فصل اول: به عصر کارآفرینی خوش آمدید - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

به عصر کار آفرینی خوش آمدید

سالها پیش موقع شروع به کار سابقه ی محدودی داشتم. دیپلم نگرفته بودم سالها کارگری میکردم و زحمت کشیده بودم. به آدم هایی که عملکرد بهتری نسبت به من داشتند حسادت می کردم و این سوال برایم پیش آمده بود که چرا بعضی افراد از دیگران موفق تر هستند. بعد مشغول مطالعه ی اقتصاد و به خصوص اقتصاد کارآفرینی شدم و به این نتیجه رسیدم که کارآفرینی موتور محرک جامعه ی ما در دویست تا سیصد سال گذشته بوده است.

کارآفرین شخصی است که فرصت خدمت به مردم با محصول یا خدمات مورد نظر و مورد نیازشان را غنیمت می شمرد و میتواند آن محصول با خدمات را با هزینه ای پایین در اختیار مشتری قرار دهد. این معادله بسیار ساده است. صدها ساعت را صرف مطالعه ی این موضوع کرده ام چون مبحث بسیار جذابی است. نکته ی آخر این است که نیازهای انسان نا محدودند. انسان صرف نظر از داشته های خود به دنبال چیزهای جدید و متفاوت است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب های کاربردی

 

تا به حال هشتاد و پنج کتاب نوشته ام و در حال حاضر به فکر نوشتن  کتاب دیگری هستم نام آن کتاب فاکتور ER خواهد بود. ER به معنای نوعی مزیت مثل بهتر سریع تر آسان تر ارزان تر و... است. شما متوجه خواهید شد که تمام انسانها با ER تحریک میشوند. شرکت هایی موفق هستند که بهترین ER در این زمان و در حوزه ی یک محصول یا خدمات را به مشتری ارائه میدهند. در مورد کارهایی که شما می توانید انجام دهید هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سریع ترین راه برای استقلال مالی و رسیدن به زندگی شگفت انگیز و استاندارد بالای زندگی پیدا کردن راهی برای ارائه ی موارد سریع تر، بهترو ارزان تر آسان تر و راحت تر مورد نیاز و توجه افراد مختلف است.

مثال محبوب من در مورد «جف بزوس» و آمازون است. چند دهه پیش و شاید کم تر از نیویورک به سیاتل نقل مکان کرد و در حین رانندگی همسرش یک طرح کسب و کار را تایپ کرد که در ادامه در موردش صحبت خواهیم کرد. این یک طرح کسب و کار بسیار ساده بود. خواست و نیاز مردم چیست که حاضرند بابتش پول بپردازند؟

مردم عاشق خرید کتاب هستند. شما به کتابفروشی می روید و فروشگاه چند هزار نسخه از کتابهای مختلف را جلوی دیدتان می گذارد ولی در خیلی از موارد کتاب مورد نظر شما موجود نیست بنابراین باید سفارشش دهید و کارت اعتباری تان را به آنها بدهید و چند روز با یک هفته بعد برگردید. آنها کتاب را سفارش میدهند. همان طور که به یاد می آورید. این روش استاندارد خرید کتاب بود.

«بروس» گفت «اگر من با تمام ناشران قرارداد ببندم و فرد خواهان کتاب بتواند آن را به صورت آن لاین سفارش دهد چه؟ آنها می توانند کتاب را از طریق کامپیوتر سفارش دهند و ناشر مستقیم به خانه شان ارسالش کند. علاوه بر این ما می توانیم به آنها تخفیف بدهیم، چون به وجود فروشگاه بزرگ نیازی نیست و هزینه ی کارکنان و ارسال وجود ندارد». او به ایده ای برای خدمت بهتر مربع تر ارزان تر و راحت تر به مردم دست پیدا کرد.

این ایده ها همه جا وجود دارند. بنابراین به دنیای خود نگاه کنید و از خودتان شروع کنید بگویید من چه چیزی میخواهم به چه چیزی نیاز دارم و مایل به پرداخت هزینه برای آن هستم تا زندگی یا کار مرا سریع تر بهتر، آسان تر و ارزان تر کند؟ آیا بقیه ی افراد هم چنین چیزی را دوست دارند؟ کارآفرینان موفق افرادی هستند که زودتر از سایرین به ایده ی مورد توجه افراد زیادی می رسند. آنها زودتر از دیگران وارد بازار می شوند.

شما در کار آفرینی امروز میتوانید از صفر شروع کنید. وقتی حدود بیست و پنج سال پیش اولین کارم را شروع کردم مجبور به اجاره ی پنج ساله ی دفتر خرید دستگاه فتوکپی بزرگ سی هزار دلاری و مبلمان و استخدام و آموزش کارمندان شدم به پارکینگ و نوشت افزار نیاز داشتم. در نتیجه شروع کسب و کار بسیار ساده و ابتدایی به ده ها هزار دلار سرمایه ی اولیه نیاز داشت.

امروز چندین دوست دارم که خواهند گفت ایا می خواهید یک کسب و کار جدید شروع کنید؟ به سمینار من بیایید و لپ تاپ تان را هم بیاورید آنها در سمیناری یک روزه به شما نشان می دهند که چگونه کسب و کار آن لاین تان را شروع کنید محصول یا خدمات مورد نیاز مردم را بیابید بازارش را بررسی کنید روش فروش مناسبش را گیر بیاورید و درآمد حاصل را به حساب بانکی تان واریز کنید.

شما در پایان روز فقط به کمک یک کامپیوتر و دستور العمل مربوط به شیوه ی شروع ایجاد و مدیریت کسب و کار مشغول فروش و به وجود آوردن سرمایه ای خواهید شد که به حساب بانکیتان واریز می شود. هر کسی می تواند این روش را یاد بگیرد.

شما باید در جامعه ی امروز مهارتهایی داشته باشید. باید بتوانید رانندگی کنید از کامپیوتر استفاده کنید گوشی هوشمند را به کار ببرید و تعداد مشخصی از کارها را چشم بسته انجام دهید خیلی ها سرشان را تکان میدهند چرا حتی این موضوع را می گویید؟ خب خیلی مشخص و واضح است. 

یکی از مهارتهای مورد نیاز شما کارآفرینی ست که مثل خواندن نوشتن و حساب به آن نیاز دارید. کارآفرینی به دنیای شما به عنوان جهانی سرشار از فرصتهای مختلف برای ایجاد ثروت نگاه می کند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله ولنجک تهران

 

تمام موفقیت های مالی در جهان ما یک نوع ثروت آفرینی هستند. این موضوع به معنای اضافه کردن یک نوع ارزش و انجام کار است. «جف یروس مثالی شگفت انگیز است چون مدلش واقعا بسیار ساده است. شما کتاب را با تخفیف می فروشید و کتاب را تحویل می دهید و در ضمن سود میکنید. بعد دوباره انجامش میدهید این اصل کارآفرینی است. پیچیده نیست شرکتهای بزرگ شرکتهایی هستند که درگیر چیزی با تقاضای بالا در بازار شده اند.

بعضی وقت ها از مخاطبانم می پرسم چه تعداد از آنها به صورت پورسانتی و شریک در فروش کار میکنند همیشه تعداد مشخصی دست خود را بالا می آورند. بعد میگویم واقعیت این است که همگی ما با کمیسیون مستقیم کار میکنیم همگی ما درصدی از ارزش ایجاد شده را دریافت می کنیم

اگر در کار فروش هستید با پیدا کردن مشتری برای محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت خود ثروت ایجاد میکنید شما برای مردم ارزش قائل هستید شما در صورت تمایل عامل ER را لحاظ می کنید و در نتیجه مردم خوشحال و راضی هستند آنها محصول شما را می خرند. شما بود میکنید و درصدی از آن را می گیرید.

