فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش هشتم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

بنابراین وقتی شخصی را استخدام میکنید کارهای زیادی به او بسیارید و بعد باز کارهای بیش تر و بیش تری را به او محول کنید. مردم از لزوم انجام کارهای زیاد شکایت میکنند ولی از مشغول بودن به کار لذت می برند.

حالا بیایید در مورد مدیریت آن کارمندان برای موفقیت صحبت کنیم. این موضوع در این جا خیلی ساده است تعدادی از محققان یکی از گسترده ترین آزمایشها در مورد سودآوری شغلی با کارایی بالا و رشد کسب و کار را انجام داده اند. آنها ده ها هزار کسب و کار در بیست و دو کشور را بررسی کردند. صدوپنجاه محقق داشتند و دوازده سال روی این موضوع کار کردند تا در نهایت کلیدهای عملکرد بالا را مشخص کنند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

در اصل سه مورد مسوول هشتاد تا نود درصد کل عملکرد در تمامی مشاغل هستند. تحلیلگران متوجه شدند که شرکتهای سخت گیر در مورد این به فعالیت اصلی موفق ترین سودآورترین کامیاب ترین و شاداب ترین شرکت ها هستند.

قوانین عملکرد بالا

اهداف و مقاصد مشخص

۲ مقیاس ها و استانداردهای مشخص

مهلت ها و برنامه های مشخص

شماره ی یک اهداف و مقاصد مشخص است. همان طور که قبلا گفتم «شفافیت» کلمه ی مورد علاقه ی من است نودوپنج درصد کل مشکلات سختی ها و اهداف با شفافیت بیش تر قابل حل هستند. مشکل، نداشتن  شفافیت است ابهام فرد روشن نشده است که از او انتظار می رود تا چه کاری را انجام دهد. بنابراین شفافیت شفافیت و شفافیت با توجه به اهداف و مقاصد

شما واقعا نمی توانید تاثیر زیادی روی سبک شخصیتی فرد بگذارید. این شخصیت به صورت غریزی در او نهادینه شده و مثل رنگ چشم است. با این وجود، شما با شفافیت محض در مورد خواسته ها و نیازها از فرد می توانید شور و شوق و انگیزه ی او را به طرز چشمگیری بیش تر کنید. مردم دوست دارند تا درباره ی خواسته تان شفافیت داشته باشید. «فقط به من بگویید که چه میخواهید بارها و بارها این حرف را شنیده اید.

محققان با ده ها هزار نفر از کارمندان مصاحبه کردند و از آنها پرسیده اند. به بهترین رئیسی که تا به حال داشته اید فکر کنید

بهترین رئیس من تا به حال چنین و چنان بود

وقتی به عقب نگاه میکنید ویژگی ها یا خصوصیات این بهترین رئیس چه بود؟»

جواب همیشه این بود همیشه دقیقا می دانستم که او از من چه کاری میخواهد. هیچ وقت ابهامی در مورد این انتظارات وجود نداشت بنابراین می توانستم به سر کار بیایم و دقیقا کارهای مقرر شده را انجام دهم

بر اساس این مطالعه ویژگی دوم بهترین رئیس ها، توجه و ملاحظه بود. ملاحظه به این معنی بود که همن احساس می کردم رییسم به من به عنوان یک فرد و نه یک کارمند اهمیت میدهد ولی شماره ی یک این بود که همیشه میدانستم از من چه کاری می خواهد. همیشه می دانستم اهداف من چیت از نظر من این بزرگ ترین مورد است.

شماره ی دو این است که کارفرما نسبت به مقیاس ها و استانداردها کاملا روشن باشد تا هر شخص دقیقا بداند که کارش چگونه ارزیابی می شود و چگونه می توان گفت که کار به خوبی انجام شده است و چگونه می شود. گفت که کار بهتر انجام شده است. آنها نستند و به صورت آشکار و  روشن در مورد هدف و چگونگی سنجش دستیابی به آن و انجام کار به روش صحیح حرف زدند مردم همیشه هدفی برای دنبال کردن دارند.

