فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش اول

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم شیرین و شیرین تر میشود و هر لحظه خودم را خوشبخت تر احساس میکنم؛ چرا که توانسته ام کتاب دیگری را تقدیم فارسی زبانان کنم از آنجا که کسب دانش و مهارت و همین طور تجربه به سایر اساتید جهت هر چه بهتر شدن کسب و کارها و همچنین ارتباط میان انسانها با اهمیت به نظر میرسد و چه راهی زیباتر از مطالعه و آشنایی با این افکار مخصوصاً هنر جذاب مذاکره با هر فرد و هر سن و هر ملیتی که بی شک اولین مهارت مورد نیاز هر کسب و کار و همچنین هر رابطه ای می باشد.

‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها

بخش اول

 

استراتژی بدون تاکتیک کندترین مسیر برای رسیدن به پیروزی است. تاکتیک‌های بدون استراتژی نیز همان سروصدای تو­خالی پیش از شکست خوردن هستند.

سان تزو

 

تاکنون موضوعات زیادی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. من فکر می‌کنم که برخی از شما پیش از مطالعه‌ی سایر قسمت‌های کتاب، یک­ راست به این قسمت از کتاب آمدید. این کار مشکلی ندارد ولی مفاهیم مهم و گام‌های عملکردی عینی ذکر شده در این کتاب، نیازمند یکپارچگی هستند. شما باید فصل‌های دیگر کتاب را نیز مطالعه کنید تا بتوانید همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرار دهید و آن­ها را به کار بگیرید.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت

 

ما در ابتدا کار خود را با شوخی آغاز می‌کنیم، یعنی با داستان کلئوپاترا (69 تا 30 پیش از میلاد)، یعنی یونانی اهل مقدونیه که بر مصر حکمرانی می‌کرد.

ها؟

اصلاً فکر نکنید کلئوپاترا شباهتی به ملکه الیزابت تیلور دارد. تصاویر امروزی، ملکه کلئوپاترا را به مانند یک زن مدرن ترسیم کرده‌اند، یعنی نماد آرایش و مد. این تصویر، تا حدودی ساخته‌ی تخیل هنرمندان و نقاشان است. کلئوپاترا در زمان خود یک مذاکره‌کننده و استراتژیست خیلی موفق و منحصربه­فرد بود. او ذهن توانمندی داشت و از زیبایی و ثروت زیادی برخوردار بود، یعنی درست همان چیزی که امروزه آن را فراست و هوش کسب‌و‌کار می­نامیم.

کلئوپاترا با دو مرد قدرتمند معاصر خود هم­فکر بود، یکی از آن‌ها رقیب او شد و دیگری همسرش. او امپراتوری خود را از دست رومی‌ها نجات داد و آن را گسترش داد. زندگی او در نهایت به نحو رقت­باری تمام شد؛ زیرا او در نهایت به خاطر از دست دادن امپراتوری خودکشی کرد.

او هم در زمان خودش و هم در زمان­های دیگر اقدامات متناقضی را انجام می‌داد. در اینجا تنها به طور مختصر به درس‌هایی که می‌توان از او به عنوان یک مذاکره‌کننده‌ی موفق یاد بگیریم خواهیم پرداخت. اولین درس این است که کلئوپاترا از اهمیت در طرف دیگر، به خوبی آگاه بود. ارتباطات ماهرانه و شهامت او هم ژولیوس سزار و هم مارکت آنتونی را مجبور کرد تا پیشنهادهای او را بپذیرند. او در 22 سال عمر امپراتوری خود، فقط به فکر منافع امپراتوری مصر بود.

کلئوپاترا به دلیل مهارت، چشم‌انداز، استراتژی و تاکتیک‌ها تا این اندازه موفق بود. کلئوپاترا اتحادهای استراتژیکی برای خود پیدا کرد و این کار را به واسطه‌ی تأثیرگذاری، روابط عمومی و مهارت‌های ارتباطی استراتژیک خود انجام داد. او از تاکتیک‌های مختلفی برای انجام این کار بهره گرفت. تمامی مذاکره‌کنندگان کارآمد، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها را با یکدیگر همسو می‌کنند. پس هر شخصی که در حوزه‌ی مشاور­املاک مشغول به کار است نیز باید همین اصول را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها هم­‌خانواده‌ی یکدیگر هستند. آن‌ها به یکدیگر وابسته هستند. استراتژی بدون تاکتیک به هیچ دردی نمی‌خورد. در این صورت، استراتژی فقط یک رؤیا خواهد بود. از طرف دیگر، تاکتیک بدون استراتژی بدون هدف خواهد بود. این همانند زمانی است که تیراندازان با کمان از کمان و تیر خود برای هدف قرار دادن هرچیزی استفاده می‌کنند، به جز سیبل.

استراتژی، اهداف درازمدت را تعیین می‌کند و برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی می‌کند. تاکتیک‌ها، اقدامات و منابع خاص مورد نیاز برای پشتیبانی از اهداف راهبردی و دستیابی به آن‌هاست. این به آن معناست که استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها باید در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند، ولی به این معنا نیست که این دو، یکی هستند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

منابع، سبب محدود ساختن استراتژی‌ها می‌شوند، به طور مثال در حوزۀ املاک‌­ومستغلات، زمانی که سرمایه‌گذاری قصد مالکیت ده ملک تجاری را دارد، ولی تنها بودجه‌ی کافی برای خرید یکی از آن‌ها را دارد. این سرمایه‌گذار باید به روش‌های خلاقانه‌تری از سرمایه‌ی خود استفاده کند. این سرمایه‌گذار باید برای دستیابی به اهداف خود، روی زمان، حساب باز کند و کار خود را با یک ملک آغاز کند و سپس به سراغ ملک بعدی برود.

ممکن است استراتژی سرمایه­گذاران در طول زمان با تغییراتی روبرو شود. سرمایه‌گذار می‌تواند از دارایی‌های خود به عنوان اهرم استفاده کند و در این صورت رشد پرتفوی اموال خود را تسریع کند. ارزیابی استراتژی‌ها برای انجام این کار به نحواحسن و انطباق با تغییرات و شرایط، کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

استراتژی‌های موفق، نیازمند پژوهش دقیق هستند. استراتژی‌های موفق هم‌چنین نیازمند تفکر در رابطه با هدف، تمایلات شخصی فرد و توانایی‌ها و شخصیت‌های تیم فرد هستند. چشم‌اندازهای بلندمدت تعریف شده به واسطه‌ی استراتژی، تنها با استفاده از این تحقیقات و اقدامات محقق می‌شوند.

تمامی خریداران، فروشندگان و سرمایه‌گذاران املاک باید در ابتدا استراتژی و برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشند. آن‌ها باید بازار هدف را به خوبی بشناسند، از اعداد و ارقام آگاهی داشته باشند و گام‌های عملکردی را نیز به خوبی بشناسند. علاوه بر این، استراتژی اولیه باید دربردارنده‌ی یک استراتژی خروج نیز باشد. تمامی این اجزاء و مؤلفه‌ها سبب جدایی آن‌ها از یکدیگر می‌شود:

·      مذاکره بعد از آمادگی تا درجه‌ی nام

·      انجام مذاکرات به واسطه‌ی اطلاعات و دانش

·      تعهد نسبت به یادگیری مادام‌العمر

·      برنامه‌ریزی برای هر کاری

در اینجا توضیح مختصری در رابطه با استراتژی‌های خروج ارائه می‌شود. استراتژی‌های خروج برنامه‌هایی هستند که در آن‌ها روش‌هایی برای تعامل با شرایط پیش­بینی ­نشده ارائه می‌شود. اگرچه این شرایط ناشناخته هستند و هرگز امکان وقوع آن‌ها وجود ندارد، خریداران، فروشندگان و سرمایه‌گذاران باید آن‌ها را مدنظر خود قرار دهند. به طور مثال، اگر شغل خود را از دست دهید پس چگونه می‌خواهید وام بانکی خود را پرداخت کنید؟ و یا چه برخوردی در برابر تخلیه‌ی ملک خود خواهید داشت؟ آیا شما برای کسب سود سرمایه­گذاری می‌کنید؟

 

مشاهده توضیحات وخرید کتاب هنر ودانش مذاکره

 

در طول دوران رکود اقتصادی از سال 2007 تا 2009، بسیاری از فروشندگان و سرمایه‌گذاران که در دوران رونق اقتصادی اقدام به خرید ملک کرده‌اند یا سرمایه­ی خود را از دست داده‌اند و یا به دلیل سلب حق‌فک­رهن، سرمایه‌ی خود را از دست داده­اند. آن‌ها هیچ استراتژی خروجی نداشتند. اثرات رکود اقتصادی بزرگ و این ضررهای غیرقابل جبران، تا سال‌ها بعد از آن ادامه داشت. همه‌گیری فعلی نیز مشکلات مشابه­ای را به دنبال خواهد داشت. این به آن دلیل است که اقتصاد آمریکا با افت شدیدی مواجه شده است، آمار بیکاری بالاست، اجاره‌ها پایین است و ارزش املاک نیز در حال پایین آمدن است. استراتژی­های فعلی مهم‌تر از هر زمان دیگری هستند.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

هشدار فوری NHTSA: شاسی بلندهای فورد خطر آتش سوزی دارند!

دردسری جدید برای فورد! اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA) به شدت نسبت به احتمال نشت سوخت و آتش سوزی در بیش از 42 هزار دستگاه از شاسی بلندهای محبوب این شرکت ابراز نگرانی کرد و خواس

فصل دوم: بازاریابی الکترونیک - بخش هشتم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان: نوری در انتهای تونل!

خبر خوش برای بازنشستگان! بالاخره بعد از سالها انتظار، گام‌های بلندی برای همسان‌سازی حقوق این عزیزان برداشته شده است. در این مقاله، به بررسی جزئیات این طرح و زمان اجرای آن می‌پردازیم.

اصفهان نصف جهان

استان اصفهان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران می باشد. این استان دارای جاذبه ‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی است.

استان فارس، قطب کشاورزی ایران

استان فارس، یکی از استان ‌های بزرگ و مهم ایران است و در جنوب غربی کشور قرار دارد. این استان به دلیل داشتن فرهنگ، تاریخ و طبیعت بسیار غنی، جاذبه ‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. تاریخ این اس

نوشابه‌های فلسطین: رقیبی جدید برای پپسی و کوکاکولا در اروپا

در دنیایی که غول‌های چند ملیتی مانند پپسی و کوکاکولا بر بازار نوشابه‌ها تسلط دارند، ظهور یک رقیب جدید و منحصر به فرد خبر خوشی برای مصرف‌کنندگان است.

استان خوزستان، استانی با قدمت شهرنشینی 6 هزار ساله

استان خوزستان یکی از استان‌ های ایران است و در جنوب غربی کشور واقع شده است. این استان با عراق و خلیج فارس همسایه است. خوزستان به عنوان یکی از مناطق مهم تاریخی و فرهنگی ایران، دارای آثار و جاذبه ‌های ف

نهضت ملی مسکن جان گرفت: ۴۵ هزار هکتار زمین آماده ساخت و ساز

سرانجام مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تا حد زیادی حل شد. با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، 45 هزار هکتار زمین در سراسر کشور تامین شده و آماده ساخت و ساز است.

استان آذربایجان شرقی یا همان "ماد کوچک" دوران باستان

استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌ های ایران است که در شمال غربی کشور واقع شده است. پایتخت این استان شهر تبریز می باشد. این استان از شمال با آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، از شرق با استان اردبیل، از جن

سکونت در جزایر خلیج فارس: رویای خانه‌دار شدن در ابوموسی و هرمز به حقیقت می‌پیوندد!

خبر خوب برای ساکنان جزایر بوموسی و هرمز: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای طرح نهضت ملی مسکن، گامی مهم در جهت خانه‌دار کردن اهالی این دو جزیره برداشته است. سازمان ملی زمین و مسکن با تخصیص زمین‌های من

خودروسازان چینی در دوراهی: جهانی شدن یا افول؟

صادرات خودرو چین در ماه آوریل به رکورد بالایی رسید، در حالی که فروش داخلی با کاهش روبرو شد. این تناقض آشکار، گویای چالشی بزرگ برای صنعت خودروسازی چین است: جهانی شدن یا افول؟

فرصتی دوباره برای علاقه‌مندان به جک J7: ثبت نام اقساطی با تحویل 3 ماهه!

خبر خوش برای طرفداران کراس‌اوورهای لوکس و اسپرت! شرکت کرمان موتور بار دیگر شرایط فروش اقساطی جک J7 را با موعد تحویل 3 ماهه فراهم کرده است. این فرصت طلایی از 22 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت ا