فصل یازدهم: یک شخصیت قوی داشته باشید - بخش دوم

یکی از موضوع‌های اساسی که همیشه به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه به اهداف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. شاید از دیرباز اینگونه بوده که وقتی در خلوت به چگونگی رسیدن به اهدافمان فکر میکردیم به این موضوع هیجان انگیز می رسیدیم که شاید استادی اسطوره ای این راه را رفته باشد و ثمره ی تجربیاتش را در گوشه ای به یادگار گذاشته باشد تا با درس گرفتن از او مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنیم؛ مسیری که استاد با کسب دانش و تجربه ی خود آن را برای ما به بهترین نحو ترسیم کرده باشد و ما با نگاه کردن به مسیری که استاد با به جای گذاشتن ردپای خود در طول راه ما را راهنمایی کرده است به سرمنزل مقصود برسیم.

·        سه احساس هویت

در ارتباط با شخصیت همه ی ما باید به سوال من کی هستم؟» جواب دهیم. این جواب برای شناسایی ارزشهای اصلی ضروری است و اغلب انگیزه ی لازم را برای عمل بر اساس انضباط شخصی فراهم می کند. علاوه بر این جواب این سوال به تامین امنیت هیجانی کمک می کند. احساس امنیت یا نبود آن رفتار ما را هدایت خواهد کرد.

رمان نویس آمریکایی ناتانیل هاتورن این حقیقت را تشخیص داده بود. کسی که به مدت طولانی یک چهره برای خود و یک چهره برای مردم دارد، سرانجام سر درگم خواهد شد که کدام یک حقیقی است». چگونه می توانید خودتان را بشناسید؟ ارزشهای شخصی شما از کجا ریشه می گیرند؟

انگیزه ی شما در ارتباط با پول و قدرت چیست؟

اگر با عقده ای در دل زندگی میکنید عمیقا معتقدید هیچ ارزش ذاتی ندارید با خودتان را قربانی تصور میکنید دید تحریف شده ای نسبت به خود و اطرافتان دارید که به نوبه ی خود روی شخصیت تان تاثیر می گذارد. در این صورت هر قدر تلاش کنید نمی توانید برای همیشه به یک روش مغایر با دیدی که نسبت به خودتان دارید، رفتار کنید. بنابراین  داشتن یک حس قوی و دقیق از هویت ضروری ست. رات بارتون نویسنده می گوید. اگر مردم قبل از این که بفهمند چه کسی باید باشند، کاری را که می خواهند انجام دهند پیش بینی کنند قطعا شکست خواهند خورد

·        چهار صداقت

آخرین مولفه ی شخصیت قوی صداقت یعنی هماهنگی ارزش ها، افکار احساسات و اقدامات است. افراد ثابت قدمی که رفتار و گفتارشان کاملا هماهنگ است بسیار قابل تحسین اند. ایت ویلیامز در کتاب «رسوایی آمریکایی» داستان سفر مهاتما گاندی به انگلستان را برای سخنرانی در پارلمان نقل می کند. دولت بریتانیا با استقلال هند مخالفت کرده بود و «گاندی» یکی از سرسخت ترین طرفداران استقلال هند همیشه تهدید، دستگیر و زندانی می شد. «گاندی» نزدیک به دو ساعت چنان سخنرانی پرشور و غرایی کرد که بعد از آن همه ی جمعیت ایستادند و تشویقش کردند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

سپس یک گزارشگر از مهاد و دسایی» معاون «گاندی پرسید، این سیاستمدار هندی چگونه توانست بدون هیچ یادداشتی این چنین سخنرانی کند

دسایی جواب داد شما «گاندی را نمی شناسید. اندیشه هایش همان چیزی ست که حس می کند احساساتش همان چیزی ست که به زبان می آورد. آن چه میگوید همان چیزی است که عمل می کند. احساسات اندیشه ها گفتار و اعمال «گاندی همه یکی هستند او نیازی به یادداشت ندارد

هماهنگی ارزشها افکار احساسات و اقدامات باعث تمرکز و در نتیجه تقویت شخصیت انسان میشود. در حالی که تشتت این اجزا باعث سردرگمی و درگیری درونی خواهد شد.

رشد استعداد بدون رشد شخصیت یک راه بن بست است و افراد را به مقصد نمی رساند زندگی کسانی که استعدادهای زیادی دارند، ولی شخصیت شان ناقص است همیشه از تعادل خارج می شود.

شخصیت ارتباط برقرار میکند

تصمیم برای ایجاد شخصیت قوی ممکن است مهم ترین تصمیم برای بیش ترین استفاده از استعدادهای تان نباشد ولی یقینا برای اطمینان از این که کمترین استفاده را از استعدادتان نمی برید. مهم ترین تصمیم است. و واقعا نمیتوانید تاثیرش را دست کم بگیرید. راجر بایسون کارآفرینی که کالج بایسون و دانشگاه بین المللی و بر را راه اندازی کرد. می گوید. استاندارد شخصیت حتی از استاندارد طلا برای خلق پول بسیار مهم تر است. موفقیت کلیه ی سیستمهای اقتصادی هنوز هم به رهبران صالح و نیز به مردم درستکار وابسته است. در مجموع آینده ی ملی ما به شخصیت ملی ما و این که آیا معنوی میاندیشد یا مادی بستگی دارد

همان طور که امیدوارم تا این جا روشن کرده باشم، شخصیت زیربنایی می سازد که ساختار استعداد و زندگی شما بر پایه ی آن شکل می گیرد. اگر این زیربنا ترک خورده باشد نمی توانید بنای زیادی بسازید. به همین خاطر لازم است اول در درون رشد پیدا کنید تا بتوانید در بیرون به موفقیت های بیش تری برسید ولی با ایجاد یک شخصیت قوی چیزی بیش از سکویی برای موفقیت شخصی و به حداکثر رسانی استعدادهای تان در اختیارتان قرار می گیرد. شخصیت روی دیگران هم تاثیر میگذارد و به شما امکان میدهد با آنها بسازید. این کار را به وسیله ی آن چه به مردم اعلام می کند. انجام می دهد.

·        یک شخصیت هماهنگی را نشان می دهد.

مارگارت مید انسان شناس در مقوله ی فرهنگ می گوید «آن چه مردم می گویند. آن چه انجام میدهند و آن چه میگویند انجام می دهند، کاملا متفاوت با هم است. این موضوع در مورد افرادی که بدون شخصیت و بدون صداقت زندگی میکنند مصداق دارد. چنین افرادی سر درگمی را به دیگران القا میکنند. آنها میتوانند هر چه دوست دارند بگویند. ولی عملکردشان پیامی را که ما دریافت میکنیم تعیین می کند. «رالف والدو امرسون» شاعر و فیلسوف میگوید «آنچه انجام می دهید، چنان  در گوشم فریاد میزند که نمی توانم آن چه را که می گویید، بشنوم

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی بلوار اندرزگو تهران

 

عجیب است که بعضی از افراد این ناهماهنگی را تقویت می کنند. از «رالف لورن» طراح نقل است که میگوید اصل و اساس هویت فرد در تله ها ساکن است، نه در خود فرد تا وقتی فرد خود را در محاصره ی کتاب ها قرار می دهد. لازم نیست دقیق خوانده شود تا وقتی فرد پیانو دارد، تیاری به نواختن پیانو ندارد. خلاصه این که هر کسی میتواند هر آن چه می خواهد باشد یا به تعبیر درست تر هر کس می تواند هر آن چه میخواهد باشد. به نظر برسد شاید بتوان با دام گذاری روی دیگران تاثیر گذاشت، ولی آن چه در نهایت نمایان میشود همان شخص واقعی است تاثیرات مثل سایه ها هستند و با تابش نور شدید ناپدید میشوند شخصیت بخش اصلی ست هر چه بیش تر بر آن نور بنایید بهتر میتوانید جزیبانش را ببینید. شخصیت نشان میدهد کسی که هستید و کسی که وانمود میکنید، یکی است و به گفته ی سقراط» فیلسوف یونانی این اولین راز بزرگی خواهد بود.

·        دو شخصیت تصمیمات را نشان میدهد

قبل از این در همین فصل گفتم بایی جونز برای موفقیت در گلف باید بر خشم هولناکش غلبه میکرد جونز» به تنها این کار را انجام داد که در واقع به الگوی پهلوانی و شخصیت تبدیل شد. هر دو را می شود در بازی اش دید در جریان بازی نهایی یکی از مسابقات آزاد آمریکا، توپ «جونز» در محدوده ی خارج از حد مجاز قرار گرفت او در حالی که برای پرتاب آماده میشد ناخودآگاه باعث شد توپ حرکت کند. «جونز» فورا به سمت داوران برگشت و خطا را اعلام کرد داوران درباره ی موضوع با همدیگر مشورت کردند. آنها حرکت توپ را ندیده بودند. هیچ کس دیگر هم ندیده بود. در نهایت زدن با نزدن ضربه ی پنالتی را به خود «جونز» واگذار کردند و «جونز» ضربه را زد.

بعدها وقتی یکی از نظامی ها «جونز» را به خاطر صداقتش تحسین می کرد، «جواز» در جواب گفت بسارق بانک را برای سرقت نکردنبانک تحسین می کنید؟ این کار را نمی کنید بازی گلف باید همیشه همین طور باشد «جونز» آن روز مسابقه را با یک ضربه واگذار کرد، ولی صداقتش را از دست نداد شخصیتش چنان شهرت پیدا کرد که جایزه ی ورزشکاری انجمن گلف ایالات متحده جایزه ی باب جونز» نام گرفت.

این یک تناقص جالب است شخصیت ما انتخاب های مان را شکل می دهد و انتخاب های ما شخصیت مان را می سازد. «مارگارت جنسن نویسنده و سخنران میگوید «شخصیت مجموعه انتخاب های روزمره ی ماست. شخصیت امروز ما نتیجه ی انتخابهای دیروزمان است و شخصیت فردای ما نتیجه ی تصمیمات امروزمان خواهد بود برای تغییر شخصیت انتخاب های تان را تغییر دهید. روز به روز آن چه می اندیشید، آن چه انتخاب می کنید و آن چه انجام میدهید کسی ست که خواهید بود وقتی به شخصیت یک فرد پی بردید میتوانید انتخابهایش را درک و حتی پیش بینی کنید که چه تصمیماتی خواهد گرفت.

·        سه شخصیت برتری را نشان می دهد.

امروزه افراد زیادی طالب احترام اند. آنها معتقدند صرفا به خاطر داشتن موقعیت ثروت با رسمیت باید اعتبار داشته باشند. ولی احترام و اعتبار به مرور زمان به دست می آید و شخصیت است که آنها را می سازد و حفظ می کند. اعتبار قبل از هر چیز به شخصیت بستگی دارد. «جی لوتون کولینز ژنرال ارتش ایالات متحده میگوید انسان هر چقدر ماهر و زیرک باشد. بدون صداقت و شجاعت اخلاقی هرگز نمی تواند در همکاران و زیردستانش اعتماد ایجاد کند.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

من بیش از سه دهه رهبری تدریس کرده ام و کتابهای زیادی درباره ی آن نوشته ام در طول این مدت سعی کرده ام در ایجاد مهارت هایی که برای مردم در جایگاه رهبری مفید است به آنها کمک کنم. با همه ی اینها همه ی مهارت های دنیا به کسی که شخصیتش نقص های اصلاح ناشدنی دارد. کمک نخواهد کرد رهبران با تجربه این موضوع را درک می کنند

استفن کاوی می نویسد.

اگر من در حالی که شخصیتم ناقص است و دوگانگی و صداقت نداشتن در آن دیده می شود سعی کنم با استفاده از استراتژی ها و تاکتیک های تفود، افراد را وادار کنم کاری را که می خواهم انجام دهند، بهتر کار کنند. انگیزه ی بیش تری برای دوست داشتن من و همدیگر داشته باشند. در بلند مدت نمی توانم موفق باشم دوگانگی من باعث بی اعتمادی خواهد شد و هر کاری که انجام دهم، حتی استفاده از به اصطلاح تکنیک های روابط انسانی خوب، فریبکاری تلقی خواهد شد.

مهم نیست حرف ها یا حتی نیت چقدر خوب باشد؛ اگر اطمینان وجود نداشته باشد یا کم به نظر برسد هیچ زیربنایی برای موفقیت دائمی وجود نخواهد داشت.

شخصیت را نه میتوان به ارت برد نه می توان خرید غیر ممکن است. بتوان وزنش را کشید یا به صورت فیزیکی لمسش کرد. شخصیت را می توان ساخت ولی به کندی و بدون آن هیچ کس نمی تواند دیگران را هدایت کند.

·        چهار شخصیت طول عمر را نشان میدهد.

اگر میخواهید بدانید چه مدت طول میکند به اوج برسید، با تقویم مشورت کنید.

اگر میخواهید بدانید چقدر طول میکشد به دره سقوط کنید. زمان سنج را امتحان کند. شخصیت تعیین میکند کدام اتفاق خواهد افتاد وقتی یک نفر شخصیتی ندارد که از استعدادش محافظت کند. رویاها پراکنده میشوند فرصت ها از دست می روند سازمان ها متلاشی می شوند و مردم آسیب می بینند. شخصیت امکان بقا در هر شغل رابطه هدف ارزشمند را فراهم می کنند.

جی آر میلر نویسنده و کشیش مینویسد تنها چیزی که با عزاداران از قبر برمی گردد و دفن نمی شود شخصیت فرد است. این حقیقت دارد. شخصیت انسان هر چه هست او را زنده نگه می دارد.

هیچ وقت نمی توان دفنش کرد دوام استعدادتان و خواب راحت شبانه به شخصیت خوب بستگی دارد جان وودن در نودمین سالروز تولدش در جواب به سوالی درباره ی راز زندگی شاد و طولانی گفت هیچ بالشی به اندازه ی وجدان پاک نرم نیست شخصیت از استعداد شما محافظت می کند و از پشیمانی باز می دارد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب نهایی موفقیت

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

کارگران ساختمانی در تنگنای بی‌توجهی و بحران

کارگران ساختمانی، ستون‌های استوار صنعت ساختمان، در سایه‌ی بی‌توجهی و بحران‌های متعدد، روزگار سختی را سپری می‌کنند. دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل، با صدای رسا، از این وضعیت نگران‌کننده پرده برداش

رکود بی‌سابقه در بازار مسکن تهران: خانه‌ها در حراج، خریداران در خواب

بازار مسکن تهران در چنگال رکودی سنگین گرفتار شده است، رکودی که حتی حراج خانه‌ها را نیز بی‌اثر کرده است. قیمت‌ها چنان سرسام‌آور شده‌اند که خریداران را به حاشیه رانده و بازار را در سکوت و رخوتی عمیق فرو

6Dong: پلتفرمی جامع برای جستجوی و خرید ملک و اجاره روزانه در ایران

خسته از جستجوی طولانی ملک؟ 6دنگ با میلیون‌ها آگهی، فیلترهای هوشمند و مشاوره تخصصی، خرید و فروش ملک را آسان و امن می‌کند. از آپارتمان تا ویلا، با 6دنگ به خانه رویایی خود دست پیدا کنید. همین حالا ثبت‌نا

مالیات ملک تجاری: یک بررسی جامع و انسانی

مالیات ملک تجاری، یکی از منابع درآمدی مهم برای دولت‌ها، همواره موضوع بحث و بررسی‌های فراوانی بوده است. این مالیات که بر درآمد حاصل از اجاره یا فروش املاک تجاری وضع می‌شود، می‌تواند تأثیرات قابل توجهی

چگونه یک آگهی فروش زمین بنویسیم که مشتری را مجذوب خود کند

در دنیای پررقابت املاک و مستغلات، یک آگهی فروش زمین خوب فراتر از فهرست ساده مشخصات است. این آگهی باید داستانی جذاب را روایت کند، تصویری واضح از پتانسیل زمین را در ذهن خریدار ترسیم کند و در نهایت، او ر

هزینه ساخت آپارتمان: بررسی ابعاد اقتصادی و عوامل تأثیرگذار

ساخت آپارتمان، به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در حوزه مسکن و ساختمان، با هزینه‌های قابل توجهی همراه است. این هزینه‌ها، تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

آپارتمان‌های مسکونی و چالش استفاده تجاری: نگاهی عمیق به مرزهای قانونی و اجتماعی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، مرز بین کاربری مسکونی و تجاری گاهی کمرنگ می‌شود. این موضوع به ویژه در مورد آپارتمان‌های مسکونی که در بافت شهری قرار دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تغییر کاربری آپارتم

مسکن ارزان: رؤیایی دست‌یافتنی یا سراب بی‌انتها؟

در جهانی که قیمت‌ها با سرعت سرسام‌آوری در حال افزایش هستند، دستیابی به مسکن ارزان برای بسیاری به یک رؤیای دست‌نیافتنی تبدیل شده است. این مسئله به ویژه برای جوانان، خانواده‌های کم‌درآمد و اقشار آسیب‌پذ

بهترین پیشنهاد خرید آپارتمان در کرج پاییز 1403

آیا قصد خرید آپارتمان در کرج را دارید؟ این مقاله جامع، شما را با بهترین مناطق، نکات کلیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کرج آشنا می‌کند. از بررسی مناطق پرطرفدار مانند مهرشهر و عظیمیه تا راهنما

آپارتمان‌های قدیمی: میراثی از گذشته در معماری امروز

در گذر زمان، آپارتمان‌های قدیمی همچنان به عنوان شاهدانی خاموش از دوران گذشته در شهرها پابرجا مانده‌اند. این ساختمان‌ها با معماری خاص و جزئیات منحصربه‌فرد خود، گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ را در خود جای

تعمیرات آپارتمان: نیاز یا تجمل؟

آپارتمان‌ها، به عنوان یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های سکونت در جوامع شهری، نیازمند توجه و مراقبت مداوم هستند. تعمیرات آپارتمان، فرایندی پیچیده و چند وجهی است که علاوه بر افزایش ارزش مالی ملک، به بهبود ک

خانه‌های مسکونی: گهواره‌ی آرامش و هویت

خانه، مفهومی فراتر از چهاردیواری و سرپناهی برای گذران زندگی است. خانه، تجلی‌گاه آرزوها، رویاها و خاطرات ماست. مأمنی است که در آن آرامش می‌یابیم، هویت خود را شکل می‌دهیم و با عزیزانمان پیوند می‌خوریم.