فصل دوم: افسانه هایی دربارۀ پول - بخش چهارم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

مساله ی اصلی این است که شبیه افرادی باشید که روی پله های بالاتر نردبان قرار دارند و هرگز سعی نکنید آنها را به زیر بکشانید، چون این کار از نظر ذهنی یا کلامی هیچ تاثیری روی آنها نمی گذارد. ولی احتمال موفقیت مالی شما را از بین میبرد. پس حواستان به حرف ها و افکارتان باشد، چون همان فکری که اکثر اوقات در سر دارید، کیستی شما را تشکیل می دهد.

»دن«

بیایید درباره ی هر کدام از این افسانه ها به تفصیل بحث کنیم. افسانه ی شماره ی یک میگوید شما میتوانید با استفاده از قدرت ذهن تان پول و ثروت را به زندگیتان جذب کنید. این ایده ی بنیادین قانون جذب  است. این ایده را در فرهنگ عامیانه تشریح کنید و بگویید چرا واقعیتی نصفه نیمه است. البته اگر اصلا واقعیت داشته باشد.

«برایان»

این قانون به چهار هزار سال قبل بر می گردد. کسانی که درباره ی قانون جذب نوشته اند. اغلب شناختی سطحی از آن دارند. من سالهای سال پیش مطالعه ی کار متافیزیکی اساتید دوران باستان را شروع کردم و عمق قانون جذب را کاوش کردم.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

قانون جذب میگوید شما یک آهن ربای زنده هستید و به ناگزیر، افراد موقعیت ها و شرایط هماهنگ با افکار مسلط بر ذهن تان را به زندگی تان میکنید. در نتیجه وقتی فکری به سرتان می زند، به یاد بیاورید. همان کی میشوید که درباره اش فکر می کنید.

قانون جذب را باید در ترکیب با سایر قوانین از جمله «قانون تطابق» بررسی کنید. قانون تطابق میگوید که جهان بیرونی شما بازتابی از دنیای درونی تان است. به هر جا نگاه کنید، همان جا هستید تقریبا مثل ایس است که در آینه ای سیصد و شصت درجه زندگی میکنید که اطرافتان را پوشانده است. به هر جا بنگرید خودتان را میبینید و فکر غالب شما در سه زمینه ی اصلی شرایط زندگی تان بازتاب پیدا می کند که عبارت اند. از سلامتی روابط و موقعیت مالی

پیش از هر چیز سلامتی تان بازتاب طرز فکرتان درباره ی غذا، تغذیه رژیم غذایی تمرین ورزشی و از این قبیل است. این را هم بگویم که پژوهشگران درباره ی این مطلب تحقیق کرده اند که چرا بعضی ها لاغرند و بعضی دیگر اضافه وزن دارند؟ پاسخ این بود که افراد لاغر با استفاده از اصل تفکر بلند مدت به این فکر میکنند که روز بعد از خوردن غذا احتمالا چه احساسی خواهند داشت و چگونه به نظر می رسند. در نتیجه رژیم غذایی شان کمی نکته سنج ترند؛ چون دوست دارند احساس سبکی و سلامتی کنند و اندام نراشیده ای داشته باشند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

کسانی که اضافه وزن دارند فقط به احساس و لذت لحظه ی خوردن غذا فکر می کنند. ذهنشان پر از احساس خوبی ست که با خوردن غذا به  آنها دست میدهد و چون اشتها که همان تمایل به خوردن غذاست. فقط بیست یا سی دقیقه بعد از خوردن اولین لقمه طول می کشد. آن ها هر چه سریع تر و بیش تر غذا میخورند تا وقتی میلشان به غذا کور شود. در نتیجه حجم معده شان را افزایش میدهند که این یعنی می توانند بیش تر و بیش تر غذا بخورند.

کسانی که اضافه وزن دارند پرخور هستند و کسانی که کمبود وزن دارند. فکر میکنند فردا دوست دارند چه شکلی به نظر برسد و احساس تراشیدگی داشته باشند. در نتیجه همیشه میتوان فهمید که فرد در اکثر مواقع چه فکری در سر دارد.

حوزه ی دوم به روابط تان مربوط می شود همیشه کسانی را به زندگی تان جذب میکنید که با افکار غالب تان هماهنگی داشته باشند. پس این طور به نظر می رسد که افراد واقعا مثبت با افراد مثبت گرای دیگر احاطه شده اند.

حوزه ی آخر به شرایط مالی تان مربوط است با آن چه افراد به زندگی شان جذب میکنند میتوان فهمید که اکثر اوقات چه افکاری درباره ی پول دارند.

