فصل سوم: باید چه نوع کسب و کاری را شروع کنم؟ - بخش ششم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

هیچ وقت چشم تان را از روی جاده برندارید و حواس تان به فروش باشد. این موضوع به معنای فروش بیش تر است.

شما فقط زمانی کار میکنید که کالاهای بیش تری بفروشید. اگر کالاهای شما فروش نمی روند اگر با دوستان خود صحبت می کنید، اگر گوشی تان را چک میکنید روزنامه میخوانید و... می توانید به خانه برگردید تا به رختخواب بروید لحاف را روی خود بکشید و محددا بخوابید. چون وجود شما هیچ فایده ای برای خودتان یا هر کس دیگری ندارد.

وقتی بهترین ساختار برپا شد مثل فونداسیون خانه عمل می کند. شما فونداسیون را آماده میکنید خانه را میسازید و بعد، کالاهای بیش تری می فروشید. این تنها کاری است که انجام می دهید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

می خواهید درآمدتان را دوبرابر کنید؟ با دو برابر هم صحبتان امروزی تان حرف بزنید. من متوجه شده ام که فروشندگان متوسط به هیچ وجه نمی دانند در روز یا هفته با چند نفر صحبت میکنند. اگر به آنها بگویید با افراد بیشتری صحبت کنید آنها نمی دانند در حال حاضر با چند نفر صحبت می کنند.

به گفته ی قبلی ام بازگردیم همه چیز را بنویسید پیگیری اش کنید. همه چیز را روی کاغذ بیاورید و فهرستی از آنها تهیه کنید. امروز با چند نفر صحبت کردید؟ دیروز با چند نفر حرف زدید؟ فردا با چند نفر؟

چشم های تان را از روی توپ برندارید تعداد افرادی که با آنها حرف می زنید آینده ی کلی کسب و کارتان را تعیین میکنند. مردم می گویند. من علاقه ای به فروش ندارم علت علاقه نداشتن آنها به فروش ناتوانی شان در انجام این کار است. چرا عملکردشان خوب نیست؟ آنها آموزش لازم را ندیده اند.

من موقع شروع فروش حرفه ای فروش سرمایه گذاری کسب و کارهای مختلف و املاک و مستغلات به هنگام تماس با مردم، عصبی می شدم و بعدها متوجه شدم شیوه ی فروش را بلد نیستم.

بنابر این شروع کردم به خواندن و مطالعه و تمرین آموخته های خودم در  فروش این کار را به مدت ده تا دوازده ساعت در روز برای شش روز هفته انجام دادم حداقل اگر کار نمی کردم در حال یادگیری بودم

این جا نقطه ی عطف سوم است. شماره ی یک مسوولیت پذیر باشید. بهانه نیاورید. شماره ی دو اهداف را تعیین کنید آنها را بنویسید، فهرستی تهیه کنید و روی آنها کار کنید شماره ی سوم شما می توانید هر چیز لازمی را یاد بگیرید.

بعد از آن که متوجه شدم باید با مشتریان بیشتری حرف بزنم، بهتر و بهتر شدم هر چه وقت بیشتری را صرف گفت و گو با مشتریان کنید. عملکردتان در این حوزه بهتر خواهد شد. هر چه در مدت زمان کم تری به فروش دست پیدا کنید اعتماد به نفس تان بیش تر می شود. اشتیاق تان برای تماس با افراد بالا می رود چون این موضوع باعث بیش تر شدن درآمد و کیفیت زندگی شما می شود.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

به همین خاطر افراد موفق در بازاریابی شبکه ای با کسب و کارهای دیگر خوشحال هستند. به این علت خوشحال هستند که انسان از موفقیت انگیزه می گیرد. اگر آنها تصمیم به فروش بگیرند و در این راه موفق شوند خوشحال خواهند شد. انرژی بیش تری دارند. اعتماد به نفس بیشتری دارند عزت نفسشان بیش تر است احساس ارزش بیش تری دارند و اشتیاق شان برای انجام کارهای خوشحال کننده بیش تر می شود.

همه چیز به فروش بستگی دارد فروش بالا دلیل اصلی موفقیت در کسب و کار است. در مقابل فروش پایین دلیل اصلی مشکلات کسب و کار است. بقیه ی موارد بی اهمیت هستند.

مردم می گویند پول کافی ندارم نه فروش شما به اندازه ی کافی نیست. دلیلش چیست؟ شما با تعداد کافی از افراد صحبت نمی کنید و از آنها نمی خواهید تا محصول تان را بخرند. این یک واقعیت ساده است.

«بله، ولی بازار این طور و آن طور است. اگر حرف تان درست باشد، همه شکست خواهند خورد ولی اگر در اطراف شما شرکت ها و کسب و کارهایی وجود دارند که محصولات و خدمات خود را می فروشند پس احتمالا این مشکل نقطه ای است شما به اندازه ی کافی با افراد کافی تماس نمی گیرید یا روشهای مورد استفاده تان موثر واقع نمی شوند.

دوازده سال از شروع به کار یکی از مشتریان من می گذرد. او کسب و کار بسیار موفقی را راه انداخته است در خانه ای بزرگ در محله ای گران قیمت زندگی می کنند و سوار ماشین گرانی میشود ولی فروشش در دوازده ماه گذشته متوقف شده است.

روشش به مدت یازده سال به خوبی جواب داده مشتریانش مشتری های خوبی بودند و زندگی خوبی را برایش فراهم کردند. اما سه مشتری اصلی اش که به وسیله ی خودش توسعه پیدا کرده بودند و بالغ شده بودند. یکی یکی ترکش کردند گفتند دیگر خدمات شما را نمی خواهیم»

«دلیلش چیست؟»

از نظر من آنها جواب نمی دهند.

بنابراین همه چیز به این سوال بر می گردد که آیا جواب می دهد؟ آیا به نتایج مورد نظر میرساند؟ خرید محصول از طرف افراد به این خاطر انجام میشود که آنها نسبت به تاثیر آن متقاعد شده اند.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

وظیفه ی شما این است که با افراد بیشتری حرف بزنید و ترغیب شان کنید که محصول یا خدمات تان آنها را به طور مداوم و قابل اعتماد به نتیجه ی مورد نظر می رساند. آنها باز خواهند گشت و باز آن را خواهند خرید. هیچ وقت چشم تان را از روی توپ برندارید.

کسب و کار من مثل ترن هوایی پستی و بلندیهای زیادی داشته است. هر وقت کسب و کار من افت کرده است فورا می گویم، «حب، وقش است که تلفن را بردارم و قرار ملاقات بگیرم بروم مردم را ببینم با آنها حرف بزنم و از آنها بخواهم تا محصولم را بخرند.

تبلیغات بیش تری تخرید و هیچ برنامه ی دیگری برای جذب مشتری نداشته باشید. فقط به آن جا بروید و با مشتریان حرف بزنید.

من موقع شروع فروش می دانستم هر کاسب با درآمد خوب می تواند مشتری آتی من باشد بنابراین مشتری شما کیست؟ همه مشتری من هستند. به ممکن است همه مشتری بالقوه ی شما باشند، ولی در حال حاضر مشتری شما نیستند.

بعضی افراد مشتری آینده ی شما نیستند. شما در سطح اجتماعی، سطح درآمد و سطح تحصیلی آنها نیستید از آن افرادی نیستید که بتوانید با آنها ملاقات کنید با آنها خوش وبش کنید و با آنها حرف بزنید شما در طول روز متوجه میشوید همه مشتری بالقوه هستند، ولی مشتری بالقوه ی شما نیستند.

تمام محصولات با خدمات جدید ارائه شده یک فرصت احتمالی هستند، ولی همیشه فرصتی برای شما نیستند. بنابراین فقط سعی می کنید چیزهای مختلف را امتحان کنید.

یکی از قواعد اساسی آمار میگوید هر چه چیزهای متفاوت بیش تری را امتحان کنید به اطلاعات بیشتری دست پیدا میکنید و هر چه چیزهای بیش تری یاد بگیرید احتمال موفقیت تان بیش تر است پیدا کردن محصول مناسب برای خود ولی باید به خیلی از موارد توجه کنید؛ باید چیزهای مختلف و زیادی را امتحان کنید باید برای این واقعیت آماده باشید که ممکن است فرصتهای یک محصول فوق العاده وجود داشته باشد، ولی تمام آنها برای شما مناسب نیستند.

تعداد محصولات و خدمات مختلف و فرصتهای مورد نظرتان را گسترش دهید. شما با گسترش این موارد نسخه ی کاملا مناسب را پیدا خواهید کرد. همان طور که اشاره کردم خیلی از افراد به ترکیبی از کالا یا خدماتی می رسند که نسبت به تمام تصورات آنها متفاوت است، ولی جذبش می شوند.

ناگهان به خاطر تمام تحقیقات و تکالیف صورت گرفته توسط این افراد، همه چیز در یک لحظه جور میشود و آنها محصولی مثل دونات کریسبی کرم فوق العاده خوشمزه را تولید میکنند وظیفه ی شما این است که محصول با خدمات خوشمزه ای را پیدا کنید که مردم آن را می خواهند به آن نیاز دارند. از آن لذت میبرند و بعد از خریدش می گویند. واقعا عالی ست میخواهم دوباره و دوباره تهیه اش کنم بهترین کارآفرینان جاه طلب ترین و سلطه جوترین کارآفرینان هستند.

آن ها بیش تر چیزها را امتحان میکنند. همه چیز را از صافی آزمایش می گذرانند. دنبال روشهایی برای رسیدن به چیزی خوب و بهبود بیش تر وضعیت آن و تبدیل کردنش به یک چیز عالی هستند. 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

تراکتور به دنبال جذب ستاره‌های پرسپولیس

به گزارش شیش دنگ، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش و جنجالی فوتبال ایران، پس از فسخ یک‌طرفه قراردادش با پرسپولیس، در آستانه امضای قرارداد با تراکتور تبریز قرار دارد. این انتقال که به نظر می‌رسد در

پزشکیان و جلیلی درباره رشد اقتصادی، تورم و FATF چه نظری دارند؟

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در حالی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری راه پیدا کرده‌اند که دیدگاه‌های اقتصادی متقاوتی دارند. اما نظر آنها درباره مهم‌ترین مسائل اقتصادی چیست؟

اجاره خانه یا کلاهبرداری؟ کمیسیون‌های غیرقانونی در کمین مستاجران

بازار اجاره مسکن در سال‌های اخیر به دلیل تورم افسارگسیخته به شدت ملتهب شده است. این التهاب، فرصتی برای سوءاستفاده برخی مشاوران املاک ایجاد کرده تا با دریافت کمیسیون‌های نجومی، جیب مستاجران را خالی‌تر

سند نسق زراعی: رسمی یا غیررسمی؟ بررسی جایگاه حقوقی و چالش‌های پیش‌رو

سند نسق زراعی، یادگاری از دوران اصلاحات ارضی و گواهی بر حق نسق زارعان بر زمین‌های کشاورزی است. این سند اگرچه سندی عرفی و غیررسمی محسوب می‌شود، اما در طول سال‌ها نقش مهمی در تثبیت حقوق کشاورزان و حفظ ا

بازار توریست دبی ،سکّه است||رونالدو هم راهی دبی میشود؟

در شش ماهه نخست 2024 ؛ گردشگران بسیاری از دبی و سایر امارات دیدن کردند که درآمد قابل توجهی برای صنعت گردشگری ایجاد و همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش املاک و مستقلات دبی انجام دادند. همچنین بزرگ

فروش خانه ارزان در اصفهان: راهنمای خرید خانه ارزان

اصفهان، نصف جهان، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، همواره یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و سرمایه‌گذاری بوده است. اما افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، خرید خانه در این شهر را برای بسیاری دشوار کرده است. با ا

مراحل تقسیم ارث در دادگاه: نگاهی جامع و کاربردی

تقسیم ارث، فرایندی است که پس از فوت متوفی، در جهت توزیع عادلانه اموال و دارایی‌های او بین وراث، طبق قانون و شرع، صورت می‌گیرد. این مسیر، گاه با پیچیدگی‌هایی همراه است که نیاز به مداخله مراجع قضایی را

ابطال مبایعه‌نامه: بررسی شرایط و پیامدهای قانونی آن

مبایعه‌نامه سندی است که توافق اولیه طرفین برای خرید و فروش یک ملک را نشان می‌دهد، اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین یا هر دو، خواهان فسخ این توافق و ابطال مبایعه‌نامه می‌شوند. این موضوع، ابعا

سوالات حقوقی در مورد ارث: راهنمایی برای وراث و علاقه‌مندان

ارث، به عنوان یکی از مهمترین مباحث حقوقی، همواره با سوالات و ابهامات بسیاری برای افراد درگیر در این فرآیند همراه بوده است. در این مقاله، به برخی از سوالات پرتکرار در این زمینه پرداخته و با زبانی ساده

انتقال مالکیت ملک به فرزند: بررسی ابعاد حقوقی و انسانی

انتقال مالکیت ملک به فرزند، تصمیمی است که ریشه در عواطف خانوادگی و آینده‌نگری والدین دارد. این اقدام، فراتر از یک معامله حقوقی، نشان از پیوند عمیق عاطفی و تمایل به تأمین آینده فرزندان است. اما این تصم

فسخ قرارداد توافقی: راهی برای پایان دادن به تعهدات با رضایت طرفین

در دنیای پویای تجارت و روابط حقوقی، گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای تغییر می‌کنند که ادامه یک قرارداد دیگر به نفع هیچ یک از طرفین نیست. در چنین مواقعی، فسخ قرارداد توافقی می‌تواند راهکاری مناسب و کم‌هزینه

پرداخت دارایی ملک در معاملات ملکی: فراتر از یک تراکنش مالی، تضمینی برای آرامش خاطر

خرید یا فروش ملک، یکی از مهم‌ترین تصمیمات مالی زندگی هر فرد است. در این مسیر هیجان‌انگیز، پرداخت وجه معامله، تنها یک تراکنش مالی نیست؛ بلکه تضمینی برای آرامش خاطر و اطمینان از یک معامله موفق است. در ا