیروزی و گناه باخت را تقسیم میکنند. به این ترتیب یک نوع فروتنی واقعی و جامعه ای اصیل شکل میگیرد. فرد افتخارات را به خود و گناهان را به دیگران نسبت میدهد که باعث نکیر و گاهی اوقات احساس ناکامی می شود.

تیم ها رهبران را در مورد هدف پاسخگو می دانند. افرادی هیچ کس مرتبط نیستند میتوانند بدون نیاز به پاسخگویی هدف را تغییر دهند.

تیم ها به وضوح بیش از یک فرد کار می کنند.

کاملا منطقی است که افراد در کنار هم بیش از یک نفر به تنهایی کارایی دارند. بنابراین چرا بعضی افراد تمایلی به انجام کار تیمی ندارند؟ شاید این کار در شروع سخت باشد. تیم ها معمولا به خودی خود تشکیل نمی شوند و توسعه پیدا نمی کنند. آنها به رهبری و همکاری نیاز دارند. گرچه تشکیل تیم به کار زیادی نیاز دارد ولی نتایج خارق العاده ی آن ارزش این تلاش را دارد.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

·        دو استعداد بازی را میبرد ولی کار تیمی به جام قهرمانی دست پیدا می کند

در اتاق رختکن پاتریوت نیوانگلند تابلو نوشته ای به این مضمون دیده می شود، بازی را افراد میکنند جام قهرمانی را تیم می برد بازیکنان «پاتریوت» به وضوح این موضوع را درک میکنند. آنها شش بار لیگ را برده اند.

تیم هایی که مکررا به جام قهرمانی دست پیدا می کنند. الگوی کار تیمی هستند. بوستون سلتیکز بیش از دو دهه در لیگ ان بی ای برتری پیدا کرد. تیم آنها بیش از هر دوره ی دیگری در تاریخ ان بی ای به مقام قهرمانی رسیده است و سلتیکز» در یک مرحله در دهه های پنجاه و شصت موفق به کسب هشت عنوان قهرمانی متوالی شده است. تیم سلتیکز هیچ وقت یک بازیکن را عامل امتیاز در لیگ نمی داند. «رد اورباح» که مربی سلتیکز بود و بعد به مدیریت اصلی آنها انتقال پیدا کرد، همیشه روی کار تیمی تاکید دارد. می گوید فردی که دنبال کسب افتخار است موفقیت چندانی به دست نمی آورد؛ هر کاری که ما انجام داده ایم، نتیجه ی کار همگی برای تحقق هدف مشترک مان بوده است.

گرچه نتیجه ی کار تیمی به خوبی در ورزش مشهود است. ولی به همان اندازه در کسب و کار هم اهمیت دارد. هارولد اس چینین که به مدت بیست سال مدیر رییس و مدیر عامل ای تی تی بوده است. می گوید. اساس کار رهبر ایجاد انگیزه در دیگران برای کار با هم در قالب تیم در جهت رسیدن به یک هدف مشترک است. اگر می خواهید در بالاترین سطح عمل کنید لازم است به یک نیم بپیوندید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب نهایی موفقیت

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

یارانه مرداد واریز شد: لبخند بر لبان دهک‌های اول تا سوم

در روزگاری که گرانی و تورم، کام بسیاری از خانوارها را تلخ کرده است، واریز یارانه مرداد ماه، همچون بارقه‌ای از امید بر سفره دهک‌های اول تا سوم تابید. این یارانه که با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه

راهنمای جامع مشارکت در ساخت برای سرمایه‌گذاران

مطمئنی می‌خوای بهترین تصمیم رو برای سرمایه‌گذاریت بگیری؟ این مقاله همه چیز رو درباره مشارکت در ساخت بهت می‌گه تا با خیال راحت انتخاب کنی و بسازی!

قیمت مسکن در پاکدشت: میلیاردی اما همچنان در دسترس!

آیا رؤیای خانه‌دار شدن در تهران برای شما به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است؟ آیا افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شما را از جستجوی خانه منصرف کرده است؟ خبر خوب این است که هنوز هم می‌توان در برخی مناطق تهرا

شمال تهران، رویایی دست نیافتنی برای مستاجران

بازار مسکن در شمال تهران همچنان در تب و تاب است و قیمت‌ها به قله‌های جدیدی صعود می‌کنند. این افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، به ویژه در بخش اجاره، باعث شده تا بسیاری از مستاجران توانایی تمدید قرارداد در محل

راهنمای کامل پیش خرید آپارتمان: از صفر تا صد + نکات مهم

پیش‌خرید آپارتمان رویای شماست؟ با این راهنمای جامع، از صفر تا صد فرآیند پیش‌خرید را یاد بگیرید و بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهید.

آشنایی با محله دارآباد واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

دارآباد، یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌آب‌وهواترین محله‌های شمال تهران است که با طبیعت بکر، تاریخ غنی و امکانات رفاهی متنوع، جایگاه ویژه‌ای در میان ساکنان و گردشگران پایتخت دارد. این محله که در دامنه کوه‌ها

آشنایی با محله حکمت واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

محله حکمت، یکی از محله‌های لوکس و قدیمی شمیرانات تهران است که در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است. این محله با طبیعت سرسبز، ساختمان‌های مجلل، و امکانات رفاهی فراوان، از جمله مناطق خوش‌نشین پایتخت م

آشنایی با محله حصار بوعلی واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

حصار بوعلی تنها یک محله نیست، بلکه گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ ایران است. نام این محله به ابوعلی سینا، حکیم و فیلسوف بزرگ ایرانی، مرتبط است. گفته می‌شود که ابوعلی سینا در سفر خود به ری، مدتی را در این

بهترین سایت های فروش خانه در ایران (1403)

آیا قصد خرید یا فروش ملک دارید؟ این مقاله جامع، شما را با بهترین سایت‌های املاک ایران آشنا کرده و نکات مهم برای یک معامله موفق را به شما آموزش می‌دهد. با مطالعه این مقاله، بهترین تصمیم را بگیرید.

آشنایی با محله چیذر واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

چیذر، نام محله و دهکده‌ای تاریخی در شمیرانات، شمال شهر تهران است. این محله زیبا با طبیعت سرسبز و هوای پاکش، از دیرباز مورد توجه ساکنان تهران بوده است. چیذر با بافت سنتی و مدرن در هم آمیخته، ترکیبی دلن

اقتصاد پاناما: قلب تپنده اقتصاد آمریکای مرکزی

پاناما، کشوری کوچک اما پویا در قلب آمریکای مرکزی، با اقتصادی متنوع و رو به رشد، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در صحنه جهانی تثبیت کرده است. در زیر، به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد این کشور می‌پردازیم.

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک: رویایی دست‌یافتنی یا سراب فریبنده؟

فرانسه، با زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده، فرهنگ غنی و اقتصاد پویا، همواره مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به مهاجرت بوده است. در این میان، خرید ملک در فرانسه، به عنوان دریچه‌ای برای ورود به