فصل ششم: پیدا شدن در گوگل - بخش اول

برای برقراری ارتباط با خریداران امروزی، باید جلوی ارسال پیام های خود را بگیرید و شروع به جذب مشتریان خود کنید. قوانین بازاریابی تغییر کرده است وکلید پیروزی استفاده از تغییر به نفع خود شماست.

پیدا شدن در گوگل

 

امروز چند بار از گوگل برای جستجوی چیزی استفاده کردید؟ به احتمال زیاد، چندین بار. در واقع، طبق ComScore1، آمریکایی ها تنها در آوریل 2009 بیش از 13 میلیارد جستجو را با استفاده از Google انجام دادند. کل فعالیت جستجو برای مدت مشابه برای همه موتورهای جستجو بیش از 22000 جستجو بود. این احتمال وجود دارد که در میان همه آن میلیاردها جستجو، بسیاری از آنها مربوط به محصول یا خدمات شما باشد. به عبارت ساده، اگر سایت شما در گوگل یافت نشود، فرصت بزرگی را برای ایجاد سرنخ برای کسب و کار خود از دست می دهید. در واقع، شما احتمالاً این سرنخ ها را برای رقبای خود ارسال می کنید!

به غیر از حجم انبوه بازدیدکنندگان بالقوه ای که می توانید از طریق گوگل جذب کنید، ملاحظات مهم دیگری نیز برای اطمینان از رتبه بندی سایت شما وجود دارد: افرادی که در گوگل جستجو می کنند در واقع به دنبال چیزی هستند. این ممکن است کمی واضح به نظر برسد، اما این را با دریافت ترافیک از وبلاگ ها مقایسه کنید. خوانندگان وبلاگ اغلب بر یادگیری چیزی یا سرگرم شدن متمرکز هستند و اغلب هدف خاصی ندارند از طرف دیگر جستجوگران گوگل به دنبال یافتن چیزی هستند. گاهی اوقات آنها به دنبال یک محصول یا خدمات و یا گاهی اوقات به دنبال اطلاعات هستند. اما، آنها هدف خاصی دارند. اگر چیزی که آنها به دنبال آن هستند مربوط به کسب و کار شما است،  درواقع شما  توسط جستجو گران پیدا می شوید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

انواع نتایج

هنگامی که کاربران جستجوهای گوگل را انجام می دهند، دو نوع نتیجه در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) ظاهر می شود: نتایج جستجوی "ارگانیک" (که به عنوان نتایج "طبیعی" نیز شناخته می شود) و نتایج پولی یا حمایت شده. به طور کلی، نتایج پرداخت شده یا پیوندهای حمایت شده، در سمت راست SERP و گاهی اوقات در بالا ظاهر می شوند (شکل 6.1 را ببینید).

جستجوی ارگانیک گوگل

شکل 6.1 اسکرین شات از نتایج جستجوی ارگانیک و حمایت شده گوگل

 

این پیوندهای حمایت شده اساساً تبلیغاتی هستند - به همین دلیل است که پیوندهای حمایت شده اغلب به عنوان "تبلیغات پرداخت به ازای کلیک" نامیده می شوند. سازمان‌ها می‌توانند با خرید Google AdWords،  یک برنامه تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی Google پیشنهاد دهند. این کار به این صورت است: شما پیشنهاد می‌کنید هر زمان که تبلیغ شما بر اساس کلمه کلیدی جستجوگرها به جستجوگران نشان داده می‌شود، هزینه مشخصی به ازای هر کلیک (CPC) به گوگل بپردازید. شما برای تعداد دفعاتی که مردم بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند و از وب سایت شما بازدید می کنند، مبلغی را پرداخت می کنید - نه تعداد دفعات نمایش تبلیغات شما. به عنوان مثال، فرض کنید که یک وکیل مالیاتی در بوستون بودید و می‌خواستید به کاربران Google دسترسی پیدا کنید که عبارت «وکیل مالیاتی بوستون» را جستجو کرده‌اند. می توانید آن Google AdWord را بخرید و به ازای هر کلیک 2.50 دلار ارائه دهید. این بدان معناست که اگر تبلیغ شما به کاربران نشان داده شود، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، 2.5 دلار به گوگل پرداخت می کنید. قیمتی که پیشنهاد می‌کنید تعیین می‌کند که آیا آگهی شما نمایش داده می‌شود، کجا نمایش داده می‌شود و چند بار. قیمتی که باید بپردازید بستگی به این دارد که چند نفر دیگر نیز به همان کلمه کلیدی علاقه مند هستند. گوگل ادوردز حراجی است که در زمان واقعی برگزار می شود. شرکت‌هایی که مایل به پرداخت بیشتر هستند، احتمالاً آگهی‌شان را در تعداد محدودی از املاکی که Google برای این تبلیغات AdWords پولی در دسترس دارد نشان می‌دهند. توجه به این نکته مهم است که گوگل علاوه بر قیمت پیشنهادی، از کیفیت تبلیغات نیز برای تعیین محل تبلیغات استفاده می کند. تبلیغات با کیفیت بالا که نیازهای جستجوگران را برآورده می کنند، می توانند هزینه کمتری را بر اساس هر کلیک پرداخت کنند.

