فصل دوازدهم: کارهایتان را دنبال کنید و به پایان برسانید - بخش دوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

فرآیند فروش

سالیان زیادی این عبارت در فروش رواج داشت: «فروش از زمانی شروع می‌شود که مشتری نه بگوید.» ولی ما امروزه می‌دانیم که فروش از زمانی شروع می‌شود که مشتری بله بگوید.

فروش از زمانی شروع می‌شود که مشتری با خرید محصول یا خدمات شما موافقت کند. شما باید تلاش‌های خود را مضاعف کنید تا اطمینان دهید که فروش شما ادامه خواهد داشت.

بسیاری از فروشندگان در آستانه‌ی فروش قطعی محصول یا خدمات خود قرار میگیرند، ولی در آخرین دقیقه آن را از دست می‌دهند. چرا این‌طور است؟ من براساس مصاحبه با هزاران مشتری متوجه شده‌ام که بیشتر مشتریان نوعی کاهش انگیزه را بعد از موافقت با خرید تجربه می‌کنند که پشیمانی خریدار نامیده می‌شود. بعد از خرید، مشتری به تمام مشکلات، مسائل و تریدهای مربوط به استفاده از محصول یا خدمات جدید فکر می‌کند.

در این موقع است که مشتری به بیشترین توجه از سوی فروشنده نیاز دارد. مشتری نسبت به تصمیم خود تردید دارد. به همین دلیل است که در لحظه‌ی تصمیم‌گیری مشتری برای ادامه‌ی تردید خودش، شما باید تلاش‌هایتان را مضاعف کنید تا فرآیند فروش خود را کامل کنید و به پایان برسانید.

بهترین استراتژی در فروش این است که کاری را فوراً انجام دهید تا به مشتری اطمینان دهید که تصمیم خوبی گرفته است. برای مثال می‌توان از تلفن زدن، ملاقات کردن یا یک اقدام اضافی برای خوشحال کردن یا راضی کردن مشتری نام برد. هر چه فروش مهم‌تر باشد، اطمینان دادن به مشتری برای کامل کردن فرآیند فروش مهم‌تر است.

من در حرفه‌ی خودم تلاش زیادی می‌کنم تا محصول یا خدماتی را بفروشم. ولی وقتی مشتری با کامل کردن فرآیند فروش موافقت داشته باشد، من نفس عمیقی می‌کشم و به مشتریان دیگر رسیدگی می‌کنم یا تعطیلات آخر هفته به خانه می‌روم. وقتی من چند روز بعد به مشتری تلفن می‌زنم، گاهی نظرش به طور کامل عوض می‌شود و من نمی‌توانم فروشی داشته باشم. سپس متوجه‌ی چیزی به نام کاهش انگیزه شدم که مشتریان بعد از اعلام موافقت با خرید یک محصول یا خدمات تجربه می‌کنند. مشتری به خودش می‌گوید که من می‌توانستم ازخود در برابر این خرید حفاظت کنم. من یاد گرفتم که باید فرآیند فروش را کامل کنم و به پایان برسانم تا درآمدی از فروش خود داشته باشم. مجاب کردن مشتری برای خرید کافی نیست. مهم است که فرآیند فروش تا تحویل محصول یا خدمات به مشتری و اطمینان از رضایت وی ادامه داشته باشد.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

عملیات طوفان صحرا

عملیات طوفان صحرا در 1991 نمونه‌ای از به کار بردن تمام اصول ثابت شده‌ی موفقیت استراتژیکی در جنگ بود. فقط یک اصل رعایت نشد: بهره‌برداری. متحدین تا بغداد پیشروی نکردند ودولت عراق و توانایی‌های جنگی آن را از بین نبردند.

چند دلیل برای عدم فشار در جنگ تا نتیجه‌گیری نهایی و بهره‌برداری از پیروزی بر نیروهای عراقی در کویت وجود داشت. ولی نتیجه‌ی نهایی این بود که صدام حسین در قدرت ماند و بیشتر توانایی‌های جنگی ارتش وی حفظ شد. اگر متحدین پیروزی کامل را در 1991 به دست آورده بودند، هزینه‌ی برگشت به جنگ وجود نداشت که خیلی زیاد بود. امروزه بعد از جنگ عراق، مواردی از قبیل كشته شدن هزاران سرباز آمریکایی و غیرآمریکایی، عقب‌نشینی از عراق، ظهور داعش از شهرت و اعتبار سیاست‌های آمریکا در جهان کاسته است.

 

عمق فروش مشتریان خود را افزایش دهید

اگر شما عمق فروش خود را در زمان فروش افزایش ندهید، تلاش شما در مراحل بعدی برای افزایش عمق فروش به هزینه‌ی زمانی و پولی بیشتری نیاز دارد و شانس موفقیت شما کمتر است. ارزش معرفی یک مشتری ده یا بیست برابر یک مشتری تلفنی است. بهترین زمان برای کسب معرفی یک مشتری همان لحظه‌ی بعد از خرید مشتری است.

وقتی مشتری تصمیم می‌گیرد که خرید کند، وی فرآیند تحلیل و مقایسه را انجام داده است تا مطمئن شود که خریدش درست است. وقتی شما در آن لحظه درباره‌ی معرفی مشتری سئوال بپرسید، وی شما را به دیگران توصیه می‌کند. وقتی شما به یک مشتری معرفی شده تلفن بزنید، بیشتر از نصف فرآیند فروش انجام شده است.

از این لحظه به بعد، وقتی که شما فروش کردید، فرآیند فروش را کامل کنید و به پایان برسانید. به فروش‌های دوم، سوم و حتی چهارم توجه داشته باشید. وقتی مشتری موافقت خود را با خرید محصول یا خدمات شما اعلام می‌کند، بلافاصله فکر کنید که چگونه می‌توانید محصولات یا خدمات بیشتری را به این مشتری، شرکت این مشتری و خانواده و دوستان این مشتری بفروشید. از فرصت استفاده کنید.

یکی از زنان شرکت‌کننده در یکی از سمینارهای فروش من، از فرآیند معرفی مشتری به طرز ماهرانه‌ای استفاده مي‌کرد. او محصولی را به یک مشتری فروخت که از خریدش راضی بود. وی فوراً درباره‌ی معرفی مشتری سئوال پرسید و خریدار حداقل دو مشتری دیگر را برای هر محصول جدید معرفی کرد. در دوازده ماه بعدی، این زن فروشنده هفتاد و دو فروش را از یک مشتری به دست آورد زیرا خدمات خوبی را برایش فراهم کرده بود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

در موقعیت خوب بازار سرمایه‌گذاری کنید

مشتریان مشابه، انگیزه‌ها و نیازهای مشابه دارند. اگر شما یک مشتری خاص را در یک صنعت، موقعیت یا حرفه‌ی خاص شناسایی کنید و محصول یا خدمات خود را به وی بفروشید، درس مهمی را یاد گرفته‌اید. شما چیزهای زیادی را درباره‌ی فروش به افراد مشابه با مشتری خود یاد گرفته‌اید.

شما چیزی را به کسی می‌فروشید که در یک صنعت خاص کار می‌کند. شما برای فروش خود به یادگیری چیزهای زیادی درباره‌ی آن صنعت وعملکردش نیاز دارید. اکنون شما یک پایگاه اطلاعاتی دارید و می‌توانید از اطلاعات و مهارت مشابه برای مشتریان دیگر همان صنعت استفاده کنید و محصول خود را به همان بازار بفروشید.

اطلاعات شما درباره‌ی روش تجارت مشتری خود با ارزش است. این اطلاعات همان موجودی تجاری شما به عنوان یک فروشنده است. هر چه اطلاعات شما درباره‌ی عملکرد صنعت مشتری خود بیشتر باشد، فروش به یک نوع مشتری خاص در همان صنعت آسان‌تر می‌شود. شما توانایی زیادی در شناسایی و حل مسائل یا تأمین نیازهای فروش دارید. امروزه از طریق اینترنت امکان‌پذیر است که به سرعت با هر صنعتی و هر شرکت خاصي آشنا شوید شما هرگز نمی‌توانید همه چیز را بدانید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

چالش های سئو در سال 2024: پیمایش در چشم انداز دیجیتال

حفظ مزیت رقابتی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در چشم انداز دیجیتالی که به سرعت در حال تغییر است، مستلزم سازگاری مداوم و استراتژی های آینده نگر است. با ورود به سال 2024، چندین چالش کلیدی خود را نش

وکالت محضری: تجلی اراده در عرصه حقوق و معاملات

وکالت محضری، نهادی حقوقی است که در آن فردی (موکل) به شخص دیگری (وکیل) اختیار می‌دهد تا در امور حقوقی‌اش، اعم از اداری، مالی، یا قضایی، به نیابت از او عمل کند. این رابطه مبتنی بر اعتماد و اطمینان متقاب

قانون ساخت و ساز در مشاعات: مروری بر قوانین و چالش‌های حقوقی

مشاعات، اجزای جدایی‌ناپذیر ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی هستند که به تمامی مالکین و ساکنین تعلق دارند. این فضاها که شامل راهروها، پشت‌بام، حیاط و... می‌شوند، به دلیل ماهیت اشتراکی خود، همواره محل بروز

توماس ادیسون، پدر برق

توماس ادیسون یکی از مشهورترین مخترعان و دانشمندان تمام دوران بود. او در 22 بهمن 1226 در میلان، اوهایو، آمریکا متولد شد. او بیش از هزار اختراع به ثبت رساند که بسیاری از آن ها تأثیر به سزایی بر زندگی مر

اصالت سند تک برگ: سپر اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای معاملات ملکی، اطمینان از اصالت سند تک برگ به مثابه سپری است که امنیت و آرامش خاطر را برای طرفین معامله به ارمغان می‌آورد. این سند رسمی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر می‌شود،

زندگی در جزیره افسانه ای قبرس رویا نیست!

چشم اندازهای خیره کننده، سواحل طلایی، تاریخ غنی و فرهنگی پویا، قبرس را به مکانی ایده آل برای زندگی تبدیل کرده است. اگر به دنبال أخذ اقامت این کشور زیبا هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم.

نکاتی که قبل از خرید ملک در دبی باید در نظر گرفت

خرید ملک در دبی می تواند یک سرمایه گذاری جذاب باشد، آب و هوای گرم، معافیت های مالیاتی و فرصت های سرمایه گذاری همگی مزایای بالقوه ای هستند که باید در نظر گرفته شوند. با این حال، قبل از امضای هر گونه قر

بیع شرط: معامله‌ای آمیخته با چاشنی تردید

بیع شرط، یکی از عقود پرکاربرد در دنیای حقوق و معاملات است که با ظاهری ساده، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در این نوع معامله، فروشنده با دریافت مبلغی، مالکیت کالا را به خریدار منتقل می‌کند اما شرط می‌کن

راهکارهای موثر برای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس موفق

تارنگار که به آن تارنوشت یا وب‌نوشت (به انگلیسی: Blog) هم می‌گویند، نوعی وبگاه و محلی برای فعالیت روزنامه‌نگاری است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظ

اهمیت امضای تمام صفحات قرارداد: تضمینی برای صحت و اعتبار

امضای قرارداد، فرایندی فراتر از یک رسم اجتماعی است. این عمل، نشانگر پذیرش و تعهد طرفین به مفاد مندرج در سند است. اما آیا تاکنون به این نکته اندیشیده‌اید که چرا امضای تمامی صفحات قرارداد امری ضروری است

حکم تخلیه مغازه سرقفلی: پیچیدگی‌های قانونی و حقوق مالک و مستأجر

مفهوم سرقفلی در نظام حقوقی ایران، به ارزش و اعتباری اشاره دارد که یک ملک تجاری در طول زمان و به واسطه فعالیت مستمر کسب و کار در آن، به دست می‌آورد. این ارزش، به نوعی حق کسب و پیشه مستأجر محسوب می‌شود

وکالت بلاعزل: سپر اعتماد در روابط حقوقی

وکالت بلاعزل، مفهومی است که در تار و پود روابط حقوقی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع وکالت، همچون سپری محکم، از حقوق وکیل در برابر عزل ناگهانی محافظت می‌کند و به او اطمینان خاطر می‌بخشد تا با تمام توا