فصل هشتم: پشتکار داشته باشید - بخش سوم

یکی از موضوع‌های اساسی که همیشه به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه به اهداف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. شاید از دیرباز اینگونه بوده که وقتی در خلوت به چگونگی رسیدن به اهدافمان فکر میکردیم به این موضوع هیجان انگیز می رسیدیم که شاید استادی اسطوره ای این راه را رفته باشد و ثمره ی تجربیاتش را در گوشه ای به یادگار گذاشته باشد تا با درس گرفتن از او مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنیم؛ مسیری که استاد با کسب دانش و تجربه ی خود آن را برای ما به بهترین نحو ترسیم کرده باشد و ما با نگاه کردن به مسیری که استاد با به جای گذاشتن ردپای خود در طول راه ما را راهنمایی کرده است به سرمنزل مقصود برسیم.

·       چهار نداشتن انعطاف

جورج ای ویالانت اسناد روان پزشکی دانشگاه هاروارد در کتابش با عنوان «سالمندی خوب انعطاف پذیری را مشخصه ی بارز افرادی معرفی می کند که مراحل انتقال زندگی از کودکی تا کهنسالی را پشت سر می گذارند. می نویسد. انعطاف پذیری نشان دهنده ی افرادی است که مثل شاخه ای هستند که ریشه های سرسبز تازه و زنده دارد. چنین شاخه ای وقتی خم میشود و از شکل می افتد نمی شکند بلکه جوانه می زند و به رشد ادامه می دهد

این یک توصیف عالی از آن چیزی است که باید باشیم تا بتوانیسم در مشکلات با پشتکار پیش برویم و از استعدادهای مان نهایت استفاده را ببریم نباید خشک شکننده و انعطاف ناپذیر باشیم بلکه باید با هر احساسی که داریم تلاش کنیم و به سرعت به وضعیت سابق برگردیم یادآوری سخنان مربی، مدیر و بازیکن سابق جری وست عاقلانه به نظر می رسد. «اگر فقط روزهایی که احساس خوبی دارید کار کنید کار زیادی انجام نمی دهید

·       پنج نداشتن چشم انداز

هر چیزی در واقع دوبار ساخته میشود اول به صورت ذهنی، بعد به صورت فیزیکی این ساخت ذهنی در کجا شکل می گیرد؟ جواب چشم انداز است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

افراد با پشتکار در صورت مواجهه با مشکل در صنعت با شغل شان یک چشم انداز وسیع تر را در نظر میگیرند. آنها آن چه را می خواهند بسازند. با انجام دهند با چشم ذهن میبینند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. مثلا چند سال پیش گزارش یک گلف باز اماتور را خواندم که یک دور با «سام» استید عضو تالار مشاهیر گلف جهان بازی کرد. همو که دریافت کننده ی پاداش مادام العمر دستاورد تور پی جی ای و کاپیتان سه دوره ی تیم جام رایدر آمریکا بود. «استید» در اولین حفره از هفت ضربه به توپ را وارد حفره کرد که برای گلف بازی مثل او یک امتیاز ضعیف و غیر عادی بود. با خارج شدن یک جفت از گرین به نظر نمی رسید «استید» از سه ضربه ی روی هر حفره اش ناراحت باشد. در پاسخ به سوال همبازی اماتورش درباره ی این که چرا ناراحت نیست گفت «به همین دلیل است که مجده حفره بازی می کنیم. چشم انداز «استید» از تصویر بزرگ باعث شد با توجه به دورنمایی که در ذهن داشت، مقاومت کند و استوار بماند. در نهایت با چهار ضربه زیر حد مجاز بازی را پایان داد.

چگونه پشتکارتان را چندین برابر کنید؟

از میان برداشتن پنج دشمن پشتکار اولین گام است برای موفقیت در این زمینه همیشه درست فکر کردن مقدم بر درست عمل کردن است. اگر میخواهید استعدادتان را حفظ کنید این مراحل را طی کنید.

هدف یک هدف پیدا کنید

ریج دیواس مالک باشگاه اور لاند و مجیک میگوید «مقاومت یعنی سرسختی برای یک هدف برای افرادی که احساس هدفمندی ندارند. داشتن پشتکار برایشان سخت است. در مقابل اگر فرد حس پرشوری از هدف داشته باشد. انرژی اش بیشتر میشود موانع اهمیت خود را از دست میدهند و پشتکار برنده میشود.

احتمالا برنامه ی تلویزیونی تحت تعقیب آمریکا را دیده اید که با بازسازی داستانهای جنایی از بینندگان میخواهد جنایتکارانی که به خاطر اعمال خشونت آمیز تحت تعقیب هستند، به پلیس کمک کنند. مجری این برنامه جان والش است. خیلی ها تصور می کنند جان والش» بازیگر با خبرنگار است یک فرد حرفه ای در تلویزیون که برای مجری گری این برنامه استخدام شده است. ولی این طور نیست جان والش ماجرای قابل توجهی دارد.

والش» شرکت خودش را داشت و همراه سه شریکش هتل های لوکس می ساخت یک روز پسر شش ساله اش به نام «ادام» ناپدید شد. کودک ربوده شده بود ولی چون هیچ مدرکی مبنی بر وقوع جنایت نبود، اقدامات پلیس برای پیدا کردن تنها پسر والش» و همسرش به کندی پیش می رفت. شش روز جست و جو کردند. متاسفانه کودک را خیلی دیر یافتند و «آدام» مرده بود.

زندگی «والش» زیرورو شد. سی پوند از وزنش را از دست داد. خانه اش توقیف شد و کارش را هم از دست داد نمی توانست کارش را از سر بگیرد. همه ی امیدش را از دست داده بود. بعد یک روز دکتر رونالد رایت» خطاب به والش پرسید به خودکشی فکر میکنی این طور نیست؟» 

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی بلوار اندرزگو تهران

 

والش» جواب داد برای چه باید زندگی کنم؟ من چیزی ندارم تنها فرزندم را به قتل رساندند. حتی نمی توانم با همسرم صحبت کنم. بیکارم خانه ام توقیف است زندگی ام نابود شده است.

«رایت» گفت «نه، این طور نیست تو فن بیان خوبی داری تو بزرگ ترین کمپین را برای یک کودک گمشده در تاریخ فلوریدا راه اندازی کردی بیرون برو و سعی کن اوضاع را عوض کنی

والش» میگوید این بهترین توصیه بود که به او هدف داد و احساس هدف دلیل مهمی برای خودداری از خودکشی در اختیارش گذاشت. این حس به او انرژی داد تا به دیگران کمک کند. والش» در سال ۱۹۸۸ اجرای برنامه ی تحت تعقیب آمریکا را شروع کرد این برنامه در نهایت باعث دستگیری صدها قراری از جمله چهارده نفری شد که در فهرست ده نفر اول تحت تعقیب اقبی ای قرار داشتند.

اگر میخواهید موفق باشید باید هدفتان را پیدا کنید. این تنها راه برای این است که بتوانید مثل جان والش حتی در مواجهه با سخت ترین شرایط پابرجا بمانید.

بهانه ها آنها را از بین ببرید

یکی از بارزترین مواردی که میتواند افرادی را که قادر به حفظ موفقیت های شان هستند از کسانی متمایز کند که اصلا موفق نیستند یا موفقیت کمی دارند احساس مسوولیت شدیدشان در قبال اقدامات شان است. حرکت از شکست به سوی موفقیت آسان تر از بهانه به سوی موفقیت است.

به گفته ی «بروس ناش نویسنده ی مجموعه ی تالار شرم در زمینه ی چهره های ورزشی یکی از افراد مشهور در زمینه ی بهانه تراشی، رافائل سیتین ضربه زن سابق باشگاه کابویز دالاس بود. «ناش» می نویسد، «همه ی ما بهانه تراشی میکنیم و با این کار خودمان را در ردیف قهرمانان بزرگ ورزشی قرار میدهیم. مثلا رافائل سیتین را در نظر بگیرید. وقتی پای بهانه تراشی برای گلهای هدر رفته در زمین در میان باشد، رافائل سپتین» همتایی ندارد بهانه ها و شاید شوخی های «سیتین» از این دست بود.

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

مشغول خواندن امتیازانم روی تخته ی امتیازات بودم.

چمن ها خیلی بلند بودند استادیوم تگزاس اصلا چمن ندارد سطح آن پوشیده از چمن مصنوعی ست

رنگ سی ثانیه حواسم را پرت کرد

کلاهم خیلی تنگ بود و به مغزم فشار می آورد نمی توانستم فکر کنم

عجیب نیست که من باختم تو توپ را وارونه گرفته بودی خطاب به توپ گیر

اگر می خواهید استعدادتان را به حداکثر برسانید و حفظش کنید وقتی از بیش ترین توانایی تان استفاده نکرده اید بهانه تراشی نکنید. در مقابل مسوولیت کامل خود و اقدامات تان را به عهده بگیرید و سخنان جورج واشینگتن کارور را فراموش نکنید که می گفت تو دونه درصد از شکست ها مربوط به افرادی ست که عادت دارند بهانه تراشی کنند

استقامت کمی توسعه دهید

قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان محمد علی» معروف به بزرگ ترین» می گفت «قهرمانان در سالنهای ورزشی ساخته نمی شوند. قهرمانان از چیزی که در عمق وجودشان قرار دارد یک ارزو یک رویا یک چشم انداز ساخته میشوند. آنها باید استقامت آخرین لحظه را داشته باشند. کمی سریع تر باشند مهارت و اراده داشته باشند ولی اراده باید قوی تر از مهارت باشد همه ی افرادی که به موفقیت میرسند و حفظش می کنند. استقامت دارند استقامت واقعی راز پشتکار و پشتکار، راز موفقیت است.

قبلا در این فصل گفتم زندگی نه یک مسابقه ی طولانی که مجموعه ای از مسابقات کوتاه پی در پی است. هر نوع استعداد با مهارتی که داشته باشید. این موضوع صدق میکند بدون پشتکار موفقیت یک فرد با استعداد زودگذر است ولی با پشتکار فرد فرصتهای خوبی برای موفقیت دارد. 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب نهایی موفقیت

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

یارانه مرداد واریز شد: لبخند بر لبان دهک‌های اول تا سوم

در روزگاری که گرانی و تورم، کام بسیاری از خانوارها را تلخ کرده است، واریز یارانه مرداد ماه، همچون بارقه‌ای از امید بر سفره دهک‌های اول تا سوم تابید. این یارانه که با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه

راهنمای جامع مشارکت در ساخت برای سرمایه‌گذاران

مطمئنی می‌خوای بهترین تصمیم رو برای سرمایه‌گذاریت بگیری؟ این مقاله همه چیز رو درباره مشارکت در ساخت بهت می‌گه تا با خیال راحت انتخاب کنی و بسازی!

قیمت مسکن در پاکدشت: میلیاردی اما همچنان در دسترس!

آیا رؤیای خانه‌دار شدن در تهران برای شما به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است؟ آیا افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شما را از جستجوی خانه منصرف کرده است؟ خبر خوب این است که هنوز هم می‌توان در برخی مناطق تهرا

شمال تهران، رویایی دست نیافتنی برای مستاجران

بازار مسکن در شمال تهران همچنان در تب و تاب است و قیمت‌ها به قله‌های جدیدی صعود می‌کنند. این افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، به ویژه در بخش اجاره، باعث شده تا بسیاری از مستاجران توانایی تمدید قرارداد در محل

راهنمای کامل پیش خرید آپارتمان: از صفر تا صد + نکات مهم

پیش‌خرید آپارتمان رویای شماست؟ با این راهنمای جامع، از صفر تا صد فرآیند پیش‌خرید را یاد بگیرید و بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهید.

آشنایی با محله دارآباد واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

دارآباد، یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌آب‌وهواترین محله‌های شمال تهران است که با طبیعت بکر، تاریخ غنی و امکانات رفاهی متنوع، جایگاه ویژه‌ای در میان ساکنان و گردشگران پایتخت دارد. این محله که در دامنه کوه‌ها

آشنایی با محله حکمت واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

محله حکمت، یکی از محله‌های لوکس و قدیمی شمیرانات تهران است که در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است. این محله با طبیعت سرسبز، ساختمان‌های مجلل، و امکانات رفاهی فراوان، از جمله مناطق خوش‌نشین پایتخت م

آشنایی با محله حصار بوعلی واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

حصار بوعلی تنها یک محله نیست، بلکه گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ ایران است. نام این محله به ابوعلی سینا، حکیم و فیلسوف بزرگ ایرانی، مرتبط است. گفته می‌شود که ابوعلی سینا در سفر خود به ری، مدتی را در این

بهترین سایت های فروش خانه در ایران (1403)

آیا قصد خرید یا فروش ملک دارید؟ این مقاله جامع، شما را با بهترین سایت‌های املاک ایران آشنا کرده و نکات مهم برای یک معامله موفق را به شما آموزش می‌دهد. با مطالعه این مقاله، بهترین تصمیم را بگیرید.

آشنایی با محله چیذر واقع در منطقه 1 شهرداری تهران

چیذر، نام محله و دهکده‌ای تاریخی در شمیرانات، شمال شهر تهران است. این محله زیبا با طبیعت سرسبز و هوای پاکش، از دیرباز مورد توجه ساکنان تهران بوده است. چیذر با بافت سنتی و مدرن در هم آمیخته، ترکیبی دلن

اقتصاد پاناما: قلب تپنده اقتصاد آمریکای مرکزی

پاناما، کشوری کوچک اما پویا در قلب آمریکای مرکزی، با اقتصادی متنوع و رو به رشد، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در صحنه جهانی تثبیت کرده است. در زیر، به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد این کشور می‌پردازیم.

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک: رویایی دست‌یافتنی یا سراب فریبنده؟

فرانسه، با زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده، فرهنگ غنی و اقتصاد پویا، همواره مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به مهاجرت بوده است. در این میان، خرید ملک در فرانسه، به عنوان دریچه‌ای برای ورود به