فصل سوم: فریبکاران تاثیرگذار - بخش چهارم

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

تا حالا هشتاد کتاب نوشته ام و مدام به خودم می گویم، دیگر لازم نیست کتاب بیشتری بنویسم ولی بعد ایده ی دیگری برای نوشتن یک کتاب در سر می پرورانم یکی از ایده هایی که برای نوشتن کتاب در سیر دارم به آن ضریب تر میگویند. موضوع کاملا ساده است. طبق این قاعده با راضی کردن مشتریانمان موفق میشویم. اگر مشتریانتان را راضی کنید از محصول تان رضایت خواهند داشت آن را خواهند خرید و دوباره این کار را تکرار خواهند کرد با این همه در یک دنیای رقابتی زندگی میکنیم رقبای تان هم میخواهند مشتریان تان را راضی کنند. چون تا حالا مشتریانتان را راضی کرده اید رقبای بان برای دور کردن مشتریانتان از شما مجبورند آنها را راضی تر کنند.

چطور میتوانید آنها را راضی تر کنید؟ باید سریع تر به آنها خدمات ارائه دهید. کاری که جف بزوس یا دو مینور پیتزا انجام می دهند. خدمات تان باید کیفیت بالاتری داشته باشند مثل خدماتی که تیفانی با شرکت تولید لباسهای ورزشی لولولمن ارائه میدهند. ولی همیشه باید یک «تر» وجود داشته باشد؛ بهتر با هوش تر سریع تر راحت تر

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

این صفات تفضیلی یعنی باید چیزی به مشتریانتان ارائه دهید که آن قدر اهمیت داشته باشد تا تصمیم بگیرند آن را از شما و نه شخص دیگری بخرند وظیفه ی شما این است که دائم دنبال اضافه کردن یک «تر» به این معادله باشید این بعضی وقت ها میتواند مودب تر، خوشایندتر و تمیزتر باشد.

در آمریکا مردم فکر میکنند وضعیت تمیز بودن دستشویی رستوران برای استفاده ی خانواده هایشان در همان سطح تمیزی پارکینگ بیرون آن است. برای همین به پارکینگ نگاه میکنند. اگر تمیز باشد. نتیجه می گیرند که دستشویی ها هم تمیز خواهند بود پس میتوانند آن جا با خانواده توقف کنند. برای همین پارکینگهای مک دونالد همگی تمیزتر هستند.

دن با در نظر گرفتن این چارچوب این ارزش افزوده همان سخت کوشی است. حالا فرقی هم ندارد چقدر طول بکشد؛ داشتم به این فکر می کردم که میتوانی فرمولی را که به طور کلی توضیحش دادی برای هر چیزی به کار بگیری در ضمن در مورد فریبکاران تاثیر گذار هم می تواند کاربرد داشته باشد.

مثلا اگر موضوع سلامت را در نظر بگیریم میتوانیم شاهد انواع تبلیغات  مختلف قرص هایی باشیم که کمک تان میکنند تا با هوش تر باشید یا سریع تر لاغر شوید؛ فقط کافی است آن قرص ها را مصرف کنید. بیش تر وقت ها حتی مجوز وزارت بهداشت را هم ندارند ولی در برنامه های شبانگاهی تلویزیون تبلیغ میشوند و به نظر می رسد تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن قرصها را بالا بیندازید تا فلان و بهمان کار را برای تان انجام دهند. این درست نقطه ی عکس رفتار مثبت است که با یک رژیم مغذی و نرمش به دست می آید.

وقتی الگوی عجولانه ی کار کردن را که آن چه دوست دارید بشنوید، به شما می گوید و وعده ی رسیدن به چیزهای مفت را میدهد با الگوی ارزش افزوده مقایسه می کنید میتوانید خیلی از این فریبکاران تاثیر گذار را در زندگی تان تشخیص دهید. می توانید متوجه شوید کجا بخش زیادی از زمان تان را صرف خرید این جور چیزها کرده اید؛ ولی بهای افرادی را که با آموزش های شان تاثیر مثبتی روی موفقیت تان میگذارند. نپرداخته اید.

یکی دیگر از منابع عمیق تر فریبکاران تاثیر گذار که می خواهم آن را همراه با تو بررسی کنم موضوع تربیت خانوادگی ناسالم یا رابطه ی ناموفق است. شاید فردی برای یک مدت طولانی تحت تاثیر موارد منفی قرار گرفته و از او سوء استفاده شده باشد؛ حالا این سوء استفاده می تواند. فکری یا جنسی باشد. این موارد سالیان متمادی تاثیر منفی از خود به جای می گذارند. برایان چطور یک نفر میتواند بر تاثیر منفی ناشی از تربیت در شرایط نامساعد غلبه کند و در زندگی خود و افرادی که با او زندگی میکنند پذیرای تاثیر سالم تری باشد؟ این افراد چطور می توانند این دور باطل را در مورد کودکانشان تکرار نکنند؟

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله اوین تهران

 

برایان این مساله ای است که در تمام طول عمرم با آن سروکار داشته ام و آن را از بزرگ شدن خودم در یک خانواده ی تقریبا از هم گسیخته شروع کرده ام هزاران ساعت از وقتم را صرف بررسی این موضوع کرده ام به همین خاطر هم میخواهم اصل این مطلب را برایتان توضیح بدهم  تقریبا همه ی افراد به نحوی تجربه ی بزرگ شدن در یک خانواده ی از هم گسیخته را دارند. هر کودکی به صورت یک لوح نانوشته یا به این دنیا می گذارد. نوزادان هیچ احساسات منفی خشم دلهره، ترس، فوبیا یا هیچ کدام از اینها را ندارند. یک کودک فقط از افتادن و صداهای بلند می ترسد که آن هم کاملا عادی و طبیعی است.

بعد در همان اوایل کودکی دو عادت منفی درون کودکان شکل می گیرد. یکی از این عادتها واکنش خود به خودی به محرک های محیطی است. اولین عادت رفتاری منفی که درون کودک به وجود می آید «ترس از شکست خوردن است. ترس از شکست خوردن زمانی به وجود می آید که یکی از والدین به کودک میگوید «نه بس است. به آن دست نزن و به خاطر کاری که با آن موافق نیست سر کودک داد می کشد؛ او را سیلی می زند؛ تنبیهش میکند و به او آسیب می رساند. کودک فقط به عشق ورزیدن و امنیت نیاز دارد. پس وقتی والدینش سرش داد. می کشند. در واقع او را می ترسانند و به او می فهمانند که امنیت ندارد و خطر بزرگی تهدیدش میکند به همین خاطر هم به جای دادزدن گریه کردن و خندیدن سعی میکند رفتارش را جوری وفق دهد که حمایت بی چون و چرای پدرومادرش را به همراه داشته باشد.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

دومین ترسی که درون کودک شکل میگیرد ترس از طرد شدن ترس از نارضایتی و ترس از دوست داشته نشدن است. این ترس زمانی درون کودک به وجود می آید که والدینش به او می گویند «به آن دست نزن آن را زمین بگذار کاری با آن نداشته باش» بعد هم به او سیلی می زنند. کودک ترس از طرد شدن را درون خود به وجود می آورد، ترس از این که نمی توانم نمیتوانم نمیتوانم پس تا وقتی کودک دو یا سه ساله می شود. دو نوع ترس در درونش به وجود آمده است نمی توانم و مجبورم نمی توانم کاری که پدر و مادرم دوست ندارند انجام بدهم و مجبورم کاری کنم تا خوشحال شوند والدین دائم کودک را به خاطر انجام کاری که دوست ندارند با انجام ندادن کاری که دوست دارند سرزنش و تنبیه می کنند به  همین خاطر هم دانم عشقشان را از کودک دریغ میکنند. همان طور که یک گل رز به باران نیاز دارد و مغز هم نیازمند اکسیژن است. کودک هم به محبت نیاز دارد. اگر نگذارید اکسیژن به کودک برسد، حب می میرد. پدرو مادر با گفتن این که به آنجا نزدیک نشو تمامش کن آن کار را نکن این تهدید را برای کودک به وجود می آورند که دیگر دوستش ندارند. چون کودک درست مثل اکسیژن به عشق ورزیدن هم نیاز دارد، خیلی زود ترس از طرد شدن و ترس از نارضایتی در درونش به وجود می آید. اگر کاری را که پدرو مادرم دوست دارند انجام ندهیم امنیت نخواهم داشت. عشق شان را از دست خواهیم داد و از نظر عاطفی خواهم مرد

یکسی از عالی ترین نگرشهای روان شناختی این است که تمام رفتارهای منفی در بزرگسالی ریشه در عشقی دارند که در کودکی از افراد دریغ شده است. دریغ کردن از عشقی که کودک محتاجش است. او را تهدید می کند. درست مثل این است که نگذاریم خون به مغز برسد بنابراین یکی از مهم ترین هدیه هایی که میشود به کودک داد عشق بی چون و چر است بزرگترین ترس یا عقده ی کودک دریع ورزیدن از عشق و عاشقش نبودن است. این کار باعث میشود کودک عصبی و روان پریش شود؛ باعث می شود کودک پرخاشگر ترسو و نامتعادل بار بیاید. چون هیچ وقت نمی داند چه کار بکند یا نکند تا جریان دائمی عشق درست مثل جریان دائمی اکسیژن برقرار باشد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم تأثیرگذار بودن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

ازگل، الماسی در شمال تهران

ازگل، محله‌ای سرسبز و خوش آب و هوا در شمال تهران، با امکانات رفاهی و آموزشی متنوع، مقصدی ایده‌آل برای زندگی و سکونت به شمار می‌رود.

نمای مدرن ساختمان: تلفیق هنر، تکنولوژی و کارایی

نمای ساختمان، همچون لباسی فاخر، هویت و شخصیت بنا را به نمایش می‌گذارد و اولین برخورد بصری را با مخاطب رقم می‌زند. در عصر حاضر، با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ذائقه زیبایی‌شناختی، مفهوم "نمای مدرن" به عنوا

اراج، سرزمینی سرسبز در قلب شمیران

اراج، یکی از محله‌های قدیمی و خوش آب و هوای شمیران، با وجود ساخت و سازهای متعدد، همچنان هویتی سرسبز و با طراوت را حفظ کرده است. این منطقه، در مقایسه با سایر نقاط تهران، از تراکم کمتری برخوردار بوده و

اقدسیه، اراضی اقدس الدوله (همسر ناصرالدین شاه قاجار)

اقدسیه به عنوان یکی از محله‌های اعیان‌نشین شمال تهران، از نظر موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری و برج‌های مدرن در میان سایر محله‌های پایتخت جایگاه ویژه‌ای دارد.

قیطریه، از شکارگاه تا محله‌ امروزی

قیطریه، به عنوان یکی از محله‌های قدیمی و مرفه‌نشین شمال تهران، از نظر موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری و برج‌های مدرن در میان سایر محله‌های پایتخت جایگاه ویژه‌ای دارد.

بازار مسکن ترکیه: تحلیلی بر پویایی‌ها، چالش‌ها، و فرصت‌ها

ترکیه، به عنوان پلی میان شرق و غرب، با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، و طبیعی خود، و همچنین اقتصاد پویا و رو به رشد، به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری و سکونت تبدیل شده است. بازار مسکن این کشور، بازتابی از ا

قلهک: داستانی از قلعه کوچک تا محله‌ای پیشرفته

در دامنه کوه‌های البرز در شمال تهران، محله‌ای با نام قلهک خودنمایی می‌کند. این محله، با قنات‌های قدیمی، مسجدهای تاریخی و طبیعت بکر در قلب پایتخت جای دارد.

خرید سرقفلی: سرمایه‌گذاری در اعتبار و پتانسیل یک کسب‌وکار

سرقفلی، مفهومی آشنا برای فعالان اقتصادی و به‌ویژه کسبه، نشان‌دهنده‌ی ارزش نامشهود یک کسب‌وکار است که از عوامل متعددی نظیر موقعیت مکانی، سابقه فعالیت، شهرت و اعتبار، و وفاداری مشتریان ناشی می‌شود. خرید

امانیه، از تپه‌های جلوی چشم‌انداز تا محله‌ای شیک

امانیه نامی آشنا در میان محله‌های شمال تهران است که حکایتی از گذشته‌ی نه چندان دور این شهر را به تصویر می‌کشد.

املاک شمال ایران: بهشتی گمشده میان کوه و دریا

شمال ایران، با طبیعتی بکر و آب و هوایی معتدل، همواره یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات بوده است. تنوع جغرافیایی این منطقه، از سواحل دریای خزر تا دامنه‌های سرسبز البرز، امکان

سرمایه‌گذاری در امارات: دروازه‌ای به سوی فرصت‌های طلایی در قلب خاورمیانه

امارات متحده عربی، کشوری که در قلب خاورمیانه چون گوهری می‌درخشد، به دلیل اقتصاد پویا، زیرساخت‌های مدرن و ثبات سیاسی‌اش، به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران جهانی تبدیل شده است. این سرزمین که زمانی بیابان

شناسه مشاور املاک: کلید اعتماد و شفافیت در معاملات ملکی

در دنیای پویا و پیچیده معاملات ملکی، شناسه مشاور املاک همچون چراغی روشن، مسیر اعتماد و اطمینان را برای متعاملین روشن می‌سازد. این شناسه منحصر به فرد، نه تنها هویت حرفه‌ای مشاور را تایید می‌کند، بلکه ت