فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

داستان کوچک شگفت آوری در مورد وارن بافت وجود دارد که در حال حاضر چهارمین فرد ثروتمند جهان است. در حال بازی گلف بود که یکی از همراهانش گفت وارن» هزار دلار شرط میبندم که نمی توانی توب را از منطقه ی شروع به منطقه ی سبز رنگ بزنی یافت نگاهی به نقطه ی شروع و منطقه ی سبزرنگ کرد و گفت «نه من این کار را نمی کنم شرط خوبی نیست! همراهش گفت بی خیال وارن هزار دلار برای تو چیزی نیست و ارزشی ندارد». «بافت» گفت فرد احمق در چیزهای کوچک در امور بزرگ هم احمق خواهد بود. من این کار را انجام نمی دهم این کاره شرط بندی احمقانه ای ست

شما هم باید نگرش مشابهی داشته باشید. احمق بودن در کارهای کوچک باعث احمق بودن در کارهای بزرگ میشود. اگر مایل به انجام کارهای احمقانه با مبلغی ناچیز هستید ناگزیر کارهای احمقانه با مبالغ هنگفت هم انجام خواهید داد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب های کاربردی

 

یکی از مشاورانم که از هیچ شروع کرد و ثروتی نهصد میلیون دلاری به دست آورد به من گفت «برایان همیشه در گیر شدن در یک کاره آسان تر از خروج از آن است. همیشه باید از راستی آزمایی و فکر کردن دقیق پیش از سرمایه گذاری وقت و هزینه استفاده کرد. شاید مجبور شوی زمانی را صرف این کار کنی این موضوع اجتناب ناپذیر است. حتی ممکن است مجبور شوی تا مبلغ کمی را صرف بررسی این موضوع کنی تا به اثبات مفهوم برسی ولی زمان انجام تحقیقات اصلی، قبل از ورود به کار است چون همیشه خروج از ورود سخت تر است».

راستی آزمایی عبارت مورد علاقه ی من در کسب و کار است. همه چیز را چند بار بررسی کنید. بزرگ ترین و پرهزینه ترین اشتباهات من که می توانند سالها کار سخت و پس انداز را ضایع کنند، از در نظر نگرفتن این موضوع بررسی نکردن مجدد و آماده نبودن ناشی شده اند. این موارد نقطه ی شروع کار هستند.

نکته ی دیگری هم مهم است همیشه آماده ی جایگزینی سهام مالی و سرمایه گذاری با حق سهام در ازای کار کردن در آن کسب و کار باشید. به عبارت دیگر آماده باشید تا با قبل از هر نوع هزینه برای تحقیقات و کسب اطلاعات از طریق کار کردن در آن کسب و کار زمان بگذارید. زمان قابل جبران است ولی این موضوع در مورد پول صدق نمی کند و به هر حال شما صرفا پول را در کسب و کار سرمایه گذاری نمی کنید؛ بلکه زمانی که برای کسب و ذخیره ی آن پول اختصاص داده اید. در وهله ی اول اهمیت است.

شما زمان خود را که بخشی از زندگی شماست. از دست می دهید. علاوه بر این با انجام ندادن تحقیقات مناسب پولتان را هم از دست خواهید داد. توجه به این موضوع باعث میشود بیش از نود درصد مشکلات مردم در زمینه ی کسب و کار رفع شود.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله ولنجک تهران

 

درخواست های سرمایه گذاری به صورت هفتگی و بعضی وقت ها دو یا سه بار در هفته به من ارائه میشوند. آنها داستانهایی هستند که روی خوش شانسی محض تکیه دارند. من ایده ی کسب و کار فوق العاده ای دارم ولی هیچ کس حاضر نیست بول شروع این کسب و کار را در اختیارم قرار دهد. من فکر کسب و کار فوق العاده ای دارم ولی نمی توانم کسی را پیدا کنم که به من پول بدهد. هیچ بانکی به من وام نمی دهد. هیچ کسی به من پول قرض نمی دهد.

من سعی میکنم تا حد ممکن مهربان باشم ولی به این نکته اشاره می کنم که اگر فردی کاملا بالغ هستید و پولی برای سرمایه گذاری در کسب و کارتان ندارید پس سرمایه گذار خوبی نیستید. اگر بیست با سی سال از زندگی شما گذشته است پولی در بساط ندارید و برای به دست آوردن پول کافی برای تبلیغ ذات کسب و کار خود به پول دیگران نیاز دارید، پس سرمایه گذار مطمئنی نیستید و در واقع اعتماد به شما به شدت خطرناک است.

بیش تر افراد وام گیرنده بر اساس الگویی شبیه به این عمل می کنند من  پول خود را خواهم داد شما پول خودتان را میدهید اگر برای وام گرفتن به بانک بروید (کاری که من هم یک بار سالها پیش انجام دادم آنها می خواهند مطمئن شوند که شما مشکلی در مورد پول پس اندازتان سرمایه گذاری های تان و دارایی های تان ندارید.

من از این موضوع شگفت زده شدم که بانک ها برای وام دادن به مشاغل جدید یا حتی موجود خواهان تضمین پنج برابری هستند. متصدی بانک به من گفت «ما وثیقه ی پنج برابری میخواهیم اگر می خواهید ده هزار دلار از ما وام بگیرید باید به ما نشان دهید ارزش اندوخته ها، اتومبیل ها خانه ها حسابهای پس انداز بیمه نامه ها و بقیه ی دارایی های شما پنجاه هزار دلار است و توانایی بازپرداختش را دارید پنج برابر باورم نمی شد. آنها دو سال بعد از سوددهی شما مشغول دریافت تدریجی میزان تضمین مورد نیاز خود می شوند.

بانک ها به هیچ وجه پولشان را از دست نمی دهند. آن ها وام های خوب میدهند وام های خوب وامهایی هستند که بدون توجه به اتفاقات تجاری با وثیقه باید بازپرداخت شوند وقتی میخواهید وام بگیرید، باید متقاعد شان کنید که واقعا به آن احتیاج ندارید پول زیادی دارید و این پول فقط باعث رشد سریع تر شما می شود.

افسانه ی دو شما برای تامین مالی شرکت نوپای خود به سرمایه گذاران جسور نیاز دارید

بعضی افراد سرمایه گذاران جور و ریسک کننده را پاسخ نیازشان می دانند ولی نودونه مورد از صد درخواست سرمایه گذاری در سطل زباله انداخته میشوند. به همین خاطر است که به معرفی اسانسوری نیاز دارید تا بتوانید در مدت زمان بالا و پایین رفتن آسانسور در هشت طبقه خلاصه ای از فلسفه ی سرمایه گذاری نان را بیان کنید.

 

 مشاهده کتب‌‌ دیگر حوزه موفقیت

 

در صورت تماشای برنامه ای مثل شارک تنک متوجه می شوید که دلیل اصلی رد شدن کاندیداها فروش نداشتن است. سرمایه گذاران اعتقادی به  فروش کافی شما برای موفقیت در کسب و کارشان ندارند. شما موفق به فروش نمیشوید یا سود فروش به اندازه ی کافی نخواهد بود. در برنامه ی شارک تنک شما تقاضای مبلغ زیادی پول برای ده درصد کسب و کار می کنید ولی قانع شان نکرده اید و شما شخص دیگری را خودتان را) هم قانع نکرده اید. چون دو یا سه سال در این کار فعال بوده اید و تقریبا هیچ فروشی نداشته اید.

پول و سرمایه ی زیادی در دسترس است. پول مثل رودخانه به سمت افرادی جریان پیدا میکند که میتوانند توانایی خود در بازپرداخت آن و سود بیش تر را ثابت کنند. بنابراین کار شما این نیست که استدلالی هوشمندانه برای مردم بیاورید تا پولشان را به شما بدهند. وظیفه ی شما این است که توانایی خود در میزان فروش بیش از هزینه ها را نشان دهید. باید متقاعدشان کنید که فرصت خوبی مهیاست و با کمی سرمایه ی اضافی میتوانید با سرعت بیشتری به سرمایه گذاری در این فرصت مشغول شوید.

برای به دست آوردن مقدار کمی پول در سیلیکون ولی (مرکز کسب و کارهای تکنولوژی محور به تلاش زیادی نیاز است و شاید این مقدار برای شروع کسب و کار و سوددهی کافی نباشد و بیشتر آن بر عهده ی دوستان و خانواده ی شما خواهد بود که تامینش کنند. بعضی وقت ها برای شروع کار از نقطه ی صفر به پنج تا هفت سال کار سخت نیاز خواهد بود. بعد کسب و کار شما موفق است شما میتوانید آن را بفروشید و پول زیادی را برای خود و افراد اعتماد کننده به خود به ارمغان بیاورید. بعد از آن مردم برای دادن پول به شما صف می کشند. پول مثل رودخانه جریان دارد. فقط به من ثابت کنید از عهده ی بازپرداختش بر می آیید.

مردم نمی خواهند پول خود را از دست بدهند آنها خطر نمی کنند. مردم تصور میکنند وظیفه ی کارآفرین ریسک کردن است، ولی کارآفرین چنین نقشی ندارد. نقش کارآفرین شامل کاهش و حذف ریسک است تا وقتی بتوانید توانایی خود در فروش کافی محصول با  خدمات خود برای بازپرداخت مبلغ اصلی و سود را نشان دهید، پول در دسترس شما قرار دارد.

امروز بیش تر مشاغل به وسیله ی سه الف تامین می شود. اقوام آشناها و احمق ها این پول شماست پول خانواده ی شماست. پول دوستان شماست و پول احمق هاست چون درصد بالایی از شرکت های جدید و استارت آپی در طول زمان شکست می خورند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

وکالت بلاعزل: سپر اعتماد در روابط حقوقی

وکالت بلاعزل، مفهومی است که در تار و پود روابط حقوقی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع وکالت، همچون سپری محکم، از حقوق وکیل در برابر عزل ناگهانی محافظت می‌کند و به او اطمینان خاطر می‌بخشد تا با تمام توا

بیرانوند در تعطیلات آنتالیا: استراحت به جای مذاکره

به گزارش شش دنگ، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان نام‌آشنای تیم ملی ایران، پس از فسخ جنجالی قراردادش با پرسپولیس، به همراه خانواده‌اش برای استراحت و تفریح به آنتالیا سفر کرده است.

سهام عدالت، وعده‌ای که هنوز به سرانجام نرسیده: بررسی آخرین وضعیت واریز سود

به گزارش شش دنگ، پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1401 شرکت‌ها، همچنان با تأخیر و ابهام مواجه است. در حالی که مرحله اول و دوم این سود در آذرماه 1402 و اسفندماه همان سال پرداخت شد، مرحله سوم و

بازار مسکن در تب و تاب انتخابات: وعده‌ها در برابر واقعیت‌ها

به گزارش شش دنگ، بازار مسکن ایران در آستانه انتخابات 1403 با چالش‌های جدی روبروست. وعده‌های جذاب نامزدهای انتخاباتی در خصوص خانه‌دار کردن مردم، در تضاد با واقعیت‌های تلخ بازار مسکن قرار گرفته است. رشد

مراحل مزایده ملک: نگاهی جامع به قوانین و مقررات

مزایده ملک، فرایندی حقوقی است که طی آن، مالکیت یک ملک به بالاترین پیشنهاددهنده منتقل می‌شود. این فرایند، در عین سادگی ظاهری، پیچیدگی‌های حقوقی فراوانی دارد که آگاهی از آن‌ها برای تمامی طرفین ذی‌نفع ضر

فصل پنجم: تغییر از ذهنیت کارمندی به کارآفرینی - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل پنجم: تغییر از ذهنیت کارمندی به کارآفرینی - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

خرید سهم شریک در مزایده: فرصتی برای سرمایه‌گذاری یا ریسکی پنهان؟

مزایده، عرصه‌ای پویا و پررقابت است که در آن، اموال و دارایی‌های مختلف به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند. گاهی اوقات، این اموال به صورت مشاع بوده و چند مالک دارند. در این شرایط، یکی از شرکا می‌ت

فصل چهارم: چگونه باید سرمایۀ کسب و کارم را تامین کنم؟ - بخش سوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

مکان های هیجان برانگیز تهران، پایتخت هیجان: ماجراجویی در قلب ایران

تهران، شهری پرجنب‌وجوش و پویا، با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع، تنها شهری برای تجارت و سیاست نیست. در زیر پوست این کلان‌شهر، دنیایی از هیجان و ماجراجویی نهفته است که منتظر کشف شدن است. اگر به دنبال تجربه‌ا

فصل چهارم: چگونه باید سرمایۀ کسب و کارم را تامین کنم؟ - بخش دوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

خانه‌های اوقافی: میراثی ماندگار با کاربری متفاوت

خانه‌های اوقافی، بخش مهمی از میراث فرهنگی و اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهند. این خانه‌ها که روزگاری محل سکونت افراد یا خانواده‌ها بوده‌اند، توسط واقف به نیت خیر وقف شده‌اند و اکنون تحت نظارت سازمان اوق