دلیل اصلی به مشکل افتادن کسب و کارها، فروش پایین است. در مقابل دلیل اصلی موفقیت کسب و کارها فروش بالاست بقیه ی موارد در درجه ی دوم قرار می گیرند. مردم خواهند گفت ما پول کافی نداریم، نمی توانیم درآمدی داشته باشیم، ولی شما میتوانید مشکل تمامی کسب و کارها با فروش حل کنید. شما باید چیزی را بفروشید که مردم خواهانش هستند، به آن نیاز دارند و حاضرند فورا مبلغش را بدهند. این مهارت قابل یادگیری است.

نقطه ی عطف زندگی من بعد از فروش خانه به خانه و ساعت به  ساعت تا ساعت نه یا ده شب بود که در خانه ی مردم را می زدم تا خرت و پرت های کوچک را به آنها بفروشم. البته که چیزی نمی توانستم بفروشم یک روز پیش فروشنده ی برتر شرکت رفتم و از او پرسیدم که راز فروش ده برابری او نسبت به دیگران چیست.

از ساعت هشت صبح تا نه یا ده شب در پنج یا شش روز هفته کار می کردم. در حالی که او ساعت نه ونیم یا ده سر کار می آمد و ساعت چهارونیم تعطیل می کرد و به رستورانها و کلوب های شبانه می رفت و زندگی خوبی داشت به من گفت «سیستم فروش خودت را به من نشان بده تا بررسی اش کنم گفتم سیستم فروش ندارم

وقتی با مشتری صحبت می کنی چه می گویی؟»

هر چیزی را که در آن لحظه به ذهنم برسد، می گویم.»

 

 مشاهده کتب‌‌ دیگر حوزه موفقیت

 

یک به عصر کار آفرینی خوش آمدید.

مردم در جواب چه می گویند؟»

می گویند بگذار در موردش فکر کنم با علاقه ای ندارم یا من الان در فروشگاه نیستم که بخواهم خرید کنم یا نمی توانم هزینه اش را پرداخت کنم با این را نمیخواهم با به آن احتیاج ندارم نمی توانم از آن استفاده کم وه

گفت «نه به شیوه ی فروش به این صورت نیست. اگر می خواهی چیزی را بفروشی اول از همه باید اعتماد مردم را به خودت جلب کنی

صد سال تحقیق نشان میدهد تا وقتی فرد شما را دوست نداشته باشد و به شما اعتماد نداشته باشد چیزی را از شما نخواهد خرید. بنابراین شما اعتماد به وجود می آورید چگونه این کار را می کنید؟ بیش این که در مورد فروش محصول خود نگران باشید در مورد کمک به مشتری برای بهبود زندگی یا کارش نگران اید.

به محض این که مشتری احساس کند تنها هدف شما فروش محصول خودتان است دیگر هیچ شانسی ندارید آنها دیگر هیچ علاقه ای به معامله با شما ندارند.

پس چگونه اعتماد ایجاد میکنید؟ چگونه میشود رابطه برقرار کرد؟ 

چگونه نیازهای مشتری را می فهمید چگونه به مشتری کمک می کنید تا انتخاب خوبی داشته باشد؟ چگونه مطمئن میشوید مشتری، محصول یا خدمات مناسب را انتخاب می کند؟

این کار را به کمک پرسیدن سوال انجام میدهید. فروشندگان خوب بازرگانان خوب و رهبران خوب سوالهای زیادی را مطرح می کنند تا به آگاهی بالایی نسبت به شرایط دست پیدا کنند.

دوستم گفت این جا شیوه ی فروش آورده شده است و یک فرایند. فروش بر اساس مطرح کردن سوال و پیدا کردن فرصت برای کمک به مردم در جهت تصمیم گیریهای مالی مناسب پاسخ دهی به مخالفت های آنها و تکمیل فروش را به من ارائه کرد.

 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.