فصل دهم: منابع خود را حفظ کنید - بخش سوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

نبرد وردون

در جنگ جهانی اول، نیروهای آلمان و فرانسه در یک بن‌بست جنگی دو ساله قرار گرفته بودند. هر یک از آنها صدها هزار نفر از سربازان خود را بدون هیچ‌گونه پیروزی از دست دادند. در نبرد وردون از فوریه یا دسامبر سال 1916، فرمانده‌ی آلمانی، فون فالکنهاین، یک حمله‌ی بزرگ را برای نابود کردن نیروهای فرانسوی طراحی کرد.

بعد از یک حمله‌ی سنگین نُه ساعته‌ی 1400 توپ، فالکنهاین سه لشگر ارتش پنجم آلمان و چند صد هزار سرباز را به سوی یک جبهه‌ی هشت مایلی اعزام کرد. نیروهای فرانسوی عقب‌نشینی و نیروهای آلمانی حمله کردند و صفوف نیروهای فرانسوی را تار و مار کردند.

سپس ارتش فرانسه تحت فرماندهی ژنرال پتن ضد حمله کرد و پیشروی ارتش آلمان را متوقف کرد. یک نبرد فرسایشی به وجودآ مد. برای نه ماه بعد، هر حمله با یک ضد حمله از طرف مقابل روبرو شد. وقتی این نبرد در دسامبر سال 1916 به پایان خود نزدیک شد، طرفین به موقعیت اول خود در بهار برگشتند. فرانسه 500000 سرباز و آلمان 434000 سرباز را از دست دادند. تقریباً 1000000 سرباز بدون برتری یکی از طرفین بر دیگری از بین رفت. نبرد وردن یکی از بدترین تخلفات از اصل صرفه‌جویی در نیروهای نظامی بود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

استراتژی بازیابی

همیشه استراتژی بازیابی را برای شرکت خود داشته باشید. تصور کنید که شرکت شما در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارد. اگر شما پول نداشته باشید، باید چه اقدامات فوری را برای بقای خود اتخاذ کنید؟ چه هزینه‌هایی را کاهش می‌دهید؟

بهترین مدیران بهترین شرکت‌ها انضباط مالی شدید را همیشه رعایت می‌کنند. صرفنظر از مقدار سود خود، آنها خیلی مراقب هزینه‌های خود هستند. این نگرش مدیران برتر در سراسر شرکت‌ آنها حاکم می‌شود و به دیگران انگیزه می‌دهد تا درباره‌ی هزینه‌های خود دقیق باشند.

 

نقطه‌ی سربه‌سر خود را تعیین کنید

تصور کنید که فروش شما به طور ناگهانی حداقل از یک ماه قبل متوقف شده است. هزینه‌ی شما چقدر است تا درب‌های شرکت خود را بدون درآمد فروش یا جریان نقدینگی باز نگه دارید و به فعالیت خود ادامه دهید؟ هزینه‌های ثابت و متغیر خود را تحلیل کنید. شما باید چه مقدرا پول را بابت کرایه‌ها، حقوق‌ها، دستمزدها، مخارج و هزینه‌های دیگر پرداخت کنید تا به فعالیت خود ادامه دهید؟ این همان نقطه‌ی سربه‌سر، نقطه‌ی برابری درآمدها و هزینه‌ها یا نقطه‌ی برابری دخل و خرج‌هاست.

اگر درآمد شما برای یک دوره‌ی معین قطع شود، چند ماه می‌توانید به فعالیت خود ادامه دهید؟ شما باید نقدینگی ذخیره برای حداقل سه ماه داشته باشید تا آماده‌ی رویارویی با شرایط اضطرای باشید. بسیاری از شرکت‌ها بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 دچار ورشکستگی شدند زیرا تجارت آنها به مدت دو تا سه ماه متوقف شد. آنها نقدینگی ذخیره نداشتند و نتوانستند نقدینگی ضروری خود را در آن شرایط فراهم کنند. اجازه ندهید که چنین موقعیتی برای شما پیش آید.

چون وظیفه‌ی شما این است که مشتریان را به دست آورید و حفظ کنید، مسئولیت شما این است که صرفه‌جویی داشته باشید تا منابع ضروری را برای شرکت خود فراهم کنید. مهم این است که چه اتفاقاتی در این شرایط رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید بعضی از ریسک‌ها را اتخاذ کنید و هزینه‌های عملیاتی سنگینی داشته باشید یا هدف خاصی را به دست آورید. چنین ریسکی قابل قبول نیست.

 

 اصل صرفه‌جویی و موفقیت شخصی

اصل صرفه‌جویی برای هر عرصه از زندگی شما به کار می‌رود. افراد و سازمان‌ها خواسته‌های خود را بیشتر، زودتر، آسان‌تر و تضمینی تر می‌خواهند. آنها تشخیص می‌دهند که زندگی با ارزش است و منابع با ارزش نادر هستند.

شما نمی‌توانید تمام کارهایتان را خودتان انجام دهید. شما نمی‌توانید تمام خواسته‌هایتان را خودتان خریداری کنید. شما باید انتخاب کنید. شما باید اجتناب کنید که چه چیزی بیشترین سود کوتاه مدت و بلند مدت را برای شما فراهم می‌کند. همان‌طور که پاتون به سربازان ارتش آمریکا می‌گوید: «باید هر نبرد ما به کسب چیزی برای ما منجر شود. در غیر این صورت، نمی‌جنگیم.» اگر از این اصل اساسی غفلت شود، منابع با ارزش خود را با خطر روبرو می‌کنید.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

نبرد کورسک

نبرد تانک‌ها درمنطقه‌ی کورسک شوری سابق در تابستان 1943 به یک نبرد سرنوشت‌ساز جنگ جهانی دوم تبدیل شد. این نبرد بزرگترین نبرد تانک‌ها در جنگ جهانی دوم بود. آلمان‌ها و شوروی‌ها تمام تانک‌ها و ماشین‌های زرهی خود را برای حمله و ضد حمله آماده کردند. بعد از چند نبرد سخت، ارتش آلمان با تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شد. این نبرد پایان حملات ارتش آلمان در جبهه‌ی شرق بود. 70000 سرباز آلمانی کشته یا اسیر شدند، 950 تانک نابود شد و 1400 هواپیما سرنگون شدند. از این زمان به بعد، دیگر هیچگونه پیروزی برای ارتش آلمان بوجود نيامد.

ارتش آلمان متحمل تلفات سنگین و مطلقی شد. تلفات آنها قابل جبران نبود. شوروی‌ها فقط تلفات نسبی داشتند. آنها تعداد زیادی از تانک‌ها و ماشین‌های زرهی خود را از دست دادند، ولی آنها توانستند تانک‌ها و ماشین‌های رزهی جدید را جایگزین کنند و به پیشروی‌های خود در امتداد جبهه‌ی غربی به طرف برلین ادامه دهند. ارتش آلمان درگیر برنامه‌ی ساخت تانک شد، ولی زمانی تانک‌های جدید به میدان آمدند که ارتش آلمان از جبهه‌ی روسیه عقب کشیده بود. آنها نبردهای لنينگراد، مسکو و استالینگراد را باختند و نتوانستند اقتدار جنگی خود را دوباره به دست آورند. ارتش آلمان شکست خورد.

 

اصل صرفه‌جویی و در آمد

درآمد متوسط در آمریکا 26000 دلار در سال برای یک نفر و 52000 دلار برای یک خانواده است. وقتی شما تجارت خود را شروع می‌کنید، هدف اول شما این باشد که از امروز از درآمد متوسط عبور کنید. هدف دوم شما این باشد که حداکثر حاشیه‌ی ممکن را برای درآمد متوسط به دست آورید.

بیشتر مردم در دوره‌ی عمر خود با افزایش درآمد 3 تا 5 درصدی سالیانه، موسوم به افزایش هزینه‌ی زندگی، روبرو می‌شوند. بعد از بیست، سی یا چهل سال کار سخت، یک فرد متوسط درآمد متوسط را برای شغل و موقعیت خود دارد.

وقتی دانش و تجربه‌ی کاری شما افزایش می‌یابد و ارزش شما برای شرکت خود بیشتر می‌شود، درآمد شما بیشتر از یک فرد تازه وارد می‌شود. با این وجود، همیشه چنین نیست. یک مهندس تازه فارغ‌التحصیل 80 درصد اطلاعات یک مهندس ده سال سابقه را دارد. ولی نصف حقوقش کار می‌کند. اگر یک مهندس تازه فارغ‌التحصیل دانش و مهارت‌های خود را ارتقاء ندهد، فوراً یک مهندس تازه فارغ‌التحصیل سخت‌کوش‌تر، مؤثرتر و با دانش‌تر را جایگزین وی می‌کنند.

در یک مورد اخیر، یک مدیر جوان جایگزین یک مدیر قدیمی شد که حاضر بود با حقوق کمتر کار کند. قاضی دادگاه تشخيص داد که اگر شرکتی یک مدیر جوان‌تر استخدام کند که بتواند کار یک مدیر قدیمی را با حقوق کمتر انجام دهد، دچار تبعیض نشده است. این صرفاً یک اصل اقتصادی است که سیستم یک شرکت بر آن استوار است.

مسئله‌ی واقعی این بود که مدیر قدیمی چندین سال کار کرده بود. وی افزایش دانش و مهارت‌های خود را متوقف کرده بود. وی چنان عقب افتاده بود که ارزش کمک‌هایش به شرکت خود بیشتر از یک مدیر جوان نبود. این یک پدیده است که ما شاهد آن در سراسر جامعه‌ی رقابتی خود هستیم.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

خرید خانه محله فاطمیه مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله فاطمیه مشهد با دسترسی آسان به حرم مطهر و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای ایده‌آل برای سکونت و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله، به بررسی جوانب مختلف خرید، فروش و اجاره خانه و آپارتمان در فاطمیه پرداخ

خرید خانه محله فرامرز عباسی مشهد: محله‌ای ایده‌آل برای خرید خانه

فرامرز عباسی، یکی از محله‌های پرطرفدار و رو به رشد در شمال غرب مشهد است که به دلیل دسترسی آسان به امکانات رفاهی، فضای سبز و آرامش، مورد توجه بسیاری از خریداران ملک قرار گرفته است. در این مقاله به بررس

خرید خانه محله عنصری مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله عنصری یکی از محلات قدیمی و اصیل شهر مشهد است که با وجود بافت سنتی خود، از امکانات رفاهی و دسترسی مناسبی برخوردار است. این محله با قرارگیری در نزدیکی حرم مطهر رضوی و بازار رضا، همواره مورد توجه زا

خرید خانه محله فارغ التحصیلان مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله فارغ التحصیلان مشهد، یکی از مناطق رو به رشد و پرطرفدار این شهر است که با توجه به امکانات رفاهی، دسترسی مناسب به مراکز آموزشی و درمانی و همچنین فضای سبز مطلوب، مورد توجه بسیاری از خریداران و سرمای

خرید خانه محله طرق مشهد: سرمایه‌گذاری هوشمندانه در قلب آرامش

طرق، یکی از محله‌های خوش‌نام و رو به رشد مشهد، با فضایی آرام و دلنشین، گزینه ‌ای ایده‌آل برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری ملکی محسوب می‌شود. این منطقه با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، و

خرید خانه محله عسگریه مشهد: بررسی محله و راهنمای جامع خرید خانه

عسگریه مشهد، محله‌ای با دسترسی آسان به حرم مطهر و امکانات رفاهی مناسب، گزینه خوبی برای سکونت و سرمایه‌گذاری است. برای خرید آپارتمان، خرید خانه، فروش آپارتمان، فروش خانه، اجاره آپارتمان، رهن و اجاره آپ

خرید خانه محله صیاد شیرازی مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله صیاد شیرازی، یکی از مناطق رو به رشد و پرطرفدار مشهد مقدس، با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، گزینه مناسبی برای سکونت و سرمایه گذاری است. در این مقاله، به بررسی بازار مسکن در این مح

خرید خانه محله طبرسی مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله طبرسی مشهد، از محله‌های قدیمی و اصیل این شهر به شمار می‌رود که با وجود بافت سنتی، امکانات رفاهی مناسبی را در خود جای داده است. این محله با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و بازار رضا، مورد توجه زائر

خرید خانه محله صدرا مشهد: راهنمای جامع برای خرید خانه

محله صدرا مشهد با موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان به امکانات رفاهی، گزینه مناسبی برای سکونت است. در این مقاله به بررسی خرید و فروش ملک، رهن و اجاره خانه و رهن و اجاره آپارتمان در صدرا پرداختیم. ب

خرید خانه محله صدف مشهد: فرصتی طلایی برای خرید خانه

محله صدف مشهد، با موقعیت عالی و امکانات رفاهی کامل، گزینه مناسبی برای خرید، فروش و اجاره ملک است. این مقاله به بررسی خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپا

خرید خانه محله شهید معقول مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله شهید معقول مشهد با موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به امکانات رفاهی، گزینه مناسبی برای خرید خانه و آپارتمان است. با توجه به تقاضای بالا برای خرید ملک در این محله، می‌توانید با بررسی دقیق گزینه‌ها

خرید خانه محله شیرودی مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

این مقاله راهنمای جامعی برای خرید، فروش و اجاره ملک در محله شیرودی مشهد است. در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید خانه، گزینه‌های مختلف برای اجاره و رهن و همچنین نکات مهم در فروش ملک پرداخته شده است