فصل اول: پول چیست؟ - بخش هشتم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

:”دن”

به نظر شما، پول نقد، موجودی حساب بانکی، سندهای بدهکاری و دارایی خالص در کسب و کار خانگی یا سرمایه گذاری، شکل دیگری از پول هستند؟ چرا یا چرا نه؟ تفاوت بین هرکدام از اینها چیست؟

“برایان:

مهمترین عامل این است که اینها بازدهی به دست می دهند یا نه. شما در کسب و کارتان سرمایه گذاری می کنید تا مواد خام بخرید و کارکنان را استخدام کنید که محصولاتی را تولید کنند که بتوانید با سود بفروشیدشان. این چرخه ادامه دارد و شیوه ی تامین مالی کسب و کارها به همین صورت است.

اگر کسب و کاری را شروع کنید، کسی پولی به شما قرض نخواهد داد، چون سابقه ای ندارید که بتوانند پیگیری کنند. دیده ام که یکی از استادان دانشگاه به دانشجویان بازرگانیا ش میگفت، “وقتی کسب و کار خودتان را شروع می کنید، از پول خودتان استفاده نکنید. فقط از پول بانک استفاده کنید. باید پولتان را برای مخارج و سبک زندگی خودتان پس انداز کنید. پس به بانک بروید و فرم تقاضانامه را پر کنید. پول موردنیازتان را از بانک قرض بگیرید.”

این آدم واقعا احمق است. من سالها کسب و کارهای مختلفی را اداره کرده ام و می دانم اگر تازه کسب و کاری را شروع کرده باشید، بانک یک سکه هم به شما وام نمی دهد. بانک ها در کار به خطر انداختن پول نیستند، بلکه فقط وام های مطمئن می دهند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

بیست و هشت سال قبل، کسب و کار فعلی ام را در سن دیه گو شروع کردم و به بانک رفتم که حد اعتبار بگیرم. به من گفتند، “خوشحال می شویم به شما حد اعتبار بدهیم، ولی به وثیقه ی متقابل نیاز است.

“منظورتان از وثیقه ی متقابل چیست؟”

“خب، ما در مقابل همه ی قراردادهای حق الامتیازتان و خانه تان حق تصرف می خواهیم. می خواهیم پنجاه هزار دلار در یک حساب غیرقابل جا به جایی سپرده بگذارید. در برابر ماشین و اثاثیه تان حق تصرف می خواهیم. به علاوه، وثیقه ای معادل پنج برابر پولی که به شما وام می دهیم، می خواهیم.

گفتم، “این ظالمانه است.

گفتند، “خب، همین است که هست.

اینطور شد که وام را گرفتیم. وقتی کسب و کاری را شروع می کنید، باید این کار را انجام دهید. مبلغ کمی قرض گرفتیم. خوشبختانه جریان نقدینگی خوبی داشتیم. هر از گاهی مجبور می شدیم از حد اعتباری بگذریم، ولی با گذشت زمان، رتبه ی اعتباریمان را بالا بردیم. آن وثیقه های متقابل را یکی یکی کم کردیم و حالا فقط ضمانت شخصی می خواهند.

گفته می شود، “اگر تازگی ها کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، هرگز ضمانت شخصی ندهید.” باید این را از سرتان بیرون کنید. هیچ کس بدون ضمانت شخصی حتی کارت اعتباری به شما نمی دهد.

اگر در زمینه هایی مثل املاک یا سهام کارخانه یا اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید که سودش از هزینه ی پولتان بالاتر است، سرمایه گذاری خوبی است. اگر در جای دیگری سرمایه گذاری می کنید که پولتان خرج می شود یا از بین می رود یا نرخ بهره ی فوق العاده بالایی دارد، مثل کاری که کارت های اعتباری می کنند، این سرمایه گذاری اصلا خوب نیست. در سرمایه گذاری خوب، سود بالاتر از هزینه ی پول است، ولی سرمایه گذاری بد، نقدینگی را بدون سود بر باد می دهد.

اگر پول را برای به دست آوردن پول بیشتر سرمایه گذاری کنید، اگر پول را در جایی سرمایه گذاری کنید که سودی به همراه داشته باشد، اگر برای خرید کامپیوتر سرمایه گذاری کنید و با استفاده از آن کامپیوتر، گرفتن مالکیت معنوی و انتقال های تکنولوژیک را تسریع کنید و در نتیجه پول در آورید، پس کامپیوتر سرمایه گذاری بسیار خوبی است، چون سودی که این سرمایه گذاری به شما می دهد تا حد زیادی فراتر از هزینه و استهلاک آن است.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

:”دن”

تفاوت بین این مفاهیم را توضیح دهید: ثروت، آزادی مالی و درآمد. اینها چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا ممکن است کسی درآمد بالا ولی ثروت کمی داشته باشد؟ آیا هرکس که استقلال مالی دارد، بسیار ثروتمند هم هست؟

“برایان:” سوال خیلی خوبی است. جنبه ی خنده دارش اینجا است که اکثر افراد پردرآمد، به دلیل قانون پارکینسون، تا بی خانمان شدن فقط دو ماه فاصله دارند. قانون پارکینسون می گوید که هزینه ها افزایش می یابند تا کفاف درآمد را بدهند. مهم نیست چقدر درآمد دارید، چون همان مبلغ یا بیشتر از آن را خرج می کنید. آمریکایی های طبقه ی متوسط حدود صد و ده درصد از درآمدشان را برای زندگی خرج می کنند و بقیه ی آن را صرف کارت های اعتباری، وام ها، تامین مالی خانه هایشان و... می کنند. به این کارها ادامه میدهند و پول نقد هم ندارند.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

امروز آمریکاییان معمولی بعد از چهل تا چهل و پنج سال کار و زندگی در پر رونق ترین اقتصاد تاریخ بشریت، در زمان بازنشستگی چهل و یک هزار دلار دارایی خالص علاوه بر بیمه ی تامین اجتماعی دارند. چرا این طور است؟ چون آنها درآمد بالا را با ثروت یکی می دانند. فقط یک نوع ثروت وجود دارد که واقعا مهم است. من این را از مهاجری یاد گرفتم که به اینجا آمده و فوق العاده ثروتمند شده است. او میگفت تنها درآمدی که اهمیت دارد، پولی است که از پولتان به دست می آید. این پولی است که از سرمایه گذاری هایتان کسب می کنید.

می گفت درآمد همان ثروت نیست. درآمد فقط از سبک زندگیتان پشتیبانی می کند. ثروت، جریان نقدینگی از سایر منابع است. فقط یادتان باشد ثروت جریان نقدینگی از سایر منابع است. ثروتمندترین افرادی که من می شناسم همیشه درباره ی جریان نقدینگی از سایر منابع صحبت می کنند. وقتی سرمایه گذاری ای را آنالیز می کنند (اغلب شش ماه برای آنالیز یک سرمایه گذاری وقت می گذارند) این سوال را می پرسند که آیا جریان نقدینگی به دست آمده از این سرمایه گذاری بها ندازه ی قابل توجهی، از هزینه ی سرمایه گذاری و هزینه ی پول بیشتر خواهد بود؟ و آیا از هر استفاده ی جایگزین دیگری از این پول یعنی هرگونه سرمایه گذاری جایگزین، بیشتر است؟

پی خواهید برد که زیرک ترین افراد در مورد سرمایه گذاری دقت بسیار زیادی به خرج می دهند تا مطمئن شوند بازده این سرمایه گذاری از هزینه ی آن بیشتر خواهد بود.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

فصل ششم: ایجاد طرح کسب و کاری واقع گرایانه - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

دیوار چین: شاهکار ساخت دست بشریت

دیوار چین، این غول سنگی خفته در قلب آسیا، نمادی است از اراده و پشتکار انسان در طول تاریخ. این دیوار عظیم که همچون اژدهایی در پهنه چین گسترده شده است، نه تنها یک شاهکار معماری که گواهی است بر تمدن کهن

فناوری نانو: دروازه‌ای به سوی آینده‌ای نوین

فناوری نانو، علمی است که در مرز میان خیال و واقعیت قرار گرفته و با دستکاری ماده در مقیاس اتمی و مولکولی، نویدبخش انقلابی در صنایع و زندگی روزمره ماست. این فناوری با بهره‌گیری از ذرات بسیار ریز در ابعا

سوالات حقوقی کلیدی در خصوص وام و ودیعه مسکن: راهنمای جامع مستأجر و موجر

مسکن یکی از نیازهای اساسی هر فرد است و اجاره یا خرید خانه، تصمیمی مهم و تأثیرگذار در زندگی افراد به شمار می‌رود. در این مسیر، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به وام و ودیعه مسکن، می‌تواند به شما کمک ک

سامانه جامع وام و دیعه مسکن: گامی نوین در تسهیل تامین مسکن

تامین مسکن مناسب، یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و به ویژه زوج‌های جوان است. در این راستا، دولت با هدف تسهیل دسترسی به مسکن، اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع وام و دیعه مسکن نموده است. این سامانه، با

وام مسکن زوجین: گامی بلند برای ساختن آشیانه‌ای مشترک

در سال‌های اخیر، خرید مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی زوج‌های جوان تبدیل شده است. هزینه‌های سنگین خرید یا ساخت مسکن، بسیاری از زوج‌ها را با چالش‌های مالی جدی مواجه کرده است. اما خبر خوب این است که دولت

هنر دستان ایرانی: سفری به دنیای رنگارنگ صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایران، میراثی گرانبها و گنجینه‌ای ارزشمند از هنر، فرهنگ و تاریخ این سرزمین است. این هنرها، ریشه در اعماق تاریخ و تمدن ایران دارند و با گذر زمان، همچنان پویا و زنده مانده‌اند. هر یک از این آ

بلوار وکیل آباد مشهد نگینی در قلب خراسان رضوی [منطقه 9]

بلوار وکیل آباد، ملقب به نگین شهر مشهد،  یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های ایران است که در قلب کلانشهر مشهد واقع شده است. این بلوار به طول 6 کیلومتر، از میدان آزادی در غرب آغاز شده و تا میدان خی

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م