فصل هشتم: علم محافظت از ثروت - بخش اول

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

علم محافظت از ثروت

 

بعد از این که به موفقیت مالی دست پیدا کردید و سطح خوبی از ثروت را به دست آوردید کارتان تمام نمیشود رویکرد علم پول ایجاب می کند. شکل های مختلفی از حفاظت از ثروت را به کار ببرید تا سریعا پولی را که سال ها برای به دست آوردنش زحمت کشیده اید، از دست ندهید.

این رویکرد را شبیه اهرام مصر بدانید میخواهید ساختار مالی تان آن قدر قوی باشد که هیچ چیز هیچ نوع طوفان مالی، چه طوفان اقتصادی خودتان چه طوفان اقتصاد ملی نتواند حفره ای در زیربنای مالی شما ایجاد کند. در این جلسه مراحلی را به شما یاد می دهم که برای ساختن هرم مالی تان به آنها نیاز دارید.

»دن«

«برایان بیا این بخش را با بحث درباره ی تجارب زندگی خودت در ارتباط با از دست دادن پول شروع کنیم چه زبان یکی از مشتریان مهمت که تحت پیگرد قرار گرفته چه موفقیت بزرگ در بازار سهام چه درسهایی از این تجربه ها گرفتی؟ چطور تو را در مورد اهمیت برنامه ریزی مناسب برای حفظ ثروت متقاعد کردند؟ 

برایان»

من بخش زیادی از زندگی ام را صرف رسیدن به استقلال مالی کردم. بعد، دچار سندروم راه رفتن روی آب میشوید. این موضوع خیلی متداولی است و دلیل اصلی بی راهه رفتن افراد در مراحل بعدی زندگی است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

ما بخش عمده ی زندگیمان را صرف پرورش مهارتها و توانایی های مان ساختن کسب و کار و انباشت ثروت میکنیم بعد در مراحل بعدی زندگی ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم یکی از بدترین این اشتباهات سندروم راه رفتن روی آب است. ما مدتی طولانی مهارت خیلی زیادی در رشته ی خودمان به دست می آوریم و از این راه پول زیادی کسب می کنیم. فکر می کنیم من آن قدر خوبم که میتوانم دانش، توانایی، مهارت و اعتماد به نفسم را به سایر حوزه ها منتقل کنم و به همان اندازه در آن حوزه ها عملکرد خوبی داشته باشم».

وقتی بازار املاک و مستغلات در دهه ی ۲۰۰۰ مجددا رونق گرفت کسی پیش من آمد و گفت «فرصت فوق العاده ای است برای کسب و کار انبار امانات در این جوامعی که سریع رشد میکنند چون مثل بشکه های جمع اوری آب باران در بهار به سرعت پر میشوند و جریان نقدی بسیار بالایی تولید میکنند ارزششان بیشتر میشود و همه چیز خیلی خوب پیش خواهد رفت

گفتم حتما چرا که نه؟ ایده ی خوبی به نظر می رسد. او ارتباطات خوبی داشت کلی کار میکرد بعضی از پیشنهادهای مالی را کنار هم گذاشت. همه چیز خیلی خوب به نظر می رسید، پس من شروع به سرمایه گذاری کردم اول مبلغ کمی سرمایه گذاری کردم و کم کم افزایش دادم تا این که حدود بیست میلیون دلار در انبارداری امانی سرمایه گذاری کردم کل پول من نبود ولی همه ی سودم از سرمایه گذاری هایم بود.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله زعفرانیه تهران

 

فهمیدم او قبلا هیچ وقت این کار را نکرده است و ارقامی که به من منتقل کرد درست نیستند بهره ی خیلی بالایی داشتند، هزینه های ساختاری بسیار زیادی داشتند که من اصلا نمی توانستم درکشان کنیم چون انبارداری حوزه ی تخصصی من نبود. بالاخره انبارها را با زبان خیلی بالا فروختم و کل آن پول را از دست دادم

