فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش چهارم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

بخش دوم مثلث به مهارتهایی که نیاز است مربوط می شود. فرد برای انجام این سه کار اصلی یا به دست آوردن نتایج اصلی به چه مهارت هایی نیاز دارد این موضوع به تجربیات گذشته ربط دارد. موقع مصاحبه با اشخاص همیشه از آنها سوال کنید که در گذشته چه کارهایی انجام داده اند. آن کارها را برای چه کسانی انجام داده اند و به چه نتیجه ای رسیده اند. یادتان باشد. شما دنبال شخصی هستید که قبلا به نتایج مورد نظرتان دست پیدا کرده است و این کار را به خوبی انجام داده است.

بخش سوم مثلث به ویژگی های شخصیتی لازم مربوط است. می خواهید چه نوع فردی را استخدام کنید؟ دوستانه ،گرم مفید دارای روحیه ی همکاری و.... شرکتهای بزرگ متوجه شده اند که دلیل اصلی اخراج افراد به نداشتن عملکرد عالی شان در حوزه ی فنی مربوط نیست؛ بلکه آن ها فقط به خاطر سازگاری نداشتن با دیگران اخراج می شوند.

این مساله تا سطح پانصد شرکت برتر فهرست مجله ی فورچن پیش می رود. فقط کافی است نگاهی به داستان معروف بنیان گذار اوبر بیندازید. فردی مشخصا با استعداد یک شرکت هفتاد میلیارد دلاری را در مدت پنج سال ایجاد کرد و هیات مدیره از او خواستند تا از سمتش کناره گیری کند چون اخلاق زننده ای داشت استیو جابز نمی توانست اخراج شود چون مالک شرکت بود ولی او هم اخلاق تندی داشت به دیگران سخت میگرفت و به آنها توهین می کرد. چند سال پیش رئیس شرکت زیراکس به دلیل مشابهی اخراج شد. به دیگران توهین میکرد سرشان فریاد میکشید و به آنها ناسزا می گفت.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

شخصیت واقعا مهم است. افراد خوش برخورد را استخدام کنید. فقط این نوع افراد را استخدام کنید. حتی اگر آن فرد نابغه است. ولی شخص خوبی برای همکاری نیست. از او بگذرید.

قدم بعدی نوشتن شرح شغل است. تصور کنید کارخانه ای از افراد بی عیب و نقص وجود دارد. در صورتی که سفارشی را به این کارخانه ارسال کنید، آنها شخص مناسب کار شما را ارسال میکنند. روی کاغذ فکر کنید. خودتان را مجبور کنید تا روی کاغذ فکر کنید و آن را بنویسید.  شگفت انگیز است که این موضوع قانون جذب را در جهان فعال می کند. و به جذب فرد کامل به زندگی شما کمک می کند.

یک مثال برای شما می آورم من کار جدیدی را در زمینه ی آموزش اجرایی استفاده از فیلم کتاب های کاری و آموزش افراد برای ورود به شرکت ها شروع کردم به یک معاون برای اداره ی این بخش جدید نیاز داشتم کسی را نداشتم و یکی از قوانین این است که اگر قهرمانی برای رهبری محصول یا خدمات جدید خود ندارید آن را راه نیندازید. چون هیچ وقت موفقیت آمیز نخواهد بود.

نشستم و از توصیه ی خودم تبعیت کردم فهرستی از سی و چهار موردی را که در فرد کامل به دنبال آنها بودم تهیه کردم این یک موقعیت با درآمد بسیار بالاست. در مورد پایه ی حقوقی هفتاد و پنج هزار دلار و درآمد احتمالی صدوپنجاه هزار دلار صحبت میکنیم من همه چیز را با هم میخواستم تجربه در کسب و کار من و دانش کافی در مورد تجارت و فروش غیر سیگاری و با فیزیک بدنی متناسب

بعد ناگهان مردی صدایم کرد؛ تا به حال او را ندیده بودم یا چیزی در موردش نشنیده بودم گفت من برای یکی از بازاریابان شما کار می کنم و سمینارهای تان را به دفاتری در شهرهای دور میفروشم تازه کارم را تمام کرده ام و داشتم به شما فکر میکردم فکر میکردم شاید فرصتی برای من باشد که بتوانم برای شما کار کنم، بنابراین می خواستم بیایم و در صورت امکان چند دقیقه ای با شما صحبت کنم.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

مرد خوب و باهوشی بود و در گذشته به صورت غیر مستقیم برای من کار می کرد. بنابراین به او اجازه دادم تا وارد شود. به او گفتم، می توانم سی دقیقه به شما وقت بدهم چون واقعا سرم شلوغ است به داخل آمد. با او ملاقات کردم و سه ساعت را با او گذراندم مرد فوق العاده ای بود. تمام خصوصیات مناسب شخصیت و همه ی مسائل مورد نظر من را داشت و در نتیجه استخدامش کردم و او مشغول به کار شد.

تقریبا به مدت یک سال با من کار کرد نه تنها هر سی و چهار ویژگی  مورد نظر من را داشت حدود یک ماه بعد آن فهرست را با او چک کردم بلکه ویژگیهای خوب دیگری هم داشت می توانست طراحی برنامه های کامپیوتری برای بازاریابی و فروش را انجام دهد. نابغه بود. یک یادگیرنده ی مادام العمر که دانم مهارتهایش را ارتقا می داد. نامش «کارل» بود هنوز هم او را به یاد می آورم

بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که روی کاغذ فکر کنید. فهرستی تهیه کنید و بعد تصور کنید میخواهید سفارش تان را به این کارخانه ی افراد بی عیب و نقص بفرستید. دقیقا جوری بنویسید که انگار می خواهید آن را سفارش دهید دنبال شخصی با این خصوصیات ویژگی ها توانایی ها، مهارتها و شخصیت هستم بعد آن نامه را ارسال می کنید. احتمال به دست آوردن فرد مورد نظر فوق العاده بالا خواهد بود.

بعد از تهیه ی توضیحات کامل به دوستان با همکاران تان بگویید. من دنبال شخصی با این خصوصیات هستم نظر شما چیست؟ آنها می گویند. شاید بیشتر به دنبال این مورد باشی یادت بود که این مورد را اضافه کی؟

در مورد فرد مورد نظر به اتفاق نظر برسید به تمام افراد شرکت تان بگویید که دنبال چنین شخصی هستید در خیلی از مواقع آنها چنین شخصی را در خانواده جمع دوستان پیشینه با سابقه ی خود می شناسند.

خیلی از شرکتها حداقل شود درصد از افرادشان را بر اساس توصیه های درون سازمانی استخدام میکنند. این کار را با نوشتن توصیفی کاملا آشکار و صحبت در مورد آن با کارکنان و تیم های شان انجام می دهند. شرکتهای کوچک میتوانند این کار را با سرعت بالایی انجام دهند. بعد همه با توصیفی مکتوب میروند و از همسرانشان می پرسند، «نظرت در این مورد چیست؟ آیا کسی را با این ویژگی ها می شناسی؟»

«خب دوست من که با او به مدرسه می رفتم تازه به شهر برگشته است و همچنان شغل تابشی ندارد

بعضی وقت ها آنها شخص مورد نظر را به شما معرفی می کنند.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

آهسته پیش بروید. خودتان را مجبور کنید به آهستگی پیش بروید و این کار از طریق نوشتن میسر میشود. اگر آن را ننویسید، شانس انجام اشتباه استخدامی از طرف شما میتواند بسیار زیاد باشد. یک اشتباه در استخدام میتواند هزینه ی زیادی داشته باشد و هزینه های زمانی تان را هم تشدید کند.

در نهایت شبکه ی گسترده ای به وجود بیاورید به دیگران بگویید به تعداد زیادی از افراد بگویید که دنبال این شخص هستید. هر چه افراد بیش تری از این موضوع باخیر باشند که شما دنبال چنین شخصی هستید، احتمال معرفی چنین شخصی به شما بیش تر می شود.

چند نفر از دوستان من این کار را انجام میدهند. آنها موقع توسعه ی مشاغل خود با من تماس میگیرند و میگویند دنبال چنین شخصی هستم کسی را از میان دوستانت میشناسی؟ توضیحات مکتوب را برایت می فرستم هر سال یک بار چنین چیزی دریافت می کنم همیشه با خودم می گویم این کار کاملا هوشمندانه و زیرکانه است. به جای حدس زدن یا تبلیغ یا استفاده از آژانسهای کاریابی فقط کلماتی را که در نظر دارید بنویسید مردم خواهند گفت «اه پله من همین الان با کی صحبت کردم که شاید کسی را بشناسد که در مورد آن شخص صحبت می کند

حالا روند مصاحبه را بررسی کنیم باز هم این موضوع را از کار با بعضی از بزرگ ترین شرکتهای جهان یاد گرفتم آنها ثروت و ده ها سال را صرف توسعه ی مراحل مصاحبه کرده اند. موارد ساده ای وجود دارد که رعایت شان میتواند تفاوت فوق العاده ای به وجود آورد.                                                                       

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.