فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

این کار را انجام داد و سه نامزد را پیش من فرستاد. فرد سوم زنی بود به نام «هلن» حدود پنجاه و پنج یا شصت سال داشت و زنی بسیار  خوب نه جذاب با چنین چیزی و حسابدار یک کسب و کار کوچک بود.

استخدامش کردم و کار به بحث در مورد حقوق رسید. گفتم «چقدر حقوق می خواهید؟» گفت «ماهی سه هزار دلار این داستان به دهه ی هشتاد میلادی مربوط است و حقوق خوبی برای آن زمان بود. احتمالا این عدد در حال حاضر به شش هزار دلار رسیده است گفتم من قصد پرداخت دو هزار دلار را داشتم گفت این مقدار برایم کافی نیست. خرج من زیاد است

گفتم بیا با هم کنار بیاییم ماهانه دو هزار و پانصد دلار پرداخت می کنم که برای یک شخص شایسته غیر منطقی نیست بعد از نود روز دوباره حقوق تان را بررسی خواهیم کرد و اگر همه چیز به خوبی انجام شده بود، شما خوشحال هستید من هم خوشحالم و حقوق را به سه هزار دلار می رسانیم.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

گفت «باشد با همه ی اینها کمی بی میل بود. آن روز جمعه یا شاید حتی شنبه بود؛ آخر هفته با آنها مصاحبه می کردم. استخدامش کردم و از دوشنبه مشغول کار شد. وارد شد و تمام حساب و کتاب های روی هم ریخته شده از طرف سایر افراد را بررسی کرد پیش من می آمد و چیزی می پرسید پیش من می آمد و سر موضوعی بحث می کرد. پیش من می آمد و کاری را انجام می داد.

شگفت زده شدم هیچ وقت چنین شخص شایسته ای نداشتم. بعد از ظهر دوشنبه پیش او آمدم و گفتم می دانم که توافق کردیم تا نود روز دیگر در مورد این موضوع تجدید نظر کنیم ولی من همین حالا حقوق تان را به سه هزار دلار افزایش میدهم بعد هر سال در زمان افزایش حقوق سراغش می رفتم و میگفتم کارت عالی است نمی خواهم از دستت بدهم. واقعا برای تو ارزش قائلم و میخواهم حقوقت را بالا ببرم. موافقی؟». جوابش همیشه مثبت بود. همیشه در مورد این موضوع می خندیدیم. ده سال برایم کار کرد و بعد بازنشسته شد زن فوق العاده ای بود.

نکه این جاست که همیشه افرادی را که نیاز دارید استخدام کنید و  افراد خوبی را استخدام کنید چون در این صورت هرگز مجبور نیستید. نگران پول تامین اعتبار و حسابهای تان باشید. قبل از آن سیستم حسابداری بیرون از کنترل بود متصدیان بانک تهدید می کردند که وام هایم را می بندند و جلوی کسب و کارم را میگیرند می خواستند خانه ام را تصرف کنند. در بانک پول داشتیم ولی حسابها به قدری درهم و برهم بودند که حتی نتوانستیم پولمان را برداشت کنیم

بنابراین کسی را پیدا کنید که واقعا خیلی خوب باشد و هیچ وقت در استخدام افراد خوب خسیس نباشید چون همان طور که قبلا گفتم آنها همیشه سود بسیار بیش تری را نسبت به مبلغ پرداختی تان به ارمغان می آورند.

در کارمندان به دنبال چه چیزهایی باشیم؟

آنها در کارشان عالی هستند.

مسوولیت پذیری بالایی را قبول می کنند.

نگرش ذهنی مثبتی دارند.

در این جا چیزهایی که به دنبال آنها هستید بیان شده اند. شماره ی یک آنها در کارشان عالی هستند. در حال حاضر کارشان را به خوبی انجام می دهند. افرادی نیستند که کارشان را در طول یک هفته یک ماه یا یک سال یاد بگیرند شما یک کسب و کار کوچک هستید، کارآفرین هستید و باید افرادی را استخدام کنید که عملکردشان در فعالیتی که در نظر دارید از قبل خوب باشد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

شماره ی دو آنها مسوولیت پذیری بالایی را قبول می کنند. دنبال مستمری و یک کار ساده نیستند.

به افرادی برخورده ام که میخواستند بداند آیا ماشین و تعطیلات و پاداش و دفتری برایشان فراهم میکنم یا نه به آنها می گفتم باید درک کنید. که این یک کسب و کار کوچک است ما لوکس بودن و این چیزها نداریم خودم هم آن چیزها را ندارم مجبورم ماشین قدیمی خودم را برانم  کارمندان خوب در مورد این جور موارد بحث نمی کنند. سطحی از مسوولیت را می پذیرند و آماده ی شروع به کار هستند. می خواهند کار را انجام دهند.

شماره ی سه کارمندان خوب نگرش ذهنی مثبتی دارند. فقط افرادی را استخدام کنید که از آنها خوشتان می آید این شرط اصلی و تنها شرط نیست، شرط کلیدی است. اگر میخواهید با آن شخص کار کنید. احتمالا وقت صرف شده ی شما با او بیش تر از همسر یا فرزندان تان است.

بنابراین واقعا مطمئن شوید که این شخص را دوست دارید. اگر به هر دلیلی از آن شخص خوشتان نمی آید و حتی اگر به نظر نمی رسد فرد شایسته ای ست استخدامش نکنید شما میخواهید مردم خوشحال باشند. می خواهید محیط کاری خوبی به وجود آورید.

زمانی مشاجرات زیادی در شرکت من پیش آمده بود. کارمندانم را جمع کردم و گفتم ببینید کار من این است که از این موضوع مطمئن شوم که همه ی افراد حاضر در این جا خوشحال هستند و همگی ما در هماهنگی با هم کار میکنیم بنابراین اگر کسی در این جا به هر دلیلی خوشحال نیست. از او میخواهم تا اینجا را ترک کند فقط بروید. هیچ ناراحتی یا چیز دیگری وجود ندارد. ما حقوقتان را بعد از استعفا کامل پرداخت میکنیم ولی من اجازه نخواهم داد تا هر کدام از افراد شاغل در این جا ناراضی باشند و به این محیط هماهنگ کمک نکنند

در آن زمان حدود بیست و دو نفر بودیم در آن بین یک زن و شوهر مشکل ساز قرار داشتند. همیشه در حال نالیدن و شایعه پراکنی و طعنه زدن و انتقاد از من با دیگران بودند گفتم اگر این کار را ادامه دهید، باید این جا را ترک کنید چون این کار برای کسب و کارم مفید نیست و وقت و انرژی زیادی از من میگیرد گفتند باشد. کمی بداخمی کردند و باز شکایت و انتقاد را از سر گرفتند.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

هر دوشان را اخراج کردم همه ی افراد شرکت از این موضوع شوکه شده بودند، ولی خوشحال به نظر می رسیدند چون می دانستند اجازه  نمی دهم تا افراد منفی محیط کار را به یک جای ناخوشایند تبدیل کنند. بر این اساس همه چیز کاملا مشخص بود.

به شما نشان خواهم داد که چگونه فقط در عرض چند ثانیه افراد را استخدام کنید. شما فقط افرادی را میخواهید که به خوبی با سایرین همراه شوند و افراد دیگر از حضورشان خوشحال باشند. روش تشخیص مناسب بودن افراد از روی خنده ی زیادشان است. مهم ترین عامل برای عملکرد بالا، محیط کاری مثبت است جایی که افراد همکاران شان را دوست دارند کارشان را دوست دارند و صحبت میکنند. برای قهوه و ناهار به بیرون میروند و با هم معاشرت می کنند.

ما افرادی را داشتیم که سالها برای من کار میکردند و بعد به سر کار دیگری می رفتند. آنها بیست سال بعد همچنان با هم ناهار و شام میخورند و کریسمس را در کنار هم جشن میگیرند. همچنان از حضور در کنار هم خوشحال هستند این همان چیزی است که باید به دنبالش باشید.

در ضمن به خوبی از زمان کارمندان خود استفاده کنید. شما نظم دهنده ی نهایی هستید. میگویید ما تمام مدت در این جا کار میکنیم بازی نمی کنیم این جا، جایی نیست که در آن بنشینیم و گپ بزنیم و خنک بگوییم و قانون در این مورد به این صورت است. اگر آنها بیش از ده درصد زمانشان در محیط کاری را صرف معاشرت با هم کنند این موضوع به معنای سازماندهی بد کار است. به این معناست که افراد در مورد خواسته ی شما از آنها روشن نشده اند و بنابراین هیچ کاری انجام نمی دهند.

وظیفه ی شما به عنوان مدیر این است که از کار تمامی افراد و مشغول بودنشان مطمئن شوید ممکن است افراد زیادی برای شما کار کنند. یکی از راه های بیش تر کردن کارایی کم کردن تعداد کارمند است. در این رکود اقتصادی که از ده سال پیش شروع شده است، اخراج صدها و حتی هزاران نفر توسط خیلی از شرکتها و حتی پانصد شرکت برتر فهرست مجله ی فورچن بسیار شگفت آور است. آنها کارایی شان را بیش تر کرده اند، بهره وری شان را بالا برده اند بازده شان را افزایش داده اند، چون تعداد افراد کم تری برای انجام کار آنها وجود دارد آنها وقت زیادی برای تلف کردن ندارند و با دیگران به خوبی رفتار می کنند. 

  

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.