فصل شانزدهم: چه زمانی باید از بازاریابی درونگرا استفاده کرد؟ - بخش سوم

برای برقراری ارتباط با خریداران امروزی، باید جلوی ارسال پیام های خود را بگیرید و شروع به جذب مشتریان خود کنید. قوانین بازاریابی تغییر کرده است وکلید پیروزی استفاده از تغییر به نفع خود شماست.

نکاتی از Trenches برای استارت آپ ها

اگر به یک استارتاپ جدید فکر می کنید، در حال حاضر یک استارتاپ دارید، یا فقط برای شروع یک پروژه جدید برنامه ریزی می کنید، چند نکته وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم. فهرست زیر از سالها تجربه شروع کارهای جدید گردآوری شده است. اگرچه این فهرست جامع نیست، اما برخی از بهترین تفکرات ما را از نظر موارد قابل اجرا نشان می دهد. اگر امروز یک شرکت یا پروژه جدید راه اندازی می کردیم، اینها کارهایی است که در چند هفته اول انجام می دادیم.

1. نامی را انتخاب کنید که کار کند. باید ساده، به یاد ماندنی و بدون ابهام باشد. دامنه ".com" باید بدون حقه با نام (مانند حذف حروف صدادار یا اضافه کردن خط تیره) در دسترس باشد. همچنین، فقط به این دلیل که هیچ وب‌سایتی در دامنه وجود ندارد، به معنای در دسترس بودن آن نیست. در دسترس به معنای چیزی است که می توانید بلافاصله ثبت نام کنید یا قیمتی به آن اضافه شده است که مایل به پرداخت آن هستید. اگر هیچ نشانه ای از فروش آن ندارید، در سوراخ خرگوش برای یافتن نام مناسب سرگردان نشوید. این باعث هدر رفتن یک سری از وقت شما می شود.

2. یک وب سایت ساده ایجاد کنید. نباید شیک باشد هدف قرار دادن محتوای کافی در سایت برای شروع کار گوگل است. نگران نباشید که سایت چیز زیادی نمی گوید (به هر حال کسی به آن نگاه نمی کند). اطمینان حاصل کنید که از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب (CMS) و نه Dreamweaver یا (Shuder) FrontPage استفاده کنید. فقط به این دلیل که می‌توانید HTML را دستی بسازید، به این معنی نیست که برای وب‌سایت جدیدتان باید این کار را انجام دهید. ساختار و ویژگی های یک CMS روزی مهم خواهد شد. به من اعتماد کن.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

3. چند لینک به وب سایت خود دریافت کنید. اگر وب سایت شخصی دارید، از آنجا به آن لینک دهید. اگر دوستان/همکاران/خانواده‌ای با وب‌سایت‌ها دارید، مقداری از تراشه‌ها را نقد کنید و از آنها بخواهید که به آن لینک دهند. هدف این است که خزنده گوگل شروع به ایندکس کردن سایت شما کند. شما فقط به یک لینک مناسب نیاز دارید تا کارها را پیش ببرید. برای بررسی اینکه آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس می شود یا خیر، جستجویی مانند site:yoursite.com را انجام دهید (بی نقص نیست، اما به اندازه کافی خوب است).

4. یک حساب توییتر راه اندازی کنید. نام حساب باید با نام شرکت/دامنه شما مطابقت داشته باشد. از سایت اصلی خود به حساب توییتر خود و از حساب توییتر خود به سایت اصلی خود پیوند دهید. (توجه: اگر به طور طبیعی نسبت به ارزش توییتر شک دارید، به این شک و تردید خوش آمدید. اما، به هر حال نام حساب توییتر خود را بگیرید. پس از انجام این کار، می توانید شک خود را از سر بگیرید.)

5. یک اشتراک ایمیل تنظیم کنید. اگرچه ما از طرفداران پر و پا قرص RSS هستیم و شما هم باید باشید، اما هنوز همه در آنجا حضور ندارند. به بازدیدکنندگان وب سایت خود اجازه دهید از به روز رسانی ها از طریق ایمیل مطلع شوند.

6. یک لوگوی زیبا دریافت کنید. یک مسابقه سریع در 99designs یا CrowdSpring برگزار کنید. مطمئن شوید که فایل برداری (فایل Illustrator یا EPS) را به عنوان بخشی از تحویل نهایی دریافت کرده اید. لوگوها به صورت آنلاین بسیار مهم هستند، زیرا شما از تنوعی از آن برای بسیاری از پروفایل های آنلاین خود استفاده خواهید کرد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

7. یک صفحه تجاری ساده در فیس بوک راه اندازی کنید. این صفحه همچنین به عنوان صفحه "فن" شناخته می شود. قرار نیست در روزهای اول طرفداران زیادی پیدا کنید. اشکالی ندارد. فقط یه چیزی بیار بیرون یک توضیح ساده از کسب و کار خود اضافه کنید و به وب سایت اصلی خود پیوند دهید.

8. یک URL ساده در فیس بوک ایجاد کنید. فیسبوک اکنون اجازه می دهد تا یک URL سفارشی برای صفحه طرفداران خود مشخص کنید. بنابراین، می توانید چیزی مانند http://facebook.com/hubspot (به جای URL زشتی که فیس بوک به طور پیش فرض به شما می دهد) ایجاد کنید. از این ویژگی بهره ببرید. برای امتیازهای جایزه، یک دامنه فرعی تنظیم کنید و آن را به صفحه فیس بوک خود هدایت کنید. به عنوان مثال، این چیزی است که ما انجام دادیم: facebook.hubspot.com. راه اندازی این زیر دامنه رایگان و معمولاً بسیار آسان است (از طریق ثبت کننده دامنه شما انجام می شود).

9. یک وبلاگ راه اندازی کنید. می توانید از یکی از ابزارهای میزبانی رایگان (مانند WordPress.com) استفاده کنید، اما از نام دامنه آنها استفاده نکنید. وبلاگ خود را در blog.yourcompany.com قرار دهید، یا اگر مهارت فنی دارید، آن را به شرکت خود تبدیل کنید. com/blog. آن را yourcompany.wordpress.com نکنید زیرا می خواهید تمام اختیارات سئو را برای وبلاگ خود کنترل کنید و آن را به سمت وب سایت اصلی خود هدایت کنید. به احتمال زیاد WordPress.com برای سئوی خود به کمک شما نیاز ندارد.

10. یک مقاله در وبلاگ بنویسید. در مورد چیزی که به آن علاقه دارید صحبت کنید. چه چیزی کسب و کار شما را متفاوت می کند؟ مشتریان مورد علاقه خود را توصیف کنید.

11. Google Alerts را راه اندازی کنید. می‌خواهید حداقل برای موارد زیر هشدار ایجاد کنید: نام شرکت، پیوند:yourdomain.com و «اصطلاح صنعت». سعی کنید تعادل خوبی را برای دوره صنعت خود پیدا کنید تا با هشدارهایی که به سادگی شروع به نادیده گرفتن آنها می کنید، غرق نشوید. این ممکن است به تکرار و اصلاح نیاز داشته باشد. (اوه، و از گزینه "As It Happens" در Google Alerts استفاده کنید تا منتظر نمایش هشدارهای جدید نباشید.)

12. نزدیکترین سه رقیب خود را پیدا کنید. وانمود کنید که کسی برای پیدا کردن هر رقیب 10000 دلار به شما می‌پردازد. واقعا تلاش کنید ایا به سختی توانستید سه نفر را پیدا کنید؟ حالا سه مورد دیگر را پیدا کنید. از بین این شش مورد، دو مورد را انتخاب کنید که فکر می کنید در بازاریابی باهوش ترین هستند. آنها باید یک وب‌سایت بالاتر از 95، یک وبلاگ با تعدادی خواننده، یک وب‌سایت که می‌توانید استفاده از آن را تصور کنید، یک حساب توییتر که واقعاً در آن فعالیت می‌کنند و غیره داشته باشند. اینها رقبای هستند که می خواهید شروع به ردیابی و یادگیری از آنها کنید. نام و وب سایت آنها را به Google Alerts خود اضافه کنید.

13. پروفایل لینکدین خود را به روز کنید. شما یک پروفایل لینکدین دارید، درست است؟ وب‌سایت راه‌اندازی جدید خود را ذکر کنید و پیوندی به استارت‌آپ خود به یکی از سه جایگاه برای این منظور اضافه کنید. مطمئن شوید که متن لنگر را مشخص کرده اید. با پیش فرض «وب سایت من» پیش نروید. متن لنگر باید نام استارتاپ شما باشد و شاید چند کلمه توصیف کننده کاری باشد که انجام می دهد.

14. کاربران مرتبط توییتر را پیدا کنید. از ویژگی جستجوی Twitter .grader.com برای یافتن کاربران توییتر پر تاثیر در صنعت خود استفاده کنید. شروع به دنبال کردن آنها کنید. شما می خواهید شروع به ایجاد روابط و ایجاد شبکه توییتر خود کنید. در مقابل وسوسه دنبال کردن دسته جمعی افراد تصادفی یا انجام بازی های دیگر فقط برای افزایش تعداد فالوورها مقاومت کنید. این مهم نیست برخی از روابط با کیفیت بالا را شروع کنید. اگر واقعاً جدی هستید، استفاده از برنامه‌ای مانند TweetDeck را شروع کنید تا بتوانید راحت‌تر مکالمات را کنترل کنید.

15. یک حساب کاربری StumbleUpon ایجاد کنید. مناطق مورد علاقه خود را مشخص کنید (بخشی از ثبت نام). 10 دقیقه در روز (نه بیشتر!) را صرف تلو تلو خوردن و رای دادن به موارد بالا/پایین کنید. با کسانی که سایت‌های مرتبط و جالب را برای استارت‌آپ شما ارسال می‌کنند دوست شوید. مطالب خود را ارسال نکنید - فقط شروع به مشارکت کنید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

16. مشترک شدن در لینکدین پاسخ. دسته (یا دسته بندی هایی) را انتخاب کنید که به بهترین وجه با حوزه مورد علاقه شما مطابقت دارد. به یک سوال در روز پاسخ دهید که احساس می کنید در آن تخصص دارید. خود را تبلیغ نکنید. شما به دنبال ایجاد اعتبار و اعتماد هستید، نه اینکه چیزی بفروشید.

17. وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که در مورد موضوع شما می نویسند. در فید آنها مشترک شوید و مطالب آنها را مرتب بخوانید. نظرات ارزشمند خود را بنویسید و در گفتگو شرکت کنید. (آنها را اسپم نکنید و نظرات "پرز" را ننویسید. اگر چیز مفیدی برای اضافه کردن به مکالمه ندارید، نظر ندهید.)

18. شروع به ایجاد برخی از مخاطبین تجاری در فیس بوک کنید. کاربران خود را در گروه‌هایی سازماندهی کنیدیکی برای کسب و کارتان و دیگری برای دوستان/خانواده. این بعداً مفید خواهد بود. افراد را اسپم نکنید و از آنها بخواهید که از وب سایت شما بازدید کنند. در این مرحله، وب سایت شما هنوز ارزش بازدید ندارد.

19. وب سایت خود را در وب سایت گریدر درجه بندی کنید. خطاهای اساسی را که پیدا می کند برطرف کنید. شما باید بتوانید تنها با انجام کارهای ساده ای که پیشنهاد می کند، 50+ دریافت کنید.

20. نرم افزار تحلیل وب را نصب کنید. شما باید شروع به ردیابی ترافیک وب سایت خود کنید.چه کلمات کلیدی باعث جذب سرنخ های واجد شرایط می شوند؟

21. نظر دهندگان وبلاگ خود را درگیر کنید. هنگامی که شروع به دیدن نظرات وبلاگ می کنید ، مطمئن شوید که آنها را درگیر می کنید. برای ادامه مکالمه، خودتان نظر بدهید یا به سوالی که شخصی داشت پاسخ دهید. این نشان می دهد که شما به گفتگو اهمیت می دهید.

22. مروجین خود را تبلیغ کنید. هنگامی که شخصی به شما لینک می دهد یا در مورد شما در وبلاگ خود می نویسد، به او کمک کنید تا ترافیک بیشتری داشته باشد. توییت در مورد آن. آن را تلو تلو خوردن. آن را حفاری کنید. کمک به آنها به شما کمک می کند. علاوه بر این، افراد دیگر متوجه این رفتار می‌شوند و به احتمال زیاد به شما پیوند می‌دهند و درباره شما می‌نویسند، زیرا می‌دانند که شما از آن دسته‌ای نیستید که موجو اینترنتی را احتکار کنید.

23. GrabyourcompanynameonYouTube. درست مانند گرفتن یک نام دامنه و یک حساب توییتر، یک نام کاربری YouTube به شما امکان می دهد ویدیوها را پست کنید و برند خود را تقویت کنید (به عنوان مثال، http://youtube.com/hubspot).

24. یک صفحه نمایش ایجاد و ارسال کنید. Screencast ضبط ساده ای از صفحه نمایش رایانه و صدا است. یک «چگونگی» ساده و کوتاه برای چیزی که به صنعت شما مربوط می شود، ضبط کنید. نشان دهید که چگونه یک کار ساده را انجام دهید (فقط به این دلیل که برای شما ساده است، به این معنی نیست که همه می دانند چگونه آن را انجام دهند). این ویدیو را به حساب YouTube برای کسب و کار خود ارسال کنید. یک مقاله وبلاگ با مقداری مطالب توضیحی بنویسید و این ویدیو را در مقاله جاسازی کنید.

25. فهرستی از تمام افراد برتر در صنعت خود تهیه کنید. این را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. مثال: "17 راک استار مستغلات که دوست دارم با آنها قهوه بنوشم." فقط افراد را فهرست کنید و اینکه چرا فکر می کنید آنها عالی هستند. به وب‌سایت‌ها یا نمایه‌های آنلاین آن‌ها پیوند دهید (این خوب است، زیرا به کسانی که مقاله شما را می‌خوانند کمک می‌کند و این شانس را افزایش می‌دهد که افرادی که نام می‌برید متوجه مقاله و بازدید شما شوند).

26. در فید RSS LinkedIn شخصی خود مشترک شوید. همگام شدن با شبکه اتصالات خود و انجام اسکن سریع از آنچه با آنها می گذرد (به چه کسانی وصل می شوند، به چه گروه هایی می پیوندند و غیره) مفید است. بهترین راه برای انجام این کار این است که در فید RSS شخصی خود مشترک شوید. برای انجام این کار، روی نماد نارنجی RSS در بخش «به‌روزرسانی‌های شبکه» صفحه اصلی خود در لینکدین کلیک کنید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب بازاریابی درونگرا

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

تهرانپارس محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس امروز، یه جورایی مثل یه پازل رنگارنگه که تیکه‌های مختلف تاریخ و مدرنیته رو کنار هم چیده. از یه طرف، هنوزم میشه رد پای گذشته رو توش دید، تو کوچه‌های قدیمی و خونه‌های باصفایی که یادگاری از روز

بازنشستگان قزوین چشم انتظار تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق

به گزارش شیش دنگ، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکلات کارگری و کارفرمایی قزوین در حالی برگزار شد که تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به یکی از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش تبد

حق مسکن کارگران، مرهمی بر زخم اجاره بهای میلیونی؟

در شرایطی که تورم افسارگسیخته، کمر اقتصاد خانوار ایرانی را خم کرده است، کارگران بیش از هر قشر دیگری زیر بار فشار اقتصادی کمر خم می‌کنند. حقوق ناچیز و هزینه های سرسام آور مسکن، زندگی را برای این قشر زح

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش ششم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش پنجم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش چهارم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش سوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش دوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در الهیه: لوکس‌ترین محله تهران

این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها، و مزایای زندگی در الهیه می‌پردازد و راهنمایی برای خرید خانه در الهیه ارائه می‌دهد.

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در ازگل || آرامش و مدرنیته در شمال تهران

ازگل، محله‌ای خوش آب و هوا و محبوب در شمال شرق تهران با دسترسی مناسب و امکانات رفاهی، ترکیبی از بافت قدیمی و مدرن را در خود جای داده است. این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها و مزایای زندگی در

توجه به نکات مهم هنگام معامله ملک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی