فصل دوازدهم: کارهایتان را دنبال کنید و به پایان برسانید - بخش پنجم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

اصل بهره‌برداری در موفقیت شخصی

هرگز زمان بهتر و فرصت‌های بیشتر نسبت به امروز برای شما وجود نداشته است تا اهداف خود را سریع‌تر و آسان‌تر به دست آورید. شما توسط فرصت‌ها و امکاناتی احاطه شده‌اید که هرگز تاکنون وجود نداشته‌اند. شما می‌توانید دستاوردهایی داشته باشید که شما را قادر می‌سازند کارهای بیشتری را در چند سال آینده نسبت به کارهای دیگران در تمام عمرشان انجام دهید.

ولی معمولاً فرصت‌ها در لباس کار سخت نمایان می‌شوند. آنها در اطراف شما هستند، ولی به حداکثر رساندن فرصت‌ها به اتمام یکی‌یکی آنها نیاز دارد. شما باید به طور کامل از فرصت‌ها استفاده کنید. بروس بارتون، مدیر تبلیغات، می‌گوید: «بیشتر مردان موفق برتری خود را با داشتن استعداد یا فرصت جدید خود به دست نیاورده‌اند. آنها فرصت موجود را توسعه داده‌اند.»

تأسف‌بار است که بیشتر مردم سخت کار می‌کنند و 95 درصد هدف خود را به دست می‌آورند، سپس از تلاش خود کم می‌کنند و استراحت می‌کنند. هدف آنها به دلایلی که از کنترلشان خارج است، از دستشان می‌رود و همه چیز خود را از دست می‌دهند.

جرج سسیل می‌گوید: «در دست‌های تردید، میلیون‌ها نفر در آستانه‌ی پیروزی دست از تلاش برداشتند، منتظر ماندند و مردند.»

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

زمین‌های الماس

شاید معروف‌ترین داستان فرصت‌ها و احتمالات و بهره‌بردای از آنها همان داستان زمین‌های الماس راسل کانول باشد. در این سخنرانی که بیش از پنج هزار بار در زندگی کانول تکرار شد، وی تأکید داشت که شما نباید به جای دیگری بروید تا فرصت بزرگ خود را به دست آورید. فرصت در نزدیکی شماست.

داستان کانول درباره‌ی یک کشاورز آفریقایی‌است که مزرعه‌اش را فروخت و شروع به یافتن الماس کردو وی هرگز الماسی را پیدا نكرد. بعد از سال‌ها نومیدی و شکست، در اقیانوس غرق شد.

یک کشاورز دیگر به جای کشاورز قبلی آمد و دید که مزرعه‌ای پوشیده از زمین‌های الماس است. ولی الماس‌ها قبل از برداشت، شکل دادن و براق شدن به صورت تکه‌های سنگ به نظر می‌رسیدند. کشاورز قبلی روی زمین‌های الماس نشسته بود، ولی خودش نمی‌دانست.

نکته‌ی اخلاقی داستان زمین‌های الماس این است که الماس‌ها در زیر پای شما قرار دارند. ولی الماس‌ها به صورت استعدادها، توانایی‌ها، آموزش، تجربه، دوستان و ارتباطات شما تغییر شکل داده‌اند. بزرگترین فرصت شما در نزدیکی شماست: در شغل شما، تجارت یا صنعت شما و در بازار فعلی شما. وظیفه‌ی شماست که فرصت‌ها را شناسایی کنید و از آنها بهره‌بردای کنید. از هر یک از فرصت‌های به دست آمده‌ی خود استفاده کنید.

رابرت کولیر می‌گوید: «کار خود را از جایی شروع کنید که در آن قرار گرفته‌اید. مزارع دورتر همیشه سرسبزتر به نظر می‌رسند، ولی فرصت‌ها در جایی هستند که شما در آنجا هستید.»

 

شکست را به پیروزی تبدیل کنید

در بررسی نبرد گالیپولی از دیدگاه ترک‌ها، هر چند آنها اول غافلگیر شدند و آمادگی دفاع از خود را نداشتند، ولی توانستند با استفاده از فرصت زمانی به دست آمده شکست را به پیروزی تبدیل کنند. ناپلئون هیل در کتاب خود به نام فکر کن و ثروتمند شو می‌گوید که مردان و زنان موفق کسانی هستند که شکست را به پیروزی تبدیل می‌کنند: « فرصت به شکل بدشانسی یا شکست موقت نمایان می‌شود. درهر مانع یا نومیدی، بذر یک امتیاز یا سود مساوی یا بزرگتر قرار دارد. وظیفه‌ی شماست که آن را پیدا کنید.» دیدگاه‌ها، مشاهدات و هشدارهای هیل در جمله‌ی فوق خلاصه شده است.

مرد عاقل فرصت‌های بیشتری نسبت به فرصت‌های به دست آمده‌ی خودش پیدا می‌کند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله فرمانیه تهران

 

فرانسیس بیکن

 برای یافتن فرصت‌های بهره‌بردای و ترقی، به اطراف خود نگاه کنید. به درون خود نگاه کنید. چه استعدادها و توانایی های خاصی را دارید؟ دنیا به چه چیزی نیاز دارد که من می‌توانم آن را تأمین کنم؟ چه کاری وجود دارد که شما بهتر از دیگران آن را انجام می‌دهید؟

به زمین‌های الماس درون خود نگاه کنید. از خود بپرسید: «چه چیزی بیشتر مسئول موفقیت من در زندگی بوده است؟ شما بیشتر از انجام دادن چه کاری لذت می‌برید؟ چه کاری برای شما آسان است و برای دیگران سخت؟»

به گذشته‌ی زندگی خود نگاه کنید. چه فعالیت‌ها و دستاوردهایی بیشتر باعث رضایت و خوشحالی شما در گذشته شده است؟ معمولاً پاسخ این سئوالات نشان می‌دهند که شما می‌توانید از فرصت‌های خود در آینده به طور کامل استفاده کنید.

حقیقت این است که شما توسط فرصت‌هایی احاطه شده‌اید که باید آنها را بشناسید و از آنها استفاده کنید. وقتی شما یک فرصت را به دست می‌آورید، باید به طور کامل از آن استفاده کنید. شما باید به سرعت و به خوبی از فرصت خود استفاده کنید.

 

در حد توان خود کار کنید

وقتی یک کشاورز بذر می‌افشاند و کِشت می‌کند و محصول آماده می‌شود، برداشت وی چقدر است؟ پاسخ این است: «هر قدر که بتواند.»

شما چقدر می‌فروشید؟ چه مقدار پشتکار دارید؟ به چه ميزان از فرصت خود استفاده می‌کنید؟ پشتکار شما به موفقیت شما منجر می‌شود.

همیشه شانس تابع احتمالات است. هر چه کارهای متفاوت‌تری را انجام دهید، احتمال پیروزی شما بیشتر است. شانس از تلاش شما برای انجام کارهای متفاوت به وجود می‌آید. شانس از یادگیری موضعات متفاوت به وجود می‌آید. شانس از بازخورد و خود اصلاحی سریع به وجود می‌آید. شانس از پشتکار، عزم راسخ و پیشرفت به وجود می‌آید. هر چه شما سخت‌تر کار کنید، شانس شما بیشتر است.

خبر خوب این است که شانس موفقیت شما در صورتی زیاد است که بدانید چه چیزی را می‌خواهید، بر روي هدف خود تمرکز کنید و پشتکار و عزم راسخ تا کسب موفقیت داشته باشید. وقتی شما فرصت خود را به دست آورديد، تلاش‌های خود را مضاعف کنید فشار خود را افزایش دهید و استراحت نکنید. بیشتر مردم از این رویّه پیروی نمی‌کنند.

 

همیشه اتفاقی رخ می‌دهد

انگلستان در دوران جنگ در سال 1941، در بدترين روزهای جنگ جهانی دوم، وینستون چرچیل درصدد راهی برای صلح با آلمان بود. وقتی وی با این حقیقت روبرو شد که آلمان برتری نظامی بر اروپا دارد و آمریکایی‌ها مشخص کرده بودند که آنها وارد جنگ زمینی اروپا نمی‌شوند، چرا چرچیل نپذیرفت راهی برای صلح با آلمان پیدا کند؟

چرچیل گفت: «اتفاقی رخ خواهد داد و آمریکا وارد جنگ می‌شود و اوضاع تغییر می‌کند.»

وقتی از چرچیل پرسیده شد چرا وی این‌قدر مطمئن است که اتفاقی رخ خواهد داد، وی گفت: «من تاریخ را مطالعه کرده‌ام و تاریخ نشان می‌دهد که اگر شما به اندازه‌ی کافی پشتکار داشته باشید، همیشه اتفاقی رخ خواهد داد.»

گاهی شانس از پشتکار شما در انجام کارهایتان تا دگرگون شدن اوضاع به وجود بيايد. به نظر می‌رسد که یک شانس خوب بعد از هر شانس بد وجود دارد. یک فروش خوب بعد از هر فروش بد وجود دارد. در زمان بزرگترین نومیدی‌ها، ضروری است که تلاش خود را مضاعف کنید و خود را موظف کنید در انجام کارهایتان پشتکار داشته باشید.

وقتی فرصت‌ها به دست مي‌آيند، مضاعف می‌شوند. هر چه بیشتر از فرصت‌های خود استفاده کنید، فرصت‌های بیشتری برای شما به وجود می‌آیند. وقتی شما به طرف هدف خود حرکت کنید، احتمالاتی را مشاهده خواهید کرد که در آغاز حرکت شما به سوی هدفتان وجود نداشتند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

فرصت را در هر جایی جستجو کنید

به فرصت‌های جهان امروز نگاه کنید که می‌توانند به شما در کسب پیروزی کمک کنند. از تمام کارهای متفاوتی که شما می‌توانید انجام دهید، کدام 20 درصد فعالیت‌های شماست که به طور بالقوه معرف 80 درصد موفقیت شما هستند؟ مشتری، محصول، خدمات یا دستاورد اصلی شما کدام است که می‌توانید آن را به دست آورید و بیشترین تأثیر را بر تجارت یا فعالیت‌های فروش شما داشته باشند؟

فروش زیاد شما در تجارت با متمایز کردن خود از رقبایتان به دست می‌آید. تجارت بیشتر حاصل عملکرد خوب شماست. موفقیت بازار براساس کسب برتری رقابتی در یک زمینه‌ی خاص است که به برتری شما بر رقبایتان منجر می‌شود.

همیشه سئوالات مشابهی وجود دارند: «کدام کار را می‌توانید به نحو احسن انجام دهید؟ شما برتری بازار را با کدام محصول یا خدمات خود به دست می‌آورید؟ کدام کار را می‌توانید انجام دهید که به یک تفاوت بزرگ و موفقیت شما در آینده منجر شود؟»

 

مرور اصل بهره‌برداری نظامی

توانایی شما برای پی‌گیری کامل ایده‌ها و فرصت‌های خود تعیین‌کننده‌ی میزان پیشرفت و موفقیت شماست. وقتی شما دستاورد، موفقیت یا برتری داشته باشید، باید به طور کامل از آن استفاده کنید.

در تجارت، شما باید بزرگترین نقاط قوت خود را شناسایی کنید و بر بازاریابی و فروش بیشتر تمرکز داشته باشید. شما باید بهترین فرصت‌های آینده را شناسایی کنید واز منابع خود برای بهره‌برداری از آنها به یک روش عملی و ممکن استفاده کنید. شما باید در کسب حداکثر مزایای خود پشتکار داشته باشید.

در زندگی شخصی خود، شما باید از استعدادها و توانایی‌های خود بهره‌برداری کنید. شما باید عملکرد عالی در کارهایی داشته باشید که بزرگترین کمک را برای شما در کسب مهم‌ترین اهدافتان فراهم می‌کنند.

وقتی درب‌ها به روی شما باز می‌شوند و فرصت‌هایی برای شما به وجود می‌آید، آماده باشید تا حداکثر استفاده را از فرصت‌های خود داشته باشید. شما باید ریسک‌های هوشمندانه را بپذیرید تا پتانسیل هر موقعیت ماجراجویانه و شخصیت خود را بشناسید. شما با پی‌گیری مداوم و کامل کارهای خود می‌توانید به یک فرد توقف‌ناپذیر تبدیل شوید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

فصل هشتم: بازاریابی و فروش، سوخت رشد کسب و کار شما - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش هشتم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش هفتم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

اجاره مستغلات: راهنمایی جامع برای مستأجران و موجران

اجاره مستغلات، فرآیندی پویا و گاه چالش‌برانگیز است که نیازمند آگاهی و دقت از سوی هر دو طرف، یعنی مستأجر و موجر، می‌باشد. این فرآیند به معنای واگذاری حق استفاده از یک ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا صنعتی

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش ششم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش پنجم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش چهارم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش سوم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

تبدیل سند سرقفلی به سند مالکیت: امکان یا امتناع؟

سرقفلی، حقی است که برای مستأجر در ملک تجاری ایجاد می‌شود و ارزش افزوده ملک را نشان می‌دهد. این حق، قابل انتقال بوده و در عرف بازار، گاهی اوقات با مبالغ قابل توجهی معامله می‌شود. اما آیا می‌توان سند سر

تصرف ملک مشاع: چالش‌ها، راهکارها و رویکردهای نوین

ملک مشاع، به ملکی اطلاق می‌شود که مالکیت آن بین دو یا چند نفر مشترک است. این نوع مالکیت، اگرچه در بسیاری از موارد مزایایی چون سهولت در خرید و سرمایه‌گذاری مشترک را به همراه دارد، اما در عین حال چالش‌ه

مرکز خرید برج میلاد: نگینی درخشان در قلب تهران

برج میلاد، این نماد باشکوه پایتخت ایران، تنها یک سازه بلند و زیبا نیست. در دل این برج، دنیایی از تجربیات جذاب و هیجان‌انگیز نهفته است که یکی از آن‌ها، مرکز خرید برج میلاد است. این مرکز خرید، با طراحی

اهمیت مشاوره تخصصی در خرید ملک: سرمایه‌گذاری مطمئن و هوشمندانه

خرید ملک، چه به منظور سکونت و چه به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، تصمیمی بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی هر فرد است. این فرآیند پیچیده و چندوجهی، نیازمند بررسی دقیق جوانب مختلف، از جمله موقعیت مکانی،