فصل دوازدهم: کارهایتان را دنبال کنید و به پایان برسانید - بخش اول

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

 

اصل بهره‌برداری

کارهایتان را دنبال کنید و به پایان برسانید

 

پیروزی به افراد پشتکاردار و ثابت قدم تعلق دارد.

ناپلئون بناپارت

 

نبردهای بزرگي در طول تاریخ به پیروزی دست یافته‌اند و سپس به دلیل عدم دنبال کردن کارها و به پایان رساندن آنها از سوی فرماندهان برای کسب پیروزی نهایی شکست خورده‌اند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

نبرد داردانل

در سال 1915، ناوگان دریایی بریتانیا وارد تنگه‌ی داردانل شد تا به ترکیه، متحد آلمان، حمله کند و پایتختش را فتح کند که در آن زمان قسطنطنیه نامیده می‌شد. کشتی‌های جنگی بریتانیا وارد تنگه‌ی داردانل شدند و مواضع ترک‌ها را در ارتفاعات بمباران کردند. ترک‌ها با عملیات توپخانه از مواضع خود دفاع می‌کردند.

نیروهای تركيه‌اي با کمبود مهمات روبرو شدند. پیروزی بریتانیا اجتناب‌ناپذیر بود. دستور دولت ترکيه به ارتش ترکیه ابلاغ شد که خود را در هنگام ظهر به ارتش بریتانیا تسلیم کنندو شبه جزیره‌ی گالیپولی را به نیروهای بریتانیایی واگذار کنند.

در آن لحظات حساس، ساعت 11 صبح، در آستانه‌ي پیروزی، ارتش بریتانیا بمباران را متوقف کرد. عدم بمباران تا یک ساعت بعد، 12 ظهر، به از دست رفتن پیروزی آنها منجر شد.

 

نبرد گالیپولی

وقتی بریتانیایی‌ها در حمله‌ی دریایی خود موفق نشدند، تصمیم گرفتند از راه زمینی حمله کنند. نیروهای بریتانیایی، استرالیایی و نیوزيلندی از راه زمینی حمله کردند تا شبه‌جزیره‌ی گالیپولی را در دهانه‌ی تنگه‌ی داردانل فتح کنند. حمله‌ی آنها به صورت غافلگیرکننده بود و ارتش ترکیه آمادگی دفاع نداشت. بریتانیایی‌ها توانستند هزاران سرباز تازه نفس را در مدت چند ساعت در سواحل گالیپولی پیاده کنند.

ولی این بار بریتانیایی‌ها تردید داشتند. فرمانده‌ی ارتش بریتانیا احتیاط کرد. وی تصمیم گرفت تا آماده شدن تمام نیروها براي حمله‌ی سراسری صبر کند. در این حین، ترک‌ها تمام سربازان، تانک‌ها و توپخانه‌ی خود را در ارتفاعات سواحل گالیپولی مستقر کردند. وقتی نیروهای بریتانیایی تصمیم گرفتند که به ارتفاعات حمله کنند، دیر شده بود. ترک‌ها آماده بودند و انتظار حمله‌ی بریتانیایی‌ها را داشتند.

عدم دنبال کردن حمله بعد از پیاده شدن نیروهای بریتانیایی در سواحل گالیپولی به شکست فاجعه‌آمیز آنها در نبرد گالیپولی منجر شد. یک صد هزار نفر از سربازان بریتانیا و متحدانش کشته شدند. عدم دنبال کردن حمله‌های هوایی و زمینی نیروهای بریتانیایی به یکی از بزرگترین شکست‌های قرن بیستم منجر شد.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

اصل بهره‌برداری

کارهایتان را دنبال کنید و به پایان برسانید تا برتری خود را به دست آورید.

تعادل دشمن را برهم بزنید. هرگز اجازه ندهید که دشمن شما فرصت سازماندهی، دفاع یا ضد حمله پیدا کند. برتری خود را حفظ کنید تا به پیروزی دست پیدا کنید. هرگز تا زمان کسب هدف خود استراحت نکنید.

نمونه‌های زیادی در تاریخ نظامی و تجارت وجود دارند که عدم دنبال کردن کارها و به پایان رساندن آنها به از دست رفتن دستاوردها، زمان و منابع منجر شده است.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله فرمانیه تهران

 

اصل بهره‌بردای در تجارت

تعجب‌آور است که بسیاری از شرکت‌ها با نوآوری در محصولات و خدمات خود می‌آیند و سپس آنها را کنار می‌گذارند یا نمی‌توانند به طور کامل از آنها در بازار بهره‌برداری کنند. وقتی شرکت‌های رقیب با ایده‌های مشابه می‌آیند و پیشگام محصولات و خدمات جدید و رضایت مشتریان می‌شوند، شرکت‌های دیگر تعجب می‌کنند.

در سال 1960، مؤسسه‌ی رویدادنگاری سوئیس در ژنو اولین ساعت کوارتز را عرضه کرد. در آن زمان، 62500 ساعت‌ساز حرفه‌ای سوئیسی وجود داشت و ساعت‌ها سوئیسی معروف‌ترین ساعت‌های دنیا بودند. وقتی این مؤسسه ساعت کوارتز را عرضه کرد، ساعت سازهای سنتی سوئیسی با آن مخالفت کردند و گفتند که ارزش تجاری ندارد. ساعت‌سازهای سوئیسی ادعا کردند که ساعت کوارتز چرخ‌دنده، فنر، میله ودیگر قطعات ضروری یک ساعت معمولی را ندارد.

نمایندگان یک شرکت ژاپنی از مؤسسه‌ی رویدادنگاری سوئیس دیدن کردند و ساعت جدید کوارتز به آنها نشان داده شد. آنها پتانسیل ساعت جدید را درک کردند و خواستار خرید حقوق آن شدند. مؤسسه فکر کرد که ساعت جدید بی‌ارزش است و آن را به شرکت ژاپنی فروخت. شرکت ژاپنی متوجه‌ی چیزی شده بود: فرصتی برای ساخت ساعت‌های دقیق، ارزان قیمت و جذاب. در مدت چند سال، شرکت ژاپنی ساعت‌های کوارتز را تولید کرد و به کسری از فروش ساعت‌های سوئیسی در سراسر جهان رسيد. در مدت یک دهه، صنعت ساعت سوئیسی نابود شد. تعداد ساعت‌سازهای سوئیسی از 62500 نفر به 12500 نفر کاهش یافت و شرکت‌های ژاپنی رهبری تولید ساعت در جهان را برعهده گرفتند. مؤسسه‌ی رویدادنگاری سوئیس برتری اولیه را داشت زیرا ساعت کوارتز را عرضه کرده بود، ولی این مؤسسه نتوانست به طور کامل از بازار خود بهره‌برداری کند.

در 1959، شرکت فورد موتور ماشین اِدسل را عرضه کرد که یکی از بزرگترین اشتباهات در تاریخ ساخت ماشین بود. هشت ساعت از عرضه‌ی آن در بازار گذشت. در آن زمان، بازار به طور کامل تغییر کرده بود که ماشین اِدسل به بازار عرضه شد و هیچ تقاضایی برای آن وجود نداشت. شرکت فورد موتور 250 میلیون دلار ضرر کرد و نام ماشین اِدسل مترادف با یک اشتباه بزرگ بازاریابی شد.

چند سال بعد، یکی از مهندسان شرکت فورد موتور ایده‌ای برای یک مینی وَن داشت تا جایگزین ماشین استیشن شود. بیشتر کارکنان شرکت فورد موتور از جمله لی. ایاکولا، رئیس وقت شرکت، تصور کردند که مینی وَن پتانسیل خیلی زیادی برای فروش دارد. ولی کارکنان دیگر شرکت فورد موتور فاجعه‌ی ماشین اِدسل را گوشزد کردند و از ارتکاب اشتباه دیگری می‌ترسیدند و می‌گفتند که اگر یک تقاضای واقعی برای مینی وَن جديد وجود داشته باشد، خریداران ماشین‌های آمریکایی تقاضای خود را تسلیم شرکت فورد موتور می‌کنند.

 

پیروزی در جنگ بعدی، به اجرا بستگی دارد و نه برنامه و نقشه.

ژنرال جرج. اس . پاتون

 

با این وجود، این سناریو به ندرت درست از آب در می‌آید. معمول است که مشتریان ایده‌ای درباره‌ی خواستن یک محصول خاص تا زمان عرضه شدنش نداشته باشند. چنین چیزی در مورد بیشتر محصولات پیشرفته‌ی فنی، غذایی، لباس و هزاران نوآوری دیگر صادق است. شما چاره‌ای جز اطمینان کردن ندارید که محصول یا خدمات شما یک بازار آماده پیدا کند. چنین چیزی برای استیو جابز و آیفون رخ داد.

لی. ایاکولا از شرکت فورد موتور اخراج شد و به شرکت کرایسلر رفت که در آستانه‌ی ورشکستگی قرار داشت. وی این شرکت را به سرعت متحول کرد. وی یک هدف مشخص به صورت یک عمل تهاجمی داشت و بر نتایج مالی آن تمرکز کرد. وی این شرکت را تحت فرمان خودش متحد کرد، اطلاعات دقیق بازار رابه دست آورد، کارگروهی فعالانه را رواج داد، سرمایه‌های مالی را به دست آورد، صرفه‌جویی‌های اقتصادی را رعایت کرد، رقبایش را غافلگیر کرد و یک شرکت زیان‌آور را در کمتر از سه سال به یک شرکت سودآور تبدیل کرد.

