فصل سوم: علایق تان را تقویت کنید - بخش دوم

یکی از موضوع‌های اساسی که همیشه به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه به اهداف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. شاید از دیرباز اینگونه بوده که وقتی در خلوت به چگونگی رسیدن به اهدافمان فکر میکردیم به این موضوع هیجان انگیز می رسیدیم که شاید استادی اسطوره ای این راه را رفته باشد و ثمره ی تجربیاتش را در گوشه ای به یادگار گذاشته باشد تا با درس گرفتن از او مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنیم؛ مسیری که استاد با کسب دانش و تجربه ی خود آن را برای ما به بهترین نحو ترسیم کرده باشد و ما با نگاه کردن به مسیری که استاد با به جای گذاشتن ردپای خود در طول راه ما را راهنمایی کرده است به سرمنزل مقصود برسیم.

·       چهار علاقه زیربنای تعالی

علاقه میتواند فرد را از حد میانگین به تعالی برساند. به تجربه این را می گویم من در دبیرستان دانش آموز خوبی نبودم اولویت ها یم اول بسکتبال دوم دوستان و سوم با فاصله ی زیاد درس بود. چرا؟ چون به بسکتبال و وقت گذرانی با دوستان علاقه داشتم من درس می خواندم ولی فقط برای رضایت خاطر والدینم مدرسه جذابیتی برایم نداشت.

ولی با ورودم به دانشگاه همه چیز تغییر کرد برای اولین بار مطالبی را می خواندم که برایم اهمیت داشتند. این مطالب جالب و برای شغل ینده ام مفید بودند با بیش تر شدن علاقه تمراتم بالا رفت. در دبیرستان بعضی وقت ها در «لیست» مدیر قرار داشتم که چیز خوبی نبود، ولی در دانشگاه من مدام لیست مدیر را مینوشتم علاقه میلم را برای تعالی بیش تر کرده بود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

مارتین لوترکینگ جونیور، رهبر حقوق مدنی ادعا می کرد اگر چیزی پیدا نکنیم که به آن به قدری علاقه مند باشیم که بخواهیم برایش بمیریم زندگی ارزش زیستن نخواهد داشت. اگر هدف داشته باشید. علاقه پیدا می کنید و اگر علاقه داشته باشید استعدادتان به قدری بارور می شود که می توانید به تعالی برسید

·       پنج علاقه راز موفقیت

مردم این گونه اند که اگر چیزی باعث نشاط روحشان شود. غیر ممکن ممکن می شود. شاید به همین خاطر است که رالف والدو امرسون فیلسوف و شاعر می نویسد. همه ی حرکتهای بزرگ و مدعی در دنیا نتیجه‌ی شور و علاقه است.

درباره ی حدود دویست مدیر که از آنها پرسیده شده بود چه چیزی باعث موفقیت افراد میشود تحقیق کردم اولین ویژگی که آنها بیان کردند شور ونشاط بود به استعداد هشتاد درصد از این مدیران معتقد بودند رسیدن به موفقیت مستلزم وجود یک نیروی درونی است.

همیشه با استعدادترین افراد برنده نیستند. اگر این طور بود چطور می شود موفقیت تیم هاکی المپیک ۱۹۸۰ ایالات متحده که در فیلم معجزه به نمایش درآمد با لری برد و «جو» مونتانا» مشاهیر بسکتبال و فوتبال را توجیه کرد رونی لات هم تیمی «مونتانا» می گوید «شما نمی توانید اندازه ی قلبش را با نوار قلب با کرونومتر بسنجید» برای رسیدن به موفقیت به چیزی بیش از استعداد یعنی به علاقه نیاز دارید.

·       شش علاقه مسری است

البندر دوان نویسنده و روزنامه نگار برجسته می گفت «تا درون خودتان شعله ور نباشد نمی توانید در قلب دیگری آتش بیفروزیده به نظر من این حرف درست است. یکی از رشته های مورد علاقه ی من ارتباطات است که سالها درباره ی آن مطالعه و تدریس کرده ام، من همیشه از  مشاهده ی افرادی که به خوبی ارتباط برقرار میکنند. لذت می برم. به نظرم افراد از منطق درس و از علاقه انگیزه می گیرند.

یک بررسی اجمالی در زندگی رهبران و بازرگانان موفق در طول تاریخ نشان می دهد علاقه ی آنها به دیگران سرایت کرده است. یکی از شخصیت های محبوب من وينستون چرچیل است. او در دهه ی ۱۹۳۰ به تدریج از سیاست بریتانیا کناره گرفت ولی با ظهور هیتلر» اشتیاق جدیدی در او به وجود آمد. «چرچیل» مدتها قبل از دیگران علیه نازیسم حرف می زد. او مشتاق بود از آزادی و دموکراسی حفاظت کند. وقتی هیتلر» اعلام جنگ کرد و قصد داشت اروپا را تسخیر کند و انگلستان را شکست دهد علاقه ی «چرچیل» برای مقاومت به مردم بریتانیا و در نهایت به ایالات متحده سرایت کرد. بدون چرچیل سرنوشت جهان آزاد ممکن بود کاملا متفاوت باشد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی بلوار اندرزگو تهران

 

به کارگیری علاقه

اگر انرژی لازم را ندارید باید علاقه تان را تقویت کنید. من این روشها را توصیه می کنم

·       یک با توجه به علاقه تان در زندگی اولویت بندی کنید

افرادی که اشتیاق زیادی دارند ولی اولویت ندارند مثل افرادی هستند که در یک شب سرد و تاریک در کلیه ای چوبی در وسط جنگل چند شمع کوچک روشن میکنند و آنها را در اطراف اتاق قرار می دهند. این شمع ها نور کافی برای دیدن و گرمای لازم برای گرم کردن به آنها نمی دهد. این شمع ها در بهترین شرایط فقط فضای کلیه را کمی دلپذیرتر می کنند. از طرف دیگر، افرادی که با وجود داشتن اولویت هیچ علاقه مندی خاصی ندارند، مثل کسانی هستند که در همان اتاق هیزم در شومینه می گذارند، ولی آتش روشن نمی کنند. در مقابل کسانی که علاوه بر داشتن اولویت اشتیاق هم دارند. هیزم می آورند آتش روشن میکنند و از نور و گرمایش لذت می برند.

اولویت بندی زندگی بر مبنای علاقه میتواند با ریسک همراه باشد.  این کار برای اغلب مردم مستلزم یک تجدید نظر کلی در کار و زندگی شخصی ست. موفقیت در آرامش و ایمنی به دست نمی آید. «ریچارد آدلر» مدیر آژانس تبلیغاتی این مطلب را به این صورت بیان می کند.

زندگی این معمولا تاسف آینده را به دنبال دارد. همه ی ما استعدادها و رویاهایی داریم که بعضی وقت ها بر هم منطبق نیستند. ما بدون این که بدانیم، یکی را به نفع دیگری کنار می گذاریم بعد، هر چقدر که موفق باشیم، باز هم با حسرت به زمانی نگاه می کنیم که باید رویاها و استعدادهای واقعی مان را دنبال می کردیم همه ی آن ها با ارزش بودند. نگذارید این فکر بر شما غالب شود که رویاها با استعدادهای نان معقول نیستند. اصلا قرار نیست معقول باشند بلکه باید زندگی شاد و رضایت بخشی برای تان فراهم کنند.

اگر اولویت ها و علایق تان هماهنگ نیستند، لازم است به تغییر در زندگی فکر کنید تغییر خطرناک است؟ شاید ولی کدام را ترجیح می دهید درد ریسک با درد پشیمانی؟

·       دو از علاقه مندیهای تان محافظت کنید

اگر تا به حال آتش روشن کرده باشید میدانید به طور طبیعی آتش به تدریج فروکش میکند. اگر بخواهید شعله ورش نگه دارید، باید به آن سوخت برسانید و مراقش باشید. هیچ کس برای شعله و رنگه داشتن علاقه کمک تان نمی کند در حقیقت مردم دو نوع اند آتش افروزان که برای شعله و نگه داشتن آتش کمکتان میکنند و آتش نشانانی که بر آتش اشتیاق درونتان آب سرد می باشند.

چگونه میشود آتش افروزان را از آتش نشانان تشخیص داد؟ به حرف های شان گوش کنید آتش نشانان از عبارتهایی از این دست استفاده می کنند.

بودجه اش را نداریم

این کار عملی نیست

مقبلا امتحان کردیم، نشد

تا به حال چنین کاری نکرده ایم

هیله، اما.

رئیس اجازه نمی دهد

سری که درد نمیکند دستمال نمی بندند

این جا ما از این کارها نمی کنیم

فایده ندارد

کی میخواهد این همه کار کند

تو (هوش استعداد جوانی سن لازم را نداری

این کلاه برای سر تو زیادی گشاد است.

فکر میکنی کی هستی؟

اگر یک یا چند مورد از این عبارت ها را از اطرافیان تان شنیده باشید. احتمالا لازم است از آنها فاصله بگیرید این آتش نشانان به جای نکات مثبت روی نکات منفی تمرکز میکنند. آنها در هر شرایطی فقط نکات منفی را می بینند مرددند و در مقابل تغییر مقاومت می کنند. آنها با تلاش برای خاموش کردن آتش علاقه ی افراد آنها را از شکوفا کردن ظرفیت های شان باز می دارند. از این جور افراد دوری کنید. در مقابل، بیش تر وقت تان را با افرادی بگذرانید که شما را نه این طور که هستید، بلکه آن طور که میتوانید باشید میبینند؛ افرادی که شما را برای رسیدن به رویاهای تان تشویق میکنند و آتش علاقه تان را شعله ور خواهند کرد. من سعی میکنم ماهی دوبار با این آتش افروزان ناهار بخورم آنها به واقع به من انرژی میدهند و تشویقم میکنند تا آن چه را می دانم برایم بهترین است. دنبال کنم.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

·       سه علاقه تان را با هر امکاناتی که در اختیار دارید، دنبال کنید

دانیل بوجین رودی روتیگر» که فیلم «رودی» بر مبنای زندگی او ساخته شد میگوید اگر واقعا واقعا به روپاهای تان ایمان داشته  باشید، به آنها خواهید رسید ولی برای این منظور باید علاقه و تعهد کامل داشته باشید با داشتن علاقه و تعهد به یک نقشه ی پیچیده نیاز ندارید. نقشه ی زندگی شما رویاهای تان است.

در زندگی چه چیزی میخواهید به دست آورید؟ مایلید انرژی تان را روی چه چیزی متمرکز کنید بقا موفقیت با اعتبار ما در زمان و مکانی زندگی میکنیم که فرصتهای زیادی برای صرفا زنده ماندن در اختیار داریم زندگی چیزی بیش از موفقیت محض است ما باید رویاهای بزرگی در سر بیرورانیم باید چشم اندازی مثل جورج برنارد شاه نمایشنامه نویس داشته باشیم که می نویسد.

معتقدم زندگی ام به کل جامعه تعلق دارد و تا وقتی زنده ام، ترجیح می دهم هر کاری که میتوانم برایش انجام دهم هر چه سخت تر کار می کنم شاد ترم از زندگی به خاطر خود زندگی لذت می برم زندگی برایم یک شمع کوچک نیست مشعل فروزانی است که مدتی در اختیار من است و می خواهم قبل از تحویل به نسل بعدی تا حد ممکن شعله ور نگهش دارم

«شا» به زندگی و کارش علاقه داشت علاقه این امکان را دارد که بسیار بیش از محدودیتهای استعدادتان به شما انرژی دهد. در پایان یادآوری می کنیم علاقه تان چیزی است که استعدادتان را تقویت می کند و شما را برای انجام آن چه برایتان مهم است، نیرومند می کند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب نهایی موفقیت

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

بنیاد مسکن، پیشگام در تأمین مسکن محرومان

به گزارش شش دنگ، در اقدامی قابل تحسین و در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با همکاری نهادهای حمایتی، برنامه ساخت 7000 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوش

بررسی بازار املاک و مستغلات در اسلواکی: چشم‌اندازی بر قیمت‌ها و روندها

اسلواکی، کشوری با طبیعتی زیبا و اقتصادی رو به رشد، در سال‌های اخیر به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران و خریداران املاک تبدیل شده است. بازار مسکن این کشور با وجود نوسانات اقتصادی جهانی، همچنان پویایی خود

سایر مقررات شهرداری آسانسور تأسیسات، نحوه تأمین پارکینگ، راه پله حیاط خلوت احداث پناهگاه

وقتی ملک آنها تحت عناوین مختلف در طرح سازمانهای دولتی از جمله طرح فضای سبز اعلام موات بر اساس رای ماده ۱۲ سازمان زمین شهری تملک زمینهای املاک توسط اداره منابع طبیعی و ... قرار گرفته اند صاحبان و مالکی

حسن‌آباد و زرگنده، سفری به روزگاران قدیم و طبیعت سرسبز شمرون

در قلب شمیران در دامنه کوه‌های البرز، محله‌های حسن‌آباد و زرگنده خودنمایی می‌کنند.

اختیاریه، گنجینه‌ای از تاریخ وقدمت شهر تهران

در دل شمال تهران، محله‌ای اصیل و باسابقه به نام اختیاریه خودنمایی می‌کند، گویی نگینی درخشان بر تارک پایتخت می‌درخشد.

محله توپخانه تهران سفری در تاریخ و فرهنگ [محله امام خمینی منطقه 12]

در قلب پایتخت پر هیاهوی ایران، محله‌ای با قدمتی دیرینه و هویتی منحصر به فرد نهفته است. محله توپخانه، گویی از دل تاریخ بیرون آمده و با هر قدم در کوچه پس کوچه‌های آن، بوی خاطرات و داستان‌های کهن به مشام

املاک تهران راهنمای جامع خرید فروش و اجاره

بازار املاک تهران، به عنوان پایتخت ایران، همواره یکی از پررونق‌ترین و پویاترین بازارهای ملکی در کشور بوده است. تنوع آپارتمان‌ها و خانه‌ها در مناطق مختلف تهران، انتخاب‌های متعددی را برای خریداران، فروش

سامانه ثبت املاک: گامی بلند در مسیر شفافیت و امنیت معاملات ملکی

سامانه ثبت املاک، به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام حقوقی کشور، نقش بسزایی در تضمین امنیت حقوقی مالکین، تسهیل معاملات ملکی و پیشگیری از جرائم و تخلفات مرتبط با املاک ایفا می‌کند. این سامانه با ثبت رسمی

بررسی بازار مسکن ترکیه: تحلیلی بر قیمت‌ها و عوامل موثر

بازار مسکن ترکیه در سال‌های اخیر شاهد نوسانات و تحولات چشمگیری بوده است. این بازار که همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار داشته، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و چشم‌انداز آینده آن هم

زندگی در جزیره کیش: تاملی بر تجربه زیستن در نگین خلیج فارس

جزیره کیش، همچون مرواریدی درخشان در آب‌های نیلگون خلیج فارس، همواره توجه گردشگران و علاقه‌مندان به زندگی در مناطق ساحلی را به خود جلب کرده است. اما زندگی در این جزیره زیبا و مدرن، فراتر از جاذبه‌های ت

فروش ملک در یزد: نکاتی که باید بدانید

یزد، شهر بادگیرها و خانه‌های خشتی، با تاریخ و معماری منحصربه‌فرد خود، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به خرید ملک بوده است. اما فروش خانه در یزد، مانند هر شهر دیگری، نیازمند آگاهی از نکات

منطقه فرحزاد، نگین سرسبز پایتخت [منطقه 2 شهرداری تهران]

فرحزاد، محله‌ای سرسبز و خوش آب و هوا در شمال غرب تهران، گویی نگینی بر تارک پایتخت می‌درخشد. این محله با داشتن باغ‌های سرسبز، رودخانه خنک و پرآب، و آب و هوایی دلپذیر، به عنوان یکی از تفرجگاه‌های محبوب