فصل هشتم: علم محافظت از ثروت - بخش دوم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

دن

ابزار زیادی برای حفاظت از خودتان و خانواده تان وجود دارد. اجازه بده با بحث درباره ی چند مورد از آنها شروع کنیم مورد اول بیمه است. همه باید چه شکل از بیمه را داشته باشند و هنگام خرید این بیمه قوانین کلی کدام اند؟ مثلا بیمه ی عمر پژوهش ها نشان می دهند که به طور کلی بیمه ی مدت دار در مقابل بیمه ی عمر، بهترین بیمه برای اکثر افراد است. لطفا درباره ی بیمه ی خودرو بیمه ی خانه و حتی از کار افتادگی هم نظر دهید امروز خیلی ها میگویند چون مردم عمر طولانی تری دارند باید بیمه ی مراقبتهای طولانی مدت را هم در نظر داشته باشیم آیا موافقید؟

«برایان»

معتقدم در طی زندگی کاری باید بیمه ی عمر داشته باشید. باید بیمه ی بلند مدت مستقیم داشته باشید که با آن بیشترین مبلغ را به پایین ترین مبلغی که می توانید بپردازید بخرید. نباید بیمه ی کل عمر یا هر گونه بیمه ی تجمیعی داشته باشید چون به اینها میگویند «پس اندازهای اجباری» بخش عمده ی پول سه تا پنج سال اول برای حق بیمه ی کل عمر مستقیم برای کمیسیون کارگزار بیمه می رود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

امروز اکثر مردم این عبارت را به کار میبرند مدت دار بخر و تفاوتش را سرمایه گذاری کن اگر بیمه ی مدت دار مستقیم بخرید و پول های دیگرتان را که قرار بود پرداخت کنید در صندوق سرمایه گذاری شاخصی بگذارید. بازده خیلی بهتری خواهید داشت. بازده شما خیلی بالاتر خواهد دن

ابزار زیادی برای حفاظت از خودتان و خانواده تان وجود دارد. اجازه بده با بحث درباره ی چند مورد از آنها شروع کنیم مورد اول بیمه است. همه باید چه شکل از بیمه را داشته باشند و هنگام خرید این بیمه قوانین کلی کدام اند؟ مثلا بیمه ی عمر پژوهش ها نشان می دهند که به طور کلی بیمه ی مدت دار در مقابل بیمه ی عمر، بهترین بیمه برای اکثر افراد است. لطفا درباره ی بیمه ی خودرو بیمه ی خانه و حتی از کار افتادگی هم نظر دهید امروز خیلی ها میگویند چون مردم عمر طولانی تری دارند باید بیمه ی مراقبتهای طولانی مدت را هم در نظر داشته باشیم آیا موافقید؟

«برایان»

معتقدم در طی زندگی کاری باید بیمه ی عمر داشته باشید. باید بیمه ی بلند مدت مستقیم داشته باشید که با آن بیشترین مبلغ را به پایین ترین مبلغی که می توانید بپردازید بخرید. نباید بیمه ی کل عمر یا هر گونه بیمه ی تجمیعی داشته باشید چون به اینها میگویند «پس اندازهای اجباری» بخش عمده ی پول سه تا پنج سال اول برای حق بیمه ی کل عمر مستقیم برای کمیسیون کارگزار بیمه می رود.

امروز اکثر مردم این عبارت را به کار میبرند مدت دار بخر و تفاوتش را سرمایه گذاری کن اگر بیمه ی مدت دار مستقیم بخرید و پول های دیگرتان را که قرار بود پرداخت کنید در صندوق سرمایه گذاری شاخصی بگذارید. بازده خیلی بهتری خواهید داشت. بازده شما خیلی بالاتر خواهد بود.

ولی باید بیمه ی کافی داشته باشید تا اگر اتفاقی برای شما بیفتد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله صاحبقرانیه تهران

 

بتوانید از خانواده تان محافظت کنید یکی از دوستان خوب من که کارگزار عالی بیمه است میگفت هدف از بیمه ی عمر تضمین رویاهای شماست. اگر رویای شما این است که حتی اگر اتفاقی برای تان بیفتد همسرتان در آینده تامین باشد و بچه ها بتوانند به مدرسه بروند، بیمه ی کافی برای پوشش دادن به هزینه های آنها بخرید.

محاسبه کنید اگر اتفاقی برای شما بیفتد تامین خانواده تان چقدر هزینه خواهد داشت. اکثر مردان این فکر را دارند، ولی دوست من می گفت وظیفه تان در طول زندگی این است که به نقطه ای برسید که به بیمه ی عمر نیازی نداشته باشید چون از قبل به قدر کافی اندوخته اید که از همسرتان محافظت کنید.

وقتی بیرتر میشوید هزینه ی بیمه فوق العاده زیاد می شود. اگر بیمه ی عمر یک میلیون دلاری را در دهه ی هفتاد زندگی تان بخرید. شاید مجبور شوید سالی پانصد هزار دلار برایش بپردازید. خیلی گران است. پس خرید این بیمه منطقی نیست وظیفه ی شما اندوختن پول کافی ست و بعد باید آن را کناری بگذارید و به آن دست نزنید نباید دست طلبکارها به آن برسد، نباید به خاطر دعاوی حقوقی از آن برداشت کنید هرگز نباید به هر دلیلی به آن دست بزنید تا در نهایت بتوانید هزینه ی رویاهای تان را تامین کنید.

»دن

نظرتان درباره ی بیمه از کار افتادگی چیست؟

«برایان»

خیلی طرفدار بیمه ی از کار افتادگی نیستم شرکتهای بیمه ی عمر خیلی دوست دارند بیمه ی از کار افتادگی بفروشند چون کمیسیون بالایی برای کارگزاران دارد ولی فکر میکنم اگر بیمه ی مناسبی بخرید که به وسیله ی بیمه ی پزشکی و بیمه های کلی میتوانید این کار را بکنید. احتمالا هزینه های از کار افتادگی تان را پوشش خواهید داد.

واقعا اطلاعات کافی در این خصوص ندارم فقط میدانم کارگزاران بیمه ی عمر درباره ی فروش بیمه ای از کار افتادگی خیلی تهاجمی برخورد می کنند. پس بیمه ی بسیار پرسودی برای آن هاست به ویژه از وقتی که تعداد هر چه کم تری از مردم بیمه ی کل عمر را میخرند تقریبا همه بیمه ی مدت دار می خرند و کمیسیون بیمه های مدت دار بسیار پایین است.

»دن«

«برایان» نظرت درباره ی بیمه ی بلند مدت مراقبت برای زمان سالمندی چیست؟

«برایان»

احتمالا به دو دلیل ایده ی خوبی است فرزندان تان شاید نتوانند از شما مراقبت کنند. اگر مطمئن شوید که در ادامه ی زندگی تان در آسایشگاه خوب و مناسبی زندگی خواهید کرد واقعا خرید این بیمه کار هوشمندانه ای است. البته هر چه زودتر این کار را انجام دهید، نرخ بهتری به دست می آورید چون بیمه ی مراقبت بلند مدت بر نظر آنها درباره ی تعداد سالهایی که در آسایشگاه زندگی خواهید کرد مبتنی است. هر چه باشد. هدفشان سود کردن است. به همین خاطر به دقت بررسی اش کنید. درباره اش تحقیق کنید و نظر افراد معتمدتان را بپرسید. مشاوران مالی و حتی کارگزاران خوب بیمه به شما خواهند گفت چه بیمه ای برای شما خوب است و کدام به دردتان نمی خورد.

مثل بیمه ای از کار افتادگی ست. بیمه نامه هایی هستند که کسورات پایینی دارند ولی خیلی گران اند. بعضی از آنها کسورات بالاتری دارند و کمی ارزان ترند فقط بیمه ی حوادث برای ماشینتان داشته باشید. اگر کسورات هزار دلاری داشته باشید بیمه تان خیلی کم تر از وقتی می شود که کسورات دویست و پنجاه یا پانصد دلاری دارید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

کارگزاران خوب بیمه میتوانند در خصوص این مطالب راهنمایی تان کنند. همان طور که قبلا گفتم من بیست و هشت سال است بیمه ی خوبی دارم که همه ی نیازهای بیمه را در نظر میگیرد و از دیدگاه ما قضاوت میکنند و پیشنهاد میدهد بهترین گزینه ی مبتنی بر موقعیت منحصر به فرد ما را مطرح میکند مثل تصمیم گرفتن درباره ی مصرف ویتامین ها و نوع تمرین ورزشی مورد نیازتان است تا حد زیادی به خودتان و وضعیت تان چه زن باشید چه مرد بستگی دارد و به این که امروز چقدر درآمد دارید و چقدر اندوخته کرده اید. اینها همه عواملی هستند که کارشناسان میتوانند برای تصمیم گیری درباره ی آنها کمکتان کنند.

»دن«

ابزار دیگر برای محافظت از خود و خانواده داشتن وصیت نامه است. درباره ی اهمیت این ابزار صحبت کنید.

«برایان»

این موضوع خیلی مهمی است. من و همسرم هر کدام یک وصیت نامه داریم. مدتی فقط یک وصیت نامه داشتیم ولی بعد، وصی ها عوض شدند. بچه ها بزرگ شدند از ما جدا شدند ازدواج کردند، بچه دار شدند. زندگی مان تغییر کرد میخواستیم مطمئن باشیم وضعیت مالی مان پیچیدگی نداشته باشد. به وب سایت LEGALZOOM رفتیم و وصیت نامه ی خیلی ساده ای را دانلود کردیم که با وصیت نامه های ما تناسب داشته باشد. قسمت های خالی را بر کردیم و چند کپی از آن را به حسابدارمان و فرزند ارشدمان دادیم پس خیلی ساده واضح و بدون پیچیدگی است.

حالا می خواهیم وصیت نامه ی مفصل تری بنویسیم پیش وکیل انحصار ورته خواهیم رفت و از او میخواهیم ما را در همه ی زیروبم ها راهنمایی کند. چون قانون ارت همیشه در حال تغییر است. دولت می تواند ورود کند. و بیش از پنجاه درصد از دارایی خالص اندوخته ی شما را بگیرد. می توانند قبل از هر گونه انتقال مال یا هر چیز دیگری به آن چنگ بیندازند، مگر این که اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده باشید. شما به وکیلی نیاز دارید. که اطلاعاتش کاملا به روز باشد و از آخرین شروط محفاظت از شما در برابر مالیاتهای مخفی آگاهی داشته باشد.

شما که نمی خواهید ارتیه ی خانواده تان را نابود کنند. می گویند. هیچ چیز مثل نقل و انتقال ارتبه نمیتواند خانواده ها را نابود کند. شخصا بچه هایی را از نزدیک دیده ام که با هم رابطه ی خوبی داشته اند، تا وقتی یکی از والدین شان فوت میکند و مقداری پول بر جای می گذارد و این پول باید تقسیم شود. بچه ها که حالا بزرگ شده اند و در دهه ی سی چهل و پنجاه زندگیشان هستند مثل سگ سر تکه ای گوشت به جان هم می افتند. این ماجرا کل خانواده را نابود می کند.

  

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

سامانه جامع وام و دیعه مسکن: گامی نوین در تسهیل تامین مسکن

تامین مسکن مناسب، یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و به ویژه زوج‌های جوان است. در این راستا، دولت با هدف تسهیل دسترسی به مسکن، اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع وام و دیعه مسکن نموده است. این سامانه، با

وام مسکن زوجین: گامی بلند برای ساختن آشیانه‌ای مشترک

در سال‌های اخیر، خرید مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی زوج‌های جوان تبدیل شده است. هزینه‌های سنگین خرید یا ساخت مسکن، بسیاری از زوج‌ها را با چالش‌های مالی جدی مواجه کرده است. اما خبر خوب این است که دولت

هنر دستان ایرانی: سفری به دنیای رنگارنگ صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایران، میراثی گرانبها و گنجینه‌ای ارزشمند از هنر، فرهنگ و تاریخ این سرزمین است. این هنرها، ریشه در اعماق تاریخ و تمدن ایران دارند و با گذر زمان، همچنان پویا و زنده مانده‌اند. هر یک از این آ

بلوار وکیل آباد مشهد نگینی در قلب خراسان رضوی [منطقه 9]

بلوار وکیل آباد، ملقب به نگین شهر مشهد،  یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های ایران است که در قلب کلانشهر مشهد واقع شده است. این بلوار به طول 6 کیلومتر، از میدان آزادی در غرب آغاز شده و تا میدان خی

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م

افزایش سرسام‌آور اجاره بها در بهار امسال: آیا سقف اجاره دولتی راهگشاست؟

به گزارش شیش‌دنگ، بازار اجاره مسکن در بهار امسال با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو شد و نگرانی‌های بسیاری را برای مستاجران به همراه داشت. طبق گزارش‌های اخیر، متوسط اجاره‌بها در شهرهای کشور در بهار امسال نسب

سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک: ابزاری کارآمد برای شفافیت و اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، اطمینان از صحت اطلاعات و شفافیت در معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک، به عنوان یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد، گامی بلند در جهت تسهیل ا

شرایط فسخ قرارداد اجاره: مروری جامع بر شرایط و ضوابط

قرارداد اجاره، سندی است که حقوق و تعهدات موجر و مستأجر را مشخص می‌کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین ناچار به فسخ قرارداد می‌شود. این تصمیم، تبعات حقوقی و مالی به همراه دارد، بنابراین آگا

بررسی جامع و موشکافانه مصالح مورد نیاز برای سرامیک و کاشی کاری

سرامیک کاری، هنری است که از دیرباز تاکنون در معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این هنر ظریف و زیبا، جلوه‌ای خاص به فضاها بخشیده و آن‌ها را از یکنواختی خارج می‌کند. اما برای خلق این زیبایی