فصل سوم: نیروهای خود را متمرکز کنید - بخش چهارم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

اصل تمرکز در موفقیت شخصی

نکته‌ی مهم موفقیت شخصی این است کارهایی را بیشتر انجام دهید که برای شما لذت‌بخش‌ترند و سودآورترند و کارهایی را کمتر انجام دهید که دوست ندارید و سودی برای شما ندارند.

در فصل 1، اصل هدف، من اهمیت تعیین اهداف را توضیح دادم و یک روش هفت مرحله‌ای را ارائه نمودم که شما می‌توانید از آن برای کسب اهداف زندگی خود استفاده کنید. من اهمیت هدف معین اصلی را تذکر دادم که کسب آن بیشترین تأثیر مثبت را بر زندگی شما خواهد داشت. باید شما بدانید این هدف چیست که در زندگی روزانه‌ی شما وجود دارد.

 

از اهداف خود آگاه باشید

اصل تمرکز بزرگترین تأثیر را بر اهداف شما دارد. توانایی شما برای تصمیم‌گیری دقیق درباره‌ی خواسته‌های خود و متمرکز کردن انرژی خود بر کسب مهم‌ترین اهدافتان تعیین‌کننده‌ی موفقیت و خوشحالی بیشتر نسبت دیگر تصمیمات شماست.

تصمیم بگیرید که می‌خواهید چقدر پول در هر ماه یا سال داشته باشید. پول دلخواه خود را یادداشت کنید. برنامه‌ای را طرح‌ریزی کنید و هر روز براساس آن کار کنید.

اهداف درآمد پولی خود را در آینده تعیین کنید و برکسب درآمد پول ماهیانه‌ی خود تمرکز کنید. چیزی را به شانس واگذار نکنید.

تصمیم بگیرید که چه چیزی را برای خانواده‌ی خود و دیگر افراد مهم زندگی خود می‌خواهید. اهداف خود را یادداشت کنید و کارهای روزانه‌ی خود را برای کسب آنها انجام دهید.

اهداف سلامتی و تندرستی خود را تعیین کنید. برنامه‌های رژیم غذایی وورزش روزانه‌ خود را تهیه کنید تا به شما در داشتن یک زندگی طولانی و شاد کمک کنند.

وقتی شما بر اهداف معین، مکتوب و قابل اندازه‌گیری تمرکز کردید و برنامه‌های عملی - زمانی تهیه کردید، کارهای بیشتری را نسبت به یک فرد متوسط با عملکرد ساده و واکنش به محیط خودش انجام می‌دهید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب‌‌های کاربردی

 

مهارت‌های ضروری شما

همانند شرکت‌ها که به شایستگی‌های اصلی برای بقای خود در بازار فعلی و آینده نیاز دارند، شما نيز چنین نیازی دارید. استعدادها و مهارت‌های خاص خود را شناسایی کنید. توانایی‌ها و علایق طبیعی شما کدامند؟ شما در انجام چه کاری عملکرد خوبی دارید؟ اگر شما هدف خود را تعیین کنید و برنامه‌ی عملی روزانه داشته باشید، چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید؟

دانش نظری و دانش عملی برای موفقیت در قرن بیست و یکم حیاتی هستند. مهارت شما بعد از یک سال کارآیی خودش را از دست می‌دهد. آنچه که شما امروز دارید، برای فردا کافی نیست. شما باید دائماً روبه جلو فکر کنید و مهارت‌های ضروری را برای داشتن یک زندگی جالب در آینده به دست آورید.

دائماً از خود بپرسید: «اگر من یک مهارت کامل و عالی داشته باشم، کدام مهارت است که بیشترین تأثیر مثبت را بر شغل من خواهد داشت؟»

صرفنظر از پاسخ شما به سئوال فوق‌الذکر، برنامه‌ای را برای کسب یا بهبود آن مهارت تهیه کنید. اگر شما مطمئن نیستید که آن کدام مهارت است، از رئیس یا از همکاران خود بپرسید. در صورت نیاز، آزمایش‌هایی را برای اندازه‌گیری میزان شایستگی خود در بخش‌های مهم شغل خود انجام دهید. توانایی شما برای پرسش و پاسخ این سئوال تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی درآمد و دستاوردهای شما در سال‌های آینده است.

 

هر روز کاری را انجام دهید

هر موفقیت بزرگ از تلاش‌ها و کارهای کوچک به دست می‌آید که هیچ کس تاکنون ندیده است. کارهای کوچکی که شما هر روز انجام می‌دهید، سرانجام به یک زندگی بزرگ ختم می‌شوند.

درباره‌ی کارهای روزانه‌ای تصمیم بگیرید که بیشترین کمک را برای شما فراهم کنند. بر کارهای مهم به عنوان بخشی از کارهای روزانه‌ی خود تمرکز کنید. وقتی تردید دارید، همیشه بر حسب کارهای خاصی فکر کنید که می‌توانید آنها را انجام دهید.

هر چقدر بیشتر عمل‌گرا شوید، حس کنترل بیشتری نسبت به خود داريد. هر چقدر حس کنترل بیشتری نسبت به خود و زندگی خود داشته باشید، شادتر و كارآمدتر هستید. عمل کردن منشاء چیزهای دیگر است.

 

مشاهده کتب‌ دیگر حوزه موفقیت

 

اصل تمرکز در مدیریت زمان

دلیل اصلی پیشرفت مردم در زندگی این است که آنها مهم‌ترین کار خود در هر زمانی را شناسایی می‌کنند و ذهن را قبل از هر کار دیگر بر روی آن متمرکز می‌کنند. این کلیت مدیریت زمان است. تمام سیستم‌های مدیریت زمان به شما در شناسایی وظیفه‌ی حیاتی و انجام آن قبل از انجام هر کار کم ارزش‌تر دیگر کمک می‌کنند.

من در کتاب خود به نام قورباغه‌ات را قورت بده، بیست و یک ایده را عرضه کرده‌ام که شما می‌توانید از آنها برای تعیین اولویت‌ها، غلبه بر طفره رفتن و انجام سریع‌تر کارهای خود استفاده کنید. مهم‌ترین اصل همان اهمیت شروع فوری مهم‌ترین کار خود و تمرکز بر آن کار تا انجام صددرصد آن کار است. وقتی شما اينطور فكر مي‌كنيد، خود را فتح کرده‌اید. شما می‌توانید به هر یک از هدف‌های خود در زندگی برسید.

 

منحنی بهره وری

یک منحنی را تصور کنید که از یک نقطه‌ی بالا در سمت چپ به یک نقطه‌ی پایین در سمت راست شیب دارد. این منحنی را منحنی بهره‌وری مي‌نامند. در بالای منحنی، کارهای با ارزش شما و در پایین منحنی کارهای کم ارزش و بی‌ارزش شما قرار دارند.

وقتی شما کارهای خود را براساس منحنی بهره‌وری انجام دهید، تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی کارها و زندگی شخصی شما خواهد بود. افراد موفق خود را موظف می‌کنند که بیشتر اوقات کارهای بالای منحنی را انجام دهند. افراد ناموفق تمایل زیادی برای انجام دادن کارهای پایین منحنی دارند. آنها روزانه کارهایی را انجام می‌دهند که اهمیت یا ارزش خاصی ندارند.

نکته‌ی مهم اینجاست. هر کاری را که شما به طور مکرر انجام دهید، به یک عادت جدید تبدیل می‌شود. شما می‌توانید به انجام دادن کارهای بالای منحنی عادت کنید تا تفاوتی را در شما و شرکت شما ایجاد کند. شما می‌توانید به انجام دادن کارهای پایین منحنی عادت کنید که اصلاً اهمیتی ندارند. حق انتخاب با شماست. هر بار شما کار خاصی را انتخاب می‌کنید تا آن را انجام دهید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مجلس، چشم انتظار گزارش تفریغ بودجه

در دنیای پرشتاب امروز، شفافیت و پاسخگویی در عملکرد نهادهای دولتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در همین راستا، مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر دریافت گزارش‌های مالی و عملکردی دستگاه‌های مختلف است.

بحران مسکن در ایران؛ کارگران برای خانه‌دار شدن ۵۸۰ سال باید صبر کنند!

بحران مسکن در ایران به اوج خود رسیده است. افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش اجاره‌بها، خواب آرام را از چشمان بسیاری ربوده است. آخرین آمارها نشان می‌دهد که کارگران ایرانی برای خرید

خرید خانه در محله هفت تنان شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله هفت تنان شیراز، با بافت تاریخی و فرهنگی خود، محیطی دلنشین و آرام برای زندگی فراهم کرده است. در این مقاله به بررسی گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره، و فروش ملک در هفت تنان پرداخته شده و نکات

خرید خانه در محله نیایش شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نیایش شیراز با موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به بررسی جامع گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره و فروش ملک در این مح

خرید خانه در محله نصرآباد شیراز: راهنمای جامع خرید خانه

محله نصرآباد شیراز با موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به بررسی جامع گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره و فروش ملک در این

خرید خانه در محله نشاط شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نشاط شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در بافت تاریخی شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق سا

خرید خانه  در محله نارنجستان شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نارنجستان شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در بافت تاریخی شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رو

خرید خانه در محله میدان کوزه‌گری شیراز: راهنمایی خرید خانه

میدان کوزه‌گری شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق ساخت و سا

خرید خانه در محله میدان ولیعصر شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میدان ولیعصر شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل شده است. بازا

خرید خانه در محله میدان شاه شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میدان شاه شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق ساخت و ساز، به

خرید خانه در محله میانرود شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میانرود شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، آب و هوای خوب و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل شده است. بازار مسکن در

خرید خانه در محله مهدیه شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله مهدیه شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شمال شرق شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی نسبتا نوساز و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل