فصل چهارم: علم بدهی - بخش پنجم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

برایان»

بله مهم ترین کلید موفقیت در کسب و کار فروش است. اگر کسب و کاری داشته باشید که در آن بتوانید محصولات تان را به صورت امانی بفروشید. در واقع می توانید همین امروز کسب و کارتان را راه بیندازید و پیش از پرداخت هر گونه وجهی درآمد کسب کنید وب سایتهای زیادی هستند که می توانید محصولاتشان را به طور عمده بخرید و بعد، وب سایت خودتان  را ایجاد کنید و آن محصولات را بفروشید در نتیجه تا وقتی فروش در دست خودتان است آنها را از عرضه کننده نمی خرید.

محبوب ترین این روشها بازاریابی چند سطحی با بازاریابی شبکه ای است. می توانید با سرمایه گذاری بسیار کمی برای خرید نمونه ی محصولات کارتان را در بازاریابی شبکه ای شروع کنید از آن به بعد، نمونه ها را بگیرید. و محصول را بفروشید سفارش بگیرید و بعد محصول بخرید، آن را ارسال کنید و در این میان به سود برسید نکته ی مهم توانایی فروش است. در واقع باید بتوانید کارتان را با هیچ شروع کنید و راه موفقیت را باز کنید.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

این روش خودگردان سازی نام دارد که در آن کارتان را با پول خودتان شروع میکنید و کارتان را با سود خودتان توسعه می دهید. سرعت این روش برای شروع کسب و کار کم تر است؛ ولی اغلب بهترین راه است؛ چون اگر پول اضافه ای نداشته باشید وادار به فروش فوری می شوید. خلاقیت در پیش می گیرید و به سخت کوشی و انضباط نفس متوسل می شوید. چیزی که همه ی آن شرکتهای اینترنتی را به ورطه ی نابودی کشاند این بود که پول بیش از حدی را در زمان بسیار زود در اختیار داشتند و همه ی آن پول را همان ابتدای کار سوزاندند.

در حقیقت من تازگی ها مطلبی را درباره ی یک شرکت در سیلیکون ولی خواندم که چهارصد میلیون دلار سرمایه ی خطر پذیر به دست آورده بود. قبل از این که فروشی داشته باشند پولشان ته کشیده بود و سرمایه گذاران پولشان را از دست دادند فکرش را بکنید، چهارصد میلیون دلا را به نظر می رسید ایده ی خیلی خوبی داشته باشند؛ ولی هرگز نتوانستند محصولی بفروشند. کارتان را با فروش محصول شروع کنید. گاهی می توانید محصولات را برای یک شرکت دیگر بفروشید. محصولات را برای آنها می فروشید و کمیسیون میگیرید. اگر توانایی فروش دارید. می توانید کسب و کارتان را شروع کنید. این تنها راهی ست که برای این کار می شناسم تازه راه بسیار پر طرفداری هم هست.

»دن«

برایان ایده ی پایانی این فصل این است که فرد همه ی بدهی هایش  را تسویه کرده بالاخره اضافه وزنش را کم کرده است. ما می دانیم خیلی از مردم چطور وزنشان را کم میکنند؛ ولی وزن اضافه شان دوباره بر می گردد. سوالم این است چطور به نقطه ای می رسید که هزینه ی هنگفت غیر منتظره ای دوباره همه چیز را به شکل قبل بر می گرداند و شما به وضعیت بدهکاری بر می گردید؟ به نظر شما افراد باید چند ماه پول شان را در یک حساب بانکی پس انداز کنند تا هیچ هزینه ی ناپایداری سیستم آنها را از مدار امن خارج نکند؟

«برایان»

ما به این میگوییم قانون سه سه پایه ی آزادی مالی عبارت اند از پس انداز بیمه و سرمایه گذاری بهترین روش این است که یکی یکی انجام شان دهیم اول از همه پس انداز است لازم است بین دو تا شش ماه هزینه های معمول را کنار بگذارید تا اگر شغلتان را از دست دادید. بتوانید دو تا شش ماه استاندارد فعلی زندگی تان را حفظ کنید.

در این صورت اعتماد فوق العاده ای در مواجهه با دنیای خود خواهید داشت. با افراد بسیاری که همین توصیه را به آنها کرده بودم صحبت کرده ام و برگشتند و به خوبی از عهده ی این کار برآمدند. یک سال طول کشیده بود به اندازه ی مخارج دوماه پس انداز کنند و واقعا به خودشان سخت گرفته بودند. بعد یک رئیس جدید آمد با رییس قبلی مستبدانه رفتار کرده بود با شرکت ساعتهای کاری شان را افزایش داده و حقوق شان را کم کرده بود و آنها از آن شرکت رفته بودند. می توانستند این کار را انجام دهند. چون پول در بانک داشتند در حالی که همکاران شان مجبور بودند آنجا بمانند و با شرایط منفی جدید کنار بیایند.

زنی را به یاد می آورم که درباره ی این موضوع برایم نوشته بود. او فکر می کرد. درآمدش فقط برای بیرون رفتن و خرید لباس لوازم آرایش و خوش گذرانی است. ولی وقتی توصیه ی مرا شنیده بود متوجه شده بود در تله افتاده است. اگر هر ماه چک حقوقش را دریافت نمیکرد نامید میشد به معنای واقعی کلمه به مدت یک سال دست از خرج کردن کشید و میگفت این کار زندگی اش را متحول کرده است چون حالا پولش را در اختیار دارد

بنابراین نکته ی اول این است که شما دو تا شش ماه از درآمدتان را پس انداز کنید شش ماه بهترین گزینه است؛ ولی دست کم قبل از هر کاری دو ماه از درآمدتان را پس انداز کنید.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

مورد دوم که باید انجام دهید بیمه ی مناسب است. این نکته ی بسیار مهمی است. یکی از دوستان حسابدارم میگفت در برابر هر چیزی که نمی توانید چکی برایش بنویسید. خودتان را بیمه کنید. در این صورت بیمه ی سلامت خواهید داشت تازگی ها با کسی صحبت می کردم که بیمه ی سلامتش را کنار گذاشته بود تا پولش را برای اسکی پس انداز کند. تاریخ انقضای بیمه ی سلامتش گذشته بود و بعد در هنگام اسکی کمرش شکسته بود. شش ماه بستری شد و بعد برای بهبودی شتن ماه دیگر فیزیوتراپی کرد. این اقدام کل زندگی اش را عقب انداخت چون اجازه داده بود بیمه ی سلامتش منقضی شود.

به بیمه ی خودرو هم بیمه ی حوادث هم بیمه ی مسوولیت نیاز دارید. نه بیمه ی کامل خانه هم همان طور که میدانید اگر خانه تان دچار حریق شود نمی توانید چک برای آن بنویسید.

ما به نمایندگی بیمه رفتیم و گفتیم این زندگی ماست، به چه بیمه ای نیاز داریم؟ آنها با تجربه اند گفتند باید این جا بیمه شوید. این مبلغ بیمه را برای آن جا نیاز دارید با این مقدار بیمه در این جا کارتان راه می افتد، ولی برای آن جا، فلان مبلغ بیمه لازم است ما را هدایت کردند و بیمه نامه های مختلف را از سازمانهای مختلف برای موضوعات مختلف خریدند و بقیه ی کارها را انجام دادند ما هیچ وقت به مشکل مالی بر نخورده ایم

البته با بزرگ کردن چهار فرزند طی سی سال بدبیاری های غیر منتظره ای زیادی داشتیم. بنابراین داشتن بیمه ی مناسب در کنار پس انداز درآمد دو تا شش ماه اهمیت زیادی دارد به کسانی که میگویند بیمه یعنی قمار با خودتان گوش نکنید شما به بیمه ی عمر هم نیاز دارید. اگر نان آور اصلی خانواده تان هستید به بیمه نیاز دارید که اگر اتفاقی برای شما بیفتد، بتوانید در آینده ای نامحدود از اعضای خانواده مراقبت کنید.

در ضمن داشتن بیمه تقویت روانی و آرامش فکری فوق العاده ای به شما می دهد. در ضمن وقتی میدانید خودتان و خانواده تان پشتوانه ی محکمی  دارید. در ادامه ی زندگی قوی تر نیرومندتر و مثبت تر میشوید. گذشته از این برای پذیرش ریسکهای بزرگ تر اعتماد به نفس بیش تری خواهید داشت.

دن

«برایان» برای جمع بندی این فصل آیا ایده یا مفهوم دیگری در مورد بدهی وجود دارد که به آن نپرداخته باشیم؟

«برایان»

اجازه بده بحث بدهی را خلاصه کنم چون خودم به شدت در گیر بدهی بوده ام و تاثیرات روان شناختی و هیجانی اش را به خوبی می شناسم شبها از ترس این که خانه ات را صاحب نشوند بیدار می مانی، ماشینت را دو بلوک دورتر پارک میکنی که شرخرها آن را نبرند. این طرز زندگی واقعا بد است و با این همه بارها تقریبا به این وضعیت می افتی اگر این اتفاق بیفتد و اگر برای شما پیش آمده است فقط تصمیم بگیرید از بدهی خلاص شوید و در کل عمرتان از آن دور بمانید شعار شما این باشد. من میخواهم در طول زندگی ام بدون بدهی زندگی کنم

پس بنشینید و برنامه ای بریزید و این مورد را در فهرست اولویت های تان قرار دهید. این چیزی نیست که بخواهید روزی انجامش دهید؛ چیزی ست که باید همین حالا انجام شود. اگر متاهل هستید با همسرتان بنشینید و فهرستی از تک تک داراییهای تان فهرست همه ی هزینه های ماهانه تان از جمله اجاره آب و برق بنزین غذا همه چیز و فهرستی از همه ی بدهی ها تهیه کنید و آنها را روی کاغذ بنویسید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

به شما گفته ام که اکثر مواقع به همان چیزی که فکر می کنید تبدیل میشوید میلیونرهای خود ساخته مثل شما هستند، ولی زمانی به خودشان گفته اند. من قرار است ثروتمند شوم و بعد همین اتفاق افتاده است. شما هرگز قبل از این تصمیم ثروتمند نمی شوید. اگر این تصمیم را بگیرید و با وارد عمل شدن از این تصمیم حمایت کنید، تقریبا غیر ممکن است که از نظر مالی مستقل نشوید چون راه های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد

پژوهشگران متوجه شده اند کسانی که گرفتار مشکلات مالی هستند. هر ماه چقدر از وقتشان را صرف فکر کردن به پولشان می کنند. آن ها بیست و چهار ساعته به پول فکر میکنند دائم به آن فکر می کنند. در موردش حرف میزنند برای آن ناله و گریه می کنند، می جنگند. بحث میکنند و هنگام رانندگی به مشکلات مالی شان می اندیشند ولی چقدر از وقتتان را صرف این میکنید که بنشینید و در مورد سرنوشت مالی تان بنویسید و برنامه ریزی کنید؟

جواب این است حدود یک ساعت در ماه افراد معمولا یک ساعت در ماه می نشینند و به این موضوع فکر میکنند که آن هم زمان پرداخت قبض هاست. من این شرایط را سپری کرده ام وقت هایی که می نشستم و می گفتم «حب این ماه چقدر برای این کارت اعتباری می پردازم این ماه برای این قبض چقدر باید بپردازم؟ پول را خرج می کنید تا وقتی کلا تمام شود و آن وقت است که نگران نداشتن پول برای ماه بعد می شوید.

میلیونرهای خودساخته چه کار میکنند؟ آنها بیش از ده ساعت در ماه به این موضوع فکر میکنند. مجله های مالی را میخوانند نشریات مالی را مطالعه می کنند. خبرنامه های مالی را بررسی میکنند نگاهی به تجمیع های بدهی و سرمایه گذاری ها می اندازند. ده ساعت از ماه را صرف فکر کردن به شیوه ی سازمان دهی بهتر زندگی مالی شان میکنند پس هزار درصد با ده برابر بر معمولی که این کارها را نمی کنند. مزیت دارند.

اگر واقعا برای خلاصی از بدهی جدی هستید حتی اگر اهل پرداختن به جزییات نیستید عادت کنید کتاب یا مجله ای در مورد پول بخرید. به برنامه های مربوط به پول برنامه های صوتی رادیویی و آنلاین گوش کنید. برنامه های شگفت انگیزی درباره ی چگونگی رهایی از بدهی وجود دارد. این برنامه ها را در اولویت قرار دهید شما از بدهی خلاص میشوید و در بقیه ی عمرتان هرگز بدهکار نمیشوید. اگر این تصمیم را بگیرید و مثل هدف آن را بنویسید و برنامه ریزی کنید و بعد، واقعا کمر همت ببندید و تا جای ممکن به این موضوع فکر کنید از تحولی که در ادامه ی زندگی مالی تان صورت میدهید واقعا غافل گیر خواهید شد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

رهن و اجاره آپارتمان در استانبول: نکاتی که باید بدانید

استانبول، شهر افسونگر و پرشور ترکیه، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و زندگی در دنیا، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر شما هم به دنبال اقامت در این شهر زیبا هستید، اجاره آپارتمان

بهشت گمشده در اقیانوس هند: مهاجرت به جزیره موریس

تصور کنید غرق در نور خورشید گرم استوایی هستید، نسیم خنک اقیانوس موهایتان را نوازش می‌دهد و صدای امواج که به ساحل شنی سفید برخورد می‌کنند، موسیقی متن زندگی جدیدتان در جزیره موریس است.

قیمت زمین در خیابان نلسون ماندلا (جردن): گذری بر نوسانات و چشم‌انداز آینده

خیابان نلسون ماندلا، که پیش‌تر با نام جردن شناخته می‌شد، یکی از خیابان‌های مشهور و اعیان‌نشین پایتخت ایران است. این خیابان به واسطه قرارگیری در منطقه شمالی تهران، دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی متعد

زمزمه‌های سرسبز: نغمه‌ی حیات در جنگل‌های اندونزی

اندونزی، سرزمینی پهناور که گویی از زمردی بی‌کران آفریده شده، گنجینه‌ای بی‌نظیر از جنگل‌های انبوه را در خود جای داده است. این جنگل‌ها، همچون ارکستری عظیم، نغمه‌ی حیات را در سرزمین طلوع خورشید نواخته و

قبرس کشور با جاذبه های گردشگری فراوان: گوهری درخشان در مدیترانه

قبرس، جزیره‌ای زیبا در میان امواج نیلگون مدیترانه، گویی نگین درخشانی بر پهنه این دریا خودنمایی می‌کند. تاریخ غنی، فرهنگ پویا، طبیعت بکر و مردمانی خونگرم، قبرس را به مقصدی بی‌نظیر برای سفری خاطره‌انگیز

خرید مغازه در سرزمین فرصت ها(کانادا) : فرصتی طلایی یا چالشی بزرگ؟

کانادا به عنوان کشوری با اقتصاد قوی و فرصت‌های متنوع، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بوده است. یکی از راه‌های ورود به بازار این کشور، خرید یک مغازه موجوده.

زمین نسقی یعنی چه؟: گشتی در گذر زمان و میان اسناد کهن

در تاریخ کهن ایران، بویژه در مناطق روستایی، زمینی که به نام "نسق" شناخته می‌شد، نقشی حیاتی در زندگی مردم ایفا می‌کرد. نسق، سندی بود که به زارع اجازه می‌داد تا در زمینی که متعلق به دیگری بود، کشت و کار

رهن و اجاره در تهران: راهنمای جامع برای مستاجران

پیدا کردن خانه مناسب در کلان‌شهر شلوغی مثل تهران، کار آسانی نیست، مخصوصاً اگر برای اولین بار می‌خواهید مستأجر شوید. تنوع آپارتمان‌ها در محله‌های مختلف، شرایط رهن و اجاره، قوانین مربوط به مستأجر و موجر

سفری به سرزمین آفتاب و شن: گشتی در جغرافیای امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، کشوری که آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده، سواحل طلایی و بیابان‌های پهناور را در هم آمیخته، مقصدی جذاب برای هر گردشگری است. در این سرزمین کهن، تاریخ و مدرنیته در کنار یکدیگر خودنمایی م

شاندیز مشهد، دروازه بهشت خراسان [شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا