فصل اول: بازاریابی - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همه‌گیر شود، بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و بیلبورد استفاده می‌کردند.

مزایای بازاریابی آنلاین

1.        در دسترس بودن (24ساعته، ۷روز هفته، 365 روز سال).

2.        قادر به برقراری درجۀ بالایی از تعاملات است.

3.        امکان توزیع آنی و سریع با هزینة اندک.

4.        کاهش در هزینه‌ها، به دلیل خودکارسازی و استفاده از واسطۀ الکترونیکی.

5.        قابلیت و امکانات پاسخگویی سریع، از سوی کاربران (مشتریان) و هم بازاریابان وجود خواهد داشت.

6.        قابلیت اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با عملکرد سامانۀ بازاریابی و به‌طورکلی کسب‌وکار افزایش می‌یابد.

7.        طبیعت رسانه الکترونیکی، به مصرف‌کنندگان فرصت جست‌وجو و خرید محصولات و خدمات را به شکل ساده‌تری می‌دهد.

8.        مزیت‌های رقابتی اینترنت به‌عنوان یک رسانه، مانند هزینه‌های پایین تبلیغ بین‌المللی، ساختار منعطف فروش در بازار مقصد و ... باعث می‌شود برای فروش محصولات در بازارهای جدید کاربرد داشته باشد.

9.        شکل‌گیری محصول و خدمات جدیدی که می‌توان آن‌ها را به وسیلۀ اینترنت مبادله کرد، کاربردی نوآورانه محسوب می‌شود که باعث شکل‌گیری محصولات جدیدی در این بخش شده است.

10.   امکان بازاریابی نفربه‌نفر.

11.   افزایش تعاملات با مشتریان بالقوه که می‌تواند به خرید یا ارائۀ خدمات منجر شود.

12.   قابلیت استفاده به‌طور هم‌زمان و در ترکیب با فعالیت‌های بازاریابی سنتی.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

محدودیت‌های بازاریابی آنلاین

1.   وابستگی شدید به فن‌آوری درعین‌حال، عدم نفوذ فن‌آوری در بسیاری از جوامع و بازارهای هدف.

2.   پنهان از دید خریدار، عدم توانایی در لمس، بو کردن، چشیدن یا امتحان کردن (پرو کردن).

3.   کالاهای ملموس، بازاریابی و به‌طور‌کلی خرید بر خط را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

4.   مسائل امنیتی و خطر لو رفتن اطلاعات

5.   هزینه‌های بالای نگه‌داری به دلیل تغییرات شدید محیطی (فن‌آوری و رقبا).

6.   شفافیت زیاد قیمت‌گذاری که منجر به جنگ قیمت می‌شود.

7.   به دلیل از بین رفتن مرزهای منطقه‌ای و جغرافیایی، رقابت جهانی خواهد بود و شرکت‌ها در این محیط با رقبایی از هراندازه و با هر امکاناتی روبه‌رو هستند.

 

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین از زمانی که خریدوفروش در جوامع انسانی شروع شد، وجود داشته و می‌توان آن را برای هر نوع کسب‌وکاری به کار برد. هر نوع آگهی و تبلیغی که خارج از محیط اینترنت منتشر شود را بازاریابی آفلاین می‌نامند. این نوع بازاریابی کاملاً مشابه با بازاریابی سنتی است که پیش از روی کار آمدن بازاریابی آنلاین مورداستفاده کسب‌وکارها قرار می‌گرفت. این نوع بازاریابی، برای جلب‌توجه مردم، نیازی به اینترنت ندارد.

 

مزایاي بازاریابی آفلاین

1.   دسترسی راحت‌تر به افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند. مانند افراد سالمند.

2.   بازاریابی شخصی‌سازی‌شده و با رویکردی مستقیم.

3.   دسترسی به مشتریان محلی.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب‌ کاربردی

 

اشتباهاتي که باید در بازاریابی آفلاین از آن‌ها دوري کرد:

1.   تبلیغات کم به دلیل هزینه بالای تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها.

2.   تلاش برای مورد هدف قرار دادن جمعیتی گسترده.

3.   عدم بهره‌گیری از خود مردم.

 

پنج تکنیک بازاریابی آفلاین

پنج تکنیک بازاریابی آفلاین عبارت‌اند از:

کارت‌های شخصی: چاپ یک سری کارت‌های شخصی که یک طرف آن کارت ویزیت و طرف دیگر آن یک بروشور حاوی مقدار کمی اطلاعات وجود داشته باشد، اطلاع و آگاهی یک سری مشتریان بالقوه از نحوه فعالیت شما را در پی خواهد داشت. عرضه نسخه با کیفیت آن‌ها در فروشگاه‌ها یا نصب چند عدد از این کارت‌ها بر روی تابلوهای اعلانات در سطح جامعه مفید و مؤثر است. به‌جا گذاشتن یک ردپا در دنیای فیزیکی پیرامونتان ابزاری عالی برای برقراری یک ارتباط واقعی و عینی با مشتریان به شمار می‌رود.

حمایت مالی از جامعه: یک راه بسیار خوب به‌منظور کسب شهرت در میان عموم مردم و آگاه‌سازی اعضای اجتماع، حمایت مالی از رویدادها و تیم‌های محلی در حد امکان است. با انتخاب یک تیم کوچک در لیگ، یک سازمان خیریه محبوب یا یک رویداد آموزشی معمولاً به شرکتی تبدیل خواهید شد که خود را به‌عنوان اسپانسر همه آگهی‌های تبلیغاتی کوچک، بنرها و دیگر آگهی‌های تبلیغاتی مطرح می‌کند. این فرصتی عالی برای اعلام پیام خود و نشان دادن دیگر علایقتان به مردم جامعه است.

مشوق‌های کلامی: شما هم‌چنین می‌توانید با ارائه مشوق به مشتریان جدید محلی برای توصیه دوستان و دیگر اعضای خانواده به خرید محصولات یا استفاده از خدماتتان، توجه آن‌ها را بیش‌ازپیش به‌سوی خود جلب کنید. در ادامه با راه‌اندازی طرح تخفیف در آینده یا تحویل نمونه‌های رایگان از محصولات خود به تبلیغ‌کنندگان کسب‌وکارتان، در این مسیر با موفقیت گام بر خواهید داشت. طرح درخواست از مشتریان برای معرفی شرکت خود به دیگران در صورت رضایت از عملکرد شما، منجر به کسب یک سری نتایج مهم و قابل‌توجه در آینده می‌شود.

فرصت‌های مشارکت‌: جست‌وجو برای کشف شرکت‌های همکار و هم‌مسلک و توسعه همکاری‌ها با آن‌ها به تبلیغ پیشنهادهای دیگران توسط شرکت شما کمک می‌کند. به‌این‌ترتیب آن‌ها برای شما و شما نیز برای آن‌ها تبلیغ می‌کنید. این کار متقابلاً سودمند است و کسب‌وکارتان را بیش‌ازپیش به دیگران معرفی می‌کند.

خبرنامه و تشکیل یک شبکه مشتریان: با ثبت‌نام اعضای جامعه برای دریافت خبرنامه شرکت خود، یک شبکه مشتریان را راه‌اندازی کنید. انجام این کار فرصتی برای ارسال منظم اطلاعات، کوپن‌ها، انتشار اعلامیه برای تشویق خوانندگان به خرید یک کالا یا حداقل، برقراری تماس با افراد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیشنهاد‌هایتان را فراهم می‌‌کند. با ثبت نتایج حاصل از اجرای هر نوع تکنیک بازاریابی، درمی‌یابید که کدام‌یک مفید هستند و کدام‌یک نیاز به کمی به‌روزرسانی دارند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب فروش موفق

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا