فصل دوازدهم: عناصر اصلی نمودار

این کتاب یک راهنمای عالی برای مبتدیان به منظور یادگیری درباره ی تجارت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده ی دیگر است. در ابتدا یاد خواهید گرفت که بهترین تبادلات برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده چه چیزهایی هستند و ابزارهای ضروری تجارت که باید با استفاده از چک لیستهای تجاری از آنها استفاده کنید چه چیزهایی هستند.

عناصر اصلی نمودار

 

هر تاجری که در یک نقطه از زمان از تحلیل فنی استفاده می‌کند، زمانی این تحلیل برایش بسیار جدید بوده است و همه چیز گیج‌کننده به نظر می‌رسد. هزاران اطلاعات بر روی اینترنت وجود دارد که قطعاً باید استفاده شود اما مهم است که استفاده از این اطلاعات سازمان‌دهی شده باشد و گیج نشوید. شما باید بتوانید تمرکز خود را هدایت کنید و یاد بگیرید چه چیزی مهم‌ترین است و سپس بتوانید از این آموزش‌ها در دنیای واقعی استفاده کنید تا به یک سرمایه‌گذار و تاجر سودآور تبدیل شوید. در ابتدا نگاهی به عناصر اصلی نمودار خواهیم کرد؛ زمانی که به این اشکال شمعدانی و خطوط نمودار نگاه می‌کنیم به دنبال چه چیزی هستیم. سپس حجم را بررسی خواهیم کرد، مهم است که بدانیم چه مقدار حجم دلاری معامله شده است. اساساً حجم، مقدار سهام‌هایی است که رفت‌وبرگشت می‌شوند اما اطلاعات زیادی وجود دارند که می‌توانید از داده‌ی حجم جمع‌آوری کنید. سپس، نگاهی به میانگین متحرک خواهیم داشت، میانگین متحرک چیست و چگونه می‌توانند در برنامه‌های تجاری شما استفاده شوند. سپس نگاهی به روندها خواهیم داشت که درک کلی اساسی از معامله است، چه چیزی باعث ایجاد یک روند صعودی یا نزولی می‌شود. حتی اگر قرار نیست که یک تاجر تمام ‌وقت باشید و حتی اگر قرار نیست اغلب موارد تجارت کنید، برای یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت بودن دانستن روندها بسیار مهم است. به این دلیل است که اکثر افراد باید همه چیز را درباره‌ی بازار بدانند. برای اینکه بتوانید به یک نمودار نگاه کنید حداقل به چندین ساعت آموزش نیاز دارید و بدانید تصویر رمزنگاری شما در طولانی‌مدت صعودی است یا نزولی. آنگاه باید بدانید باید از این موقعیت خارج شوید یا خیر و رمزنگاری‌های دیگری که در یک روند صعودی طولانی‌مدت هستند را بشناسید. سپس، به شاخص‌ها نگاه خواهیم کرد و این‌ها ابزارهایی هستند که تاجران باید همراه با خود داشته باشند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

RSI و برخی چیزهای دیگر، تجارت را از لحاظ اطلاعات دادن به ما کمی ساده‌تر می‌کنند. بعد ما به روان‌شناسی شمعدانی نگاه می‌کنیم به این دلیل که معنی نمودار همین است. این ترسیم کردن احساسات و روان انسان‌ها به شکل تصویری در یک نمودار است و باید بتوانیم از این اطلاعات استفاده کنیم تا یک قدم جلوتر از گله باشیم. من درباره‌ی تاجران خرده‌فروشی که بدون استفاده از تحلیل‌های فنی پشت منحنی ایستاده‌اند شنیده‌ام. قبل از اینکه به ارائه‌ی اساسی شمعدانی بپردازیم، درباره‌ی یک موضوع بسیار جالب و تاریخچه‌ی تحلیل فنی شمعدانی ژاپنی خواهیم پرداخت. این به سال 1600 به ژاپن برمی‌گردد و این واقعیت که ما از این اطلاعات در این سبک از تجارت 400 سال بعد استفاده می‌کنیم، بسیار جالب است. دلیل اینکه این تحلیل هنوز هم کار می‌کند، پایداری احساسات انسان است. این چیزی است که بر نمودارها رسم شده است و قادر است بر فراوانی سرمایه‌گذاری کند، ما به سمت بالا می‌رویم و حریص خواهیم بود و می‌توانیم و ترس خود سرمایه‌گذاری کنیم، این‌ها چیزهایی است که نمودار تلاش می‌کند به ما بگوید. اینکه احساسات انسان در طول زمان تغییر نکرده است و اگر به تحلیل فنی وارد شوید و با برنامه‌های آموزشی به آن بچسبید، قطعاً در ابتدا خواهید فهمید که استفاده از این اطلاعات نسبت به نادیده گرفتن آن، مفیدتر است. با تولد تحلیل فنی قبل از این زمان، اصطلاحات فنی زیادی در این شمعدانی تحلیل فنی خواهید یافت؛ اسم شمعدانی به دلیل فرهنگ آن زمانی مرتبط به جنگ است. فرهنگ مبتنی بر سامورایی بوده است و استراتژی‌های جنگی زیادی وجود دارد و این به تجارت به‌عنوان یک طرح جنگی نگاه می‌کند. این اکثراً در بازار برنج استفاده می‌شد. مردی به نام Homna وجود داشت و به‌عنوان خدای بازار شناخته می‌شد. او در صنعت تجارت پیشرو بود به این دلیل که او یکی از توسعه‌دهندگان تحلیل فنی بود. او قادر بود نمودار را ببیند و اقدامات تجاری باعث می‌شد او در رقابت یک قدم پیش باشد و این مقدار ثروتی که قادر بود جمع کند را نشان می‌داد. ما از این روش صدها سال در ژاپن استفاده کردیم. این روش راه خود به بازار ایالات‌متحده را تا سال 1970 باز نکرد، بنابراین جمعاً این برای بازار ایالات‌متحده نسبتاً جدید است. قطعاً 40 سال مدت طولانی به نظر می‌رسد اما زمانی که درباره‌ی 400 سال در ژاپن صحبت می‌کنیم، خواهید دید که ما در ایالات‌متحده کمی از بازی عقب هستیم؛ اما می‌توانید ببینید که تاجران زیادی در حال استفاده از این هستند و محبوبیت این روش روزبه‌روز در حال افزایش است؛ بنابراین بیایید نگاه جدیدی به یک نمودار اساسی داشته باشیم و ببینیم شمعدانی چه چیزی را نمایش می‌دهد.

 

مشاهده دوره های رایگان آموزش مشاورین املاک

 

این به‌عنوان بدنه‌ی اصلی شمعدانی شناخته‌شده است و این قسمت ثابت آن است و سپس شما فتیله‌ها را در بالا و پایین دارید که آن‌ها را فتیله‌ی بالایی و فتیله‌ی پایینی می‌نامید. فتیله‌ی پایینی گاهی اوقات دم نامیده می‌شود. رنگ این شمعدانی‌ها مهم است. زمانی که شمعدانی سبز است، اگر به نمودار روزانه نگاه کنید ما در آغاز روز هستیم. شمعدانی نشان‌دهنده‌ی هر چهارچوب زمانی است که شما به آن نگاه می‌کنید؛ بنابراین اگر در یک نمودار روزانه هستید، این یک روز کاری است که ارزش اقدام را دارد. اگر در یک نمودار هفتگی هستید، یک هفته ارزش اقدام دارد؛ و اگر تماماً بر روی یک نمودار یک دقیقه‌ای زوم کرده‌اید، یک شمعدانی می‌تواند یک دقیقه از تجارت را ارائه دهد. اگر این یک شمعدانی سبز است، شما در پایین بدنه‌ی واقعی باز هستید و در بالای بدنه بسته هستید و سپس محدوده‌ی این دوره‌ی تجاری در فتیله‌ها نشان داده شده است. اگر این یک نمودار روزانه است شما کمترین قیمت روز و بالاترین قیمت روز را دارید. چرا رنگ مهم است، به این دلیل که شما می‌توانید این دو شمعدانی را کاملاً شبیه به هم ببینید اما بسته به رنگ می‌توانید بفهمید آغاز و پایان کجا است. بالا و پایین شبیه به هم خواهند بود، بدون توجه به اینکه این همیشه بالا و پایین فتیله است؛ اما بسته به رنگ هر شمعدانی، تعیین می‌کند آغاز و پایان هر نمودار با هر دوره‌ی زمانی کجا است؛ بنابراین اگر شما با قیمت کمتر به معامله پایان دهید، شمعدانی قرمز است به این دلیل که قیمت در روز کاهش‌یافته است بنابراین فتیله‌ها بالا و پایین هستند، بدنه‌ی اصلی آغاز را به شما نشان می‌دهد و رنگ لباس‌ها آن را نشان می‌دهد. اکنون بیایید به یک نمودار نگاه کنیم و ببینیم یک شمعدانی چه چیزهایی به ما می‌گوید؛ بنابراین در اینجا یک نمودار روزانه‌ی SPX داریم که SMP 500 است و به این دلیل که این یک نمودار روزانه است، من می‌دانم هر شمعدانی، یک روز تجاری کامل را نشان می‌دهد.