جستجوی پولی به این ترتیب کار می کند. شما برای فرستادن بازدیدکنندگان به وب‌سایت خود به Google پول می‌دهید، و مبلغی که پرداخت می‌کنید بر اساس تعداد افراد دیگری است که برای همان جستجوگران رقابت می‌کنند.

از سوی دیگر، نتایج ارگانیک یا طبیعی بر اساس پرداخت نیست، بلکه بر اساس کیفیت محتوا و آنچه که گوگل معتقد است با ارزش ترین صفحات برای کاربرانشان است، است. هنگامی که صفحه وب شما در نتایج ارگانیک نمایش داده می شود و کاربران روی پیوند شما کلیک می کنند و از صفحه وب شما بازدید می کنند، این کلیک ها اساساً رایگان هستند (شما برای آنها هیچ هزینه ای به Google پرداخت نمی کنید). واضح است که اگر همه چیز یکسان باشد، ترجیح می‌دهید کسب‌وکارتان بازدیدکنندگان رایگان از Google داشته باشد، اینطور نیست؟ در واقع حتی بهتر از این هم می شود. نه تنها قرار دادن در نتایج ارگانیک رایگان است، بلکه بازدیدکنندگان بر روی این نتایج بسیار بیشتر از نتایج پولی کلیک می کنند. تحقیقات MarketingSherpa و Enquiro نشان می دهد که 75 درصد از جستجوگران بر روی لیست های ارگانیک کلیک می کنند در حالی که 25 درصد روی نتایج پولی کلیک می کنند. راه خود را به نتایج پولی برای همان کلمات تغییر دهید و انها را بخرید.

واضح است که شما ترجیح می دهید به جای پرداخت هزینه، ترافیک رایگان دریافت کنید. این همان چیزی است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد آن می گوید. زمانی که کاربر کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کند، می خواهید شانس نمایش صفحات وب خود را تا حد امکان در نتایج Google افزایش دهید.

به‌طور پیش‌فرض، وقتی کاربران یک عبارت جستجو را در Google تایپ می‌کنند، 10 نتیجه یا فهرست در هر صفحه نشان داده می‌شود. یعنی صفحه اول نتایج 10 نتیجه برتر، صفحه دوم 10 نتیجه بعدی و غیره را نشان می دهد. توجه به این نکته مهم است که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار مهم است، زیرا صفحه اول سهم زیادی از ترافیک آن کلمه کلیدی را دریافت می کند. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که صفحه اول گوگل بیش از 89 درصد از ترافیک را جذب می کند و بیشتر کاربران به صفحه اول نگاه نمی کنند. حتی در صفحه اول، ترافیک به طور مساوی پخش نمی شود - نتیجه رتبه اول (شماره یک در صفحه اول) حدود 42 درصد از ترافیک را به خود اختصاص می دهد. هر چه رتبه شما برای یک اصطلاح خاص بالاتر باشد، بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر می شود و تفاوت بین تعداد بازدیدکنندگان با افزایش های کوچک رخ نمی دهد - این بسیار مهم است. بنابراین، شما می‌خواهید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا برای کلمه کلیدی مورد علاقه خود تا حد ممکن رتبه بالایی کسب کنید.

عمل درک نحوه کار موتورهای جستجو و تلاش برای بدست آوردن رتبه مناسب وب سایت برای کلمات کلیدی، به عنوان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شناخته می شود. بقیه این فصل به اصول سئو و اینکه چگونه می توانید از این روش برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید، می پردازد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

مقدمه ای (کوتاه) بر نحوه کار گوگل

برای موفقیت در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، لازم است کمی در مورد نحوه عملکرد گوگل بدانید.

گوگل دو کار اساسی انجام می دهد. ابتدا، اینترنت را به دنبال صفحات وب می خزاند و این صفحات را در فهرست خود ذخیره می کند. فهرست گوگل را به عنوان یک کاتالوگ عظیم در نظر بگیرید (مثل یک کتابخانه که فهرستی از هر کتاب دارد).

دوم، نرم افزاری دارد که جستجوهای کاربر را پردازش می کند و بهترین صفحات وب منطبق را از کاتالوگ خود پیدا می کند.

برای اینکه صفحه وب شما رتبه خوبی در گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص پیدا کند، دو چیز باید اتفاق بیفتد. ابتدا گوگل باید صفحه وب شما را ایندکس کند. سپس، از بین تمام صفحات وب ممکن که گوگل فکر می کند با کلمه کلیدی مورد جستجو مطابقت دارد، صفحه یا صفحات شما باید بهتر از سایر نامزدهای احتمالی در نظر گرفته شوند.

وادار کردن گوگل به بازدید از یک صفحه وب و فهرست کردن آن به اندازه گذشته سخت نیست. در روزهای اولیه سئو، اغلب لازم بود که صفحات وب جدید را به صورت دستی به موتورهای جستجو ارسال کنید تا آنها از وجود این صفحات مطلع شوند. بسیاری از مشاوران سئو و ابزارهای نرم افزاری این کار را به عنوان سرویسی به نام ارسال موتور جستجو ارائه می دهند. امروزه ارسال دستی صفحات به ندرت ضروری است. در عوض، دریافت لینک به یک صفحه وب جدید از صفحه‌ای که قبلاً توسط Google خزیده شده است، برای خزیدن صفحه جدید نیز کافی است. به این ترتیب است که بیشتر صفحات جدید امروزه وارد فهرست گوگل می شوند. اگر تصمیم دارید صفحات خود را به صورت دستی به Google ارسال کنید، این کار رایگان و آسان است (و نباید مستلزم استخدام مشاور باشد). فقط از ابزار Google Add URL (http://www.Google.com/addurl) استفاده کنید.

ایندکس شدن صفحات وب توسط گوگل مشکلی نیست. رسیدن به رتبه خوب آنها جایی است که شما را به  چالش می کشد. برای درک نحوه رتبه بندی خوب، درک اصول اولیه نحوه عملکرد الگوریتم رتبه بندی گوگل مفید است.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب بازاریابی درونگرا

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

تهرانپارس محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس امروز، یه جورایی مثل یه پازل رنگارنگه که تیکه‌های مختلف تاریخ و مدرنیته رو کنار هم چیده. از یه طرف، هنوزم میشه رد پای گذشته رو توش دید، تو کوچه‌های قدیمی و خونه‌های باصفایی که یادگاری از روز

بازنشستگان قزوین چشم انتظار تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق

به گزارش شیش دنگ، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکلات کارگری و کارفرمایی قزوین در حالی برگزار شد که تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به یکی از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش تبد

حق مسکن کارگران، مرهمی بر زخم اجاره بهای میلیونی؟

در شرایطی که تورم افسارگسیخته، کمر اقتصاد خانوار ایرانی را خم کرده است، کارگران بیش از هر قشر دیگری زیر بار فشار اقتصادی کمر خم می‌کنند. حقوق ناچیز و هزینه های سرسام آور مسکن، زندگی را برای این قشر زح

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش ششم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش پنجم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش چهارم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش سوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش دوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در الهیه: لوکس‌ترین محله تهران

این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها، و مزایای زندگی در الهیه می‌پردازد و راهنمایی برای خرید خانه در الهیه ارائه می‌دهد.

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در ازگل || آرامش و مدرنیته در شمال تهران

ازگل، محله‌ای خوش آب و هوا و محبوب در شمال شرق تهران با دسترسی مناسب و امکانات رفاهی، ترکیبی از بافت قدیمی و مدرن را در خود جای داده است. این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها و مزایای زندگی در

توجه به نکات مهم هنگام معامله ملک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی