فصل هفتم: در رسانه های اجتماعی پیدا کنید - بخش هشتم

برای برقراری ارتباط با خریداران امروزی، باید جلوی ارسال پیام های خود را بگیرید و شروع به جذب مشتریان خود کنید. قوانین بازاریابی تغییر کرده است وکلید پیروزی استفاده از تغییر به نفع خود شماست.

پیگیری پیشرفت شما

با صفحه هواداران فیس بوک خود، تعداد طرفدارانی که دارید و اینکه چگونه این تعداد در طول زمان تغییر می کند را پیگیری کنید. فیس بوک دارای ویژگی به نام "بینش" است که به شما امکان می دهد به این داده ها نگاه کنید.

اگر یک گروه لینکدین برای کسب و کار خود دارید، تعداد اعضای گروه را پیگیری کنید. با استفاده از ویژگی جستجوی گروهی، کلمات کلیدی صنعت خود را جستجو کنید تا ببینید گروه شما چگونه انها را  رتبه بندی می کند. این  ترفند به شما می فهماند که گروه شما چقدر در صنعت شما برجسته است.

برای توییتر، نمره توییتر خود را دنبال کنید (http://twitter.grader.com). این کار با بررسی تعداد فالوورها، قدرت آن فالوورها و میزانی که می‌توانید جامعه توییتر را درگیر کنید و مردم را وادار کنید پیام‌های شما را بخوانند و به آنها پاسخ دهند، قدرت و دسترسی شما را در توییتر اندازه‌گیری می‌کند. شما باید بتوانید با کمی تلاش و مشارکت به نمره 90/100 یا بالاتر برسید.

در یوتیوب، ببینید چند نفر کانال شما را تماشا می کنند. آیا در هر ویدیو ده ها، صدها یا هزاران بازدید دریافت می کنید؟ به نظر می رسد کدام نوع ویدیو بهتر از سایرین عمل می کند؟

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

Inbound in Action: FreshBooks

FreshBooks، پیشرو در نرم افزار صورتحساب آنلاین، جامعه ای متشکل از 800000 نفر دارد که از Freshbooks برای ارسال، دریافت، چاپ و پرداخت فاکتورها استفاده می کنند. به گفته مایکل مک‌درمنت، مدیرعامل FreshBooks، اگرچه FreshBooks از نظر فنی یک شرکت نرم‌افزاری است، اما خود را یک شرکت خدماتی می‌داند که تجربه‌ای را ارائه می‌دهد.

FreshBooks برای یادآوری تمرکز و مأموریت این شرکت به تیم، از مفهومی به نام 4E استفاده می‌کند که مخفف عبارت «Execute on Extraordinary Experiences Everyday» است. این تمرکز بر ارائه تجربه ای است که به FreshBooks کمک می کند نام تجاری خود را به صورت آنلاین گسترش دهد. به گفته McDerment، مشتریان بیشتر از اینکه در مورد تجربه خارق‌العاده خود با FreshBooks صحبت کنند درباره قابلیت‌های خاص این نرم‌افزار گفت و گو می کنند.

FreshBooks در ژانویه 2008 زمانی وارد توییتر شد که متوجه شد مردم درباره این شرکت توییت می‌کنند و به این دلیل که می‌خواستند برقراری ارتباط با مشتریان خود را آسان‌تر کنند وارد این عرصه شدند. این شرکت اکنون بیش از 3400 دنبال کننده دارد و مرتباً مطالب را  به روز رسانی می کند.

 

مک‌درمنت می‌گوید: «در حالی که ما به سؤالات پاسخ می‌دهیم و از توییتر پشتیبانی می‌کنیم و مسابقات برگزار می‌کنیم، در واقع توییتر را راهی دیگر برای تعمیق روابط با مشتریان خود می‌دانیم. حقیقت این است که در حالی که ما برای خدماتی که ارائه می‌دهیم دلار جمع‌آوری می‌کنیم، واحد پول کسب‌وکار ما روابط ما است. توییتر، وبلاگ و انجمن‌های ما همگی به ما کمک می‌کنند فرهنگ خود را با جهان به اشتراک بگذاریم و درباره مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

مک‌درمنت ادامه داد: «ما شروع به استفاده از توییتر کردیم زیرا دیدیم که مردم در آنجا درباره ما صحبت می‌کنند. در واقع، وقتی مردم این موضوع را   را از ما می‌شنیدند، در ابتدا وحشت می کردند! ما انجمن داریم، وبلاگ داریم، ایمیل و رویدادهای زیادی انجام می دهیم و به تلفن پاسخ می دهیم. ما فقط می خواهیم ارتباط مردم را با خودمان آسان کنیم. کاربران رسانه ای را که دوست دارند انتخاب می کنند و ما اتصال را آسان می کنیم. چیزی واقعا جالب در مورد توییتر ما می دانید؟ اکنون مردم به ما کمک می کنند تا پشتیبانی و پاسخگویی به سؤالات را انجام دهیم - شگفت انگیز است! بنابراین اکنون چیزی که ما یاد می گیریم این است که گوش کنیم و اجازه دهیم دیگران صحبت کنند."

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

یکی از مسائلی که بسیاری از کسب و کارها در رسانه های اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تعیین تعادل مناسب بین شخصی و حرفه ای است. هنگامی که کارکنان شرکت را به صورت آنلاین نمایندگی می کنند، چه خط مشی ها و دستورالعمل هایی باید وجود داشته باشد؟ آیا شرکت ها واقعاً در مورد آنچه که یک کارمند ممکن است در حساب توییتر خود پست کند، اگر پست مربوط به تجارت نباشد، نظارت دارند؟ رویکرد FreshBooks برای حل این مشکل ساده است. این شرکت تشخیص می‌دهد که افرادی را در شرکتی که استخدام می‌کنند اغلب در گذشته شبکه آنلاین خود را توسعه داده‌اند یا خیر (در این مورد بعداً در کتاب وقتی در مورد استخدام افراد بزرگ صحبت می‌کنیم صحبت می‌کنیم). FreshBooks کارکنان خود را تشویق می کند که خودشان باشند. مک‌درمنت می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم مردم چهره کارشان را نشان دهند، ما فقط می‌خواهیم خودشان باشند. بنابراین سعی می کنیم تا حد زیادی از مسیر تیم خود دور بمانیم. بسیاری از مشتریان ما از طریق روابط شخصی اعضای تیم ما وارد می شوند - افرادی که در رویدادها، مشتریان، دوستان، شبکه ها با آنها ملاقات می کنیم. مردم تمایل دارند از مشخصات شخصی خود در هنگام مشارکت در جایی که روابط شخصی وجود دارد استفاده کنند.

با این حال، این شرکت یک نمایه تجاری جداگانه در توییتر دارد (freshbooks@). این حساب کاربری تجاری توییتر توسط یک تیم کوچک در شرکت مدیریت می شود تا از سازگاری لحن اطمینان حاصل شود. ما برخی از دستورالعمل‌های سبک را داریم، مانند اینکه هر پست باید سرگرم‌کننده، خلاقانه، حرفه‌ای باشد و شامل الفاظ رکیک نباشد.» این شرکت به هر کارمندی اجازه می‌دهد تا برای وبلاگ مقاله بنویسد.

چند توصیه مک‌درمنت در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارهایی که به تازگی با رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند، می‌توانند دسترسی آنلاین خود را افزایش دهند:

داستان خود را بگویید - این چیزی است که مردم به آن پاسخ می دهند.

نظرات را سریع دنبال کنید. همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال تنظیم لحن برای جامعه خود هستید.

رها باشید و با مردم همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. این باعث ایجاد اعتماد می شود که پایه و اساس هر رابطه عالی است. و در رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد ایجاد روابط است.

گوش کنیدبزرگترین چیز در مورد جوامع این است که آنها به عنوان یک گروه متمرکز زنده عمل می کنند. اگر درست گوش کنید، احتمالاً می توانید همه چیزهایی را که باید در مورد کسب و کار خود بدانید، یاد بگیرید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

در نهایت، رسانه های اجتماعی راهی برای انجام کسب و کار است. این یک کمپین نیست نیاز به بودجه طولانی مدت، حمایت و تعهد سازمانی دارد. پیوند دادن نتایج به نتایج مستقیم (بخوانید: فروش) آسان نخواهد بود، اما تأثیر جامعه ای که به خوبی پرورش یافته است به طور تصاعدی رشد می کند.

1. اگر علی‌رغم درخواست‌های دوستان و خانواده‌تان توانسته‌اید در مقابل ثبت‌نام در فیس‌بوک مقاومت کنید، این کار را انجام دهید.

2. یک صفحه تجاری (که به عنوان صفحه فن نیز شناخته می شود) ایجاد کنید.

3. یک زیر دامنه را پیکربندی کنید که به صفحه فیس بوک شما هدایت شود (مثال: http://facebook.yourcompany.com). این کار به شما کمک می کند تا با URL صفحه خود را به راحتی در ارتباط باشید.

4. دفعه بعد که میزبان یک رویداد تجاری (کنفرانس، وبینار، جلسه آموزشی و غیره) هستید، از رویدادهای فیس بوک برای دعوت از افراد و دریافت پاسخ های درخواستی استفاده کنید.

5. به دنبال تماس تجاری موجود در فیس بوک باشید. آنها را دعوت کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند.

6. مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما 100 درصد کامل است. نمایه خود را به وب سایت و وبلاگ تجاری خود پیوند دهید.

7. صفحه کسب و کار را برای شرکت خود در فیس بوک تنظیم کنید.

8. نوار ابزار StumbleUpon را دانلود و نصب کنید.

9. یک حساب کاربری و پروفایل لینکدین ایجاد کنید. اگر از قبل یکی را دارید، مطمئن شوید که آن را به روز کرده اید.

10. در نمایه، پیوندی به وب سایت شرکت خود اضافه کنید. هنگامی که این پیوند را اضافه می کنید، به جای پذیرش پیش فرض، حتماً متن لنگر (متنی که کاربران می توانند روی آن کلیک کنند) را مشخص کنید.

11. از ویژگی جستجوی گروه برای یافتن بزرگترین گروه ها در صنعت خود استفاده کنید. به این گروه ها بپیوندید و در بحث شرکت کنید. اگر گروهی را پیدا نکردید که روی صنعت شما متمرکز باشد، یا گروه هنوز کوچک است (کمتر از 500 عضو)، یک گروه جدید ایجاد کنید.

13. مرتبط ترین دسته ها را برای کسب و کار خود بیابید و در فید RSS پاسخ های لینکدین آنها مشترک شوید.

14. مطمئن شوید که نام شرکت خود را به عنوان نام کاربری توییتر خود حفظ کرده اید. حتی اگر نمی‌خواهید حساب‌های توییتر جداگانه برای خود و کسب‌وکارتان داشته باشید، حداقل باید یک حساب کاربری برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. این مورد رایگان و آسان است، و ممکن است بعداً به آن نیاز داشته باشید.

15. اطمینان حاصل کنید که نمایه آنلاین خود را شامل یک بیوگرافی مختصر، موقعیت مکانی شما (شهر، ایالت کافی است) و پیوندی به وب سایت خود تکمیل کرده اید. بسیاری از افراد در توییتر به دنبال افراد جالب برای دنبال کردن هستند. مطمئن شوید که آنها می توانند شما را پیدا کنند.

16. از ابزارهایی مانند جستجوی توییتر و ویژگی جستجو در توییتر گریدر (http://twitter.grader.com) برای یافتن کاربران تأثیرگذار توییتر در صنعت خود استفاده کنید. جعل اتصالات را زود شروع کنید.

17. با یک نام کاربری جذاب و به یاد ماندنی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. به طور معمول، ما پیشنهاد می‌کنیم که با نام‌های کاربری شما مطابقت داشته باشید، اما در این مورد، توصیه می‌کنیم از نام کسب‌وکار خود استفاده نکنید. نام های تجاری در Digg به خوبی کار نمی کنند. مقالات شما کمتر حفر می شوند، یا بدتر از آن، ممکن است دفن شوند ( به انها رای منفی داده شود).

18. در فید RSS برای هر دسته ای که بیشتر به شما مربوط است (احتمالاً دسته کسب و کار/مالی) مشترک شوید. به این ترتیب می توانید مقالات محبوب را مشاهده کنید.

19. وقتی مقاله ای را می بینید که دوست دارید و به کسب و کار شما مرتبط است، با فردی که آن را ارسال کرده دوست شوید. اگر مقاله بسیار مرتبط است، برخی از کاربران دیگری را که مقاله را جستجو کرده اند مرور کنید و با آنها نیز دوست شوید.

20. در RSFeedof با دوستان خود عضو شوید. به این ترتیب، می توانید آنچه را که آنها ارسال می کنند، پیگیری کنید. روزانه به  یک مقاله نظر دهید.

21. شروع به ارسال مقالات شخص ثالثی کنید که فکر می کنید استثنایی هستند. حتما توضیحات عالی بنویسید و در دسته بندی مناسب قرار دهید.

22. یک حساب کاربری StumbleUpon ایجاد کنید و نوار ابزار را دانلود کنید.

23. دسته بندی هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند.

24. "Stumbling" را شروع کنید (روی دکمه Stumble در نوار ابزار کلیک کنید). به سایت هایی که دوست دارید رای مثبت بدهید، به سایت هایی که دوست ندارید رای منفی بدهید.

25. وقتی با وب‌سایت‌ها یا مقالات جالب مواجه شدید، آنها را به StumbleUpon ارسال کنید (هنوز مقاله خود را ارسال نکنید). این کار را با کلیک بر روی دکمه "Thumbs Up" در نوار ابزار هنگامی که در صفحه هستید انجام دهید.

26. شروع به دوستی با کسانی کنید که سایت هایی را ارسال می کنند که به نظر شما بسیار مرتبط هستند. شروع به ساخت لیست دوستان خود کنید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب بازاریابی درونگرا

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

تجمع اعتراضی بازنشستگان کارگری در شهرهای مختلف

بازنشستگان تامین اجتماعی در روز هشتم مهرماه در شهرهای مختلفی چون شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمعات در حالی صورت گرفت که بازنشستگان با نصب بنرها و پوسترهایی، فاجعه معدن

آپارتمان‌هایی در تهران که از خانه لیونل مسی گران‌ترند!

به تازگی مقایسه جالبی بین قیمت یک ویلای ۳۰ ساله در فرمانیه تهران و خانه لیونل مسی در فلوریدا منتشر شده است. ویلای فرمانیه با قیمت ۵۲۰ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده، در حالی که خانه مسی با امکانات

JVC یا JVT || راهنمای جامع املاک و مستغلات دبی

JVC (جمیرا ولیج دایره) و JVT (جمیرا ولیج مثلث) دو منطقه مسکونی محبوب در دبی هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. JVC به دلیل نزدیکی به مارینا دبی و پالم جمیرا، دسترسی بهتری ب

خرید خانه محله سعدی مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سعدی مشهد می‌پردازد و نکات مهمی را در خصوص خرید و فروش خانه و آپارتمان، رهن و اجاره و ... ارائه می‌دهد. اگر به دنبال خرید یا اجاره ملک در این محله هستید، این مقال

خرید خانه محله سلام مشهد: محله‌ای آرام برای زندگی در مشهد

محله سلام مشهد، با آرامش و امکانات رفاهی خود، مکانی مناسب برای زندگی است. خرید و فروش خانه و آپارتمان، رهن و اجاره ملک، همگی در این محله به راحتی انجام می‌شود.محله سلام، یکی از محله‌های قدیمی و اصیل ش

خرید خانه محله ستاری مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله ستاری مشهد، با توجه به موقعیت مکانی مناسب، دسترسی آسان به امکانات رفاهی و شهری، و همچنین قیمت مناسب املاک، گزینه مناسبی برای خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه و رهن و اجاره آپارتمان است. با بررسی

خرید خانه محله سرافرازان مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سرافرازان مشهد، شامل خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپارتمان، فروش آپارتمان، خرید آپارتمان، خرید ملک و فروش ملک م

خرید خانه محله رضاییه مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

محله رضاییه مشهد، از محله‌های قدیمی و اصیل این شهر به شمار می‌رود که با وجود بافت قدیمی، همچنان جذابیت‌های خاص خود را برای سکونت و سرمایه‌گذاری حفظ کرده است. این محله با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و

خرید خانه محله سپاد مشهد: راهنمای جامع خرید خانه در محله‌ای رو به رشد

این مقاله به بررسی بازار مسکن در محله سپاد مشهد، از خرید آپارتمان و فروش ملک گرفته تا رهن و اجاره خانه، می‌پردازد. عوامل موثر بر قیمت مسکن و نکات مهم در خرید خانه در سپاد نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند

خرید خانه محله رسالت مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله رسالت مشهد، با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، گزینه مناسبی برای سکونت است. در این مقاله، به بررسی خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه و رهن و اجاره خانه در رسالت مشهد پرداختیم. برای

خرید خانه محله رضاشهر مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

رضاشهر مشهد، با دسترسی آسان به امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی، گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید خانه است. در این مقاله به بررسی جامع جوانب مختلف خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجا

خرید خانه محله رحمانیه مشهد: راهنمای جامع برای یافتن خانه ایده‌آل

محله رحمانیه مشهد، با موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان به امکانات رفاهی، به یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید خانه در مشهد تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی جامع خرید خانه در رحمانیه مشهد پرداخت