فصل دوم: بازاریابی الکترونیک - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همه‌گیر شود، بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و بیلبورد استفاده می‌کردند.

کانال‌های بازاریابی الکترونیک (آنلاین)

بازاریابی رسانههای اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی، در حقیقت شبکه‌ای از کاربران فعال هستند که از طریق تولید، به اشتراک‌گذاری و بازیابی انواع محتوای آنلاین در بستر وب اجتماعی، با یکدیگر تعامل چندگانه و چندلایه برقرار می‌کنند. این رسانه‌ها، از قابلیت‌ها و انعطاف‌پذیری ویژه‌ای برخوردارند. شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات را از سیستم‌های پخش یک‌به‌چند، به سیستم محاورۀ چندبه‌چند تبدیل می‌کنند و با ذات بی‌مکان و بی‌زمان خود، امکان برقراری ارتباط افراد در هر زمان و از هر مکانی را فراهم می‌کنند. ازاین‌رو، داشتن یک جایگاه آنلاین و آفلاین بی‌نقص برای هر کسب‌وکاری ضروری است و راهبردهای کسب‌وکار باید به نحو منتقدانه‌ای اهداف و توانمندی‌های درونی رسانه‌های اجتماعی را تخمین بزنند. درواقع، این به معنای ارزیابی نیازها و منابع سازمان و شناسایی ترکیب اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب‌ کاربردی

 

رسانه‌های اجتماعی برای میلیاردها نفر به بخشی از زندگی روزمره تبدیل‌شده‌ است. استفاده از این رسانه‌ها در حال تبدیل‌شدن به عنصر جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان است. در سال 2019، تقریباً 95/2 نفر کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 این رقم به 43/3 نفر افزایش یابد. در حقیقت، بازاریابی آنلاین و رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اهداف بازاریابی خود را با هزینۀ نسبتاً پایین به موفقیت برسانند.

 

مشاهده آگهی های ملکی شهر تهران

 

بازاریابی رسانه اجتماعی به‌عنوان یک نیروي قابل‌توجه تجاري به کار می‌رود که این امر مستلزم فرصت‌هاي کاري پویا است. بازاریابی رسانه اجتماعی مزایاي حیاتی را براي بازاریابان ارائه می‌دهد اگرچه بعضی از ویژگی‌هاي آن درك نمی‌شود. این بازاریابی طی چند سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و انتظار می‌رود رشد و تغییرات آن طی ساله‌اي آتی ثبات پیدا کند. بازاریابی رسانه اجتماعی عمدتاً فعالیت‌هایی را شامل می‌شود مانند اشتراك اجتماعی محتوا، فیلم‌ها و تصاویر براي اهداف بازاریابی و هم‌چنین تبلیغات رسانه‌ای.

بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا یک رویکرد طراحی راهبردی است؛ به‌این‌معنی که نظرات مرتبط و ارزشمندی برای کمک به خریدار در تصمیم‌گیری احتمالی در اختیار وی گذاشته می‌شود. بازاریابی محتوا اساساً برای جلب مشتریانی است که به دنبال برخی محصولات هستند؛ اما گیج شده‌اند. هنگامی‌که مصرف‌کنندگان وبلاگ‌ها و پست‌ها را می‌بینند، در صورت تمایل، می‌توانند بر روی پیوندهای موجود در داخل پست‌ها کلیک کنند و از طریق این محتوا ترافیک وب‌سایت‌ها را هدایت کنند. در حقیقت، بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی جهت ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و مناسب برای جذب و مشارکت مخاطبان هدف به‌منظور انجام کسب‌وکار سودآور است. این تعریف به همۀ ابعادی که در آن محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود (مثل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کمپین‌ها و شبکه‌های اجتماعی) تعمیم‌پذیر است. این نوع از بازاریابی شامل ایجاد محتوا برای افزایش تأثیر بر نظرات مصرف‌کننده می‌شود و اساس آن بر بهبود کیفیت و توسعۀ پیام از طریق رسانه‌های مختلف است. برای ایجاد بازاریابی محتوا بر روی اینترنت باید از خروجی‌های مختلف و ابزارهای متفاوت برای انتشار پیام استفاده کرد.

کسب‌وکارها باید بازاریابی محتوا و تجزیه‌وتحلیل محتوا را در یک محیط آنلاین افزایش دهند. چالش این ابزار، این است که فروشندگان داده‌ها را در اختیاردارند؛ ولی نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند و اطلاعات تولید کنند؛ بنابراین، برای ارزیابی و بهبود بازاریابی محتوا، ضروری است که به توسعۀ ابزارهای فن‌آوری اطلاعات دیجیتال روی‌آورند تا فرآیند خرید را بیشتر به سمت خریدار هدایت کنند و درنتیجه، فروشندگان را با به‌کارگیری صحیح این ابزار توانمند کنند.

بازاریابی از طریق موتورهای جست‌وجو: آن‌چه کاربران دربارۀ بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (سئو) می‌دانند، این است که چگونه می‌توانند نتایجی را که به‌طور بالقوه تحت تأثیر سئو قرارگرفته‌اند، شناسایی کنند و بر آن تمرکز کنند. درواقع، راهبرد سئو بر برچسب‌گذاری نتایج موتورهای جست‌وجو و میزان پیچیدگی آن‌ها تأثیرگذار است و این قدرت را دارد که ساختارهای پیچیده را به ساختارهای ساده و با موفقیت بیشتر تبدیل کند. درواقع، سئو تأثیر بسیار مهمی بر رتبه‌بندی کسب‌وکارها دارد. ازجمله پیامدهای به‌کارگیری سئو تنظیم سواد اطلاعاتی کسب‌وکارهای آنلاین است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تعداد زیادی از فروشندگان در بازارها وجود دارند؛ ازاین‌رو، تمام بازاریابان با رقابت گسترده‌ای از یکدیگر روبه‌رو هستند.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

در صورت جست‌وجوی هر محصول یا خدمت در موتور جست‌وجو، مشتریان بر روی پیوندهایی که در بالا نشان داده می‌شود، کلیک می‌کنند. آن‌چه در این موتورها برای هر کسب‌وکاری ارزش محسوب می‌شود، این است که به یک فرم پرداختی قابل‌قبول برسند و در اوج قرار گیرند. درواقع، در این ابزار افزایش حضور اینترنتی از طریق استفاده از کلمات کلیدی و قابلیت جست‌وجو اهمیت می‌یابد. راه موفقیت فرآیند دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحۀ وب در موتور جست‌وجو، طبیعی یا بدون پرداخت پول و درواقع ارگانیک است. طبیعتاً اگر وب‌سایت جایگاه مطلوبی در نتایج موتورهای جست‌وجو داشته باشد، مشتریان بسیاری ازاین‌طریق به کسب‌وکار رجوع خواهند کرد. تمام کسب‌وکارها علاقه‌مند به داشتن دید وسیع در اینترنت هستند. بهینه‌سازي موتور جست‌وجو به‌عنوان یک فرآیند توضیح داده می‌شود که یک وب‌سایت را براي موتور جست‌وجو مناسب‌تر می‌کند.

روابط عمومی آنلاین: سیستم‌های بازاریابی آنلاین بر روابط عمومی آنلاین به‌عنوان راهبردی بسیار مهم برای کمک به افزایش ارزش پیشنهادی شرکت در بازار تأکید می‌کند. این راهبرد به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با سازوکارهای مؤثر به مبادلات سودآور روی‌آورند و مشتریان خود را حفظ کنند و راضی نگه دارند. به‌خصوص زمانی که ارتباطات یکپارچه با آن‌ها مورد تأکید باشد، به افزایش وفاداری مشتری از طریق اعتمادسازی آنلاین همانند تعامل مؤثر و کارکردی کمک می‌کند. روابط ‌عمومی در شرکت‌های بزرگ دنیا، جایی است که سیاست‌گذاری‌های تبلیغاتی شرکت در آن‌جا شکل می‌گیرد. در حقیقت، این روابط‌ عمومی است که تغییر سلایق مشتریان را رصد می‌کند. روابط‌ عمومی بدون آن‌که برنامه‌ای برای تغییر وجود داشته باشد، تأثیر چندانی در توسعۀ کسب‌وکار ایجاد نخواهد کرد. برنامه‌ریزی برای تغییر محصولات تولیدی و حرکت به سمتی که مخاطب انتظار دارد، می‌تواند باعث موفقیت یک شرکت شود و برعکس، آن بی‌تفاوتی در برابر تغییر سلیقۀ مردم می‌تواند موجب شکست بزرگ‌ترین شرکت‌ها شود. روابط ‌عمومی آنلاین بستگی به شهرت عمومی کسب‌وکار دارد و بیشتر به این وابسته است که نام تجاری چگونه از طریق روش‌های آنلاین اعتبار خود را حفظ کند؛ ازاین‌رو، مرورهای گوگل و رتبه‌بندی در پلتفرم‌های دیگر، اساساً به‌صورت آنلاین به حفظ روابط عمومی کمک می‌کند. روابط عمومی توسط کسب‌وکارها با ارسال نامه و پیام مداوم به مشتریان خود دربارۀ محصولات جدید، پیشنهادها و تخفیف‌های گاه‌به‌گاه حفظ می‌شود. با استفاده از این ارتباطات، مشتریان احساس می‌کنند که با نام تجاری پیوند دارند و برند از وفاداری بالایی بین مصرف‌کنندگان برخوردار می‌شود. در حوزۀ بازاریابی دیجیتال ازآن‌جاکه مشتریان زرنگ و دانا در اینترنت وجود دارند، قویاً به بررسی قابلیت اطمینان یک بازاریاب در حالت آنلاین می‌پردازند. از اشکال دیگر روابط عمومی آنلاین می‌توان به بازاریابی پایگاه داده، مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین و... اشاره کرد. روابط عمومی آنلاین نیز از طریق سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های تلفن همراه مدیریت می‌شود.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب فروش موفق

