فصل پنجم: در Blogosphere پیدا شوید - بخش دوم

برای برقراری ارتباط با خریداران امروزی، باید جلوی ارسال پیام های خود را بگیرید و شروع به جذب مشتریان خود کنید. قوانین بازاریابی تغییر کرده است وکلید پیروزی استفاده از تغییر به نفع خود شماست.

به Google کمک کنید به شما کمک کند

 

ما در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در فصل 6 صحبت می کنیم، اما ارزش آن را دارد که اکنون در زمینه نحوه نوشتن مقالات وبلاگ خود به آن بپردازیم.

با توجه به سئو، مهمترین بخش مقاله شما عنوان است. هر مقاله جداگانه صفحه مخصوص به خود را دارد که در فهرست گوگل قرار می گیرد تا برای یک جستجوگر مشتاق بازیابی شود. وقتی گوگل آنچه را که جستجو می شود با تمام صفحات فهرست خود مطابقت می دهد، یکی از مهمترین کارهایی که سعی می کند انجام دهد تطبیق عنوان مقاله با عبارت مورد جستجو است. اگر می خواهید مقاله شما در رتبه اول برای عبارت "آچار میمون چپ دست" در گوگل قرار گیرد، عنوان مقاله شما باید حاوی این عبارت باشد. وجود یک عبارت کلیدی در عنوان مقاله تضمینی برای رتبه بندی مقاله شما برای آن عبارت نیست، اما بسیار مفید است.

در متن مقاله خود به دنبال عبارات کلیدی مهمی باشید که صنعت شما را توصیف می کند و آنها را به لینک هایپرلینک تبدیل می کند. فن ها کلماتی را که می توانید روی آنها کلیک کنید «انکر متن» می نامند. به عنوان مثال، اگر در متن مقاله خود عبارت "بهترین نرم افزار امنیتی جهان" را دارید، باید آن عبارت را به عنوان پیوندی که به صفحه اصلی شما یا مقاله خوب دیگری در وبلاگ خود در مورد آن موضوع اشاره می کند، قرار دهید. کلماتی که گوگل و سایر موتورهای جستجو در آن پیوندها می بینند به آنها کمک می کند تا ارتباط صفحه ای را که به آن می دهید درک کنند.

اگر یک یک وبلاگ نویس قدیمی هستید، توصیه می کنیم پروژه ای را شروع کنید که در آن به تمام مقالات وبلاگ قدیمی خود بازگردید و عناوین کلیدی  را مشخص کنید و همچنین فرصت ها یا مقالات دیگری را برای ایجاد پیوند از مقالات قدیمی به وب سایت خود بیابید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

مسری کردن مقالات شما

اگر می خواهید مقالات شما خوانده و منتشر شوند، باید در ساخت عناوین مقالات جذاب واقعاً مهارت داشته باشید. بسیاری از کارشناسان کپی رایتینگ توصیه می کنند که نیمی از زمان خود را صرف نوشتن مقاله و نیمی از زمان خود را برای نوشتن یک عنوان جذاب اختصاص دهید.

چرا عنوان اینقدر مهم است؟ خوب، بیشتر مردم مقاله شما را یا از طریق فید RSS که به طور خودکار از وبلاگ شما ایجاد می شود یا  ایمیلی که به طور خودکار از وبلاگ شما ایجاد می شود و یا ایمیلی با پیوندی در آن از یک همکار، جستجوی Google یا ابزار رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال، توییتر، فیس بوک، StumbleUpon، Digg، و غیره) ایجاد می شود می یابند. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن همه افراد دارای بیش از حد اطلاعات هستند، بنابراین مقاله شما باید توجه آنها را در نیم ثانیه جلب کند. به این فکر کنید که چگونه و چرا روی برخی از مقالات کلیک می کنید - معمولاً به این دلیل است که عنوان توجه شما را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال، وقتی به یک صفحه گوگل با 10 نتیجه نگاه می کنید، روی هر 10 نتیجه کلیک می کنید یا فقط اولین موردی که توجه شما را جلب می کند؟ در حالی که در فیس بوک هستید، آیا هر بار روی پیوند شخصی کلیک می کنید یا ابتدا به عنوان آن نگاه می کنید و فقط در صورتی روی آن کلیک می کنید که واقعاً توجه شما را جلب کند؟ (شکل 5.1 را ببینید.)

به یاد داشته باشید، مقالات شما در حال رقابت با صدها اطلاعات دیگر هستند، بنابراین عنوان باید غیرقابل مقاومت باشد. در اینجا عناوین چند مقاله وبلاگ ما که در فضای مجازی منتشر شده است را می خوانیم:

8 نکته بازاریابی از یک دارنده مدال طلای المپیک 10 درس رهبری از دان کورلئونه

استیو جابز و گای کاوازاکیبهترین تمرینات پاورپوینت

7 نشانه که نشان می دهد باید از یک مشاور سئو یاد بگیرید

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

بازاریابی درونگرا

 چگونه یک مدیر عامل را برای ورود به بازاریابی اینترنتی قرن بیست و یکم متقاعد کنیم؟

12 نکته سریع برای جستجو در گوگل مانند یک متخصص

این مقاله‌ها «ویروسی» شدند زیرا تعدادی از آنها فهرست‌های شماره‌دار هستند - به دلایلی گونه‌های ما به فهرست‌های شماره‌دار کشیده می‌شوند (مثلاً 7 دلیل اصلی که در 10 سال آینده می‌میرند)، بنابراین می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. این مقالات همچنین به دلیل اینکه عناوین شرکت‌های معروف (مانند گوگل) یا افراد مشهور (مانند دون کورلئونه) را نام می‌برند در فضای مجازی منتشر شدند - اینها نسبت به آنهایی که این کار را نمی‌کنند بهتر عمل می‌کنند. به مجلات در صندوق خواربار فروشی فکر کنید: تیترها توجه ما را به خود جلب می کنند زیرا آنها "اخبار" را فریاد می زنند.

 

تیتر اخبار بین الملل 

 به مقالات خود توجه کنید

اکنون که وقت خود را صرف نوشتن یک مقاله خوب با عنوان عالی کرده اید، می خواهید آن را به بازار عرضه کنید تا بیشترین افراد ممکن آن را بخوانند. توییتر، فیس‌بوک و لینکدین همگی فرم کوچکی دارند که به شما امکان می‌دهد به این سؤال پاسخ دهید، "چه کار می‌کنی؟" شما می توانید پیوند مقاله خود را در هر یک از این شبکه های اجتماعی ارسال کنید و خوانندگان خود را تشویق به اشتراک گذاری آن کنید. همچنین توصیه می‌کنیم کاربران خود را که در سایت‌های نشانک‌های اجتماعی بی‌شمار (Digg، Reddit، StumbleUpon، و غیره) هستند تشویق کنید تا با داشتن این نمادهای مرتبط در سایت شما، مقاله شما را برای پست ارسال کنند و به آن رأی دهند. اگر وبلاگ شما در مورد آچار میمون های چپ دست است، ممکن است داشتن نمادی که به Digg یا Reddit اشاره می کند منطقی نباشد، اما داشتن نمادهایی برای Twitter، Facebook، LinkedIn و StumbleUpon منطقی است.

بسیاری از صنایع سایت‌های نشانک‌گذاری اجتماعی و/یا انجمن‌های گفتگوی خود را دارند (به عنوان مثال، انجمن‌های یاهو، پاسخ‌های لینکدین و غیره). برای صنعت خود، شما می توانید این انجمن ها را پیدا کنید و مطمئن شوید که مقالات خوب خود را در آنجا پست می کنید تا دیگران نیز در مورد آنها نظر دهند.

اگر به تازگی وبلاگ خود را شروع کرده اید و هیچ دنبال کننده ای ندارید، توصیه می کنیم پیوند مقاله خود را به زیرمجموعه ای از مخاطبین ایمیل شخصی خود که فکر می کنید علاقه مند هستند ایمیل کنید. ایمیل شما باید حاوی پیوندی به مقاله و درخواستی باشد که از مخاطبین شما بخواهد آن را فوروارد کنند، در مورد آن نظر بدهند، آن را در سایت اجتماعی مورد علاقه خود پست کنند و در صورت لذت بردن در وبلاگ عضو شوند. این ترفند بسیار سریع قدیمی می شود، بنابراین از این تاکتیک فقط با مقالات استثنایی و تنها زمانی که برای اولین بار شروع به کار می کنید استفاده کنید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

شروع گفتگو با نظرات

شما باید خوانندگان را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند، به خصوص اگر با شما مخالف هستند. وقتی خوانندگان به مقاله وبلاگ شما می آیند و نظرات زیادی را می بینند، تصور می کنند که محتوا خوب است و احتمالاً مقاله را می خوانند و از طریق بخش نظرات مقاله وارد گفتگو می شوند. اگر از خوانندگان خود نخواهید نظر بدهند، احتمال کمتری دارد که این کار را انجام دهند. فراخوان برای اقدام در پایین هر پست وبلاگ باید چیزی شبیه این را بیان کند: "لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات زیر به من اطلاع دهید."

وقتی برای اولین بار یک وبلاگ را راه اندازی می کنید، فکر اینکه دیگران می توانند آشکارا درباره افکار، محصولات، بازار و غیره شما نظر دهند، می تواند نگران کننده باشد. با این حال، در واقع بسیار نادر است که یک مشتری یا یک رقیب ناراضی در نظرات وبلاگ شما ناراضی باشد. اگر چنین کردند، توصیه می‌کنیم اجازه دهید این نظرات باقی بمانند، زیرا به شما فرصتی عمومی برای رسیدگی به اعتراض‌ها و نشان دادن مهارت‌های خدمات مشتری خود می‌دهند. اگر با آن ایده احساس راحتی نمی کنید، تقریباً همه سیستم های وبلاگ نویسی این روزها به شما این امکان را می دهند که پس از ارسال نظر، آن را حذف کنید.

از وسوسه فعال کردن ویژگی «مدیریت نظر» وبلاگ خود بپرهیزید («تدبیر نظر» به شما امکان می‌دهد نظرات را قبل از ظاهر شدن در وبلاگ خود تأیید کنید)، زیرا این مرحله اضافی در فرآیند به اندازه کافی اصطکاک ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که گفتگوهای معنادار واقعاً نمی‌توانند انجام شوند. اتفاق افتادن تعدیل نظرات همچنین خوانندگان فعال شما را از اظهار نظر در مورد مقالات بعدی منصرف می کند. به همین ترتیب، توصیه می کنیم که نظرات را به طور کلی خاموش نکنید.

اکثر سیستم های وبلاگ نویسی وقتی کسی نظری را می گذارد برای شما ایمیل می فرستند تا بتوانید سریع پاسخ دهید. اگر کسی وقت گذاشته است تا برای شما نظر بگذارد (که اغلب به شکل یک سوال است)، به نظر پاسخ دهید تا بحث در سایت شما جریان داشته باشد. این بحث های  بالقوه شرایط بیشتری را نسبت به صفحه محصول در وب سایت شما جذب می کند!

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب بازاریابی درونگرا

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

پرداخت دارایی ملک در معاملات ملکی: فراتر از یک تراکنش مالی، تضمینی برای آرامش خاطر

خرید یا فروش ملک، یکی از مهم‌ترین تصمیمات مالی زندگی هر فرد است. در این مسیر هیجان‌انگیز، پرداخت وجه معامله، تنها یک تراکنش مالی نیست؛ بلکه تضمینی برای آرامش خاطر و اطمینان از یک معامله موفق است. در ا

برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در فضای کاملا امن و مناسب

وزیر کشور در نشست خبری، گفت: مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به خوبی و در سلامت کامل برگزار شد و آماده مرحله بعدی انتخابات می‌شویم.

اختلال گسترده اینترنت در ایران: آیا کلادفلر مقصر است؟

به گزارش شیش دنگ، از ساعاتی پیش، کاربران اینترنت در سراسر ایران با اختلالات گسترده‌ای در اتصال به شبکه جهانی مواجه شده‌اند. این اختلالات که با قطع و وصل فیلترشکن‌ها و کاهش شدید سرعت اینترنت همراه بوده

نتیجه نهایی انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی جمعه رقابت می‌کنند

دقایقی پیش، سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار نهایی شعب شمارش شده و تجمیع شده را اعلام کرد.

پس گرفتن ملک هبه شده : بازگشت از هبه و بررسی ابعاد حقوقی

هبه، به عنوان یکی از عقود معین در قانون مدنی ایران، به معنای بخشش مالی از سوی "واهب" به "متهب" است. این عقد، با توجه به ماهیت بخششی خود، غالباً با انگیزه‌های نیکوکارانه و عاطفی همراه است. با این حال،

فصل ششم: ایجاد طرح کسب و کاری واقع گرایانه - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

قباله‌نویسی زمین: رکن اساسی مالکیت و انتقال املاک

قباله‌نویسی زمین، فرایندی حقوقی و رسمی است که طی آن، مالکیت یک ملک از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. این سند رسمی، که به آن سند انتقال قطعی نیز گفته می‌شود، نه تنها مالکیت فعلی را مشخص می‌کند، بلکه سا

چالش های سئو در سال 2024: پیمایش در چشم انداز دیجیتال

حفظ مزیت رقابتی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در چشم انداز دیجیتالی که به سرعت در حال تغییر است، مستلزم سازگاری مداوم و استراتژی های آینده نگر است. با ورود به سال 2024، چندین چالش کلیدی خود را نش

وکالت محضری: تجلی اراده در عرصه حقوق و معاملات

وکالت محضری، نهادی حقوقی است که در آن فردی (موکل) به شخص دیگری (وکیل) اختیار می‌دهد تا در امور حقوقی‌اش، اعم از اداری، مالی، یا قضایی، به نیابت از او عمل کند. این رابطه مبتنی بر اعتماد و اطمینان متقاب

قانون ساخت و ساز در مشاعات: مروری بر قوانین و چالش‌های حقوقی

مشاعات، اجزای جدایی‌ناپذیر ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی هستند که به تمامی مالکین و ساکنین تعلق دارند. این فضاها که شامل راهروها، پشت‌بام، حیاط و... می‌شوند، به دلیل ماهیت اشتراکی خود، همواره محل بروز

توماس ادیسون، پدر برق

توماس ادیسون یکی از مشهورترین مخترعان و دانشمندان تمام دوران بود. او در 22 بهمن 1226 در میلان، اوهایو، آمریکا متولد شد. او بیش از هزار اختراع به ثبت رساند که بسیاری از آن ها تأثیر به سزایی بر زندگی مر

اصالت سند تک برگ: سپر اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای معاملات ملکی، اطمینان از اصالت سند تک برگ به مثابه سپری است که امنیت و آرامش خاطر را برای طرفین معامله به ارمغان می‌آورد. این سند رسمی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر می‌شود،