فصل چهارم: همیشه انعطاف‌پذیر باشید - بخش سوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

انقلاب آمریکا

رهبری جرج واشنگتن بیش از دویست سال است که مورد ستایش و انتقاد است. او هرگز تا محاصره‌ی یورک تاون موفق به کسب پیروزی در هیچ نبردی نشد، ولی بریتانیایی‌ها را شکست داد و جنگ انقلابی آمریکا را برد.

وقتی جنگ با بریتانیایی‌ها شروع شد، جرج واشنگتن و دیگر افسران مستعمراتی با روش‌های سنتی می‌جنگیدند. آنها علیه سرخپوستان و فرانسوی‌ها در سال‌های قبل از اعلام استقلال جنگیده بودند. مکتب آنها در امور نظامی همان جنگ استقلال طلبان آمریکا بود: تمرکز سربازان و مانور آنها در یک زمین باز در نبردهای مجزا.

سربازگیری ارتش مستعمراتی تفاوت زیادی با سربازگیری ارتش بریتانیا داشت. آنها کشاورزان، پیشه‌وران، بازرگانان و زمین‌داران مستقل بودند. آنها فردگرا بودند که یکی از ویژگی‌های آمریکایی‌ها تا به امروز است. آنها آموزش و انضباط نظامی نداشتند و تمایلی به تمرکز آرایش نظامی و صف‌آرایی در مقابل دشمن برتر، با تجربه‌تر و مسلح‌تر نداشتند.

بعد از شکست مستعمره‌نشین‌ها در چند نبرد، جرج واشنگتن تصمیم گرفت که قوانین نبرد در آمریکا را تغییر دهد. وی یک استراتژی جدید جنگی را به نام جنگ چریکی ابداع کرد. وی توانایی زیادی برای تطبیق نقشه‌هایش با شرایط واقعی و یافتن یک راه‌حل جایگزین برای کسب پیروزی داشت.

عمل جرج واشنگتن - تغییر روش‌های جنگی در بحبوحه‌ی جنگ - عامل حیاتی در تعیین موفقیت مستعمره نشین‌ها در جنگ انقلابی آمریکا بود.

جرج واشنگتن با توسل به تاکتیک‌های چریکی ضربه و فرار توانست از اصل مانور برای برتری خود استفاده کند. وقتی بریتانیایی‌ها دائماً بر آمریکایی‌ها فشار می‌آورند تا جنگ را به نفع خود تمام کنند، جرج واشنگتن به یک روش سخت، سریع و غیرمنتظره به قسمت‌هایی از نیروهای بریتانیایی حمله کرد که انتظار آن را نداشتند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب‌‌های کاربردی

 

نبرد ترنتون

جرج واشنگتن به یک موفقیت بزرگ در نبرد ترنتون در 26 دسامبر سال 1776 دست پیدا کرد. وی سربازانش را در ایالت دِلاور در نیمه شب به صف کرد. آنها سحرگاه به پادگان هسیان حمله کردند و این در حالی بود که سربازان بریتانیایی در شب کریسمس منگ و خواب بودند. جرج واشنگتن در مانور کردن موفق بود زیرا وی به طور دقیق درباره‌ی همه چیز فکر می‌کرد. وی به جای جنگیدن با روش‌های سنتی از تاکتیک‌های چریکی ضربه و فرار استفاده کرد.

جرج واشنگتن با استفاده از تاکتیک‌های چریکی موفق شد که ستون بریتانیایی‌ها را در جاده‌ی پرینستون تار و مار کند. سرانجام، وی با کمک فرانسوی‌ها آنها را به طرف شبه جزیره‌ی یورک تاون عقب راند و جنگ پایان یافت. توانایی وی برای مانور و نوآوری مداوم در بحبوحه‌ی جنگ برای پیروزیش مهم بود.

اسکندر بزرگ پیروزی‌هایش را با مانور سربازان پیاده نظام و سواره نظام خود به روشی به دست آورد که صفوف دشمن را می‌شکافت و با کمک سواره نظام نخبه‌ی خود فرماندهی دشمن را می‌شکست یا فراری میداد و نیروهای حمله‌کننده‌ی دشمن را از بین می‌برد.

دنیای امروزی پر از جنگ‌های چریکی یا نامتقارن، به ویژه در خاورمیانه، با داعش، القاعده و دیگر سازمان‌های تروریستی است که در کشورهای مختلف حمله می‌کنند و می‌جنگند. در سراسر تاریخ، تنها راه مقابله با چنین نیروهایی چیزی جز نیروی نظامی کوبنده نیست که سیاستمداران از آن استفاده می‌کنند.

 

خلاقانه فکر کنید

مردم یک تمایل طبیعی برای عاشق شدن با ایده‌ها و روش‌های کاری آشنای خود دارند که روانشناسان آن را منطقه‌ی راحتی می‌نامند. قانون اساسی روانشناسی می‌گوید که شما خواهان منطقه‌ی راحتی یا مسیر آشنا هستید و تلاش می‌کنید که در این منطقه باقی بمانید. اگر شما به هر دلیلی توسط شرایط محیطی از منطقه‌ی راحتی خود خارج شوید، فوراً تلاش می‌کنید منطقه‌ی راحتی خود را ایجاد کنید که از آن خارج شده‌اید.

وقتی شما به تعطیلات یک یا دو هفته‌ای می‌روید، معمولاً بالش و لیوان قهوه را با خود می‌برید. وقتی شما به مقصد می‌رسید، به فروشگاه می‌روید و غذاهای خانگی آشنای خود را می‌خرید. شما منطقه‌ی راحتی خود را ایجاد می‌کنید و سبک زندگی خود را تنظیم می‌کنید. برای مثال، می‌توان از وقت خواب و بیدار شدن و کارهای روزانه نام برد. شما زندگی خود را چنان سازماندهی می‌کنید که احساس راحتی را از کارهای همیشگی خود داشته باشید.

ایجاد منطقه‌ی راحتی خانگی یا خانوادگی طبیعی، مثبت و سالم است. ولی ایجاد منطقه‌ی راحتی در سر کار، به ویژه در زمانی که راحتي باعث مقاومت شما در برابر هر گونه تغییرات شود، برای آینده‌ی شما مضرّ است. برای فرار از وسوسه‌ی منطقه‌ی راحتی، باید آماده‌ی پذیرش روش‌های جدید کسب هدف خود و امتحان کردن روش‌های جدید به جای روش‌های قدیمی و ناکارآمد برای انجام دادن کارهای خود باشید.

یک قانون وجود دارد: «دیدگاه شفافی درباره‌ی هدف خود داشته باشید، ولی نسبت به کسب آن انعطاف‌پذیر باشد.»

همیشه آماده‌ی پذیرش این احتمال باشید که استراتژی فعلی شما به طور کامل نادرست است یا به خوبی استراتژی دیگری نیست که تاکنون به آن توجه‌ای نداشته‌اید. چنان انعطاف‌پذیر باشید که بتوانید با موقعیت‌های بحرانی سازگار شوید. آماده‌ی پذیرش اطلاعات از تمام منابع باشید. نظرات دیگران را جویا شوید. تمام خبرها را بخوانید در نمایشگاه‌ها، سمینارها و کنفرانس‌های تجاری سازمان حرفه‌ای خود شرکت کنید. در جلسات تجاری همکاران خود شرکت کنید. شما برای شروع یا ایجاد آینده‌ی خود به یک ایده‌ی جدید نیاز دارید.

 

مشاهده کتب‌ دیگر حوزه موفقیت

 

خلاقیت داشته باشید

ایده‌ها برای آینده‌ی شما مهم هستند. یک ایده‌ی جدید می‌تواند جهت زندگی یا تجارت شما را تغییر دهد. یک دستاورد می‌تواند تمرکز شرکت شما را تغییر دهد. یک دیدگاه جدید شما یا دیگری می‌تواند فرصت جدیدی را برای رشد ده یا بیست برابری تجارت شما فراهم کند. شما باید آماده‌ی پذیرش ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید در کارهای خود باشید.

چهار روش جالب برای خلق ایده‌ها و افزایش قابلیت مانور خود و پیروزی در نبرد تجاری وجود دارد: استراتژی کایزن، تکنیک گروه اسمی، طوفان ذهنی و طوفان مغزی. هر یک از آنها به مثابه‌ی استراتژی‌های تولید ایده هستند که شما می‌توانید از آنها برای زندگی شخصی یا شرکت خود استفاده کنید تا سطح نوآوری تجاری خود را افزایش دهید.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

استراتژی کایزن یا بهبود مستمر

دبلیو. ادوارد دمینگ روش‌های بهبود کیفیت خود را در تولید ژاپنی در دهه‌های 1960 و 1970 عرضه کرد. در مدت دو دهه، محصولات ژاپنی از آشغال‌های ژاپنی به محصولات با کیفیت و عالی ژاپنی تبدیل شدند. این روش‌های بهبود کیفیت، ژاپن نابود شده در سال 1945 را در مدت یک نسل به دومین قدرت اقتصادی جهان تبدیل کردند. این تبدیل براساس یک فرآیند ژاپنی به نام کایزن یا بهبود مستمر بود.

هر کارمند ژاپنی به بهبود دیدگاه خود تشویق می‌شود. آنچه ژاپنی‌ها یافتند و آنچه که شما در تجارت خود می‌یابید این است که همیشه کارهای کوچک برای بهبود کیفیت و افزایش کارآیی شما وجود دارند. این بهبود به شرکت شما در سازگاری یا تغییرات بازار یا تکنولوژی کمک می‌کند. در مقایسه با اصل مانور، استراتژی کایزن باعث هشیاری مداوم کارکنان یک شرکت نسبت به شرایط در حال تغییر می‌شود. معمولاً فرصت‌های بهبود در جلوی دیدگان شما وجود دارند. آنها روش‌های خیلی کوچک برای افزایش کارآیی برگرفته از یک ایده در یک زمان معین هستند، ولی تأثیر صدها و هزاران بهبود کوچک و مستمر به افزایش چشمگیر کارآیی و بهره‌‌وری منجر می‌شود.

تکنیک کایزن در هر تجارت و صنعت ژاپنی، از کارمند دون‌پایه تا مدیر بلند پایه، به کار می‌رود. آنچه که باعث مؤثر شدن این تکنیک می‌شود همان تشویق فرد به امتحان کردن ایده‌های خود در مقیاس کوچک است. به ندرت نیازی به کسب اجازه از جانب مدیر ارشد است. هر بهبودی در محیط کار به سرعت قابل تست و اصلاح است. اگر اصلاح موفق وجود داشته باشد، نتایج در اختیار دیگر کارکنان شرکت قرار می‌گیرد.

شما نگاهی به کار خودتان بیندازید. آیا در جایی که فرصت‌های کاهش هزینه وجود دارد، سرعت فعالیت یا فرآیند را افزایش می‌دهید، ناکارآمدی را کاهش می‌دهید یا کیفیت را بهبود می‌بخشید؟ آیا آواز «چیزهای کوچک معنای زیادی دارند» را به یاد دارید؟ بهبود مستمر نیز همین‌طور است. صدها و هزاران بهبود کوچک بعد از چند ماه یا سال به یک تجارت موفق و سودآور منجر می‌شوند.

جف بزوس، سومین مرد ثروتمند جهان در سپتامبر سال 2016، شركت آمازون را با ایده‌ی فروش اینترنتی کتاب راه‌اندازی کرد. وسوسه‌ی وی برای بهبود مستمر، به ویژه در زمینه‌های حق انتخاب مشتری و سرعت تحویل کتاب، فوق‌العاده است. در شرکت آمازون، هر فرد به یافتن روش‌های سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر برای خوشحال کردن مشتری تشویق می‌شود. امروزه، آمازون بیش از سی میلیون محصول را عرضه می‌کند و سفارش‌هایش را به طور روزانه تحویل می‌دهد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

ستاره ازبک پرسپولیس، غایب بزرگ اردوی پیش‌فصل

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر شروع تمرینات پیش‌فصل تیم محبوبشان هستند، خبر غیبت یکی از ستاره‌های این تیم، کام آنها را تلخ کرده است. اوستون اورونوف، هافبک ازبکستانی پرس

مالیات حقوق ۱۴۰۳: آنچه باید بدانید - راهنمای جامع و به‌روز

آیا می‌دانید در سال ۱۴۰۳ چقدر مالیات حقوق باید پرداخت کنید؟ با افزایش حقوق‌ها و تغییرات قوانین مالیاتی، آگاهی از جزئیات مالیات حقوق امری ضروری است. در این مقاله، به گزارش شش دنگ، به بررسی کامل و جامع

بازار مسکن: دولت برنده اصلی یا بازنده بزرگ؟

به گزارش شش دنگ، در میزگردی که توسط گروه رسانه‌ای "دنیای اقتصاد" برگزار شد، خطاهای سیاستی دولت‌ها در چهار دهه گذشته در زمینه "تامین مسکن اقشار هدف" مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. این میزگرد با حضور سه

آپارتمان: تجلی زندگی مدرن در فضای جمعی

آپارتمان، مظهر زندگی شهری و نمادی از معماری مدرن است که با ایجاد فضایی کارآمد و بهینه، نیازهای روزافزون جوامع امروزی را به بهترین نحو پاسخ می‌دهد. این نوع مسکن که با قرارگیری چند واحد مستقل در یک ساخت

تبلیغات نوین املاک: تحولی شگرف در عصر دیجیتال

در عصر حاضر، دنیای دیجیتال به سرعت در حال تغییر و تحول است و صنعت املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه، روش‌های سنتی تبلیغات املاک جای خود را به رویکردهای نوین و خلاقانه داده‌اند که با بهره‌گیری

فصل ششم: ایجاد طرح کسب و کاری واقع گرایانه - بخش پنجم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فنگ شویی ثروت: هنر باستانی جذب فراوانی و رفاه به خانه شما

فنگ شویی، این فلسفه باستانی چینی، بر این باور است که چیدمان و جریان انرژی در محیط زندگی ما، تأثیر عمیقی بر جنبه‌های مختلف زندگی ما، از جمله ثروت و رفاه، دارد. با بهره‌گیری از اصول فنگ شویی، می‌توانیم

فصل ششم: ایجاد طرح کسب و کاری واقع گرایانه - بخش چهارم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

اجاره اتاق اداری: راهکاری هوشمندانه برای کسب‌وکارهای پویا

در دنیای پرشتاب کسب‌وکار امروزی، یافتن فضایی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای استقرار تیم و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای، چالشی غیرقابل انکار است. اجاره اتاق اداری، به‌عنوان یک راهکار نوین و هوشمندانه، به کسب‌و

فصل ششم: ایجاد طرح کسب و کاری واقع گرایانه - بخش سوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

اجاره رستوران: گامی مهم در مسیر تحقق رویاهای آشپزی

رستوران‌داری، رویایی است که در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به آشپزی و پذیرایی می‌پروراند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و می‌خواهید طعم‌های بی‌نظیر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اجاره رست

جایگاه فیروزه در هنر و معماری ایران [انواع سنگ فیروزه در ایران وجهان]

فیروزه یک سنگ قیمتی است که از دیرباز مورد توجه بوده است.