دو واژه ی مورد علاقه ی من در حفاظت از ثروت ارزیابی بایسته است. این یعنی بررسی دقیق تک تک جزییات سرمایه گذاری همه چیز را دوبار چک کنید نظر کارشناسان را بپرسید با حسابداران بانکداران و افرادی که در آن صنعت فعالیت دارند صحبت کنید کاملا به کسانی که قرار است با آنها کار کنید نزدیک شوید و نظر دیگران را جویا شوید اگر کمی از این کارها انجام داده بودم نه تنها وقت زیادی را برای خودم حفظ کرده بودم بلکه مبالغ زیادی از پولی را که از دست دادم، در گذر زمان اندوخته کرده بودم.

اگر می خواهید ثروت تان را حفظ کنید اگر می خواهید از ثروت نان محافظت کنید، خیلی احتیاط کنید و درباره ی کاری که با پولتان می کنید دقت به خرج دهید.

بهترین کاره سرمایه گذاری با کارشناسان است. چند روز پیش با مردی صحبت می کردم که در مدیریت ثروت کار میکند. او برای خانواده هایی کار میکند که ثروت خالص بیست و پنج میلیون دلاری یا بیش تر دارند. آنها کل سرمایه گذاری های شان را به او و شرکتش محول می کنند و او از همه ی بخش های زندگی مالی آنها مراقبت میکند از حساب های بانکی گرفته تا کارتهای اعتباری و رهن و حسابهای پس انداز و وام و سهم مالک از خانه و البته سرمایه گذاری چون او و شرکتش چنان خبرگی و مهارتی دارند که هر سال ده تا بیست درصد بازده از سرمایه گذاریهایشان ایجاد میکنند و مشتریان آنها هر چه ثروتمندتر می شوند چون میتواند کارمزد آنها را پرداخت کنند. آنها معمولا یک درصد را به عنوان مجموع هزینه ی مدیریت برای این مبلغ در نظر می گیرند.

اگر این مبلغ بیشتر شود یا سرمایه گذاری رشد کند، یک درصد از همه چیز در نظر گرفته میشود. آنها بازده بسیار بالایی تولید می کنند. که از عهده ی افراد متوسط برنمی آید. افراد عادی باید درک کنند که تنها کار آسان درباره ی پول از دست دادنش است اگر درصدد تجمیع پول هستید، در نقطه ی خاصی از زندگی احتمالا حدود سن پنجاه باید دوباره با احتیاط شروع کنید

وقتی جوان تر هستید میتوانید ریسکهای زیادی کنید، واقعا می توانید سخت کار کنید و تهاجمی رفتار کنید ولی در سن پنجاه، مبلغ کم تری انتخاب کنید و با احیاط و دقت بیشتری شروع کنید و این قانون یادتان باشد پول از دست ندهید اگر کم ترین احتمال برای از دست رفتن پول وجود دارد دست بکشید و بگویید. یک لحظه صبر کن آیا از عهده ی از دست دادن همه ی این پول بر می آیم؟»، اگر پاسخ منفی است. انجامش ندهید.

»دن«

آیا به نظرتان درست است که هر چه موفق تر شوید، از نظر مالی و... بیش تر هدف دعاوی حقوقی معاملات تجاری شکست خورده و... قرار می گیرید؟ چرا یا چرا نه؟

«برایان»

یکی از مسائل ما در ایالات متحده ی امروز این است که تعداد وکلا بیش از حد است و کار برای آنها خیلی کم بنابراین و کلایی هستند که سعی میکنند با شکایت از افراد برای خودشان کار بتراشند. من به آنها میگویم و کلای فروشنده ی ماشین کار کرده و کلای سطل زباله وکلای کفگیر ته دیگ خورده

چون آنها قدرت زیادی در کنگره و در قانون گذاری های ایالتی دارند. قوانینی را تصویب کرده اند که امکان شکایت از دیگران بی هیچ پایه و اساسی را به آنها میدهد. پس قانون این است که اگر پول داشته باشی تحت پیگرد قرار خواهی گرفت یکی از دوستان ثروتمندم می گفت «اگر پول داشته باشی چهاربار از تو شکایت می کنند. فقط باید نفس عمیقی بکشی و بپذیری اگر چیزی داری که دنبالش بروی و کلا با کمیسیون مستقیم، دنبال آن می روند.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

من نکته ی دیگری را در این خصوص کشف کرده ام اگر کسی از شما شکایت می کند باید از خودتان دفاع کنید ممکن است هفتاد و پنج هزار یا صدهزار دلار هزینه داشته باشد ولی اگر از شما شکایت شود. باید دفاع کنید و گرنه دادگاه علیه شما قضاوت میکند و صد درصد شما را مقصر اعلام میکند و اگر بخواهید بجنگید باید استشهاد بگیرید. وکیل بگیرید شاهدها را احضار کنید و آنها را سین جیم کنید، باید کلی کارهای دیگر انجام دهید که بخشی از این فرآیند هستند.

اگر هیچ کدام از این کارها را نکنید دفاعیه تان کافی نخواهد بود. افراد می تواند با پرداخت دویست و پنجاه دلار از شما شکایت کنند. من تجربه های زیادی با افرادی دارم که از من شکایت کرده اند. چون می توانسته اند. اساس شکایت شان کاملا جعلی بود. اما و کلا گرسنه اند. در همین خصوص وکیلی را میشناسم که اگر بخواهید از کسی شکایت کنید، می توانید پیش او بروید او فرم استانداردی را پر می کند. اسم شاکی و اسم شما را بالای صفحه و اسم خودش را در پایین صفحه می نوید و به قیمت دویست و پنجاه دلار پرونده را تشکیل می دهد. حالا شما میجورید وکیل بگیرید و از خودتان دفاع کنید.

چند سال پیش از مرد بسیار ثروتمندی شنیدم که می گفت «کل دارایی تان را در یک تجارت خانوادگی بگذارید و آن را طوری راه اندازی کنید که به خانواده تان تعلق داشته باشد ولی کل مبلغ را خودتان به طور کامل مدیریت کنید قرار است پولتان را در جایی بگذارید که تکان نخورد. اگر آن را در تجارت خانوادگی بگذارید و کسی از شما شکایت کند اولین کاری که وکلا میکنند این است که بفهمند چقدر پول دارید. اگر بفهمند پولتان در یک تجارت خانوادگی ست راه شان را می کشند و میروند چون میدانند دستشان به آن نمی رسد.

فرض میکنیم دادگاه یک میلیون دلار علیه شما تعیین می کند. اگر مدیریت تجارت خانوادگی را بر عهده داشته باشید می توانید بگویید باشد، من رای دادگاه را می پذیرم میتوانم تعیین کنم که چطور این پول پرداخت شود ما بر اساس رای اکثریت در تجارت خانوادگی تصمیم گرفته ایم آن را به نرخ سالی ده دلار پرداخت کنیم تا کلا تسویه شود آنها می دانند شما میتوانید این کار را انجام دهید، پس اصلا از شما شکایت نخواهند کرد. راهشان را میکشند و می روند. این تاکتیک بسیار خوبی است چون جامعه ی ما بسیار دعوی زده است و وکلای بسیار زیادی  هستند که از به دست آوردن هر نوع درآمدی درمانده اند. آنها اگر بتواند شما را تلکه کنند بر هر اساسی از شما شکایت خواهند کرد.

خیلی مهم است که از خودتان محافظت کنید دارایی های تان را در تجارت های خانوادگی قرار دهید و کلا و حسابدارانتان می توانند به شما نشان دهند دقیقا چه کار کنید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

جزئیات جدید واریزی یارانه نقدی

در دنیای امروز که مسائل اقتصادی به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل شده است، اطلاع از جزئیات واریزی‌های یارانه نقدی و طرح‌های حمایتی دولت، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. به گزارش شیش دنگ، با توجه ب

نهضت ملی مسکن؛ نیازمند افزایش سرمایه بانک مسکن

مسکن، یکی از نیازهای اساسی هر خانواده و جامعه است. در سال‌های اخیر، افزایش قیمت مسکن و کمبود آن، به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است. در این میان، نقش بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی دولتی

خرید خانه محله فاطمیه مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله فاطمیه مشهد با دسترسی آسان به حرم مطهر و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای ایده‌آل برای سکونت و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله، به بررسی جوانب مختلف خرید، فروش و اجاره خانه و آپارتمان در فاطمیه پرداخ

خرید خانه محله فرامرز عباسی مشهد: محله‌ای ایده‌آل برای خرید خانه

فرامرز عباسی، یکی از محله‌های پرطرفدار و رو به رشد در شمال غرب مشهد است که به دلیل دسترسی آسان به امکانات رفاهی، فضای سبز و آرامش، مورد توجه بسیاری از خریداران ملک قرار گرفته است. در این مقاله به بررس

خرید خانه محله عنصری مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله عنصری یکی از محلات قدیمی و اصیل شهر مشهد است که با وجود بافت سنتی خود، از امکانات رفاهی و دسترسی مناسبی برخوردار است. این محله با قرارگیری در نزدیکی حرم مطهر رضوی و بازار رضا، همواره مورد توجه زا

خرید خانه محله فارغ التحصیلان مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله فارغ التحصیلان مشهد، یکی از مناطق رو به رشد و پرطرفدار این شهر است که با توجه به امکانات رفاهی، دسترسی مناسب به مراکز آموزشی و درمانی و همچنین فضای سبز مطلوب، مورد توجه بسیاری از خریداران و سرمای

خرید خانه محله طرق مشهد: سرمایه‌گذاری هوشمندانه در قلب آرامش

طرق، یکی از محله‌های خوش‌نام و رو به رشد مشهد، با فضایی آرام و دلنشین، گزینه ‌ای ایده‌آل برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری ملکی محسوب می‌شود. این منطقه با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، و

خرید خانه محله عسگریه مشهد: بررسی محله و راهنمای جامع خرید خانه

عسگریه مشهد، محله‌ای با دسترسی آسان به حرم مطهر و امکانات رفاهی مناسب، گزینه خوبی برای سکونت و سرمایه‌گذاری است. برای خرید آپارتمان، خرید خانه، فروش آپارتمان، فروش خانه، اجاره آپارتمان، رهن و اجاره آپ

خرید خانه محله صیاد شیرازی مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله صیاد شیرازی، یکی از مناطق رو به رشد و پرطرفدار مشهد مقدس، با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، گزینه مناسبی برای سکونت و سرمایه گذاری است. در این مقاله، به بررسی بازار مسکن در این مح

خرید خانه محله طبرسی مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله طبرسی مشهد، از محله‌های قدیمی و اصیل این شهر به شمار می‌رود که با وجود بافت سنتی، امکانات رفاهی مناسبی را در خود جای داده است. این محله با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و بازار رضا، مورد توجه زائر

خرید خانه محله صدرا مشهد: راهنمای جامع برای خرید خانه

محله صدرا مشهد با موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان به امکانات رفاهی، گزینه مناسبی برای سکونت است. در این مقاله به بررسی خرید و فروش ملک، رهن و اجاره خانه و رهن و اجاره آپارتمان در صدرا پرداختیم. ب

خرید خانه محله صدف مشهد: فرصتی طلایی برای خرید خانه

محله صدف مشهد، با موقعیت عالی و امکانات رفاهی کامل، گزینه مناسبی برای خرید، فروش و اجاره ملک است. این مقاله به بررسی خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپا