فصل پانزدهم: چگونگی خواندن روندها

این کتاب یک راهنمای عالی برای مبتدیان به منظور یادگیری درباره ی تجارت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده ی دیگر است. در ابتدا یاد خواهید گرفت که بهترین تبادلات برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده چه چیزهایی هستند و ابزارهای ضروری تجارت که باید با استفاده از چک لیستهای تجاری از آنها استفاده کنید چه چیزهایی هستند.

چگونگی خواندن روندها

 

حتی اگر یک تاجر بلندمدت بدون هیچ علاقه‌ای به تجارت کوتاه‌مدت باشید، دانستن همه‌ی روندها الزامی است. اگر تمرین کافی داشته باشید می‌توانید به یک نمودار نگاه کنید و در ده ثانیه همه چیز را خواهید فهمید؛ بنابراین چگونه برای یک سهام، رمزنگاری یا یک کالا را تمایز خواهید داد؟ اجزءای یک روند، در بالاترین بالا و پایین قرار دارند. همه‌ی ما الگوی گام پله‌ای را می‌شناسیم که بالاترین بالا و بالاترین پایین را در یک روند صعودی نشان می‌دهد و هیچ‌چیزی مستقیم بالا یا پایین نمی‌رود بنابراین تمایز دادن آن مهم است حتی اگر سهام برای یک مدت خاص پایین برود تا زمانی که در حال پیشرفت در بالاترین پایین و بالاترین بالا است. این تعریف یک روند صعودی است. در مقابل یک روند نزولی، پایین‌ترین بالا و پایین‌ترین پایین است. مهم است این را در چهارچوب زمانی که به آن نگاه می‌کنید تمایز دهید؛ بنابراین یک سهام می‌تواند در یک روند صعودی طولانی‌مدت با یک چهارچوب زمانی هفتگی در طول چند سال باشد اما اگر فقط به مدت سه ماه به یک نمودار روزانه نگاه کنید، این می‌تواند یک روند نزولی شفاف باشد؛ اما شما باید به یک نمودار هفتگی دقت کنید و ببینید که این روند طولانی‌مدت هنوز هم به‌طور واضحی صعودی است. این می‌تواند بارها اتفاق بیافتد بنابراین مهم است که با نگاه کردن به چهارچوب‌های زمانی مختلف و بسته به اینکه برنامه‌ی بازی شما چیست، اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کنیم، این به این بستگی دارد که به چهارچوب زمانی چقدر اهمیت می‌دهید. اگر شما یک سرمایه‌گذار طولانی‌مدت هستید، شما به نمودارهای هفتگی و ماهانه علاقه خواهید داشت. شما ممکن است به نمودارهای روزانه نیز علاقمند باشید اما این به اندازه‌ی نمودارهای هفتگی و ماهانه مهم نیست. اگر شما یک تاجر روزانه هستید، نمودار هفتگی به اندازه‌ی نمودار ساعتی مهم نیست به این دلیل که این یک چهارچوب زمانی بسیار کوتاه‌تر است و شما علاقمند به چیزی هستید که اکنون اتفاق می‌افتد؛ بنابراین مهم است که بدانیم روند کلی چیست به این دلیل که زمانی که تجارت می‌کنید، برنامه‌ی بازی شما بسته به این طبق روال یا برخلاف آن تجارت می‌کنید، کمی متفاوت خواهد شد. ما این نقل‌قول را شنیده‌ایم: روند دوست شما است و می‌خواهید طبق روند تجارت کنید و تجارت با روند بسیار ساده‌تر است؛ اما قطعاً فرصت‌هایی وجود دارد که در مقابل روند تجارت می‌کنید؛ مدت آموزش کوتاه‌تر خواهد بود بنابراین ما سناریوهایی داریم که در آن شاهد واکنش بیش‌ازحد در بازار هستیم، هم‌چنین شاهد ترس خواهیم بود که درنتیجه آن رمزنگاری کاملاً افت می‌کند. ما می‌دانیم این یک روند نزولی است. سیر نزولی در کنترل است اما اگر از شاخص‌هایی مانند RSI و حجم مانده داشته باشیم، ما به میانگین متحرک حمایتی نزدیک شده‌ایم، ما می‌دانیم که می‌توانیم به پاداش‌های فروخته‌شده کوتاه‌مدت نگاه کنیم و می‌دانیم این یک تجارت کوتاه‌مدت خواهد بود، به این دلیل که ما برخلاف روند حرکت می‌کنیم؛ بنابراین اگر برخلاف روند معامله کنید، مدت تجارت کوتاه‌تر خواهد بود، اگر شما موافق با روند معامله کنید، تجارت می‌تواند مدت طولانی‌تر طول بکشد به این دلیل که می‌دانید تاریخچه‌ی قیمت به نفع شما است؛ بنابراین بیایید از هر یک از این تجارت‌ها موافق روند و برخلاف روند یک مثال بیان کنیم.

 

مشاهده توضیحات کتاب وخرید محصول

 

با نگاه به نمودار روزانه S&P 500 که در آن شمعدانی نشان می‌دهد هر روز ارزش اقدام دارد و این یک نمودار سه ماهه است و می‌توانید ببینید که ما در روند صعودی هستیم.

نمودار روزانه

ما باید برای شروع به عقب برویم، اما از حمایت میانگین متحرک 200 روزه استفاده می‌کنیم بنابراین میانگین متحرک به‌عنوان حمایت عمل می‌کند و ما یک حرکت پررنگ بزرگ داریم که دقیقاً پس از صعود اتفاق می‌افتد.

نقاط بالای بالاتری وجود دارد، ما تثبیت می‌کنیم، معمولاً تثبیت سالم برای دوره‌های کوتاه‌مدت، ما یک نقطه‌ی پایین بالاتر تشکیل دادیم که با یک نقطه‌ی بالای بالاتر ادامه می‌یابد و اکنون بازهم تثبیت می‌کنیم؛ بنابراین، در نمودار روزانه در یک روند صعودی باقی خواهیم ماند تا زمانی که یک نقطه‌ی پایین بالاتر در این عقب‌نشینی تشکیل دهیم که در مقایسه با نقطه پایین، بالاتر است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

بنابراین این نقطه‌ی پایین 2187 بود و می‌توانیم تمام‌مسیر را تا 2188 عقب بکشیم و این هنوز هم بالاتر است و روند صعودی دست نخورده باقی خواهد ماند.

با نگاه به یک چهارچوب زمانی هفتگی که در آن هر شمعدانی، برابر با یک هفته اقدام است و این یک سال و سه ماه طول خواهد کشید، می‌توانیم ببینیم که در یک روند صعودی قرار داریم جایی که نقاط پایین ما در آن قرار دارد، نقاط پایین و بالای بالاتر ما در این قسمت قرار دارند و زمانی که صعود پیشرفت کند، می‌توانیم ببینیم هر بار یک ترس وجود دارد.

چهارچوب زمانی هفتگی

 

در اینجا ما بازهم یک بالای بالاتر داریم و روند صعودی واضح است و ما در روند صعودی باقی خواهیم ماند تا زمانی که به تثبیت برسیم و یک نقطه‌ی پایین بالاتر تشکیل دهیم، این نقطه‌ی پایین بالاتر با نقطه‌ی پایین عقب‌نشینی اخیر 2083 مقایسه می‌شود که این مقدار دقیقاً قبل از انتخابات بود.

بنابراین با تجارت موافق روند، می‌توانیم ببینیم که در تثبیت، ما باید به سیر صعودی نگاه کنیم به این دلیل که هر عقب‌نشینی توسط سیر صعودی آمده است و منجر به نقاط بالای بالاتر شده است؛ بنابراین تجارت موافق روند SMP 500 به معنی نگاه کردن به ورودی‌های صعودی در زمان عقب‌نشینی است. در مقابل اگر در مقابل روند تجارت کنیم، شما به دنبال عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت خواهید بود.

در اینجا این هفته‌های قرمز را ببینید، ما سه هفته‌ی قرمز قبل از صعود داریم، سه هفته‌ی قرمز بنابراین می‌توانید ببینید که دوره‌های عقب‌نشینی در مقایسه با دوره‌ی فعالیت صعودی کوتاه‌تر است؛ بنابراین اگر در SMP 500 هرگونه فعالیت نزولی داشته باشم، می‌دانم که باید چهارچوب زمانی را کوتاه نگه‌دارم به این دلیل که من در مقابل روند حرکت خواهم کرد. اکنون بیایید به چند روند نگاه کنیم. در اینجا مثالی از یک روند نزولی وجود دارد.

نمودار تجارت موفق

این GWPH در یک چهارچوب روزانه است و ما می‌توانیم برگشت خود را در اینجا ببینیم و در اوایل اکتبر ما به‌طور قابل‌توجهی عقب‌نشینی کردیم، ما قانون خود درباره‌ی تلاش را ایجاد کردیم و این هنوز هم یک بالای پایین است و اقدام قیمت برابر با 13788 است و نقطه‌ی بالایی که به آن رسیدیم برابر با 13451 است، بنابراین این یک بالای پایین است، ما عقب‌نشینی کردیم و یک نقطه‌ی پایین پایین‌تر داشتیم.

تثبیت برابر با 11065 بود و ما این سطح را با رسیدن به 10710 شکستیم؛ بنابراین یک پایین و بالای پایین‌تر وجود دارد. این یک بالای پایین‌تر دیگر و یک محدوده‌ی تنگ تجاری است بنابراین شما باید به این نمودار روزانه نگاه کنید و اما مهم است که همه‌ی اطلاعات مربوط به همه‌ی چهارچوب‌های زمانی را به دست آورید، شما بیان می‌کنید که GWPH در یک روند نزولی است و این در نمودار روزانه درست است اما گرفتن همه‌ی اطلاعات از چهارچوب‌های زمانی مختلف مهم است تا بتوانیم همه‌ی قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم؛ بنابراین وقتی که شما به یک نمودار هفتگی نگاه می‌کنید، خواهید فهمید که GWPH درواقع یک روند صعودی طولانی‌مدت است.

 

دریافت اطلاعات وخرید کتاب تجارت بیت کوین


نقاط پایین و بالای بالاتر که به سمت بالا برای صعود پیشرفت می‌کنند و ما به یک نقطه‌ی بالای همیشگی در ماه اکتبر رسیدیم؛ بنابراین می‌بینیم که عقب کشیدن از آن زمان می‌تواند کمی فریبنده باشد به این دلیل که ما تنها بر اینجا تمرکز کرده‌ایم؛ و اگر نمودار روزانه سه ماهه تنها چهارچوب زمانی است که استفاده می‌کنیم، این نمودار باعث خواهد شد تصاویر بزرگ‌تر را از دست بدهیم؛ بنابراین ما می‌دانیم که سیر صعودی تحت کنترل چهارچوب زمانی طولانی‌مدت است، بنابراین در حالیکه ممکن است در نمودار روزانه در حال نزول باشیم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که احتمال زیادی وجود دارد که سیر صعودی ظاهر می‌شود تا روند صعودی روزانه و هفتگی را در یک مدت طولانی دست نخورده نگه دارد؛ بنابراین ممکن است ما به دنبال تجارت‌های کوتاه‌مدت باشیم اگر در یک چهارچوب زمانی روزانه به دنبال سیر نزولی باشیم و گفته شده است ما می‌توانیم به دنبال ورودی‌های صعودی طولانی‌مدت باشیم، پیش‌بینی می‌کنیم که سیر صعودی بازهم خود را نشان خواهد داد.

 

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران

منطقه 12 یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است و در محدوده مرکزی این شهر واقع شده است. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران به متری 51 میلیون تومان رسیده است. سوال اینجاست که برا

فصل اول: فروش - بخش پانزدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

بررسی وضعیت قیمت مسکن در شهرهای جدید

درحالی حدود یکماه به آغاز فصل جابجایی در بازار اجاره مسکن باقیمانده که این بازار در برخی شهرهای جدید کشور در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و نرخ‌ها به‌شدت افزایش یافته است

فصل اول: فروش - بخش چهاردهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

با چقدر می‌توان در پرند خانه خرید؟

اگر قصد خرید خانه در پرند را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت‌ها در این شهر تازه تاسیس بپردازیم.

فصل اول: فروش - بخش سیزدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

فرمانیه: امکانات, پارک ها, رستوران ها و راهنمای خرید و اجاره ملک

در این مقاله، اطلاعات جامع و دقیق در مورد محله فرمانیه ارائه می‌شود. با مطالعه این مقاله، شما به طور کامل با فرمانیه آشنا خواهید شد و می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا فرمانیه محل مناسبی برای زندگی یا سرم

فصل اول: فروش - بخش دوازدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

فصل اول: فروش - بخش یازدهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

شتاب احداث مسکن محرومین در این استان

:معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از احداث هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن محرومان طی سه سال در استان خبر داد.

معرفی مصالح نوین ساختمانی در دنیای امروز

صنعت ساختمان هم مانند تمامی صنایع دیگر با پیشرفت بشر در تکنولوژی دستخوش تغییرات قرار می‌گیرد و مصالح نوین جای مصالح قدیمی را می‌گیرند. مصالح نوین از قابلیت‌ها و مزایای برخوردار است که معایب مصالح ساخت

خبر جدید برای مستاجرها؛ جزییات تازه از سامانه «خودنویس»

معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز بکار نسخه اولیه انعقاد قراردادهای خریدو فروش مسکن در سامانه «خودنویس» از خردادماه خبر دادو گفت: مرم در این سامانه می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز قراردادهای اجاره و خ