 

بازاریابی وابسته: به‌طورکلی، بازاریابی وابسته یکی از پلتفرم‌های بازاریابی آنلاین است که به ترویج محصولات یا خدمات از طریق کانال‌های توزیع آنلاین به‌واسطۀ اشخاص ثالث می‌پردازد و درواقع، به‌عنوان ابزاری کارآمد برای تشویق شرکت‌های کوچک و متوسط شناخته می‌شود تا در عرصۀ رقابت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. این شکل مدرن بازاریابی مبتنی بر کارمزد است. در بازاریابی شرکت‌های وابسته، پیوند وابسته برای شخصی ایجاد می‌شود که ارتباط بیشتری با مشتریان دارد. این مشتریان به‌صورت آنلاین با شخصی که پیوند وابسته دارد، در ارتباط هستند. شخصی که این پیوند را در اختیار دارد، آن را با مشتریان بالقوه به اشتراک می‌گذارد و هر مشتری با استفاده از پیوند خود محصول را خریداری و کارمزد دریافت می‌کند. شرکت آمازون یکی از مشهورترین نمونه‌های بازاریابی وابسته است. این یک پلتفرم آنلاین است که برای کسانی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را بفروشند و به‌عنوان واسطه کارمزد دریافت کنند، تسهیلات فراهم می‌کند. بازاریابی وابسته درواقع نوعی از بازاریابی مبتنی بر عملکرد است. در این نوع بازاریابی، فروشندگان از شرکای خود می‌خواهند که برندهای آن‌ها را در سایت‌های خود قرار دهند. مشتریان بر روی علامت تجاری این برندها کلیک می‌کنند، وارد سایت فروشنده می‌شوند و خرید می‌کنند. آن‌گاه، فروشندگان به شریکان خود کارمزد پرداخت می‌کنند. درواقع، این نوع بازاریابی نشان می‌دهد روابط تجاری تا چه حد برای رشد کسب‌وکارها مفید و مؤثر واقع می‌شود.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م

افزایش سرسام‌آور اجاره بها در بهار امسال: آیا سقف اجاره دولتی راهگشاست؟

به گزارش شیش‌دنگ، بازار اجاره مسکن در بهار امسال با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو شد و نگرانی‌های بسیاری را برای مستاجران به همراه داشت. طبق گزارش‌های اخیر، متوسط اجاره‌بها در شهرهای کشور در بهار امسال نسب

سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک: ابزاری کارآمد برای شفافیت و اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، اطمینان از صحت اطلاعات و شفافیت در معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک، به عنوان یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد، گامی بلند در جهت تسهیل ا

شرایط فسخ قرارداد اجاره: مروری جامع بر شرایط و ضوابط

قرارداد اجاره، سندی است که حقوق و تعهدات موجر و مستأجر را مشخص می‌کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین ناچار به فسخ قرارداد می‌شود. این تصمیم، تبعات حقوقی و مالی به همراه دارد، بنابراین آگا

بررسی جامع و موشکافانه مصالح مورد نیاز برای سرامیک و کاشی کاری

سرامیک کاری، هنری است که از دیرباز تاکنون در معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این هنر ظریف و زیبا، جلوه‌ای خاص به فضاها بخشیده و آن‌ها را از یکنواختی خارج می‌کند. اما برای خلق این زیبایی

مدارک مورد نیاز وام مسکن: راهنمای جامع و کاربردی برای خانه‌دار شدن

رویای خانه‌دار شدن، رویایی شیرین و دست‌یافتنی است، به شرط آنکه با آگاهی و برنامه‌ریزی قدم در این مسیر بگذارید. یکی از مهم‌ترین مراحل در این مسیر، دریافت وام مسکن است. اما مدارک مورد نیاز وام مسکن چیست

هبه ملک: بخششی گران‌بها، پیوندی عمیق

هبه ملک، یکی از سنت‌های دیرینه و ارزشمند در فرهنگ ماست که ریشه در مهر و نوع‌دوستی دارد. این عمل، فراتر از انتقال یک سند مالکیت، نشان از پیوند عاطفی عمیق بین واهب (بخشنده) و متهب (گیرنده) است. در این م

اثبات صلح شفاهی: چالش‌ها و راهکارها در نظام حقوقی ایران

صلح، به عنوان یکی از عقود معین در قانون مدنی ایران، توافقی است که به موجب آن، طرفین دعوا یا اختلاف، از تمام یا بخشی از ادعاهای خود صرف‌نظر می‌کنند. صلح می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی واقع شود. اما اثب

قوانین شراکت در مغازه: راهی برای رشد یا ریسکی پنهان؟

شراکت در مغازه، همچون هر همکاری دیگری، می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه کسب‌وکار باشد، اما در عین حال، اگر بدون برنامه‌ریزی و آگاهی از قوانین و مقررات صورت گیرد، می‌تواند به چالشی بزرگ تبدیل شود.