فصل هشتم: بازاریابی و فروش، سوخت رشد کسب و کار شما - بخش نهم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

مراحل اقدام فوری

1.        یک دفترچه ی فنری تهیه کنید و هر روز ده هدف برترتان را یادداشت کنید.

2.       بیش تر، کم تر توقف شروع چه کاری را باید بیش تر یا کمتر انجام دهم یا انجامش را متوقف یا شروع کنم؟

3.        فکر کردن مبتنی بر صفر

در اولین گام یک دفترچه ی فنری شبیه به دفترهای مدرسه تهیه کنید و هر روز ده هدف برترتان را بنویسید. مثلا من ایکس دلار در سال ۲۰۲۰ به دست می آورم شما آن را به عنوان بیانی از زمان حال می نویسید. انگار این موضوع یک نوع واقعیت است که دارد وقوع پیدا می کند.

با این کار ذهن ناخودآگاهتان میتواند در بیست و چهار ساعت شبانه روز روی آن موضوع کار کند. ضمیر ناخودآگاهتان تکنولوژی ویژه ای دارد که به او اجازه میدهد فقط روی فعالیتهای مثبت و مربوط به زمان حال تمرکز کنند.

بعد، مهم ترین هدفتان را انتخاب کنید و هر روز یک کار را در ارتباط با مهم ترین هدفتان انجام دهید. ده هدف برترتان را بنویسید؛ روز بعد برگردید. دفترچه را باز کنید ده هدف را بدون نگاه کردن به اهداف قبلی بنویسید. از رویشان کپی نکنید. این یک دفتر سرمشق دار نیست هر بار که ده هدفتان را بازنویسی میکنید آنها متفاوت خواهند بود و به سطوح عمیق تر و عمیق تری از ناخودآگاهتان نفوذ می کنند.

در نهایت این اهداف ناخودآگاهتان را فعال قدرت از درون شماست و تمام افراد موفق برای ثروتمند شدن از آن استفاده می کنند. آنها این کار را با شفافیت دائمی و پایدار انجام می دهد (نوشتن  و بازنویسی اهدافشان جوری که ناخودآگاه و فراهوشیاری هر بیست و چهار ساعت شبانه روز روی آنها کار کنند شفافیت خیلی مهم است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

اگر اهدافتان را بنویسید تعریف شان گاه به گاه با یک کلمه و حتی با یک ویرگول تغییر میکند واضح تر و واضح تر خواهند شد و شما با سرعتی بیش تر و بیش تر به سمت اهداف تان حرکت خواهید کرد و اهدافتان هم به سمت شما حرکت خواهند کرد.

متوجه شده ام که تنها راه بهبود زندگی یا کار ایجاد تغییر در چیزی است. به این مرحله ی دوم بیشتر کم تر توقف و شروع می گویم این موارد چهار کلید ایجاد تغییرات ثمربخش در کسب و کار برای باقی عمر هستند. می خواهم هر کدام از این کلمات را به شکل سوال مطرح کنم.

سوال شماره ی یک این است که باید چه کاری را بیش تر انجام دهید؟ چه چیزی در کسب و کارتان بهترین عملکرد را دارد؟

مردم می گویند بعضی کارهای من واقعا به خوبی موثرند. بعضی کارهایم تاثیر خوبی ندارند بنابراین وقتم را به صورت پنجاه پنجاه بین فعالیت ها تقسیم میکنم تا زمانی به تمامی فعالیتهای من اختصاص پیدا کند.

نه باید آن کار را بیش تر انجام دهید یکی از سوال های خیلی مهم در مدیریت زمان این است که من و فقط من چه کاری می توانم انجام دهم که در صورت اجرای خوب آن تغییری را در کسب و کارم به وجود آورم؟ این همان کاری است که باید بیش از همه انجام دهید. در حال حاضر چه کاری مرا به بهترین نتایج می رساند؟

سوال شماره ی دو این است که باید چه کاری را کم تر انجام دهم؟ باید چه چیزی را کاهش دهم جواب این است که کارهای منتج نشده به نتایج مورد نظر را کم تر انجام دهید. از آن کارها دست بکشید و زمان بیش تری را صرف انجام کارهایی کنید که بهترین نتیجه را برای تان به دنبال دارند.

سوال شماره ی سه این است که باید چه کارهایی را که در حال حاضر  انجام نمی دهم، شروع کنم؟ قصد دارم تا انجام پنج یا ده یا صد کار مختلف را در طول دوران کاری ام شروع کنم ولی به دلیل منطقه ی امن و کنج آسایش سخت ترین کار برای روان انسانی انجام یک کار جدید و متفاوت و شروع کاری است که قبلا هیچ وقت انجامش نداده اید.

دلیل اصلی تلاش مشاغل این است که آنها نمی توانند تحرک کافی برای شروع انجام کارهای صورت نگرفته در گذشته را فراهم کنند. آنها دانم به منطقه ی امن و کنج اسایش بر می گردند. دانم این موضوع را به تاخیر و تعویق می اندازند. این موضوع میتواند در مورد تولید یک محصول با خدمات جدید قطع تولید کالا یا خدمات قدیمی، استخدام یک فرد جدید یا اخراج یکی از کارمندان فعلی باشد.

شما دائم می پرسید برای شروع در امروز و شروع انجام سریع برای کسب موفقیت در امروز به چه چیزی نیاز دارم؟ این سوال همیشه یک جواب دارد. اگر بخشی از کارهای امروزتان قدیمی و منسوخ شده است. اصلا نباید این کار را انجام دهید و این نکته ما را به سوال شماره ی چهار می رساند. باید انجام چه کاری را متوقف کنید؟ بعضی کارهای شما در هر کسب و کار ایده ی خوبی به نظر میرسند و ممکن است در یک زمان خاص شما را به نتایج عالی برسانند ولی حالا باید انجام شان را متوقف کنید.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

مرحله ی سوم ارزش گذاری برای این دوره ی کلی ست. به آن فکر کردن مبتنی بر صفر میگویم فکر کردن مبتنی بر صفر از حسابداری مبتنی بر صفر گرفته شده است. فرد ابداع کننده ی حسابداری مبنی بر صفر همچنان به عنوان اسطوره ای در صنعت حسابداری شناخته میشود اگر چنین آدمی واقعا وجود داشته باشد. او این مفهوم را ارائه کرد به جای بیش تر کردن با کم کردن هزینه ها در یک بخش خاص از شرکت در هر به شش نه و دوازده ماه هر دوره ی حسابداری این سوال را مطرح کنید که آیا اصلا باید در این زمینه هزینه کنیم یا نه همه ی هزینه ها را جوری بررسی کنید که انگار هزینه ای کاملا جدید است. این موضوع  نوع نگاه مردم به حساب و کتابها تامین اعتبار و فعالیت های آینده شان را کاملا دگرگون کرد.

فکر کردن مبتنی بر صفر این سوال طلایی را مطرح می کند آیا از بین فعالیت های امروز من کاری هست که اگر اطلاعات امروزم را داشتم و مجبور به تکرار بودم شروعش نمی کردم به این مفهوم آنالیز KWINK یا درک چیزی که حالا آن را میدانم میگویم آیا از بین فعالیت های امروز من کاری هست که در صورت امکان شروع دوباره انجامش نمی دادم و اصلا به آن وارد نمی شدم؟

در این صورت سوال بعد پیش می آید که چگونه و با چه سرعتی آن را کنار می گذارید؟ سریع حرکت کنید. تاخیر نکنید و تعلق نداشته باشید. منتظر هفته با ماه آینده نباشید. این موضوع دقیقا مثل زمانی ست که می گوییم اگر شخصی در شرکت خود دارید و میفهمید این فرد موثر نیست، بگذارید فورا برود همین امروز به بعد از ظهر به بعد از ناهار همان لحظه ای که تصمیم گرفتید همان لحظه ای که به ذهنتان خطور کرد که اگر به عقب بر می گشتیم بر اساس تجربه ی الان دوباره این شخص را استخدام نمی کردید؛ فوری جلوی ضرر بیش تر را بگیرید.

بعد هم این که شما کل مسیر زندگی تان را به هر نحو سپری می کنید. سه نوع اصلی از روابط در زندگی تان وجود دارد روابط شخصی، روابط حرفه ای روابط تجاری هشتاد و پنج درصد کل مشکلات زندگی شما از مسائل مربوط به روابط سرچشمه میگیرند که شامل موقعیت هایی هستند که میدانید نباید در آن قرار داشته باشید و باید از آن خارج شوید. بنابراین هر چه هست باید هر کاری را که در این لحظه انجام می دهید متوقف کنید و بروید و رابطه را پایان دهید. این توصیه را به میلیون ها نفر کرده ام آنها بر می گردند و میگویند نمی توانند آن چه را که در زندگی شان اتفاق افتاده و این که همیشه این اقدام جواب خوب داده است باور کنند. وقتی در نهایت تصمیم گرفتید کاری را متوقف کنید. با از رابطه ی بدی خارج شوید دو جواب خواهید داشت. مورد اول باید مدتها قبل این کار را میکردم چرا این قدر صبر کردم؟» جواب دومی که خواهید داشت ناشی از آزادی و هیجان است شما احساس خوشبختی و تقریبا شادی خواهید داشت که شبیه آن را تجربه نکرده اید، چون وقتی در نهایت آن رابطه را قطع کنید از بین ببرید و از آن کاملا دور شوید. خیلی خوشحال خواهید شد.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

حوزه ی دوم مربوط به هر چیزی در رابطه با کسب و کار شماست. به صدها و هزاران کارآفرین در این مورد مشاوره داده ام هر کدام شان ایده هایی قیمتی و طلایی داشتند که باعث دگرگونی در کسب و کار می شدند.

ما سراغ محصولات میرویم آیا هیچ کدام از محصولات یا خدمات شما به این صورت هست که با توجه به دانسته های امروزی دیگر نخواهید عرضه اش کنید؟ شما الان دیگر آن را به بازار ارائه نخواهید کرد. چون در بازار تقاضایی برایش وجود ندارد با رقابت خیلی شدید است.

جنرال الکتریک برای ساخت مجموعه ای از شرکتهای مستقل از شرکت اصلی در سراسر جهان سالها وقت صرف کرد بعد آنها تصمیم گرفتند. تا مجموعه را به چهار شرکت کاهش دهند اعلام کردند، «ما از تمام این شرکت ها سود میبریم ولی هیچ وقت نمی توانیم رهبر جهانی شویم هیچ وقت نمی توانیم به سود واقعی زیادی برسیم ولی در مقابل منابع عظیمی از نظر زمان منابع انسانی و پول صرف میشوند. بنابراین تصمیم گرفتند اندازه ی شرکت شان را به صورت چشمگیری کم کنند و از صنایع اصلی که برای ساختشان چندین دهه وقت صرف کرده بودند، خارج شوند.

می دانید چه شد؟ سهام شان موقع اعلام این خبر رونق گرفت. آنها پیشرفت کردند. چون صاحبان سهام از این ایده استقبال کردند «بله درست است. شما میتوانید سود کب کنید ولی اگر تمام منابع خود در این چهار زمینه صرف کرده بودید میتوانستید صندوق باشگاه مونت کارلو را ورشکت کنید

جنرال الکتریک ده ها سال را صرف توسعه ی کسب و کار خود کرده بود. وح حالا می خواستند خیلی زود ادامه ی کارشان در هر منطقه را متوقف کنند چون اگر امروز مجبور بودند این کار را انجام دهند، هرگز وارد آن حوزه نمی شدند. بنابراین تمام محصولات تان تمام خدمات تان قیمت گذاری تان و مشتریانتان را در نظر داشته باشید.

شرکتهای موفق معمولا هر سال بدترین مشتریانشان را اخراج می کنند. آنها در کنار مشتریان شان مینشینند و صورتحساب آنها را تجزیه و تحلیل می کنند. چقدر خرید داشته اند؟ چقدر سود از خریدشان داشته ایم؟ این مشتری چقدر دردسر دارد؟ آیا آنها پرداخت کننده ی خوبی هستند؟

آن ها ده تا بیست درصد پایین مشتری هایشان را حذف می کنند و برای خلاص شدن از شر مشتریان بد به آنها میگویند. ما قصد داریم به دلیل ساختار قیمت گذاری تعییرات و بقیه ی موارد، قیمت ها را در سال آینده بین بیست تا پنجاه درصد بالا ببریم مشتریان می روند. هیچ دشمنی ای به وجود نیامده است و هیچ نکته ی منفی وجود ندارد آنها فقط مشتری شان را اخراج کرده اند.

شما می توانید هر فرایندی تبلیغات یا جذب مشتری با تامین هزینه های مالی بازارهای محلی یا ملی یا بین المللی و کسانی را که با آنها سروکار دارید در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید، اگر مجبور بودید این کار را انجام دهید دوباره وارد این کسب و کار می شدید؟

در چند سال گذشته هربار سه تا چهار روز در برزیل صحبت کرده ام. برزیل با دویست میلیون جمعیت یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. چند سال پیش والمارت به شکل موفق و قابل توجهی وارد برزیل شد. آنها شبه نیروی دریایی در جنگ گوادال کانال حمله ور شدند و چند صد فروشگاه را در سراسر این کشور خریدند. بعد، روش اختصاصی والمارت و مواردی از این قبیل را وارد این کشور کردند.

 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

خرید خانه محله کوشش مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله کوشش مشهد با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و امکانات رفاهی مناسب، گزینه مطلوبی برای سکونت است. این مقاله راهنمای جامعی برای خرید، فروش و اجاره انواع ملک در این محله ارائه می‌دهد. با توجه به نکات م

خرید خانه محله کوهسنگی مشهد: محله‌ای ایده‌آل برای خرید خانه

کوهسنگی، یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین محله‌های مشهد، با طبیعتی زیبا و امکانات رفاهی فراوان، همواره مورد توجه خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن بوده است. این محله با داشتن پارک کوهسنگی، یکی از بزرگترین

خرید خانه محله کارگران مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله کارگران مشهد، یکی از محله‌های قدیمی و پرجمعیت این شهر است که با وجود بافت نسبتاً قدیمی، همچنان مورد توجه بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن قرار دارد. دسترسی مناسب به امکانات رفاهی، مراکز خر

خرید خانه محله کشاورز مشهد: بررسی جامع بازار مسکن

محله کشاورز مشهد، یکی از مناطق پرطرفدار و خوش‌نشین این شهر است که با دسترسی مناسب به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، توجه بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن را به خود جلب کرده است. در این مقاله،

خرید خانه محله وکیل آباد مشهد: محله‌ای ایده‌آل برای خرید خانه

وکیل آباد، یکی از مناطق خوش‌نام و پرطرفدار مشهد، با خیابان‌های سرسبز و دسترسی آسان به امکانات رفاهی، گزینه‌ای جذاب برای خرید خانه محسوب می‌شود. در این مقاله، به بررسی جوانب مختلف خرید خانه در وکیل آبا

خرید خانه محله ولیعصر: سرمایه‌گذاری هوشمندانه در قلب مشهد

محله ولیعصر، نگینی درخشان در قلب مشهد مقدس، با ترکیبی بی‌نظیر از آرامش و دسترسی آسان به امکانات شهری، به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای سکونت تبدیل شده است. اگر به دنبال خرید خانه در مشهد هستید، محله ول

خرید خانه محله هنرستان مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله هنرستان مشهد، یکی از مناطق رو به رشد و پرطرفدار این شهر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و آموزشی و همچنین فضای سبز مطلوب، مورد توجه بسیاری از خریداران مسکن

خرید خانه محله وحید مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله وحید مشهد، یکی از محله‌های قدیمی و اصیل این شهر است که با وجود بافت سنتی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار ساکنین خود قرار می‌دهد. این محله با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و بازار رضا، مورد توجه

محلۀ امامزاده قاسم: محله‌ای با عطر تاریخ، طعم سنت

محله امامزاده قاسم در قلب شمیران تهران واقع شده است. این محله به دلیل وجود امامزاده قاسم، یکی از مهمترین مراکز زیارتی و گردشگری تهران است. محله امامزاده قاسم تقریبا در شمال میدان تجریش قرار گرفته و می

آیا طلسم FATF شکسته خواهد شد؟

به گزارش شیش دنگ، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، محمدجعفر قائم‌پناه، در اظهاراتی جدید از احتمال بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. این در حالی است که این لوایح پیش از این به تصویب مجلس

گره کور مسکن ایران با دست چینی‌ها باز می‌شود؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بازار مسکن ایران در چنبره گرانی و رکود گرفتار آمده است، برخی کارشناسان معتقدند ورود شرکت‌های ساختمانی چینی می‌تواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

آشنایی با محله کردان واقع درشهرستان ساوجبلاغ کرج

کردان در واقع نام یک منطقه وسیع است که شامل چندین روستا و آبادی می‌شود. این منطقه به دلیل طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع و دسترسی آسان به پایتخت، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. وجود باغ‌های میو