فصل سوم: نیروهای خود را متمرکز کنید - بخش سوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

زمینه‌های نتایج مهم

 

زمینه‌های نتایج مهم تجارت خود را شناسایی کنید. کدام نتایج شرکت شما یا محصولات یا خدمات شما هستند که مشتریان شما را راضی کرده‌اند؟

زمینه‌های نتایج مهم خود و کارکنان خود را شناسایی کنید. چه کاری را باید شما به نحو احسن انجام دهید تا نتایج مورد انتظار خود را به دست آورید؟ وقتی شما زمینه‌های نتایج مهم خود را شناسایی کردید، باید استانداردهای عملکردی را در هر زمینه تعیین کنید. شما چگونه این نتایج را اندازه‌گیری می‌کنید؟

هر زمینه‌ی نتایج مهم سه ویژگی دارد: اول، مشخص و قابل اندازه‌گیری باشد، دوم، مسئولیت فردی داشته باشد. اگر فرد مسئولیتش را انجام نداد، دیگری مسئولیتش را انجام ندهد. سوم، خروجی کار یک فرد و ورودی کار دیگری باشد.

ممکن است زمینه‌ی نتایج مهم به انعقاد فروش ربط داشته باشدکه یک نتیجه‌ی خاص و قابل اندازه‌گیری ومسئولیت یک فروشنده‌ی خاص است. سفارش فروش به ورودی کسانی تبدیل می‌شود که فروش را پردازش می‌کنند، محصولات یا خدمات را تولید می‌کنند، تحویل می‌دهند یا نصب می‌کنند و صورتحساب را تهیه می‌کنند.

نوآوری و عرضه‌ی محصولات و خدمات جدید در مدیریت به مثابه‌ی یک زمینه‌ی نتایج مهم است که باید گاهی انجام شود. نوآوری و عرضه محصولات و خدمات جدید قابل اندازه‌گیری است و تحت مسئولیت فردی است که به ورودی تولید، بازاریابی، فروش و تحویل تجاری تبدیل می‌شود.

علت نامیده شدن زمینه‌های نتایج مهم این است که اگر آنها به موقع و به نحو احسن انجام نشوند، به شکست تجاری یک شرکت منجر می‌شوند.

برای مثال، رهبری یکی از زمینه‌های نتایج مهم است. اگر یک شرکت رهبران شایسته و متعهد نداشته باشد که تصمیمات درست را بگیرند و کارها به موقع انجام شوند، نهایتاً ورشکسته خواهد شد.

چون زمینه‌های نتایج مهم قابل اندازه‌گیری هستند، شما می‌توانید استاندارد عملکردی عالی برای هر یک از آنها داشته باشید. یک فرد چگونه زمینه‌های نتایج مهم را انجام می‌دهد و استانداردهای عملکردی را به عنوان مبنای پاداش‌ها و ارتقاهای سازمانی خود دارد؟

کارکنان با زمینه‌های نتایج مهم و استانداردهای عملکردی می‌دانند که چه انتظاراتی براساس چه استانداردها، پاداش‌ها یا پیامدهایی از آنها در راستای عملکرد موفق وجود دارد. همه زمینه‌های نتایج مهم و استانداردهای عملکردی یکدیگر و حتی رئیس را می‌دانند. این وضعیت برای کار گروهی و تلاش متمرکز مؤثر است.

 

مشاهده کتب‌ دیگر حوزه موفقیت

 

عوامل حیاتی موفقیت

درهر تجارتی و در هر بخش از آن، چند عامل حیاتی موفقیت وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای اندازه‌گیری عملکرد و نتایج در هر بخش از سازمان خود در هر زمانی استفاده کنید که گاهی آنها را معیارهای حیاتی عملکرد مي‌نامند.

این معیارها مانند حجم فروش روزانه ساده هستند یا مانند درآمد خالص فروش فردی یک شرکت پیچیده‌ می‌باشند. یکی از مهم‌ترین کارهای شما برای کمک به تمرکز این است که چند عامل یا معیار حیاتی موفقیت را انتخاب کنید که بتوانند مرور قسمت‌های مهم تجارت شما را فراهم کنند.

وقتی من در بخش املاک فعالیت داشتم، یک رستوران پیتزا را در یکی از مراکز خرید خود ساختم. مالک موفق این رستوران، پیتر، چند رستوران موفق در قسمت‌های مختلف شهر داشت. در تجارت پیتزا، هر بار یک سفارش پیتزا گرفته می‌شد و در برگه‌ی فروش صندوق ثبت می‌شد. این وضعیت معیار حیاتی موفقیت پیتر بود. وی می‌توانست در هر ساعتی از روز وارد یکی از رستوران‌هایش شود، به برگه‌های فروش صندوق نگاهی بیندازد و از کم و کیف فروش آن رستوران با خبر شود.

برگه‌های فروش شما چطور هستند؟ بیشتر تجارت‌ها بر فروش روزانه، هفتگی و ماهیانه تمرکز دارند. بسیاری از افراد بر درآمد هفتگی، ماهیانه یا سالیانه تمرکز دارند. کارآفرینان موفق به درآمد روزانه فکر می‌کنند. بیشتر افراد موفق به درآمد ساعتی توجه دارند. همگی آنها معیارهای عملکرد شخصی و نتایج مالی هستند.

توانایی شما برای انتخاب عوامل حیاتی موفقیت و تمرکز بر بهبود آنها، یکی از مسئولیت‌های رهبری است. اگر این عوامل مناسب تجارت شما باشند، هر یک از آنها می‌توانند کم و کیف تجارت شما را نشان دهند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب‌‌های کاربردی

 

مدل سود

بیشتر شرکت‌ها محصولات و خدمات متنوعی را می‌فروشند. این خطر وجود دارد که شما هزینه‌های دقیق تولید این محصولات و خدمات متنوع و فروش آنها در یک بازار رقابتی را به طور دقیق برآورد نکنید. ممکن است فروش بسیاری از آنها به سود مورد انتظار شما منجر نشود. در واقع، شما دچار زیان خواهید شد و اطلاعی از آن نخواهید داشت. بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند که می‌دانند کدام محصول یا خدمات فروش بیشتری دارد یا تمرکز بر کدام محصول یا خدمات داشته باشند. قبل از هر گونه فرض، مطمئن شوید که شما سود کافی از محصول یا خدمات خاص با استفاده‌ی مؤثر از منابع خود به دست می‌آورید.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات شما این است که محصولات و خدمات خود را برای فروش تفکیک کنید و هزینه‌های آنها را به دقت در تولید و فروش تعیین کنید. هزینه‌های اجاره، کارکنان، صورتحساب‌های خدمات شهری وتبلیغات را شناسایی کنید.

میزان ساعت ضروری برای فروش و تحویل هر محصول یا خدمات را تعیین کنید. درآمد شما چقدر است؟ سود خالص و ناخالص فروش ما چقدر است؟ وقتی شما هزینه‌ی هر محصول یا خدمات را تعیین کردید، مشخص کنید کدام محصولات یا خدمات پرفروش شما به سود زیاد منجر نمی‌شوند. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها متوجه می‌شوند که آنها یک محصول یا خدمات را در حجم زیاد با زیان زیاد می‌فروشند.

اگر شما ذهنیت کارآفرینی دارید، احتمالاً به امور حسابداری ضروری برای تعیین هزینه‌های دقیق یک محصول یا خدمات خاص علاقمند نیستید. در این صورت، یک نفر حسابدار را استخدام کنید و دستورالعامل‌های ضروری را درباره‌ی هزینه‌های مستقیم، هزینه‌های غیرمستقیم، هزینه‌های ثابت، هزینه‌های متغیر و هزینه‌های نیمه متغیر 20 درصد محصولات یا خدمات برتر خود به وی بدهید. از وی بخواهید که هزینه‌ها و درآمدهای هر یک از محصولات و خدمات شما را تعیین کند.

ممکن است شما یک محصول یا خدمات را داشته باشید که بیشترین درآمد را برای شما فراهم کند. محصولی را که شما در تعداد یا مقدار زیاد می‌فروشید، سودی برای شما ندارد. مهم است که شما انرژی و منابع خود را بر فروش بیشتر محصولات و خدمات با بیشترین سود خالص متمرکز کنید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مجلس، چشم انتظار گزارش تفریغ بودجه

در دنیای پرشتاب امروز، شفافیت و پاسخگویی در عملکرد نهادهای دولتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در همین راستا، مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر دریافت گزارش‌های مالی و عملکردی دستگاه‌های مختلف است.

بحران مسکن در ایران؛ کارگران برای خانه‌دار شدن ۵۸۰ سال باید صبر کنند!

بحران مسکن در ایران به اوج خود رسیده است. افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش اجاره‌بها، خواب آرام را از چشمان بسیاری ربوده است. آخرین آمارها نشان می‌دهد که کارگران ایرانی برای خرید

خرید خانه در محله هفت تنان شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله هفت تنان شیراز، با بافت تاریخی و فرهنگی خود، محیطی دلنشین و آرام برای زندگی فراهم کرده است. در این مقاله به بررسی گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره، و فروش ملک در هفت تنان پرداخته شده و نکات

خرید خانه در محله نیایش شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نیایش شیراز با موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به بررسی جامع گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره و فروش ملک در این مح

خرید خانه در محله نصرآباد شیراز: راهنمای جامع خرید خانه

محله نصرآباد شیراز با موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به بررسی جامع گزینه‌های مختلف برای خرید، رهن و اجاره و فروش ملک در این

خرید خانه در محله نشاط شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نشاط شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در بافت تاریخی شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق سا

خرید خانه  در محله نارنجستان شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله نارنجستان شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در بافت تاریخی شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رو

خرید خانه در محله میدان کوزه‌گری شیراز: راهنمایی خرید خانه

میدان کوزه‌گری شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق ساخت و سا

خرید خانه در محله میدان ولیعصر شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میدان ولیعصر شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل شده است. بازا

خرید خانه در محله میدان شاه شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میدان شاه شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی متنوع شامل خانه‌های ویلایی با معماری سنتی و آپارتمان‌های نوساز و همچنین رونق ساخت و ساز، به

خرید خانه در محله میانرود شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

میانرود شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، آب و هوای خوب و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل شده است. بازار مسکن در

خرید خانه در محله مهدیه شیراز: راهنمایی جامع خرید خانه

محله مهدیه شیراز با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب در شمال شرق شیراز، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و خدماتی، بافت مسکونی نسبتا نوساز و همچنین رونق ساخت و ساز، به یکی از مناطق مناسب برای خرید مسکن تبدیل