وقتی شرکت کرایسلر رونق گرفت و سودآور شد، مهندس طراح مینی وَن شرکت فورد موتور نزد ایاکولا آمد و از وی خواست که نگاهی به مینی وَن بیندازد. ایاکولا فوراً پروژه را پذیرفت و شرکت کرایسلر به سرعت مینی وَن آمریکایی را به نام آیروستار روانه‌ی بازار کرد.

مینی وَن از همان آغاز عرضه‌ی خود به بازار یک موفقیت بزرگ را به دست آورد. بزودی، شرکت دایملر - کرایسلر 50 درصد بازار مینی‌وَن آمریکایی را در دست گرفت و میلیاردها دلار سود فروش را به دست آورد. سپس ماشین پاترول اسپورت عرضه شد که میلیون‌ها دلار فروش داشت و چهره‌ی تولید ماشین را متحول کرد. ولی تحول ماشین با کرایسلر شروع شد. این شرکت فرصتی را به‌دست آورد، از فرصت خود استفاده‌ی کامل کرد و آن را مورد بهره‌برداری کامل قرار داد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

خرید خانه محله سیس‌آباد مشهد: راهنمای جامع خرید خانه در محله‌ای رو به رشد

این مقاله به بررسی جامع خرید، فروش و رهن و اجاره خانه و آپارتمان در محله سیس‌آباد مشهد می‌پردازد. نکات مهم در خرید ملک، موقعیت مکانی، قیمت و سند ملک مورد بحث قرار گرفته و به خریداران در انتخاب بهترین

خرید خانه محله سمرقند مشهد: راهنمای جامع خرید خانه در این محله

سمرقند، محله‌ای دلنشین در مشهد با آب و هوای مطبوع، دسترسی آسان و امنیت بالا، گزینه ایده‌آلی برای خرید خانه، خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان و رهن و اجاره خانه محسوب می‌شود. این محله با تنوع املاک و قیمت

خرید خانه محله سناباد مشهد: راهنمای جامع خرید خانه در محله‌ای اصیل و سرزنده

سناباد مشهد محله‌ای اصیل و سرزنده با دسترسی آسان به امکانات رفاهی است. گزینه‌های متنوعی برای خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپارتمان، فروش آپارتمان، خر

تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری در شهرهای مختلف

بازنشستگان تامین اجتماعی در روز هشتم مهرماه در شهرهای مختلفی چون شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمعات در حالی صورت گرفت که بازنشستگان با نصب بنرها و پوسترهایی، فاجعه معدن

آپارتمان‌هایی در تهران که از خانه لیونل مسی گران‌ترند!

به تازگی مقایسه جالبی بین قیمت یک ویلای ۳۰ ساله در فرمانیه تهران و خانه لیونل مسی در فلوریدا منتشر شده است. ویلای فرمانیه با قیمت ۵۲۰ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده، در حالی که خانه مسی با امکانات

JVC یا JVT || راهنمای جامع املاک و مستغلات دبی

JVC (جمیرا ولیج دایره) و JVT (جمیرا ولیج مثلث) دو منطقه مسکونی محبوب در دبی هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. JVC به دلیل نزدیکی به مارینا دبی و پالم جمیرا، دسترسی بهتری ب

خرید خانه محله سعدی مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سعدی مشهد می‌پردازد و نکات مهمی را در خصوص خرید و فروش خانه و آپارتمان، رهن و اجاره و ... ارائه می‌دهد. اگر به دنبال خرید یا اجاره ملک در این محله هستید، این مقال

خرید خانه محله سلام مشهد: محله‌ای آرام برای زندگی در مشهد

محله سلام مشهد، با آرامش و امکانات رفاهی خود، مکانی مناسب برای زندگی است. خرید و فروش خانه و آپارتمان، رهن و اجاره ملک، همگی در این محله به راحتی انجام می‌شود.محله سلام، یکی از محله‌های قدیمی و اصیل ش

خرید خانه محله ستاری مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله ستاری مشهد، با توجه به موقعیت مکانی مناسب، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و شهری، و همچنین قیمت مناسب املاک، گزینه مناسبی برای خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه و رهن و اجاره آپارتمان است. با بررسی

خرید خانه محله سرافرازان مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سرافرازان مشهد، شامل خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپارتمان، فروش آپارتمان، خرید آپارتمان، خرید ملک و فروش ملک م

خرید خانه محله رضاییه مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله رضاییه مشهد، از محله‌های قدیمی و اصیل این شهر به شمار می‌رود که با وجود بافت قدیمی، همچنان جذابیت‌های خاص خود را برای سکونت و سرمایه‌گذاری حفظ کرده است. این محله با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و

خرید خانه محله سپاد مشهد: راهنمای جامع خرید خانه در محله‌ای رو به رشد

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سپاد مشهد، از خرید آپارتمان و فروش ملک گرفته تا رهن و اجاره خانه، می‌پردازد. عوامل موثر بر قیمت مسکن و نکات مهم در خرید خانه در سپاد نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند