فصل یازدهم: کارهای غیرمنتظره را انجام دهید - بخش اول

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

 

اصل غافلگیری

کارهای غیرمنتظره را انجام دهید

 

هرگز به جایی حمله نکن که دشمن در آنجا منتظر شماست.

ژنرال جرج. اس.پاتون

 

سرعت عمل و فریب دو عنصر حیاتی پیروزی در جنگ و تجارت رقابتی است. اگر رقیب شما بداند که چه کارهایی را می‌خواهید انجام دهید، با اقدامات شما مقابله می‌کند و با تغییر دادن اوضاع شما را شکست می‌دهد. شما با سرعت عمل و رازداری کامل می‌توانید برتری و پیروزی را به دست آورید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

پیاده شدن آمریکایی‌ها در اینچئون

 در 25 ژوئن سال 1950، ارتش یک صد هزار نفری کره شمالی با یک حمله‌ی غافلگیرکننده به کره جنوبی حمله کرد و نیروهای این کشور و متحدانش را تا شهر بوسان عقب راند. در این حمله، سه منطقه‌ی کره جنوبی فتح شد، نصف ارتش کره جنوبی نابود شد و روحیه‌ی سربازان کره جنوبی و آمریکا تضعیف شد.

با این وجود، یک غافلگیری نظامی دیگر رخ داد. کره شمالی روی توانایی نظامی ژنرال داگلاس مک‌آرتو و مقاومت فرماندهان دیگر حساب نکرده بود. مک‌آرتور حمله‌ی دریایی به اینچئون را از پشت نیروهای کره شمالی سازماندهی کرد تا خطوط تدارکات کره شمالی را قطع کند.

ورود به اینچئون با موفقیت همراه شد. در مدت چند روز، تمام اهداف به دست آمدند. نیروهای کره شمالی غافلگیر شدند و توان نظامی خود را از دست دادند. جنگ دو سال و نیم طول کشید و در جای شروع خود پایان گرفت. حمله‌ی غافلگیرکننده به اینچئون به مثابه‌ی نقطه‌ی عطف جنگی بود که با شکست اولیه‌ی آمریکا شروع شده بود.

 

اصل غافلگیری

هدف خود را قبل از واکنش مؤثر دشمن به دست آورید.

غافلگیری مؤثرترین و قوی‌ترین سلاح در جنگ است که می‌تواند تعادل قدرت جنگی را تغییر دهد و موفقیت را به دست آورد. غافلگیری از حمله به دشمن در زمان و مکانی حاصل می‌شود که آمادگی کامل ندارد. سرعت عمل، پوشش، فریب، جاسوسی مؤثر، ضد جاسوسی مؤثر، تنوعات تاکتیکی و تنوعات عملیاتی بخشی از عوامل کمک کننده به اصل غافلگیری هستند. غافلگیری یک اصل کاملاً ضروری پیروزی در جنگ است. اگر عملیات حمله با رازداری کامل انجام نشود، مکان حمله‌ی احتمالی از سوی دشمن شناسایی شده و آماده‌ی مقابله و ضد حمله می‌شود.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله فرمانیه تهران

 

اصل غافلگیری در تجارت

غافلگیری در تجارت به مثابه‌ی یک تاکتیک مهم است که شما می‌توانید از آن برای کسب برتری رقابتی در بازارهای در حال تغییرات سریع استفاده کنید. غافلگیری در تجارت امروزی در یک کلمه خلاصه می‌شود: «سرعت عمل.» عناصر سرعت عمل، فریب و غافلگیری چنان برای عملیات نظامی موفق مهم هستند که بیشتر جنگ‌ها با حمله‌ی غافلگیرانه و سپس اعلام رسمی جنگ آغاز می‌شوند.

اولین جنگ مهم قرن بیستم، جنگ روسیه و ژاپن، با حمله‌ی غافلگیرانه‌ی کشتی‌های ژاپنی به ناوگان روسیه در پورت آرتور چین در شب‌های هشتم و نهم فوریه‌ی سال 1904 و سپس اعلام رسمی جنگ در دو روز بعد آغاز شد.

پنج لشگر ژاپن در 5 مه سال 1904 در پروت آرتور چین پیاده شدند و به نیروهای روسیه در ارتفاعات نان‌هان حمله کردند. بزودی هشتاد هزار سرباز ژاپنی چهل و دو هزار سرباز روسی را در پورت آرتور محاصره کردند.

جنگ روسیه و ژاپن هفت ماه طول کشید و سرانجام در 2 ژانویه‌ی سال 1905، روسیه پورت آرتور را به ژاپن واگذار کرد. شکست روسیه در این جنگ حاصل اصل غافلگیری از سوی ژاپنی‌ها در حمله‌ی اولیه به ناوگان روسیه در پورت آرتور بود. فردریک بزرگ می‌گوید: «هر چیزی که دشمن کمترین انتظارش را داشته باشد، به بهترین موفقیت شما منجر می‌شود.»

سون تزو می‌گوید: «سرعت عمل اساس جنگ است. برتری جنگی را از عدم آمادگی دشمن به دست آورید. از مسیرهای غیرمنتظره به مکان‌های حفاظت نشده‌ی دشمن حمله کنید.»

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

حمله به پرل‌هاربر

یکی از غافلگیر کننده‌ترین ونابودکننده‌ترین حملات جنگی در 7 دسامبر سال 1941 در پرل‌هاربر هاوایی، پایگاه پیشرفته‌ی ناوگان اقیانوسی آمریکا، رخ داد.

مورخ نظامی، جان‌پرادوس، می‌گوید: «پرل هاربر معرف بزرگترین استفاده از ناوهای هواپیما بر، دورترین حمله‌ی دریایی، بزرگترین حمله‌ی هوایی و یکی از بزرگترین حملات هماهنگ نیروهای هوایی و دریایی است.»

حمله‌ی ژاپنی‌ها بعد ازسپیده دم شروع شد. هشتاد کشتی جنگی آمریکا غرق شدند یا آسیب دیدند. بیش از 2400 سرباز آمریکایی کشته شدند و 188 هواپیمای آمریکا سرنگون شدند. استفاده‌ی موفق از عناصر غافلگیری، سرعت و فریب توسط ژاپنی‌ها در پرل‌هاربر هنوز هم تحت بررسی قرار دارد.

اشتهای مشتری برای سرعت عمل سیری‌ناپذیر است. مشتری خواهان رضایت فوری و همزمان است. در واقع، برای بیشتر مشتریان، رضایت فوری به اندازه‌ی کافی سریع نیست. ممکن است یک مشتری تا دیروز نمی‌دانست که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارد یا خیر، ولی امروز خواهان محصولات یا خدمات شماست.

وفاداری امروز مشتری با خدمات بهتر، سریع‌تر وپویاتر نسبت به رقبای شما به دست می‌آید و حفظ می‌شود. وظیفه‌ی شما این است که مشتریان خود را به موقع راضی کنید. زمان به موقع يعني زمان فوری، حالا یا در لحظه. تردیدی در این معنا وجود ندارد.

خدمات به موقع برای کسب و حفظ مشتری مهم است. زمان به موقع کوتاه‌ترین فاصله بین ایده و عمل است. شعار شما در رفتار با مشتریان در بقیه‌ی عمر کاری خود این باشد: «حتماً. همین الان.»

مشتریان افراد و سازمان‌هایی را دوست دارند که سرعت عمل بالایی دارند. وقتی مشتری شما مسئله یا سئوالی دارد، پاسخ دهید: «حتماً. همین الآن.» این کلمات همانند موسیقی درگوش مشتری هستند. حتی اگر شما نتوانید فوراً کاری را برای مشتری انجام دهید، به وی اطمینان دهید که حرف‌هایش را شنیده‌اید و فوراً اقدام خواهید کرد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م

افزایش سرسام‌آور اجاره بها در بهار امسال: آیا سقف اجاره دولتی راهگشاست؟

به گزارش شیش‌دنگ، بازار اجاره مسکن در بهار امسال با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو شد و نگرانی‌های بسیاری را برای مستاجران به همراه داشت. طبق گزارش‌های اخیر، متوسط اجاره‌بها در شهرهای کشور در بهار امسال نسب

سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک: ابزاری کارآمد برای شفافیت و اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، اطمینان از صحت اطلاعات و شفافیت در معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک، به عنوان یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد، گامی بلند در جهت تسهیل ا

شرایط فسخ قرارداد اجاره: مروری جامع بر شرایط و ضوابط

قرارداد اجاره، سندی است که حقوق و تعهدات موجر و مستأجر را مشخص می‌کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین ناچار به فسخ قرارداد می‌شود. این تصمیم، تبعات حقوقی و مالی به همراه دارد، بنابراین آگا

بررسی جامع و موشکافانه مصالح مورد نیاز برای سرامیک و کاشی کاری

سرامیک کاری، هنری است که از دیرباز تاکنون در معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این هنر ظریف و زیبا، جلوه‌ای خاص به فضاها بخشیده و آن‌ها را از یکنواختی خارج می‌کند. اما برای خلق این زیبایی

مدارک مورد نیاز وام مسکن: راهنمای جامع و کاربردی برای خانه‌دار شدن

رویای خانه‌دار شدن، رویایی شیرین و دست‌یافتنی است، به شرط آنکه با آگاهی و برنامه‌ریزی قدم در این مسیر بگذارید. یکی از مهم‌ترین مراحل در این مسیر، دریافت وام مسکن است. اما مدارک مورد نیاز وام مسکن چیست

هبه ملک: بخششی گران‌بها، پیوندی عمیق

هبه ملک، یکی از سنت‌های دیرینه و ارزشمند در فرهنگ ماست که ریشه در مهر و نوع‌دوستی دارد. این عمل، فراتر از انتقال یک سند مالکیت، نشان از پیوند عاطفی عمیق بین واهب (بخشنده) و متهب (گیرنده) است. در این م

اثبات صلح شفاهی: چالش‌ها و راهکارها در نظام حقوقی ایران

صلح، به عنوان یکی از عقود معین در قانون مدنی ایران، توافقی است که به موجب آن، طرفین دعوا یا اختلاف، از تمام یا بخشی از ادعاهای خود صرف‌نظر می‌کنند. صلح می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی واقع شود. اما اثب

قوانین شراکت در مغازه: راهی برای رشد یا ریسکی پنهان؟

شراکت در مغازه، همچون هر همکاری دیگری، می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه کسب‌وکار باشد، اما در عین حال، اگر بدون برنامه‌ریزی و آگاهی از قوانین و مقررات صورت گیرد، می‌تواند به چالشی بزرگ تبدیل شود.