وظیفه ی مدیر این است که حس برنده شدن را برای کارمندان به وجود بیاورد. این بهترین استاندارد بهترین شرکت هاست تمام افراد شرکت نسبت به خود احساس خوبی دارند چون احساس می کنند که برنده شده اند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

چگونه مردم را قادر میکنید تا حسی شبیه به برنده ها داشته باشند؟ شما قادرشان میکنید تا برنده شوند. آنها چگونه می توانند برنده شوند؟ جواب این است که آنها درباره ی خواسته ی شما از خود و چگونگی اندازه گیری و سنجش آن روشن شده اند. اگر آنها این کار را تا اندازه ی مشخص شده از طرف شما انجام دهند این کار مثل عبور از خط پایان مسابقه است. آنها احساس میکنند برنده شده اند. اگر دنبال عملکرد بالا هستید افراد را قادر کنید تا عملکرد بالایی داشته باشند.

شماره ی سه به مهلتها و برنامه های مشخص برای اتمام انجام کار مربوط است. تقریبا تمام مشکلات شما در مورد روحیه و تعامل بین مدیران و کارمندان از این واقعیت سرچشمه میگیرند که افراد به روشنی نمی داند که از آنها میخواهید تا چه کاری را انجام دهند. در ضمن به روشنی نمی دانند که چگونه عملکردشان را ارزیابی خواهید کرد. چگونه میتوانم بفهمم که کار خوبی انجام داده ام یا نه؟»

مردم به صورت طبیعی دنبال انجام کاری خوب هستند. شما باید با معرفی هدف به آنها کمک کنید تا کار مناسبی را انجام دهند. این موضوع مثل شرکت در مسابقه است. من میدانم چه زمانی از خط پایان عبور کرده ام میدانم چه زمانی برنده شده ام.

این به مورد یک روش بسیار ساده برای جذب یک نفر و تبدیل کردنش به یک مدیرعالی ست نشستن با یک یا چند نفر و بحث و گفت و گو درباره ی وظایف هر فرد چگونگی سنجش آن و مهلت اتمام کار کارمندان می دانند چه کاری انجام میدهند ولی آنها در ضمن می دانند که تمام  افراد دیگر چه کاری انجام میدهند با وضوح کامل بازخورد، سوال ها و جواب ها اهداف مشترک و مقیاسهای مشترک روشی قدرتمند برای ایجاد انگیزه و رسیدن به عملکرد بالا هستند.

این موضوع در زمان همکاری من با هیولت پاکارد یکی از بخش های اصلی کل کسب و کار در سراسر جهان بود آنها برای مدتی طولانی در کنار هم خواهند نشست و در مورد پروژه بحث و گفت و گو خواهند کرد. بنابراین همه می دانند این گروه دقیقا باید چه کاری انجام دهد و هر فرد گروه باید چه کاری را پیش ببرد و مهلت انجام این کار تا چه زمانی است.

آنها بر اساس معیار اتمام کار مدیریت شده اند بنابراین روش مدیریت برای رهبر «کار چگونه پیش می رود؟» خواهد بود. شما به تجزیه و تحلیل ها یا ارزیابی عملکردهای طولانی و دقیق نیاز ندارید فقط به شفافیت کامل در مورد کار و شیوه ی به سرانجام رساندنش نیاز است اگر به هر دلیلی در رسیدن به این هدف دچار مشکل شدی چگونه میتوانم کمکت کنم؟ کار من این است که شرایط لازم را برای انجام کار تو فراهم کنم.

به نظر من چیزی که الان برای شما توضیح دادم کلیت بهترین مدیریت مدرن است که خیلی آسان هم هست. شما میتوانید آن را بفهمید و بلافاصله اعمالش کنید. اگر میخواهید فرزندتان در بزرگسالی موفق باشد. از او میخواهید تا نمرات خوبی کسب کند. اگر میخواهید نمرات خوبی کسب کند باید نمرات خوب و مهلت تحویل تکالیف را برایش مشخص کنید.

فرد جوان باید شفافیت در مورد عملکرد مناسب برای موفقیت را مثل دم و بازدم به یک جور عادت تبدیل کند. در مورد شیوه ی سنجش کار نمرات استانداردها و زمان اتمامش هم شفافیت داشته باشید.

این موضوع واقعا هشتاد تا نود درصد موفقیت و خوشحالی دنیای کاری را پوشش می دهد. مردم فقط به هنگام حسن ارزشمندی و بریاری و حسن پیشرفت و حرکت رو به جلو خوشحال هستند آنها در هنگام انجام کاری  که باعث حرکت رو به جلوی خودشان و شرکتها می شود. احساس خوشحالی می کنند و در نتیجه به صورت طبیعی برای انجام این کارها انگیزه میگیرند و تحریک می شوند.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

مردم عاشق صحبت در مورد کارشان و شفافیت در مورد کاره شیوه ی انجامش و چگونگی انجام بهترش هستند بنابراین این مفهوم خیلی ساده ای است. شما میتوانید از این مفهوم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مدیران روسا یا کارآفرینان جهان استفاده کنید.

اگر میخواهید در قبال مشتریانتان موفق باشید سه فاکتور مهم برای مشتری را پیدا کنید مشتری در زندگی واقعا دنبال چه چیزی ست و چگونه آن را می سنجد آنها چگونه متوجه موفقیت شان می شوند؟ و مشتری چه زمانی آن را می خواهد؟

هر گونه انحراف از این موارد میتواند باعث عصبانیت نا امیدی و بد اخلاقی شود. وظیفه ی مدیر یا صاحب شرکت این است که از وجود این سه عامل بزرگ در تمام افراد مطمئن شود.

برای بعضی از مردم سوال است که آیا افراد نسل ایکس متولدان ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰) و هزاره متولدان ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰) باید به شیوه ای متفاوت از نسل های قبلی مدیریت شوند یا نه چهار جوان در خانه ی من حضور دارند. آنها دنبال استقلال و آزادی بیشتری هستند دوست دارند تا نظرشان پرسیده شود. دوست دارند به میزان بیشتری در کارهای شان درگیر شوند و دنبال فرصتهای بیشتری برای فردیت هستند.

در حال حاضر بزرگترین هدف نسل هزاره دستیابی به احساس حرکت رو به جلو و پیشرفت است. چگونه حس پیشرفت بهتر شدن انجام کار مناسب ارزش اهمیت و تاثیر گذاری در دنیا را درون جوانان ایجاد می کنید؟

دوباره به اهداف كاملا واضح مقیاسهای مشخص و مهلت های مشخص نیاز است. پس فقط عقب بایستید و اجازه دهید تا آنها پیش بروند. بعد آنها میتوانند شخصیتهای منحصر به فردشان را ابراز کنند. خیلی از شرکت های امروزی که افراد مربوط به نسل هزاره دارند، فقط به سادگی  می گویند. این شغل و سه اصل بزرگ است این که زود به سر کار بیایید یا مدت بیش تری سر کار بمانید یا آخر هفته ها با عصرها یا در ساعت های مختلف روز کار کنید به خودتان مربوط است. شما مسوول هستید و هدف و مقیاس هم مشخص هستند

شما در این شرایط فقط نمی توانید بگویید من کار خوبی انجام می دهم، چون مشخص است که شما این طور هستید با نیستید سوال این است که آیا شما سه فاکتور مهم را تحقق می بخشید یا نه شما توانایی بیان شخصیت خود سخت کوشی بیدار ماندن در شب کار با همکاران و هر چیز دیگری را دارید. این موضوع خیلی ساده، مشخص، واضح و مثبت است و به شخصیت فرد بستگی ندارد که بگوید کار خوبی انجام دادی کار ضعیفی انجام دادی این موضوع کاملا مشخص است.

دقیقا مثل این است که شما فروشنده باشید. با توجه به فروش نان می توانید میران عملکرد خوبتان را بسنجید این موضوع سلیقه ای نیست و ارتباطی به شخصیت فرد ندارد. آیا به نتیجه رسیدید؟ آیا به موقع به نتیجه رسیدید؟ آیا آنها را به استاندارد مورد توافق رساندید؟

این کلید آینده است. چرا موثر واقع میشود؟ شخصی گفته است. که همه چیز زندگی انسان باید ساده باشد چون خداوند انسان را ساده آفریده است. هر چه بتوانید ساده ترش کنید اجرای بهتر آن به وسیله ی دیگران و رسیدن به احساسی خوب در مورد خود هم آسان تر است

 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.