فصل اول: به عصر کارآفرینی خوش آمدید - بخش سوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

یک روان شناس مشهور به نام ویلیام جیمز گفته است. باور، حقیقت ملموس را ایجاد میکند در صورتی که باور شما به اندازه ی کافی قوی باشد ولی در غیر این صورت وجود) پس زمینه ای محدود، وجود نداشتن کارآفرین در دنیای شما و ارتباط با افرادی که هدف خاصی ندارند، شما هم همان راه همیشگی را طی خواهید کرد همگی شما همراه با هم این مسیر را در پیش خواهید گرفت کارآفرینی یک موضوع به شدت روان شناختی ست.

خیلی از کارآفرینان افراد مهاجر هستند. دلیل این موضوع چیست؟ چون آنها به جای جدیدی وارد میشوند کسی را نمی شناسند. دانش و مهارت خاصی ندارند؛ حتی نمی توانند به زبان جدید صحبت کنند. بنابراین آنها باید نیازهای خود را به نحوی تامین کنند و شروع به فروش چیز جدیدی می کنند.

ماهیت کارآفرینی شامل پیدا کردن خواسته ها و نیازهای افراد که حاضر به پرداخت هزینه ی آن هستند و بعد فروش آن است محصول یا خدمات را در رقابت با بقیه ی افرادی به فروش برسانید که دنبال فروش همزمان آن محصول با خدمات به مشتری هستند. بعد در فروش محصول خود بهتر و بهتر شوید شما محصول خود را بهتر و بهتر میکنید، بنابراین فروش آسان تر می شود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتاب های کاربردی

 

شما امروز به نمونه های ملموس نگاه میکنید و این موارد ذهنتان را روشن میکنند. نوجوانان به هنگام ارسال پیام از این مختصر نویسی استفاده می کنند. مثال مورد علاقه ی من SMH یا هرم را تکان می دهم» است. این موضوع خیلی ساده واضح و انسان است. فقط سرم را تکان می دهم.

مهاجران به هنگام ورود و فقر محصولات استفاده شده ی قدیمی را خریدند و آنها را در خیابان فروختند تاریخ آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر شامل افرادی است که از کشورهای دیگر وارد میشوند و کالاهایی را در خیابان می فروشند. در حال حاضر بعضی از این افراد صاحب فروشگاه ها  شرکت های بازاریابی شبکه ای و کارخانه های بزرگ هستند، ولی قبلش به فروش کالاهایی کوچک با قیمت مناسب تر کیفیت بهتر و راحت تر مشغول بوده اند و در نتیجه آنها را بهتر و بهتر کرده اند. آنها این کار را بیش تر و بیش تر انجام دادند و این کار برایشان راحت تر و راحت تر شد. آنها پول بیشتری کسب کردند و کسب و کارشان را گسترش دادند. کارآفرینی به خدمت هم مربوط است. من در سمینارهایم بیش از پنج هزار سمینار داشته ام به شما یاد میدهم که شما به دلیل شایستگی و لیاقت خود پول زیادی به دست می آورید. بعضی ها می گویند افراد با درآمد بالا که ثروتمند هستند فقط به پول اهمیت می دهند، ولی کلمه ی شایسته از واژه ی لاتین Deservire گرفته شده است که به معنای خدمت مشتاقانه است. مردم در خدمت به سایر افراد موفق هستند.

شما متوجه خواهید شد که موفق ترین افراد همیشه به این موضوع فکر می کنند که چگونه میشود بهتر از دیگران به مشتریان خدمت کرد. آن ها غذا محصول یا خدمات جدیدی را به وجود می آورند. مشتریان آن را دوست دارند و دوباره و دوباره آن را می خرند.

کارشناسان به هنگام معرفی آیفون از سوی استیو جابز» در یک دهه ی پیش گفتند این به درد بچه ها و نوجوانان می خورد و فقط یک جور اسباب بازی ست می گفتند که این ماجرا هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

بلک بری در سال بعد از عرضه ی ایفون چهل و نه در صد بازار تجارت جهانی تلفن های همراه را در اختیار داشت افراد عالی رتبه در شرکت بلک بری گفتند ایفون اسباب بازی است. ما به حدی جلوتر هستیم که می خواهیم هزینه های تحقیق و توسعه ی خود را پنجاه درصد کم کنیم چون دیگر نیازی به بهبود با تغییر تلفن خود نداریم» پنج سال بعد ورشکست شدند.

شرکت ایل تا سال ۲۰۱۷ حدود هشتصد میلیون ایفون فروخته بود. آنها چند ماه پیش از مالکان ایفون نظر سنجی کردند و پرسیدند، «آیا  قصد خرید آیفون دیگری را در آینده دارید؟» پاسخ نود درصد افراد مثبت بود.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله ولنجک تهران

 

چند سال قبل مردم می گفتند ایل به پایان کار خود رسیده است. نقطه ی اوج شان تمام شده است. حالا زمان فروش و خرید یک محصول جدید است ولی سرمایه گذاران هوشمندی مثل وارن بافت به خرید سهام ایل ادامه دادند. چرا؟ چون به آمار نگاه میکردند و اعداد و ارقام می گفتند که بود درصد خریداران دنبال خرید یک محصول جدید از ایل هستند. اپل قیمتهای خود را چه تغییری میدهد؟ هر سال قیمت ها را بالا می برند. قیمتها بالاتر و بالاتر میروند و بنابراین سود ایل بیش تر و بیش تر می شود.

سهام ایل با ارزش ترین سهام جهان است. این موضوع خیلی شگفت انگیز است؛ دلیلش چیست؟ چون آنها همیشه دنبال راه هایی برای اضافه کردن ویژگیها و مزایای استفاده از تلفن برای بیش تر کردن جذابیتش هستند.

در انتخاب کار شرکتی نسبت به کارآفرینی دانش و مهارت مهم ترین عوامل کسب و کار هستند دانستن شیوه ی انجام کار و بعد استفاده از آن «پیتر دراکر به عنوان کارشناس مدیریت گفته است. هشتاد درصد مشاغل طی دو تا چهار سال اول شکست میخورند ولی هشتاد تا نود درصد مشاغل به راه افتاده توسط افرادی که تجربه ی اداره ی کسب و کار دارند، موفق می شوند.

بنابراین اگر دنبال شروع کسب و کارتان هستید، اول باید چگونگی انجامش را یاد بگیرید چگونه چیزی را به بازار عرضه کنم، آن را به فروش برسانم، محصولات خود را تولید کنم مشتریانم را حفظ کنم .... اگر نمی خواهید تمام زندگی خود را صرف این کار کنید، فقط می توانید برای یک شرکت مشغول به کار شوید.

ما در مورد کار برای شرکتها صحبت میکنیم. اکثر خوانندگان ما این فرصت را ندارند که برای شرکتهایی کار کنند که سالانه صدهزار  تا صد و پنجاه هزار دلار درآمد برای آنها به وجود می آورد. متوسط حقوق ایالات متحده در حال حاضر حدود بیست و دو هزار دلار در سال است. درآمد خانوار پنجاه هزار دلار است و مردم مجبورند هر روز سه وعده غذا بخورند. مگر این که به مدرسه ای عالی رفته باشید و خانواده ای بزرگ بیا روابط گسترده داشته باشید در غیر این صورت دیگر این تجملات برای شما معنا ندارند.

 

 مشاهده کتب‌‌ دیگر حوزه موفقیت

 

شما در صورت مهارت بالا و کار برای یک شرکت پیشرفته می توانید درآمد زیادی کسب کنید ولی شروع به کار هشتاد تا نود درصد ما از مرحله ای پایین تر است. باید تجربه کسب کنیم بنابراین اولین کار شما کسب تجربه است. برای کسی کار کنید به سختی کار کنید و عملکرد خوبی داشته باشید. در شغلتان ارتقا پیدا کنید تا سرانجام به نقطه ی پیشرفت غیر منتظره برسید و بگویید دیگر لازم نیست این کار را برای شخص دیگری انجام دهم میتوانم این کار را برای خودم انجام دهم

رسیدن به این مرحله به سه چهار پنج با هفت سال تجربه نیاز دارد. اگر چیزی پیدا نکنید که بتوانید بفروشید و از آن سریع پول در بیاورید. بهترین کار این است که بروید برای یک شرکت دیگر کار کنید. در این حالت شما یاد میگیرید به سر کار بروید وقت شناس باشید کار را تمام کنید چیزهای زیادی را تجربه کنید با رئیس خود خوش برخورد باشید با مشتری ها مهربان باشید و.... این مهارتها را نمیتوانید در جای دیگری یاد بگیرید.

چیزی حدود پنجاه درصد آمریکایی ها دوران اشتغال خود را با کار برای مک دونالد شروع میکنند مک دونالد محبوب ترین جایگاه شغلی در سطح ورودی در ایالات متحده و خیلی از کشورهای دیگر است، چون شما با کار در آن تمامی مهارتهای اساسی را یاد می گیرید.

چه کسی را استخدام میکنیم کسی که خود را بیرون از گود نگه می دارد و قهوه مینوشد و سیگار میکشد در آخرین لحظه می رسد و در اولین فرصت به خانه می رود و...؟ یا کسی را استخدام می کنید که زود بیاید سخت کار کند بیش تر بماند و دائم در حال ارتقای مهارت هایش باشد؟ اگر کارفرمایی با ملاحظه باشید، شخصی را استخدام خواهید کرد. که در درجه ی اول به حفظ مشتریان تان کمک کنند.

 

 مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

یارانه مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد!

به گزارش شیش دنگ، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۴ (مهرماه ۱۴۰۳) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه قابل برداشت است.

اتصال 40 هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد: گامی بزرگ در شفافیت معاملات ملکی

در دنیای امروز، شفافیت و امنیت در معاملات ملکی از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به پیچیدگی‌های قانونی و افزایش کلاهبرداری‌ها در این حوزه، نیاز به سیستمی جامع و قابل اعتماد برای ثبت و پیگیری معامل

برخی خدمات رایگان بیمه عمر و زندگی شیش دنگ

شرکت کمک رسان در دهه 1960برای اولین بار به صورت یک صنعت نوپا به کار گرفته شد.شرکت کمک رسان ایران شرکتی خدماتی میباشد که به شماره 91891 در تاریخ 1371/05/21ثبت شده است.این شرکت با طراحی وعرصه پوشش های خ

خرید خانه در محله امام خمینی یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قلب تاریخی شهر

محله امام خمینی یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان ر

برگزیده مواد قانون ثبت کتاب آیین نگارش قراردادها

کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقیق بود که کوچکترین اشتباه تنظیم کنندگان قرارداد، موجبات اسقاط و یا اب

خرید خانه در محله آزادشهر یزد: فرصتی برای خانه دار شدن در محیطی آرام و دلنشین

محله آزادشهر یزد با دسترسی آسان به مراکز مهم شهر و قیمت مناسب ملک، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و اجاره خا

خرید خانه در محله آب شور یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کویری

محله آب شور یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و

خرید خانه در محله آبشاهی یزد: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کویری

محله آبشاهی یزد با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و

مقررات و دستورالعمل اجرایی جعاله || مهمترین مواد قانون مدنی ثبت و وکالت

کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقیق بود که کوچکترین اشتباه تنظیم کنندگان قرارداد، موجبات اسقاط و یا اب

خرید خانه در محله آستانه شیراز: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

محله آستانه شیراز با بافت تاریخی و فرهنگی غنی و دسترسی آسان به مراکز مهم شهر، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن

خرید خانه در محله داریان شیراز: نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

محله داریان شیراز با دسترسی آسان به مراکز مهم شهر و قیمت مناسب ملک، گزینه مناسبی برای خرید خانه است. در این محله می‌توانید آپارتمان، خانه ویلایی و یا ملک کلنگی خریداری کنید. همچنین امکان رهن و اجاره خ

خرید خانه در محله خانه زنیان شیراز: فرصتی برای خانه دار شدن در دل طبیعت

خانه زنیان، یکی از مناطق خوش آب و هوا و سرسبز در نزدیکی شیراز است که با باغ‌های زیبا، آب و هوای مطبوع و قیمت مناسب ملک، گزینه ای جذاب برای خرید خانه محسوب می‌شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و