اگر این نمودار هفتگی بود، می‌دانستم که هر شمعدانی یک هفته است اما ما به نمودار روزانه نگاه می‌کنیم؛ بنابراین چیزی که از این شمعدانی‌ها می‌بینیم این است که چندین شکل در آن وجود دارد و شکل‌ها چیزهای مختلفی را نشان می‌دهند. اینکه آن‌ها شمعدانی‌های صعودی یا نزولی هستند و ما باید بدانیم آن‌ها در چه جایی از روند اتفاق افتاده‌اند که به ما نشانه‌هایی می‌دهند که منتظر چه اتفاقی باشیم. شما می‌توانید یک شمعدانی هم شکل در بالای روند صعودی یا پایین روند نزولی داشته باشید و معانی این‌ها دقیقاً مخالف هم باشد؛ بنابراین مهم است که در اینجا به کل تصویر نگاه کنیم و برای پی بردن به‌جزءییات می‌توانیم ببینیم چه چیزی در اینجا داریم.

این یک شمعدانی Doji است. صعود آن، بالای فتیله است و قسمت نزولی آن، انتهای فتیله است و می‌توانید آغاز و پایان را با یک قیمت ببینید، بنابراین شمعدانی، بدنه‌ی واقعی ندارد به این دلیل که هیچ محدوده‌ی تجارتی بین آغاز و پایان وجود ندارد. آنگاه شما می‌توانید شمعدانی‌های دیگری در اینجا ببینید، برای مثال ما این شمعدانی سبز را در اینجا داریم.

ما می‌دانیم، آغاز بدنه‌ی واقعی شمعدانی بود. قسمت پایانی، بالای بدنه‌ی واقعی بود و می‌توانید کمبود فتیله‌ی بالایی را ببینید که درنتیجه این به ما نشان می‌دهد ما در قسمت صعودی روز معامله را بسته‌ایم. هم‌چنین این یک پایان قوی است به این دلیل که سود چندانی از این صعود به دست نیامد.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت


در اینجا شمعدانی‌هایی را می‌بینید که یک هفته بالای طولانی‌تر دارند که سوددهی را نشان می‌دهد به این دلیل که قیمت به قسمت صعودی روز برخورد می‌کند و سپس زمانی که روز را پایان می‌دهیم، این کمی پایین‌تر است که درنتیجه می‌تواند به شما بگوید چه زمانی می‌توانید سود کنید. این هم‌چنین به شما می‌گوید چه زمانی صعود اتفاق می‌افتد. دوباره به این شمعدانی نگاه کنید:

شما فتیله‌ی پایینی بلند و یک بدنه‌ی واقعی کوچک می‌بینید بنابراین می‌توانیم ببینیم قیمت در برخی نقاط در طول روز کاهش بزرگی داشته است. به قیمت کم می‌رسیم که قسمت پایین فتیله می‌شود و سپس در بالا به سمت بدنه‌ی اصلی به پایان می‌رسد و این به شما نشان می‌دهد که صعود در آن شیب در حال خرید است که به‌عنوان روند صعودی تعبیر خواهد شد. هرچه فتیله‌ی پایینی بزرگ‌تر باشد، در قسمت پایین روز خرید بیشتری وجود دارد. هرچه فتیله‌ی بالایی بزرگ‌تر باشد، در قسمت بالا روز سود بیشتری به دست می‌آید. این‌ها تنها برخی از اصول اولیه هستند. بسیار مهم است که به شکل شمعدانی نگاه کنیم و یاد بگیریم معنی آن‌ها چیست. چندین نام برای شمعدانی‌ها وجود دارد. تا زمانی که بدانید شکل شمعدانی‌ها چه چیزی به شما می‌گویند به یاد داشتن نام شمعدانی‌ها مهم نیست.

ما در اینجا می‌بینیم که یک شمعدانی نزولی قرمز وجود دارد که در طول روز بسیار بالا است و پایان در قسمت پایین روز قرار دارد. این به شما نشان می‌دهد که روند نزولی، اکثر روز تجاری را کنترل کرده است و این یک شمعدانی بسیار نزولی است.

این قرار است یک شمعدانی سبز باشد که در آن آغاز پایین‌ترین قسمت روز است و پایان بالاترین قسمت روز است و این یک روند صعودی را نشان می‌دهد که کاملاً تحت کنترل است.

 

دریافت اطلاعات وخرید کتاب تجارت بیت کوین


ما هم‌چنین شاخص‌های دیگری داریم که در ادامه‌ی آن‌ها را با جزءئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. این نمودارها در وسط صفحه نشان‌دهنده‌ی حجم هستند و می‌توانید بفهمید چه زمانی مکان‌نما را بر روی شمعدانی قرار دهید. این حجم را به شما می‌گوید، این آغاز، پایان و بالا و پایین را به شما می‌گوید؛ بنابراین اگر ببینید هیچ معامله‌ای در یک روز خاص انجام نمی‌شود، می‌توانید اطلاعات مهمی درباره‌ی اینکه چه اتفاقی در آن روز افتاده است از شکل شمعدانی دریافت کنید و به فتیله‌ها و بدنه‌ی اصلی و حجم نگاه کنید.

 

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

فصل دوم: فروشندگی - بخش اول

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن شد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

اقدسیه: املاک, امکانات, مراکز خرید, رستوران ها (راهنمای جامع)

در این مقاله به بررسی جزئیات بیشتری از محله اقدسیه، از جمله امکانات، قیمت مسکن، دسترسی پارک ها, رستوران ها, مراکز تفریحی و ... خواهیم پرداخت.

فصل اول: فروش - بخش بیست ودوم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

تیم اقتصادی دولت ضعیف است

رئیس فراکسیون مجلس یازدهم می‌گوید: دولت احساس می‌کند برای ریاست مجلس رقبایی وجود دارند و مانند مجلس قبل نیست. در حال حاضر ۵ نفر از منتخبین به صورت مستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند، بنابراین ش

فصل اول: فروش - بخش بیست ویکم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

فصل اول: فروش - بخش بیستم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

حضور چینی‌ها در بازار مسکن منتفی است؟

چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست

مشکل دولت با مرکز پژوهش‌های مجلس چیست؟

گزارش‌های اخیر مرکز پژوهش‌ها در حوزه‌های فقر و وضعیت اقتصاد کشور نشان می‌دهد، وضعیت تا حدی غیرقابل دفاع شده که حتی مرکز پژوهش‌ها برای حفظ استقلال پژوهشی خود و مبتنی بر واقع بینی اطلاعات پژوهشی خود را

دستکاری آمار اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله

محمود کریمی بیرانوند، معاون وزارت کار اخیرا در یک برنامه تلویزیونی گفته است: «ما در وزارت کار به پدیده‌ای می‌گوییم شغل که یک فعالیتی باشد که منجر به جریان درآمدی مستمر باشد. یعنی یک شخصی یک فعالیت جدی

فصل اول: فروش - بخش نوزدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

فصل اول: فروش - بخش هجدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