این نقطه ی شروع است و موضوع خیلی عمیق تر از این هاست. بعضی ها در کتابهایی که نوشته اند گفته اند. کافی ست که افکار مثبت داشته باشید و موفقیت و ثروت را تجسم کنید تا آن را جذب کنید ولی این اصلا درست نیست در انجیل گفته شده که ایمان بدون عمل بی ثمر است و سروده ی کوچکی هست که میگوید دعا کنید، ولی حرکت هم یکنید از تو حرکت از خدا برکت منظور این است که باید خیلی سخت کار کنید تا این میدان نیروی انرژی را بنا نهید امکان ندارد میدان انرژی دائمی برای موفقیت مالی بنا کنید مگر این که کارهای مطابق و هماهنگ با آن را انجام دهید.

اصل دیگر قانون ارتعاش نام دارد. این قانون در دنیای موسیقی شناخته شده است. در ضمن گفته میشود همه ی مواد موجود در جهان مثل چنگالک کوک ساز در حالت ارتعاش قرار دارند صخره ها و سنگ ها ارتعاش دارند؛ بعضی از سیارها با حیوانات ارتعاشاتی را ساطع می کنند.

مثالی می زنیم اتاق بزرگی را تصور کنید که در هر جهت آن پیانویی گذاشته شده سراغ یکی از پیانوها می روید و نت دوی بمل را می نوازید. بعد، به طرف پیانوی دیگر در آن سوی اتاق می روید و می بینید که نت دوی یمل در هماهنگی با نت اول مرتعش خواهد شد.

این ارتعاش با آنچه ما طنین همدلانه می نامیم، همان چیزی است. که در روابط میبینید جبران خلیل جبران شاعر معروف، صد سال پیش در این مورد نوشته است که وقتی با همسرتان آشنا می شوید. در آن لحظه ی برخورد طنین همدلانه ای صورت میگیرد. در این لحظه وقتی نگاهتان به هم گره میخورد، بلافاصله این طنین در چند ثانیه شکل می گیرد. این طنین در آن لحظه روی میدهد در غیر این صورت هرگز روی نخواهد داد.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

گاهی از کسانی که مدتی زندگی زناشویی خوبی داشته اند. می پرسند. چطور با هم آشنا شدید؟ هر دو نفر لحظه ی ارتعاش همدلانه را در یک اتاق شلوغ به یاد می آورند نگاهشان با هم برخورد کرد و نوعی هماهنگی یا ارتعاش آنها را کنار هم آورد میگویند وقتی نیمه ی گم شده ات را می بینی، متوجه میشوی بهترین دوستت را ملاقات کرده ای ماجرا همین است. هیچ نمایش و آسیب و فرازونشیب خشونت آمیزی وجود ندارد. این ارتعاش وجود دارد. دست در دست هم از آن جا می روید و تا ابد با هم خواهید بود. من و همسرم سی وشش سال پیش ازدواج کرده ایم و در یک لحظه با هم آشنا شدیم هنوز لحظه ای را که نگاهمان به هم گره خورد به یاد داریم این بخشی از قانون جذب است.

روی دیگر سکه ی قانون جذب که درباره اش صحبت نمی کنند. «قانون دفع است. اگر سعی کنید قطبهای یکسان دو آهن ربا را به سمت هم هل دهید از هم جدا میشوند. این قطعه ای از بسیاری از وسایل الکتریکی است. موتور به شیوه ی خاصی می چرخد ولی اگر آهن رباها اشتباهی کار گذاشته شوند دستگاه اصلا کار نمی کند. در نتیجه اگر افکار منفی داشته باشید، اتفاقی که می افتد این است که در واقع چیزی را که می خواهید داشته باشید از زندگی تان دفع خواهید کرد. به همین دلیل است که گفتم هرگز افکار منفی درباره ی افراد موفق از نظر مالی را به سرتان راه ندهید. در واقع همه ی امیدهایی که میتوانید برای رسیدن به موفقیت مالی داشته باشید از خودتان دور میکنید.

بعضی از افراد ایده هایی منفی درباره ی پول دارند، مثل «پولدارها آدم های بدی هستند این افکار را معمولا پدرومادرتان در سنین کودکی به شما یاد میدهند. خودشان معمولا فقیر و عصبانی و.... هستند. پولدارها آدمهای بدی هستند اگر به این جمله باور دارید، هرگز به موفقیت مالی نمی رسید چون خودتان را خراب می کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد بعد از به دست آوردن پول زیاد درگیر خود تخریبی میشوند کمدین معروف «رابین ویلیامر» این لطیفه ی خنده دار یک خطی را تعریف میکرد که خدا به وسیله‌ی کوکائین میخواهد به شما بگوید پولی که به دست می آورید، بیش از حد نیاز است. هر از گاهی از رانندگان تاکسی می شنویم که کسی کیف پر از پولش را در تاکسی جا گذاشته است با مردم به نوع دیگری پول زیادی را گم میکنند یا از ماشینشان در خیابان می افتد. اینها کارهای ناخودآگاه خود تخریبی هستند و زمانی اتفاق می افتند که فرد باور ندارد که سزاوار موفقیت باشد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر